Home Up Mapa stránok

1. ročník

školský vzdelávaci program                                           

 

ROZPIS  UČIVA PREDMETU:    podnikanie, obchod a služby

 5,5  hodín

Názov tematického celku

Témy

Hodiny

Medzipredmetové vzťahy

Očakávané

vzdelávacie výstupy

Kritériá hodnotenia vzdelávacích výstupov

Metódy hodnotenia

Prostriedky hodnotenia

Predmet a metódy štúdia, podnikateľské kategórie

2

Ekonomika, informatika, technika administratívy, slovenský jazyk a literatúra, ekonomika

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Podnikateľská funkcia, podnikateľské riadenie.

Znaky a typy podnikov

Právne základy podnikania

Organizačno právne formy podnikania podľa živnostenského zákona

Živnosť, subjekty oprávnené prevádzať živnosť

Druhy živnosti

Živnostenský list, koncesná listina

Organizačno právne formy podnikania podľa obchodného zákona

Obchodné meno, prokúra

Obchodný register

Obchodné spoločnosti

 

 

·          naučiť ako podnikať v rámci EÚ

·          charakterizovať pojem podnik a typy podnikov, poznať etapy vývoja podnikov v rámci krivky životného cyklu podniku

·          vedieť charakterizovať živnostenské podnikanie

·          rozdeliť živnosti podľa druhov

·          pochopiť rozdiel medzi živnostenskou listinou a koncesovanou listinou

·          vedieť sa orientovať a vyhľadávať predpisy v Obchodnom zákonníku

·          vyhľadať a orientovať sa v Obchodnom zákonníku

·          charakterizovať čo je to obchodný register

·          rozdeliť obchodné spoločnosti podľa obsahu imania

·          naučil ako podnikať v rámci EU

charakterizoval pojem podnik a typy podnikov, poznať etapy vývoja podnikov v rámci krivky životného cyklu podniku

·          vedel charakterizovať živnostenské podnikanie

·          rozdelil živnosti podľa druhov

·          pochopil rozdiel medzi živnostenskou listinou a koncesovanou listinou

·          vedel sa orientovať a vyhľadávať predpisy v Obchodnom zákonníku

·          vyhľadal a orientovať sa v Obchodnom zákonníku

·          charakterizoval čo je to obchodný register

rozdelil obchodné spoločnosti podľa obsahu imania

Motivačné metódy , expozičné, problémové, metódy samostatnej práce, samostatné štúdiu literatúry, fixačné metódy, klasické didaktické metódy

 

Individuálna práca žiakov, , skupinová práca, diskusie, referáty, práca so zákonmi a odbornou literatúrou

 

Faktory podnikateľskej činnosti

2

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Nositelia podnikateľskej činnosti

Kapitálové zdroje a štruktúra kapitálu

Podnikateľský priestor

Podnikateľské sféry a podmienky

Podnikateľské oblasti

Regionálne zdroje podnikateľskej činnosti

Aktivovane miestneho obyvateľstva do podnikateľskej činnosti

Diferenciácia podnikateľských subjektov podľa záujmových oblastí

Predmet a funkcie podnikania hospodárskych subjektov

Predmet a funkcie podnikov služieb

Predmet a funkcie obchodných subjektov

Postup pri registrácii FO, PO

Postup pri zriaďovaní, registrácii, a likvidácii obchodnej spoločnosti

Postup pri registrácii FO

Vnútropodnikové podnikateľské riadenie

Vnútropodnikový manažment

Nástroje vnútropodnikového manažmentu

 

 

 

 

 

 

·          charakterizovať podnikateľa

·          charakterizovať nástroje vnútropodnikového manažmentu

·          charakterizoval podnikateľa

·          charakterizoval nástroje vnútropodnikového manažmentu

Motivačné metódy , expozičné, problémové, metódy samostatnej práce, samostatné štúdiu literatúry, fixačné metódy, klasické didaktické metódy

Individuálna práca žiakov, frontálna práca žiakov, skupinová práca, diskusie, referáty, práca so zákonmi a odbornou literatúrou

Marketing v podnikateľskej činnosti

1

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Marketing ako metóda riadenia trhu, zložky marketingu

Marketingový algoritmus a marketingový mix

Charakteristika a štruktúra trhu

Zložky trhu

Segmentácia trhov

Marketingové stratégie

 

 

·          charakterizovať marketing

·          charakterizovať trh

·          naučiť sa využívať marketingové stratégie

·          charakterizoval marketing

·          charakterizoval trh

·          naučil sa využívať marketingové stratégie

 

Motivačné metódy , expozičné, problémové, metódy samostatnej práce, samostatné štúdiu literatúry, fixačné metódy, klasické didaktické metódy

Individuálna práca žiakov,  skupinová práca, diskusie, referáty, práca so zákonmi a odbornou literatúrou

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Prieskum a plánovanie trhu

1,5

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Formy a metódy prieskumu trhu

Tvorba marketingového plánu , trhové a cenové trendy

Dizajná a reklamná činnosť

Funkcia dizajnu výrobku, obchodná značka,

Image, meno a postavenie firmy na trhu

Ochranná značka

 

 

·          poznať Formy a metódy prieskumu trhu

·          charakterizovať Image firmy

·          vedieť čo je to ochranná značka výrobku

 

·          poznať Formy a metódy prieskumu trhu

·          charakterizovať Image firmy

vedieť čo je to ochranná značka výrobku

Motivačné metódy , expozičné, problémové, metódy samostatnej práce, samostatné štúdiu literatúry, fixačné metódy, klasické didaktické metódy

Individuálna práca žiakov, skupinová práca, diskusie, referáty, práca so zákonmi a odbornou literatúrou

 

 

Home ] Up ]

Send mail to soupar@souparmt.edu.sk  with questions or comments about this web site.
Last modified: augusta 30, 2010