Na úvod Hore Mapa stránok
Stredná odborná škola rybárska

I. ročník
Stredná odborná škola rybárska Mošovce

 

 

 

NADSTAVBOVÉ ŠTÚDIUM

- rybárstvo a životné prostredie - 45084 00

- poľnohospodárstvo - 45124 00

       

 

ŠkVP
rybárstvo a životné prostredie


ROČNÍK: PRVÝ

ROZPIS  UČIVA PREDMETU:   biológia

2 hodiny týždenne, spolu 66vyučovacích hodín

Názov tematického celku

Témy

Hodiny

Medzipredmetové vzťahy

Očakávané

vzdelávacie výstupy

Kritériá hodnotenia vzdelávacích výstupov

Metódy hodnotenia

Prostriedky hodnotenia

Úvod do biológie                                                

1

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Biologické vedy, metódy vedeckej práce

 

1

 

·          vysvetliť význam biológie ako základnej vednej disciplíny.

·          objasnil význam biológie pre poľnohospodársku prax.

ústne frontálne skúšanie

ústne odpovede

Živé sústavy                                                      

1

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Všeobecná charakteristika a vnútorná organizácia

 

      1

Chémia 2.roč.

Prírodné látky

·          popísať živé sústavy

·          popísal živé sústavy,

ústne frontálne skúšanie

ústne odpovede

Základy cytológie                 

4

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Všeobecná štruktúra prokaryotickej bunky

      1

Pestovanie rastlín 1.roč.

Chov zvierat1.roč.

Rybárstvo1.roč

 

·         popísať všeobecnú štruktúru prokaryotickej bunky,

·         popísať všeobecnú štruktúru eukaryotickej bunky,

·         objasniť pojem vývin bunky,

·          charakterizovať delenie buniek

·         objasniť spôsoby

·         popísať rast a diferenciaciu buniek.

·         charakterizoval všeobecnú štruktúru prokaryotickej bunky,

·         charakterizoval všeobecnú štruktúru eukaryotickejbunky bunky,

·         objasnil pojem vývin bunky,

·          charakterizoval delenie buniek

·         objasnil spôsoby

·         popísal rast a diferenciaciu buniek.

ústne frontálne skúšanie

písomné skúšanie

 

ústne odpovede

neštandardizovaný

test

ústne odpovede

neštandardizovaný

test

ústne odpovede

ústne odpovede

neštandardizovaný

test

ústne odpovede

Všeobecná štruktúra eukaryotickej bunky

      1

 Delenie buniek

1

Rast a diferenciácia buniek

1

 

 

Základy anatómia rastlín

5

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Základy histológie

2

Pestovanie rastlín

1.roč.- 

Výroba produktov poľnohospodárskych plodín

·          vysvetliť pojem histológia,

·          charakterizovať pojem pletivá,

 

·          vysvetlil pojem histológia,

·          charakterizoval pojem pletivá,

 

·           

ústne frontálne skúšanie

písomné skúšanie

ústne odpovede

neštandardizovaný

test

písomná práca

Základy organológie rastlín

3

Pestovanie rastlín

1.roč.-Výroba produktov poľnohospodárskych plodín

·          vysvetliť pojem organológia,

·          charakterizovať význam jednotlivých orgánov rastliny pre rastlinu,

·          objasniť stavbu jednotlivých orgánov rastliny,

·          popísať hospodársky význam orgánov rastliny,

·          vysvetlil pojem organológia,

·          charakterizoval význam jednotlivých orgánov rastliny pre rastlinu,

·          objasnil stavbu jednotlivých orgánov rastliny,

·          popísal hospodársky význam orgánov rastliny,

ústne frontálne skúšanie

písomné skúšanie

ústne odpovede

neštandardizovaný

test

písomná práca

Základy fyziológie rastlín

8

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Heterotrofia, autotrofia,

mixotrofia

 

 

3

Pestovanie rastlín

 

·          vysvetliť pojem h heterotrofia, autotrofia, mixotrfia

·          charakterizovať fotosyntézu, jej priebeh a činitele, ktoré ju ovplyvňujú

·          popísať dýchanie rastlín , rast a vývin , rozmnožovanie rastlín

 

 

·          vysvetlil pojem hi heterotrofia, autotrofia, mixotrfia

·          charakterizoval fotosyntézu,jej priebeh a činitele, ktoré ju ovplyvňujú popísal delivé pletivá,

·          objasnil jednotlivé typy trvácich pletív(krycie, základné, vodivé),

 

·           

 

 

Fotosyntéza,

     2

Dýchanie rastlín

1

Rast a vývin

1

Rozmnožovanie rastlín

1

 

 

Systém rastlín                                                   

11

 

 

 

 

 

Prehľad prirodzeného systému živej prírody

1

Pestovanie rastlín

1.roč.-Výroba produktov poľnohospodárskych plodín

·          objasniť význam taxonómie pre pochopenie vývoja rastlín,

·          charakterizovať vírusy ich význam a stavbu,

·          charakterizovať baktérie ich význam a stavbu,

·          charakterizovať sinice ich význam a stavbu,

·          popísať nižšie rastliny,

·          charakterizovať vyššie rastliny výtrusné,

·          charakterizovať a poznať vyššie rastliny nahosemenné a krytosemenné.

·          objasnil význam taxonómie pre pochopenie vývoja rastlín,

·          charakterizoval vírusy ich význam a stavbu,

·          charakterizoval baktérie ich význam a stavbu,

·          charakterizoval sinice ich význam a stavbu,

·          popísal nižšie rastliny,

·          charakterizoval vyššie rastliny výtrusné,

·          charakterizoval a poznal vyššie rastliny nahosemenné a krytosemenné.

ústne frontálne skúšanie

písomné skúšanie

ústne odpovede

neštandardizovaný

test

písomná práca

Vírusy

1

Baktérie

1

Sinice

1

Rastliny

1

Nižšie rastliny-vývojové vetvy

1

Nižšie rstliny-vývojové stupne

1

Vyššie rastliny-ryniorast, machorasty, papraďorasty

1

Vyššie rasliny-nahosemenné

1

Vyššie -krytosemenné, trieda-magnólie

1

Vyššie-krytosemenné, trieda-ľalijnaté

1

Biológia a systém húb

3

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Mykológia

1

 

·          charakterizovať  ríšu huby,

·          popísať oddelenia a triedy húb,

·          objasniť hospodársky význam húb a lišajníkov.

·          charakterizoval  ríšu huby,

·          popísať oddelenia a triedy húb,

·          objasniť hospodársky význam húb a lišajníkov.

 

ústne frontálne skúšanie

písomné skúšanie

ústne odpovede

neštandardizovaný

test

písomná práca

Systém húb

1

Lišajníky

1

Biológia živočíchov   

8

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Histológia – tkanivá

1

Chov hospodárskych zviert 1.roč

Základy anatómie a fyziológie

·          vysvetliť význam poznania histológie.

 

·          charakterizovať jednotlivé tkanivá ako základ stavby organizmu.

·          vysvetlil význam poznania histológie.

·          charakterizoval jednotlivé tkanivá ako základ stavby organizmu.

ústne frontálne skúšanie

písomné skúšanie

ústne odpovede

neštandardizovaný

test

písomná práca

Epitelové

Spojivové

Svalové

Nervové

1

 

 

 

Organológia - orgány

1

Chov hospodárskych zviert 1.roč

Základy anatómie a fyziológie

·          objasniť význam organológie.

·          poznať orgánové sústavy a ich význam pre zabezpečenie a správnej činnosti organizmu živočícha.

·          popísať pokryv tela

·          popísať pohybovú sústavu

·          popísať regulačné sústavy

·          popísať zmyslovú sústavu

·          charakterizovať telové tekutiny a popísať obehovú sústavu

·          popísať dychaciu sústavu

·          popísať tráviacu sústavu

·          popísať vylučovaciu a rozmnožovaciu sústavu

 

 

 

·          objasnil význam organológie.

·          poznal orgánové sústavy a ich význam pre zabezpečenie a správnej činnosti organizmu živočícha.

·          popísal pokryv tela

·          popísal pohybovú sústavu

·          popísal regulačné sústavy

·          popísal zmyslovú sústavu

·          charakterizoval telové tekutiny a popísal obehovú sústavu

·          popísal dychaciu sústavu

·          popísal tráviacu sústavu

·          popísal vylučovaciu a rozmnožovaciu sústavu

 

 

ústne frontálne skúšanie

písomné skúšanie

ústne odpovede

neštandardizovaný

test

písomná práca

Pokryv tela

Oporná sústava - kostra

Pohybová sústava

1

 

 

Hormonálna sústava

Nervová sústava

Zmyslové orgány

1

 

 

Telové tekutiny

Obehová sústava

Dýchacia sústava

1

 

 

Tráviaca sústava

      1

Vylučovacia sústava

Rozmnožovacia sústava

 1

Systém živočíchov

15

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Živočíšna ríša

1

Chov hospodárskych zviert 1.roč

Chov HD,ošípaných,oviec,hydiny,

králikov,včiel

·          Charakterizovať systém živočíšnej ríše

·          Charakterizovať a poznať jednobunkovce

·          Charakterizoval systém živočíšnej ríše

·          Charakterizoval a poznal jednobunkovce

 

 

Jednobunkovce

1

Koreňonožce, bičíkovce

Výtrusovce, nálevníky

1

 

·          charakterizovať a poznať jednotlivé skupiny mnohobunkovcov

·          charakterizoval a poznal jednotlivé skupiny mnohobunkovcov

ústne frontálne skúšanie

písomné skúšanie

 

počítačová prezentácia

ústne odpovede

neštandardizovaný

test

písomná práca

počítačová prezentácia

Mnohobunkovce

1

Hubky,pŕhlivce

Ploskavce, okrúhlovce

Mäkkýše, obrúčkavce

2

 

 

Článkonožce-klepietkavce, žiabrovce,

vzdušnicovce

                

1

Chordáty-plášťovce, kopijovce

1

Stavovce-znaky a rozdelenie

1

Kruhoústovce, drsnokožce

1

Ryby

1

Obojživelníky

1

Plazy

1

Vtáky

1

Cicavce

1

Základy genetiky

10

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Základné pojmy

1

Chov hospodárskych zviert 1.roč

Všeobecné základy chovu HZ

·          charakterizovať genetiku

·          vysvetliť mat.základy genetiky a popísať chromozomy.

·          Vysvetliť dedičnosť pohlavia, kvalitatívnych a kvantitatívnych znakov.

·          charakterizoval genetiku

·          vysvetlil mat.základy genetiky a popísal chromozomy.

·          Vysvetlil dedičnosť pohlavia, kvalitatívnych a kvantitatívnych znakov.

ústne frontálne skúšanie

písomné skúšanie

ústne odpovede

neštandardizovaný

test

písomná práca

Materiálne základy genetiky

2

Chromozómy

1

Dedičnosť pohlavia

1

Mendelove zákony

3

Dedičnosť kvalitatívnych znakov

1

Dedičnosť kvantitatívnych znakov

1

Všeobecné pokyny hodnotenia:

Pri hodnotení a klasifikácii žiakov uplatňovať Metodický pokyn MŠ SR č. 8/2009-R zo 14. mája 2009.

Pri každom hodnotení tematického celku používame všeobecné kritériá a klasifikáciu uvedenú v tomto ŠkVP (pre jednotlivcov, skupinu, pre ústne a písomné práce). Neštandardizované didaktické testy pripravuje vyučujúci.

Po ukončení tematického celku v danom vyučovacom predmete pripraví vyučujúci neštandardizovaný didaktický test na overenie vedomostí a zručností žiakov. Otázky v písomnej práci a neštandardizovaných didaktických testoch nesmú presahovať stanovenú úroveň vzdelávacích výstupov v jednotlivých tematických celkoch. Hodnotenie písomnej práce a neštandardizovaného didaktického testu stanovuje vyučujúci a žiaci sú s ním oboznámení po ukončení testu. Výsledky písomnej práce a neštandardizovaného didaktického testu sú významnou súčasťou sumatívneho hodnotenia a uchovávajú sa počas  doby štúdia žiaka. Vo výslednej klasifikáciu sa odzrkadľuje súhrnne hodnotenie , ktoré sa odvíja od miery zvládnutia obsahového a výkonového štandardu,  priebežné hodnotenie, ktoré preveruje schopnosť žiaka využiť medzipredmetové vzťahy a uplatniť získané vedomosti a schopnosti pri riešení konkrétnych úloh a práca žiaka v skupine.

Klasifikácia písomných prác a neštandardizovaných didaktických testov:

Stupeň 1 – výborný,           žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 90%, (z maximálneho počtu bodov),

Stupeň 2 – chválitebný      žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 75%, (z maximálneho počtu bodov),

Stupeň 3 – dobrý                                žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 50 %, (z maximálneho počtu bodov),

Stupeň 4 – dostatočný       žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 30%, (z maximálneho počtu bodov),

Stupeň 5 - nedostatočný   žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda na menej ako 30 %, (z maximálneho počtu bodov).

 

Send mail to petermatula@souparmt.edu.sk with questions or comments about this web site.
Last modified: júla 22, 2009