Na úvod Hore Mapa stránok
Stredná odborná škola rybárska

II. ročník
Stredná odborná škola rybárska Mošovce

 

 

 

NADSTAVBOVÉ ŠTÚDIUM

- rybárstvo a životné prostredie - 45084 00

- poľnohospodárstvo - 45124 00

       

 

ŠkVP
rybárstvo a životné prostredie


ROČNÍK: DRUHÝ

ROZPIS  UČIVA PREDMETU:   ekológia

1 hodina týždenne, spolu 30 vyučovacích hodín

Názov tematického celku

Témy

Hodiny

Medzipredmetové vzťahy

Očakávané

vzdelávacie výstupy

Kritériá hodnotenia vzdelávacích výstupov

Metódy hodnotenia

Prostriedky hodnotenia

Ekológia ako veda

2

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Predmet štúdia ekológie

1

Biológia 1.roč

Pestovanie rastlín 1.roč

Chov zvierat 1.roč

Rybárstvo 1.roč

Rybárska technológia 1 .roč

·          definovať ekológiu ako vede a predmet jej štúdia,

·          poznať vedné disciplíny ekológie,

·          vysvetliť vzťah ekológie k iným vedám,

 

·          charakterizoval ekológiu a jej predmet,

·          vymenoval vedné disciplíny ekológie,

·          charakterizoval vzťah ekológie k iným vedám,

frontálne skúšanie

 

Vzťah ekológie k iným vedám

1

Organizmy a prostredie

7

 

 

Žiak má:

 

 

 

Faktory prostredia

1

Biológia 1.roč

Pestovanie rastlín 1.roč

Chov zvierat 1.roč

Rybárstvo 1.roč

Rybárska technológia 1 .roč

·          vymenovať faktory prostredia,

·          vysvetliť vplyv abiotických zložiek na organizmy,

·          charakterizovať biotické podmienky života

·          vymenoval faktory prostredia,

·          objasnil vplyv svetla, tepla, vody, vzduchu a pôdy na organizmy,

·          ilustroval vplyv abiotických podmienok života na konkrétnych príkladoch,

·          charakterizoval biotické podmienky života,

Individuálne skúšanie

písomné skúšanie

ústna odpoveď

 

neštandardizovaný didaktický test

Abiotické podmienky prostredia

5

Biotické podmienky života

1

Populácia a ekosystém

10

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Populácia

1

Biológia 1.roč

Pestovanie rastlín 1.roč

Chov zvierat 1.roč

Rybárstvo 1.roč

Rybárska technológia 1 .roč

·          definovať pojem populácia

·          uviesť príklady populácií,

·          vysvetliť štruktúru populácie – veková, veľkostná, pohlavná, priestorová,

·          definovať pojem spoločenstvo,

·          charakterizovať medzidruhové vzťahy,

·          definovať ekosystém,

·          opísať vývoj ekosystému,

·          vysvetliť trofické vzťahy v ekosystéme,

·          vysvetlil pijem populácia a spoločenstvo,

·          uviedol príklady populácií,

·          charakterizoval jednotlivé druhy štruktúry populácie,

·          uviedol konkrétne príklady medzidruhových vzťahov,

·          definoval pojem ekosystém,

·          uviedol konkrétne príklady ekosystémov,

·          vyjadril vlastnými slovami proces sukcesie,

·          uviedol trofické vzťahy v ekosystéme,

·          uviedol príklady trofických reťazcov,

individuálne skúšanie

písomné skúšanie

ústna odpoveď

neštandardizovaný didaktický test

Štruktúra populácií

3

Medzidruhové vzťahy

2

Etológia

5

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Predmet štúdia etológie

1

Biológia 1.roč

Pestovanie rastlín 1.roč

Chov zvierat 1.roč

Rybárstvo 1.roč

Rybárska technológia 1 .roč

·          definovať etológiu ako vedu,

·          vysvetliť  pojmy vrodené správanie – inštinkt, pud, kľúčový podnet, biorytmus,

·          vysvetliť pojmy fakultatívne a obligatórne správanie,

·          charakterizovať funkčné druhy správania živočíchov

·          definoval etológiu ako vedu,

·          vyjadriť svojimi slovami pojmy vrodené správanie, inštinkt, pud, kľúčový podnet, biorytmus,

·          vysvetlil pojmy fakultatívne a obligatórne správanie,

·          vysvetliť na konkrétnom príklade  funkčné druhy správania živočích,

individuálne skúšanie

písomné skúšanie

ústna odpoveď

neštandardizovaný didaktický test

Vrodené správanie – inštinkt, pud, kľúčový podnet, biorytmus

2

Získané správanie

1

Funkčné druhy správania živočíchov

1

Súčasné problémy životného prostredia človeka

6

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Trvalo udržateľný rozvoj

1

Biológia 1.roč

Pestovanie rastlín 1.roč

Chov zvierat 1.roč

Rybárstvo 1.roč

Rybárska technológia 1 .roč

·          vysvetliť princípy trvalo udržateľného rozvoja,

·          vysvetlil svojimi slovami princípy trvalo udržateľného rozvoja

Individuálne skúšanie

písomné skúšanie

ústna odpoveď

neštandardizovaný didaktický test

Globálne problémy životného prostredia

4

·          vymenovať a charakterizovať globálne problémy ŽP

·          vyjadriť svoj názor na globálne problémy ŽP,

·          vymenoval a vysvetlil globálne problémy ŽP – kyslé dažde, skleníkový efekt, ozónová diera, strata biodiverzity, rozširovanie púšti, odlesňovanie,

·          prezentoval svoj postoj ku globálnym problémom ŽP,

Medzinárodná spolupráca

1

·          poznať niektoré dôležité dohovory, týkajúce sa globálnych problémov,

·          vymenoval dôležité medzinárodné dohovory o ZP.

·          Vyjadril svoj názor na potrebu medzinárodnej spolupráce v ochrane ŽP,

Všeobecné pokyny hodnotenia:

                Pri hodnotení a klasifikácii žiakov uplatňovať Metodický pokyn MŠ SR č. 8/2009-R zo 14. mája 2009.

Pri každom hodnotení tematického celku používame všeobecné kritériá a klasifikáciu uvedenú v tomto ŠkVP (pre jednotlivcov, skupinu, pre ústne). Neštandardizované didaktické testy pripravuje vyučujúci.

Po ukončení tematického celku v danom vyučovacom predmete pripraví vyučujúci neštandardizovaný didaktický test na overenie vedomostí a zručností žiakov. Otázky v písomnej práci a neštandardizovaných didaktických testoch nesmú presahovať stanovenú úroveň vzdelávacích výstupov v jednotlivých tematických celkoch. Hodnotenie písomnej práce a neštandardizovaného didaktického testu stanovuje vyučujúci a žiaci sú s ním oboznámení po ukončení testu. Výsledky písomnej práce a neštandardizovaného didaktického testu sú významnou súčasťou sumatívneho hodnotenia a uchovávajú sa počas  doby štúdia žiaka. Vo výslednej klasifikáciu sa odzrkadľuje súhrnne hodnotenie , ktoré sa odvíja od miery zvládnutia obsahového a výkonového štandardu,  priebežné hodnotenie, ktoré preveruje schopnosť žiaka využiť medzipredmetové vzťahy a uplatniť získané vedomosti a schopnosti pri riešení konkrétnych úloh a práca žiaka v skupine.

Klasifikácia písomných prác a neštandardizovaných didaktických testov:

Stupeň 1 – výborný,           žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 90%, (z maximálneho počtu bodov),

Stupeň 2 – chválitebný      žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 75%, (z maximálneho počtu bodov),

Stupeň 3 – dobrý                                žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 50 %, (z maximálneho počtu bodov),

Stupeň 4 – dostatočný       žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 30%, (z maximálneho počtu bodov),

Stupeň 5 - nedostatočný   žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda na menej ako 30 %, (z maximálneho počtu bodov).

 

Send mail to petermatula@souparmt.edu.sk with questions or comments about this web site.
Last modified: júla 22, 2009