ROZPIS
UČIVA PREDMETU: ochrana
prírody
|
2 hodiny týždenne,
spolu 66 hodín
|
|
Názov
tematického celku
Témy
|
Hodiny
|
Medzipredmetové
vzťahy
|
Očakávané
vzdelávacie
výstupy
|
Kritériá
hodnotenia vzdelávacích výstupov
|
Metódy
hodnotenia
|
Prostriedky
hodnotenia
|
|
Úvod do ochrany prírody
|
4
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
|
Úvod
do predmetu
|
1
|
Biológia
1.roč.
|
·
vysvetliť
význam predmetu ako základnej vednej disciplíny.
|
·
objasnil
význam ochrany prírody pre poľnohospodársku prax.
|
ústne
frontálne skúšanie
|
ústne
odpovede
|
|
Význam
ochrany prírody
|
1
|
|
Základné
pojmy
|
1
|
|
·
objasniť
základné pojmy a dejiny ochrany prírody
|
·
objasnil
základné pojmy a dejiny ochrany prírody
|
ústne
frontálne skúšanie
|
ústne
odpovede
|
|
Dejiny
ochrany prírody
|
1
|
|
Základné zložky životného
prostredia a ich ochrana
|
14
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
|
Ovzdušie
– základné pojmy
|
2
|
Pestovanie
rastlín 1. roč.
|
·
Charakterizovať
základné zložky životného prostredia.
·
Popísať
ochranu základných zložiek životného prostredia .
·
Charakterizovať
emisie a opatrenia na zníženie škôd.
·
Vysvetliť
základné pojmy o vode, vodnej bilancii a popísať znečisťovanie
vody.
·
Vysvetliť
základné pojmy o pôde, charakterizovať
pôdny fond Slovenska a popísať spôsoby znečistenia a ochrany
pôdy.
|
·
Charakterizoval
základné zložky životného prostredia.
·
Popísal
ochranu základných zložiek životného prostredia.
·
Charakterizoval
emisie a opatrenia na zníženie škôd.
·
Vysvetliť
základné pojmy o vode, vodnej bilancii a popísať znečisťovanie
vody.
·
Vysvetlil
základné pojmy o pôde, charakterizoval
pôdny fond Slovenska a popísal spôsoby znečistenia a ochrany
pôdy.
|
ústne
frontálne skúšanie
písomné skúšanie
|
ústne
odpovede
neštandardizovaný
test
písomná práca
|
|
Emisie
|
1
|
|
Opatrenia
na znižovanie škôd
|
1
|
|
Voda
– základné pojmy
|
2
|
|
ústne
frontálne skúšanie
písomné skúšanie
|
ústne
odpovede
neštandardizovaný
test
písomná práca
|
|
Vodná
bilancia
|
1
|
|
Znečisťovanie
vôd
|
1
|
|
Čistenie
odpadových vôd
|
1
|
|
Pôda
– základné pojmy
|
2
|
|
Pôdny
fond na Slovensku
|
1
|
|
Znečisťovanie
pôd
|
1
|
|
Spôsoby
ochrany pôdy
|
1
|
|
Druhová ochrana
|
17
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
|
Ochrana
druhov
|
3
|
Biológia
1. roč
|
·
Charakterizovať
ochranu druhov.
·
Vysvetliť
význam červených kníh.
·
Vysvetliť
ochranu rastlín, popísať vyhynuté a ohrozené druhy rastlín,
charakterizovať spoločenstvá rastlín.
·
Vysvetliť
ochranu živočíchov, popísať vyhynuté a ohrozené druhy živočíchy,
charakterizovať spoločenstvá živočíchov
|
·
Charakterizoval
ochranu druhov.
·
Vysvetlil
význam červených kníh.
·
Vysvetlil
ochranu rastlín, popísal vyhynuté a ohrozené druhy rastlín,
charakterizoval spoločenstvá rastlín
·
Vysvetliť
ochranu živočíchov, popísať vyhynuté a ohrozené druhy živočíchy,
charakterizovať spoločenstvá živočíchov
|
ústne
frontálne skúšanie
písomné skúšanie
|
ústne
odpovede
neštandardizovaný
test
písomná práca
|
|
Červené
knihy
|
1
|
|
Etnické
aspekty druhov
|
1
|
|
Ochrana
rastlín
|
2
|
|
|
|
Vyhynuté
a ohrozené druhy rastlín
|
1
|
|
Chránené
druhy rastlín
|
1
|
|
Spoločenstvá
rastlín
|
2
|
|
Ochrana
živočíchov
|
2
|
|
Vyhynuté
a ohrozené druhy živočíchov
|
1
|
|
Chránené
druhy živočíchov
|
1
|
|
Spoločenstvá
živočíchov
|
2
|
|
Územná ochrana prírody
|
10
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
|
Krajina
|
1
|
Biológia 1. a 2.
ročník
|
·
Charakterizovať
krajinu, krajinné zložky a typy krajiny.
·
Popísať
všeobecnú ochranu krajiny.
·
Charakterizovať
chránené územia.
·
Popísať
národné parky, chránené krajinné oblasti, chránené areály, prírodné
rezervácie a pamiatky a biosférické rezervácie.
|
·
Charakterizoval
krajinu, krajinné zložky a typy krajiny.
·
Popísal
všeobecnú ochranu krajiny.
·
Charakterizoval
chránené územia.
·
Popísal
národné parky, chránené krajinné oblasti, chránené areály, prírodné
rezervácie a pamiatky a biosférické rezervácie
|
ústne
frontálne skúšanie
písomné skúšanie
|
ústne
odpovede
neštandardizovaný
test
písomná práca
|
|
Krajinné
zložky
|
1
|
|
Typy
krajiny
|
1
|
|
Všeobecná
ochrana prírody a krajiny
|
2
|
|
|
|
Kategórie
chránených území
|
1
|
|
|
|
|
Národné
parky
|
1
|
|
Chránené
krajinné oblasti, chránené areály
|
1
|
|
Prírodné
rezervácie a pamiatky
|
1
|
|
Biosférické
rezervácie
|
1
|
|
Ochrana prírody v mestách
|
5
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
|
Problémy
hluku
|
1
|
|
·
Popísať
problémy hluku, odpadu a čistoty ovzdušia.
|
·
Popísal
problémy hluku, odpadu a čistoty ovzdušia
|
ústne
frontálne skúšanie
písomné skúšanie
|
ústne
odpovede
neštandardizovaný
test
písomná práca
|
|
Odpady
|
2
|
|
Ovzdušie
|
2
|
|
Organizačné a právne
aspekty ochrany prírody
|
6
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
|
Základné
právne normy v ochrane prírody
|
2
|
|
·
Vysvetliť
právne normy, ktoré sa zaoberajú ochranou prírody
|
·
Vysvetlil
právne normy, ktoré sa zaoberajú ochranou prírody
|
ústne
frontálne skúšanie
písomné skúšanie
|
ústne
odpovede
neštandardizovaný
test
písomná práca
|
|
Orgány
ochrany prírody
|
2
|
Biológia
1. roč.
|
|
Medzinárodná
spolupráca a inštitúcie v ochrane prírody
|
2
|
|
Praktické
cvičenia
|
10
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
|
Ochrana
rastlín a rastlinných spoločenstiev, poznávanie rastlín
|
2
|
Biológia 1.roč.
|
·
Poznať
chránené rastliny a rastlinné spoločenstvá.
|
·
Poznal
chránené rastliny a rastlinné spoločenstvá.
|
ústne
frontálne skúšanie
písomné skúšanie
|
ústne
odpovede
neštandardizovaný
test
písomná práca
|
|
Ochrana
živočíchov a ich spoločenstiev, poznávanie
chránených druhov
|
2
|
|
·
Poznať
chránené živočíchy a ich spoločenstvá
|
·
Poznal
chránené živočíchy a ich spoločenstvá
|
ústne
frontálne skúšanie
písomné skúšanie
|
ústne
odpovede
neštandardizovaný
test
písomná práca
|
|
Chránené
územia Slovenska - exkurzia
|
6
|
|
·
Navštíviť
vybrané chránené územie Slovenska.
|
·
Navštívil
vybrané chránené územie Slovenska.
|
|
|
|