ROZPIS
UČIVA PREDMETU:
Učebná prax
|
6
hod. týždenne, spolu 180 hodín
|
Mesiac
|
Názov
tematického celku
Témy
|
HODINy |
Medzipredmetové vzťahy
|
Očakávané
vzdelávacie výstupy
|
Kritériá hodnotenia vzdelávacích
výstupov
|
Metódy hodnotenia
|
Prostriedky hodnotenia
|
.
|
1.
Úvodná inštruktáž o praxi
|
6
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
|
Zákon o bezpečnosti
a hygiene práce
|
|
|
ovládať
zákon o bezpečnosti a hygiene práce,
aplikovať
poznatky zo zákona do praxe
|
popísal
zákon o bezpečnosti a hygiene práce,
využil
a uplatnil poznatky zo zákona v praxi
|
Písomné skúšanie
|
test
|
|
Poučenie o BOZP a PO
v rámci výučby praxe
|
|
ovládať
poučenie o BOZP a PO,
aplikovať
poznatky z poučenia o BOZP a PO do praxe
|
popísal
poučenie o BOZP a PO, využil poznatky z poučenia o BOZP
a PO v praxi
|
|
|
|
Prvá pomoc pri úraze a náhlom
ochorení
|
|
vedieť
poskytnúť prvú pomoc pri úraze a náhlom ochorení
|
aplikoval
poznatky o prvej pomoci pri úraze a náhlom ochorení v praxi
|
|
|
|
2.Nácvik zručnosti pri výrobe poľnohospodárskych produktov
|
12
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
|
2.1 Posúdenie kvality práce po sejbe a sadení
2.2 Hodnotenie stavu porastov
2.3 Odhad úrod
2.4 Posúdenie
zrelosti
|
|
Pestovanie
rastlín
2. ročník
|
posúdiť
a zhodnotiť kvalitu práce
zhodnotiť
stav porastu, posúdiť zrelosť
vysvetliť
spôsoby, metódy pri odhade
úrody
|
posúdil
a zhodnotil kvalitu práce
zhodnotil
stav porastu, posúdil zrelosť
vysvetlil
spôsoby, metódy pri odhade
úrody
|
Ústne frontálne skúšanie
Individuálne skúšanie
Skupinové hodnotenie
|
Ústna odpoveď
Praktický výkon
|
|
3. Pracovné operácie pri zavlažovacej súprave
|
12
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
|
3.1 Rozmiestnenie zavlažovacej súpravy v jednotlivých plodinách
3.2 Obsluha zavlažovacej súpravy
|
|
Mechanizácia
1.ročník
|
definovať
základné pojmy
opísať
pracovný postup pri nastavení , obsluhe a rozmiestnení zavlažovacej
súpravy
vykonať
montáž a preskúšať funkčnosť zavlažovacej sústavy
|
definoval
základné pojmy
opísal
pracovný postup pri nastavení , obsluhe a rozmiestnení zavlažovacej
súpravy
vykonal
montáž a preskúšal funkčnosť zavlažovacej sústavy
|
Ústne frontálne skúšanie
Individuálne skúšanie
Skupinové hodnotenie
|
Ústna odpoveď
Praktický výkon
|
|
4.
Zásady optimálneho využívania strojov a zariadení v poľnohospodárskej
výrobe
|
18
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
|
4.1 Technologický proces v poľnohospodárskej
výrobe
4.2
Zásady a pravidlá zostavovania
strojových liniek
4.3
Príklady zostavovania strojových liniek
|
|
Mechanizácia
2. ročník
|
poznať
princípy pri optimálnom využívaní strojov a technických
prostriedkov v poľnohospodárskej výrobe
charakterizovať
zásady pri zostavovaní strojových liniek
ovládať
pravidlá pri riadení liniek vo vzťahu k efektívnosti výroby,
BOZP a vo vzťahu k ochrane životného prostredia.
|
poznal
princípy pri optimálnom využívaní strojov a technických
prostriedkov
charakterizoval
zásady pri zostavovaní strojových liniek
ovládal
pravidlá pri riadení liniek vo vzťahu k efektívnosti výroby,
BOZP a vo vzťahu k ochrane životného prostredia.
|
Ústne frontálne skúšanie
Individuálne skúšanie
Skupinové hodnotenie
|
Ústna odpoveď
Praktický výkon
písomná odpoveď
|
|
5. Hnojenie organickými a priemyselnými hnojivami
|
18
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
|
5.1 Oboznámenie sa so strojmi na hnojenie organickými, priemyselnými
a kvapalnými hnojivami
5.2 Nastavenie dávky pri
rozhadzovačoch a postrekovačoch hnojív
|
|
Mechanizácia
2. ročník
|
vedieť
charakterizovať základné druhy mechanizačných prostriedkov na
hnojenie pôdy
popísať
jednotlivé druhy
vykonať
nastavenie mechanizačných prostriedkov
rozumieť
zásadám nastavenia strojov vo vzťahu k ochrane životného
prostredia.
|
vedel
charakterizovať základné druhy mechanizačných prostriedkov na
hnojenie pôdy
popísal
jednotlivé druhy
vykonal
nastavenie mechanizačných prostriedkov
rozumel
zásadám nastavenia strojov vo vzťahu k ochrane životného
prostredia.
|
Ústne frontálne skúšanie
Individuálne skúšanie
Skupinové hodnotenie
|
Ústna odpoveď
Praktický výkon
|
|
6. Posudzovanie zdravotného stavu a ochrany rastlín
|
6
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
|
6.1 Nácvik posudzovania zdravotného stavu rastlín
6.2 Spracovanie plánu ochrany pre jednotlivé plodiny
|
|
Pestovanie
rastlín
1. ročník
|
vedieť
posúdiť zdravotný stav rastlín a vypracovať plán ochrany
vedieť
posúdiť kladné a záporné stránky chemických látok a ich
vplyv na jednotlivé druhy rastlín
ovládať
zásady ochrany životného prostredia, pred chemickými látkami.
|
vedel
posúdiť zdravotný stav rastlín a vypracovať plán ochrany
vedel
posúdiť kladné a záporné stránky chemických látok a ich
vplyv na jednotlivé druhy rastlín
ovládal
zásady ochrany životného prostredia, pred chemickými látkami.
|
Ústne frontálne skúšanie
Individuálne skúšanie
Skupinové hodnotenie
|
Ústna odpoveď
Praktický výkon
písomná odpoveď
|
|
7.
Mechanizačné prostriedky na chemické ošetrovanie rastlín
|
12
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
|
7.1
Spôsoby chemickej ochrany rastlín, princíp, rozdelenie
strojov
7.2
Postrekovače, princíp práce, popis, nastavenie dávky
7.3
Opatrenia a postupy ktoré
zabraňujú poškodeniu životného prostredia
|
|
Mechanizácia
2. ročník
|
vedieť
vysvetliť spôsoby chemickej
ochrany rastlín
poznať
princípy práce základných druhov postrekovačov
charakterizovať
hlavné časti vo vzťahu k správnemu ošetrovaniu a predchádzaniu
závad a ochrane životného prostredia.
|
vedel
vysvetliť spôsoby chemickej
ochrany rastlín
poznal
princípy práce základných druhov postrekovačov
charakterizoval
hlavné časti vo vzťahu k správnemu ošetrovaniu a predchádzaniu
závad a ochrane životného prostredia.
|
Ústne frontálne skúšanie
Individuálne skúšanie
Skupinové hodnotenie
|
ústna odpoveď
praktický výkon
|
|
8. Pracovné operácie v chove zvierat
|
24
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
|
8.1 Význam
chovu zvierat
8.2 Výživa , kŕmenie, ustajnenie
|
|
Chov
zvierat
|
vysvetliť
význam chovu
popísať
výživu , kŕmenie, ustajnenie
opísať
a vykonať pracovný postup pri kŕmení a ustajnení
|
vysvetlil
význam chovu
popísal
výživu , kŕmenie, ustajnenie
opísal
a vykonal pracovný postup pri kŕmení a ustajnení
|
Ústne frontálne skúšanie
Individuálne skúšanie
Skupinové hodnotenie
|
ústna odpoveď
praktický výkon
|
|
9.Dojenie
|
12
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
|
9.1Oboznámenie sa s technológiami dojární
9.2 Obsluha dojacích zariadení
9.3 Ošetrenie mlieka po nadojení
9.4 Speňažovanie mlieka
|
|
Chov
zvierat
Mechanizácia
2. ročník
|
Charakterizovať chov dojníc a popísať výrobu
mlieka
opísať
a vykonať pracovný postup pri obsluhe dojacieho zariadenia
vysvetliť
význam ošetrenia mlieka
vypočítať
vlastné náklady na výrobu mlieka
|
Charakterizoval chov dojníc a popísal výrobu
mlieka
Opísal
a vykonal pracovný postup pri obsluhe dojacieho zariadenia
vysvetlil
význam ošetrenia mlieka
vypočítal
vlastné náklady na výrobu mlieka
|
Ústne frontálne skúšanie
Individuálne skúšanie
Skupinové hodnotenie
|
ústna odpoveď
praktický výkon
|
|
10.
Mechanizačné prostriedky na prípravu a zakladanie krmiva
|
24
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
|
10.1
Stroje a zariadenia na spracovanie
objemových krmív: rezačky, drviče
10.2
Stroje a zariadenia na spracovanie jadrových krmív: šrotovníky,
granulátory
10.3
Mechanizačné prostriedky na zakladanie krmiva pre zvieratá
|
|
Mechanizácia
2. ročník
|
poznať
postupy a výber strojov na spracovanie objemových krmív,
vedieť
charakterizovať jednotlivé druhy strojov z hľadiska zloženia a nastavenia
na kvalitu práce,
|
poznal
postupy a výber strojov na spracovanie objemových krmív,
vedieť
charakterizovať jednotlivé druhy strojov z hľadiska zloženia a nastavenia
na kvalitu práce,
|
Ústne frontálne skúšanie
Individuálne skúšanie
Skupinové hodnotenie
|
ústna odpoveď
praktický výkon
|
|
11.
Mechanizačné prostriedky na odpratávanie a spracovanie výkalov
|
12
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
|
11.1 Spôsoby odstraňovania maštaľného
hnoja a výkalov a ich charakteristika
11.2 Mechanizačné prostriedky na odstraňovanie
hnoja v živočíšnej výrobe, uskladnenie hnoja, spracovanie vo vzťahu
k životnému prostrediu
|
|
Mechanizácia
2. ročník
|
vedieť
charakterizovať základné spôsoby odpratávania exkrementov zvierat
ovládať
jednotlivé spôsoby a výber strojov na odpratávanie exkrementov
ich využitie
ovládať
zásady využitia strojov vo vzťahu k BOZP, hygiene a ochrane
životného prostredia.
|
vedel
charakterizovať základné spôsoby odpratávania exkrementov zvierat
ovládal
jednotlivé spôsoby a výber strojov na odpratávanie exkrementov
ich využitie
ovládal
zásady využitia strojov vo vzťahu k BOZP, hygiene a ochrane
životného prostredia.
|
Ústne frontálne skúšanie
Individuálne skúšanie
Skupinové hodnotenie
|
ústna odpoveď
praktický výkon
|
|
12. Výsledky
výroby v poľnohospodárskom podniku
|
6
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
|
12.1 Rozbor rastlinnej výroby
12.2 Rozbor využitia krmív v živočíšnej výrobe
12.3 Rozbor produkcie a využitia maštaľných hnojív
|
|
Účtovníctvo
Ekonomika
a podnikanie
|
definovať
základné pojmy
posúdiť
štruktúru osevných plôch
vypracovať
prehľad priemerných hektárových úrod
posúdiť
vybavenie mech. prostriedkami
posúdiť
štruktúru hospodárskych zvierat
vykonať
rozbor produkcie mlieka
vykonať
rozbor produkcie a využitia maštaľných
hnojív
|
definoval
základné pojmy
posúdil
štruktúru osevných plôch
vypracoval
prehľad priemerných hektárových úrod
posúdil
vybavenie mech. prostriedkami
posúdil
štruktúru hospodárskych zvierat
vykonal
rozbor produkcie mlieka
vykonal
rozbor produkcie a využitia maštaľných
hnojív
|
Ústne frontálne skúšanie
Individuálne skúšanie
Skupinové hodnotenie
|
Ústna odpoveď
písomná odpoveď
|
|
13. Speňažovanie
poľnohospodárskych produktov
|
6
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
|
13.1 Výpočet cien poľnohospodárskych produktov
13.2 Cenové stratégie
|
|
Účtovníctvo
Ekonomika
a podnikanie
|
definovať
základné pojmy
vypočítať
cenu na vybraný produkt
vysvetliť
význam cenovej stratégie
vypracovanie
cien podľa geografickej polohy
|
definoval
základné pojmy
vypočítal
cenu na vybraný produkt
vysvetlil
význam cenovej stratégie
vypracoval
cenu podľa geografickej polohy
|
Ústne frontálne skúšanie
Individuálne skúšanie
Skupinové hodnotenie
|
Ústna odpoveď
písomná odpoveď
|
|
14. Riešenie zadaných úloh v dodávateľsko-odberateľských vzťahov
medzi vybranými subjektami
|
12
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
|
14.1
mlieko - mliekáreň
obilniny - PNZ
|
|
|
definovať
základné pojmy
vedieť
posúdiť kvalitu dodávateľsko odberateľských vzťahov, jeho výhodnosť
( nevýhodnosť) pre výrobcu
|
definoval
základné pojmy
vedel
posúdiť kvalitu dodávateľsko odberateľských vzťahov, jeho výhodnosť
( nevýhodnosť) pre výrobcu
|
Ústne frontálne skúšanie
Individuálne skúšanie
Skupinové hodnotenie
|
Ústna odpoveď
písomná odpoveď
|