I. ročník

Stredná odborná škola rybárska Mošovce Rybárstvo a životné prostredie
študijný  odbor
4215 6  Rybárstvo

Na úvod Hore



 

Chronológia zmien

ŠkVP
nadstavbové štúdium:
rybárstvo a životné prostredie
poľnohospodárstvo

rybárstvo - prezentácia

ROČNÍK: PRVÝ

ROZPIS  UČIVA PREDMETU:   chov hospodárskych zvierat

2 hodiny týždenne,spolu 66 vyučovacích hodín

Názov tematického celku

Témy

Hodiny

Medzipredmetové vzťahy

Očakávané

vzdelávacie výstupy

Kritériá hodnotenia vzdelávacích výstupov

Metódy hodnotenia

Prostriedky hodnotenia

Úvod do chovu HZ

1

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Význam chovu zvierat

1

 

*        poznať význam chovu HZ

*        poznal význam chovu HZ

ústne frontálne skúšanie

ústne odpovede

Základy anatómie a fyziológie

25

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Bunka a tkanivá

2

Biológia 2.roč.

Histológia a organológia živočíchov

*        vysvetkiť stavbu organizmu

*        vysvetkil stavbu organizmu

ústne frontálne skúšanie

písomné skúšanie

ústne odpovede

neštandardizovaný

test

písomná práca

Orgány, orgánové sústavy

1

Pohybová sústava-kostrová

2

*        poznať význam, stavbu a funkciu pohybovej sústavy

*        objasnil význam, stavbu a funkciu pohybovej sústavy

ústne frontálne skúšanie

písomné skúšanie

ústne odpovede

neštandadizovaný

test

písomná práca

                             -svalová

1

Sústavy metabolické-dýchacia

2

*        charkterizovať metabolizmus

*        objasniť význam, stavbu funkciu dýchacej, tráviacej a obehovej sústavy

*        charkterizoval metabolizmus

*        objasnil význam, stavbu funkciu dýchacej, tráviacej a obehovej sústavy

ústne frontálne skúšanie

písomné skúšanie

ústne odpovede

neštandardizovaný

test

písomná práca

                                 -tráviaca

3

                                 -obehová

2

Sústavy vylučovacie-močová

1

*        popísať vylučovacie sústavy ich význam, stavbu a funkciu

*        popísal vylučovacie sústavy ich význam, stavbu a funkciu

ústne frontálne skúšanie

písomné skúšanie

ústne odpovede

neštandardizovaný

test

                                -kožná

2

Sústavy riadiace-regulačné

1

*         charakterizovať regulačné sústavy ich význam, stavbu a funkciu

*        popísal regulačné sústavy ich význam, stavbu a funkciu

ústne frontálne skúšanie

písomné skúšanie

ústne odpovede

neštandardizovaný

test

písomná práca

         -nervová

1

         -hormonálna

2

Sústava rozmnožovacia

3

*        objasniť význam, stavbu a funkciu rozmnožovacej sústavy

*        objasnil význam, stavbu a funkciu rozmnožovacej sústavy

ústne frontálne skúšanie

písomné skúšanie

ústne odpovede

neštandadizovaný

test

písomná práca

Mliečna žľaza

2

*        charakterizovať mliečnu žľazu jej význam, funkciu a stavbu

*        charakterizoval mliečnu žľazu jej význam, funkciu a stavbu

ústne frontálne skúšanie

písomné skúšanie

ústne odpovede

neštandardizovaný

test

Všeobecné základy chovu HZ

11

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Pôvod a domestikácia HZ

1

Biológia 2.roč.

Základy genetiky

*        objasniť pôvod, plemena a domestikáciu zvierat

*        objasnil pôvod, plemena a domestikáciu zvierat

ústne frontálne skúšanie

písomné skúšanie

ústne odpovede

neštandardizovaný

test

Plemená HZ

2

Morfologické vlastnosti-všeobecné

1

*        charakterizovať vlastnosti HZ výnam ich poznania pre chovteľa

*        objasnil vlastnosti HZ a ich význam pre chovateľa

ústne frontálne skúšanie

písomné skúšanie

ústne odpovede

neštandardizovaný

test

písomná práca

Morfologické vlastnosti-špecifické

1

Fyziologické vlastnosti-všeobecné

3

Fyziologické vlastnosti-špecifické

3

Plemenárska práca v chove HZ

10

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Selekcia v chove HZ

2

Biológia 2.roč.

Základy genetiky

*        poznať metódy plemenitby a selekciu v chove HZ

*        objasnil metódy plemenitby a selekciu v chove HZ

ústne frontálne skúšanie

písomné skúšanie

ústne odpovede

neštandadizovaný

test

Metódy plemenitby

2

Plemenitba HZ-ruja

2

*        objasniť ruju,spôsoby pripúšťania,graviditu a priebeh pôrodu

*        objasniť ruju,spôsoby pripúšťania,graviditu a priebeh pôrodu

ústne frontálne skúšanie

písomné skúšanie

ústne odpovede

neštandardizovaný

test

                       -pripúšťanie

2

                       -gravidita,pôrod

2

Výživa a kŕmenie HZ

19

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Živiny a ich rozdelenie

1

Chémia 2.roč.

Prírodné látky

*        vysvetliť význam živín a ich rozdelenie

*        popísať jednotlivé živiny

*        vysvetlil význam živín a ich rozdelenie

*        charakterizovl jednotlivé živiny

ústne frontálne skúšanie

písomné skúšanie

ústne odpovede

neštandardizovaný

test

písomná práca

Stavebné živiny

2

Energetické živiny

2

Špecificky účinné živiny

2

Krmivá-charaktertistika, rozdelenie

1

*        charakterizovať a rozdrliť krmivá

*        charakterizoval a rozdrlil krmivá

ústne frontálne skúšanie

písomné skúšanie

ústne odpovede

neštandardizovaný

test

písomná práca

Krmivá rastlinného pôvodu

2

Krmivá živočíšneho pôvodu

2

Ostatné krmivá

2

Konzervovanie,uskladňovanie,úprava krmív

2

*        objasniť spôsoby konzervovania,uskladňovania ,úpravy krmív a zostavovania KD

*        objasniť spôsoby konzervovania,uskladňovania ,úpravy krmív a zostavovania KD

ústne frontálne skúšanie

písomné skúšanie

ústne odpovede

neštandardizovaný

test

Zostavovanie krmných dávok

3

Všeobecné pokyny hodnotenia:

                 Pri každom hodnotení tematického celku používame všeobecné kritériá a klasifikáciu uvedenú v tomto ŠkVP (pre jednotlivcov, skupinu, pre ústne a písomné práce). Neštandardizované didaktické testy pripravuje vyučujúci.

Po ukončení tematického celku v danom vyučovacom predmete pripraví vyučujúci neštandardizovaný didaktický test na overenie vedomostí a zručností žiakov. Otázky v písomnej práci a neštandardizovaných didaktických testoch nesmú presahovať stanovenú úroveň vzdelávacích výstupov v jednotlivých tematických celkoch. Hodnotenie písomnej práce a neštandardizovaného didaktického testu stanovuje vyučujúci a žiaci sú s ním oboznámení po ukončení testu. Výsledky písomnej práce a neštandardizovaného didaktického testu sú významnou súčasťou sumatívneho hodnotenia a uchovávajú sa počas  doby štúdia žiaka. Vo výslednej klasifikáciu sa odzrkadľuje súhrnne hodnotenie , ktoré sa odvíja od miery zvládnutia obsahového a výkonového štandardu,  priebežné hodnotenie, ktoré preveruje schopnosť žiaka využiť medzipredmetové vzťahy a uplatniť získané vedomosti a schopnosti pri riešení konkrétnych úloh a práca žiaka v skupine.

Klasifikácia písomných prác a neštandardizovaných didaktických testov:

Stupeň 1 – výborný,            žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 90%, (z maximálneho počtu bodov),

Stupeň 2 – chválitebný      žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 75%, (z maximálneho počtu bodov),

Stupeň 3 – dobrý                žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 50 %, (z maximálneho počtu bodov),

Stupeň 4 – dostatočný       žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 30%, (z maximálneho počtu bodov),

Stupeň 5 - nedostatočný   žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda na menej ako 30 %, (z maximálneho počtu bodov).

 

Copyright or other proprietary statement goes here.
For problems or questions regarding this web contact [ProjectEmail].
Last updated: júna 03, 2009.