Na úvod Hore Mapa stránok
Stredná odborná škola rybárska

II. ročník
I. ročník II. ročníkStredná odborná škola rybárska Mošovce

 

 

 

NADSTAVBOVÉ ŠTÚDIUM

- rybárstvo a životné prostredie - 45084 00

- poľnohospodárstvo - 45124 00

       

 

ŠkVP
rybárstvo a životné prostredie


ROČNÍK: DRUHÝ

ROZPIS  UČIVA PREDMETU:   Učebná prax

6 hod. týždenne, spolu 180 hodín

Mesiac

Názov tematického celku

Témy

HODINy

Medzipredmetové vzťahy

Očakávané

vzdelávacie výstupy

Kritériá hodnotenia vzdelávacích výstupov

Metódy hodnotenia

Prostriedky hodnotenia

.

1. Úvodná inštruktáž o praxi

6

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

 

Zákon o bezpečnosti a hygiene práce

 

 

*        ovládať zákon o bezpečnosti a hygiene práce,

*        aplikovať poznatky zo zákona do praxe

*        popísal zákon o bezpečnosti a hygiene práce,

*        využil a uplatnil poznatky zo zákona v praxi

Písomné skúšanie

test

 

Poučenie o BOZP a PO v rámci výučby praxe

 

*        ovládať poučenie o BOZP a PO,

*        aplikovať poznatky z poučenia o BOZP a PO do praxe

*        popísal poučenie o BOZP a PO, využil poznatky z poučenia o BOZP a PO v praxi

 

 

 

Prvá pomoc pri úraze a náhlom ochorení

 

*        vedieť poskytnúť prvú pomoc pri úraze a náhlom ochorení

*        aplikoval poznatky o prvej pomoci pri úraze a náhlom ochorení v praxi

 

 

 

2.Nácvik zručnosti pri výrobe poľnohospodárskych produktov

12

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

 

 

2.1 Posúdenie kvality práce po sejbe a sadení

 

2.2 Hodnotenie stavu porastov

 

 2.3 Odhad úrod

 

 2.4  Posúdenie zrelosti

 

 

Pestovanie rastlín

2. ročník

*        posúdiť  a zhodnotiť kvalitu práce

*        zhodnotiť stav porastu, posúdiť  zrelosť

*        vysvetliť spôsoby, metódy pri   odhade úrody

 

 

*        posúdil  a zhodnotil kvalitu práce

*        zhodnotil stav porastu, posúdil  zrelosť

*        vysvetlil spôsoby, metódy pri   odhade úrody

 

Ústne frontálne skúšanie

Individuálne skúšanie

Skupinové hodnotenie

Ústna odpoveď

Praktický výkon

 

 

 

3. Pracovné operácie pri zavlažovacej súprave

12

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

 

 

3.1 Rozmiestnenie zavlažovacej súpravy v jednotlivých plodinách

 

3.2 Obsluha zavlažovacej súpravy

 

 

Mechanizácia

1.ročník

*        definovať základné pojmy

*        opísať pracovný postup pri nastavení , obsluhe a rozmiestnení zavlažovacej súpravy

*        vykonať montáž a preskúšať funkčnosť zavlažovacej sústavy

*        definoval základné pojmy

*        opísal pracovný postup pri nastavení , obsluhe a rozmiestnení zavlažovacej súpravy

*        vykonal montáž a preskúšal funkčnosť zavlažovacej sústavy

Ústne frontálne skúšanie

Individuálne skúšanie

Skupinové hodnotenie

Ústna odpoveď

Praktický výkon

 

 

4. Zásady optimálneho využívania strojov a zariadení v poľnohospodárskej výrobe 

18

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

 

 

4.1 Technologický proces v poľnohospodárskej výrobe

 

4.2 Zásady a pravidlá  zostavovania strojových liniek

 

4.3 Príklady zostavovania strojových liniek

 

 

 

Mechanizácia

2. ročník

 

 

*        poznať princípy pri optimálnom využívaní strojov a technických prostriedkov v poľnohospodárskej výrobe

*        charakterizovať  zásady pri zostavovaní strojových liniek

*        ovládať pravidlá pri riadení liniek vo vzťahu k efektívnosti výroby, BOZP a vo vzťahu k ochrane životného prostredia.

*        poznal princípy pri optimálnom využívaní strojov a technických prostriedkov

*        charakterizoval  zásady pri zostavovaní strojových liniek

*        ovládal pravidlá pri riadení liniek vo vzťahu k efektívnosti výroby, BOZP a vo vzťahu k ochrane životného prostredia.

 

 

Ústne frontálne skúšanie

Individuálne skúšanie

Skupinové hodnotenie

Ústna odpoveď

Praktický výkon

písomná odpoveď

 

 

5. Hnojenie organickými a priemyselnými hnojivami

18

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

 

 

5.1 Oboznámenie sa so strojmi na hnojenie organickými, priemyselnými

a kvapalnými hnojivami

 

 5.2 Nastavenie dávky pri rozhadzovačoch a postrekovačoch hnojív

 

 

 

Mechanizácia

2. ročník

 

 

*        vedieť charakterizovať základné druhy mechanizačných prostriedkov na hnojenie pôdy

*        popísať jednotlivé druhy

*        vykonať nastavenie mechanizačných prostriedkov

*        rozumieť zásadám nastavenia strojov vo vzťahu k ochrane životného prostredia.

*        vedel charakterizovať základné druhy mechanizačných prostriedkov na hnojenie pôdy

*        popísal jednotlivé druhy

*        vykonal nastavenie mechanizačných prostriedkov

*        rozumel zásadám nastavenia strojov vo vzťahu k ochrane životného prostredia.

Ústne frontálne skúšanie

Individuálne skúšanie

Skupinové hodnotenie

Ústna odpoveď

Praktický výkon

 

 

6. Posudzovanie zdravotného stavu a ochrany rastlín

 

6

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

 

 

6.1 Nácvik posudzovania zdravotného stavu rastlín

 

6.2 Spracovanie plánu ochrany pre jednotlivé plodiny

 

 

 

Pestovanie rastlín

1. ročník

*        vedieť posúdiť zdravotný stav rastlín a vypracovať plán ochrany       

*        vedieť posúdiť kladné a záporné stránky chemických látok a ich vplyv na jednotlivé druhy rastlín

*        ovládať zásady ochrany životného prostredia, pred chemickými látkami.

*        vedel posúdiť zdravotný stav rastlín a vypracovať plán ochrany       

*        vedel posúdiť kladné a záporné stránky chemických látok a ich vplyv na jednotlivé druhy rastlín

*        ovládal zásady ochrany životného prostredia, pred chemickými látkami.

Ústne frontálne skúšanie

Individuálne skúšanie

Skupinové hodnotenie

Ústna odpoveď

Praktický výkon

písomná odpoveď

 

 

7. Mechanizačné prostriedky na chemické ošetrovanie rastlín

12

 

Žiak má:

Žiak:

 

 

 

 

7.1 Spôsoby chemickej ochrany rastlín, princíp,  rozdelenie strojov

 

7.2 Postrekovače, princíp práce, popis, nastavenie dávky

 

7.3 Opatrenia a postupy  ktoré zabraňujú poškodeniu životného prostredia

 

 

 

 

 

Mechanizácia

2. ročník

 

 

*        vedieť vysvetliť  spôsoby chemickej ochrany rastlín

*        poznať princípy práce základných druhov postrekovačov

*        charakterizovať hlavné časti vo vzťahu k správnemu ošetrovaniu a predchádzaniu závad a ochrane životného prostredia.

 

*        vedel vysvetliť  spôsoby chemickej ochrany rastlín

*        poznal princípy práce základných druhov postrekovačov

*        charakterizoval hlavné časti vo vzťahu k správnemu ošetrovaniu a predchádzaniu závad a ochrane životného prostredia.

 

Ústne frontálne skúšanie

Individuálne skúšanie

Skupinové hodnotenie

ústna odpoveď

praktický výkon

 

 

 

8. Pracovné operácie v chove zvierat

24

 

Žiak má:

Žiak:

 

 

 

 

8.1 Význam chovu zvierat

 

8.2 Výživa , kŕmenie, ustajnenie

 

 

Chov zvierat

*        vysvetliť význam chovu

*        popísať výživu , kŕmenie, ustajnenie

*        opísať a vykonať pracovný postup pri kŕmení a ustajnení

 

*        vysvetlil význam chovu

*        popísal výživu , kŕmenie, ustajnenie

*        opísal a vykonal pracovný postup pri kŕmení a ustajnení

*         

Ústne frontálne skúšanie

Individuálne skúšanie

Skupinové hodnotenie

ústna odpoveď

praktický výkon

 

 

9.Dojenie

12

 

Žiak má:

Žiak:

 

 

 

 

9.1Oboznámenie sa s technológiami dojární

 

9.2 Obsluha dojacích zariadení

 

9.3 Ošetrenie mlieka po nadojení

 

9.4 Speňažovanie mlieka

 

 

Chov zvierat

 

Mechanizácia

2. ročník

 

*        Charakterizovať chov dojníc a popísať výrobu mlieka

*        opísať a vykonať pracovný postup pri obsluhe dojacieho zariadenia

*        vysvetliť význam ošetrenia mlieka

*        vypočítať vlastné náklady na výrobu mlieka

*        Charakterizoval chov dojníc a popísal výrobu mlieka

*        Opísal a vykonal pracovný postup pri obsluhe dojacieho zariadenia

*        vysvetlil význam ošetrenia mlieka

*        vypočítal vlastné náklady na výrobu mlieka

Ústne frontálne skúšanie

Individuálne skúšanie

Skupinové hodnotenie

ústna odpoveď

 

praktický výkon

 

 

 

10. Mechanizačné prostriedky na prípravu a zakladanie krmiva  

24

 

Žiak má:

Žiak:

 

 

 

 

10.1 Stroje a zariadenia na spracovanie  objemových krmív: rezačky, drviče

 

10.2 Stroje a zariadenia na spracovanie jadrových krmív: šrotovníky, granulátory

 

10.3 Mechanizačné prostriedky na zakladanie krmiva pre zvieratá

 

 

 

 

Mechanizácia

2. ročník

 

 

*        poznať  postupy a výber strojov na spracovanie objemových krmív,

*        vedieť charakterizovať jednotlivé druhy strojov z hľadiska zloženia a nastavenia na kvalitu práce,

 

*        poznal  postupy a výber strojov na spracovanie objemových krmív,

*        vedieť charakterizovať jednotlivé druhy strojov z hľadiska zloženia a nastavenia na kvalitu práce,

*         

Ústne frontálne skúšanie

Individuálne skúšanie

Skupinové hodnotenie

ústna odpoveď

praktický výkon

 

 

 

11. Mechanizačné prostriedky na odpratávanie a spracovanie výkalov   

12

 

Žiak má:

Žiak:

 

 

 

 

11.1 Spôsoby odstraňovania maštaľného hnoja a výkalov a ich charakteristika

 

11.2 Mechanizačné prostriedky na odstraňovanie hnoja v živočíšnej výrobe, uskladnenie hnoja, spracovanie vo vzťahu k životnému prostrediu

 

 

 

 

Mechanizácia

2. ročník

 

 

*        vedieť charakterizovať základné spôsoby odpratávania exkrementov zvierat

*        ovládať jednotlivé spôsoby a výber strojov na odpratávanie exkrementov ich využitie

*        ovládať zásady využitia strojov vo vzťahu k BOZP, hygiene a ochrane životného prostredia.

 

*        vedel charakterizovať základné spôsoby odpratávania exkrementov zvierat

*        ovládal jednotlivé spôsoby a výber strojov na odpratávanie exkrementov ich využitie

*        ovládal zásady využitia strojov vo vzťahu k BOZP, hygiene a ochrane životného prostredia.

Ústne frontálne skúšanie

Individuálne skúšanie

Skupinové hodnotenie

ústna odpoveď

praktický výkon

 

 

 

12. Výsledky výroby v poľnohospodárskom podniku

6

 

Žiak má:

Žiak:

 

 

 

 

 

12.1 Rozbor rastlinnej výroby

 

12.2 Rozbor využitia krmív v živočíšnej výrobe

 

12.3 Rozbor produkcie a využitia maštaľných hnojív

 

Účtovníctvo

Ekonomika a podnikanie

 

*        definovať základné pojmy

*        posúdiť štruktúru osevných plôch

*        vypracovať prehľad priemerných hektárových úrod

*        posúdiť vybavenie mech. prostriedkami

*        posúdiť štruktúru hospodárskych zvierat

*        vykonať  rozbor produkcie mlieka

*        vykonať rozbor produkcie a využitia maštaľných hnojív

 

*        definoval základné pojmy

*        posúdil štruktúru osevných plôch

*        vypracoval prehľad priemerných hektárových úrod

*        posúdil vybavenie mech. prostriedkami

*        posúdil štruktúru hospodárskych zvierat

*        vykonal  rozbor produkcie mlieka

*        vykonal rozbor produkcie a využitia maštaľných hnojív

*         

Ústne frontálne skúšanie

Individuálne skúšanie

Skupinové hodnotenie

Ústna odpoveď

písomná odpoveď

 

 

13. Speňažovanie poľnohospodárskych produktov

6

 

Žiak má:

Žiak:

 

 

 

 

13.1 Výpočet cien poľnohospodárskych produktov

 

13.2 Cenové stratégie

 

 

Účtovníctvo

Ekonomika a podnikanie

 

*        definovať základné pojmy

*        vypočítať cenu na vybraný produkt

*        vysvetliť význam cenovej stratégie

*        vypracovanie cien podľa geografickej polohy

*        definoval základné pojmy

*        vypočítal cenu na vybraný produkt

*        vysvetlil význam cenovej stratégie

*        vypracoval cenu podľa geografickej polohy

Ústne frontálne skúšanie

Individuálne skúšanie

Skupinové hodnotenie

Ústna odpoveď

písomná odpoveď

 

 

14. Riešenie zadaných úloh v dodávateľsko-odberateľských vzťahov medzi vybranými subjektami

12

 

Žiak má:

Žiak:

 

 

 

14.1 mlieko - mliekáreň

       obilniny - PNZ

 

 

 

*        definovať základné pojmy

*        vedieť posúdiť kvalitu dodávateľsko odberateľských vzťahov, jeho výhodnosť               ( nevýhodnosť) pre výrobcu

*        definoval základné pojmy

*        vedel posúdiť kvalitu dodávateľsko odberateľských vzťahov, jeho výhodnosť               ( nevýhodnosť) pre výrobcu

Ústne frontálne skúšanie

Individuálne skúšanie

Skupinové hodnotenie

Ústna odpoveď

písomná odpoveď

 

 

 

Všeobecné pokyny hodnotenia:

 

Pri každom hodnotení tematického celku používame všeobecné kritériá a klasifikáciu uvedenú v tomto ŠkVP (pre jednotlivcov, skupinu, pre ústne, písomné a praktické práce). Prípravu neštandardizovaných didaktických testov a frontálne skúšanie pripravuje vyučujúci v rámci tematických listov.

Po ukončení posledného tematického celku v danom vyučovacom predmete pripraví vyučujúci neštandardizovaný didaktický test na overenie vedomostí a zručností žiakov. Otázky v písomnej práci a neštandardizovaných didaktických testoch nesmú prevýšiť stanovenú úroveň vzdelávacích výstupov v jednotlivých tematických celkoch. Hodnotenie písomnej práce a neštandardizovaného didaktického testu stanovuje vyučujúci a žiaci budú s nim oboznámení po ukončení testu. Výsledky písomnej práce a neštandardizovaného didaktického testu  sú významnou súčasťou sumatívneho hodnotenia a uchovávajú sa za dobu štúdia žiaka. Vo výslednej klasifikácií sa odzrkadľuje súhrnne hodnotenie, ktoré sa odvíja od miery zvládnutia obsahového a výkonového štandardu a  priebežného hodnotenia, ktoré preveruje schopnosť žiaka využiť medzipredmetové vzťahy a uplatniť získané vedomosti a schopnosti pri riešení konkrétnych úloh a práci žiaka v skupine.

 

Klasifikácia písomných prác a neštandardizovaných didaktických testov:

Stupeň 1 – výborný,           žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 90%, (z maximálneho počtu bodov),

Stupeň 2 – chválitebný      žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 75%, (z maximálneho počtu bodov),

Stupeň 3 – dobrý                                žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 50 %, (z maximálneho počtu bodov),

Stupeň 4 – dostatočný       žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 30%, (z maximálneho počtu bodov),

Stupeň 5 - nedostatočný   žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda na menej ako 30 %, (z maximálneho počtu bodov).

 

 

Send mail to petermatula@souparmt.edu.sk with questions or comments about this web site.
Last modified: júla 25, 2009