ROZPIS
UČIVA PREDMETU: ekonomika
|
33
hodín, 1 hodina týždenne
|
Názov
tematického celku
Témy
|
Hodiny
|
Medzipredmetové vzťahy
|
Očakávané
vzdelávacie výstupy
|
Kritériá hodnotenia vzdelávacích
výstupov
|
Metódy hodnotenia
|
Prostriedky hodnotenia
|
Základné
ekonomické pojmy
|
8
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
Ekonómia,
mikroekonómia, makroekonómia
|
1
|
|
charakterizovať
pojem ekonómia, mikroekonómia, markoekonómia
|
charakterizoval
pojem ekonómia, mikroekonómia, markoekonómia
|
Motivačné
Expozičné
Problémové
Samostatná
práca
Samostatné
štúdium literatúry
Fixačné
Klasické
did. Metódy
Brainstroming
|
Individuálna
práca žiakov
Frontálna
práca žiakov
Skupinová
práca
Diskusie
Referáty
|
Pozitívna,
normatívna ekonómia
|
1
|
charakterizovať
pozitívnu, normatívnu ekonómiu
|
charakterizoval
pozitívnu, normatívnu ekonómiu
|
|
|
Základné
ekonomické problémy
|
1
|
poznať
základné ekonomické problémy
|
poznal
základné ekonomické problémy
|
|
|
Ekonomika
otvorená, uzavretá, nedostatková, prebytková
|
1
|
definovať
ekonomiku a to otvorenú, uzavretú, nedostatkovú, prebytkovú
|
definoval
ekonomiku a to otvorenú, uzavretú, nedostatkovú, prebytkovú
|
|
|
Potreby,
členenia potrieb
|
1
|
charakterizovať
potreby, členia potrieb
|
charakterizoval
potreby, členenia potrieb
|
|
|
Uspokojovanie
potrieb, statky, služby
|
1
|
povedať
a definovať potreby, statky a služby
|
povedal,
definoval potreby, statky a služby
|
|
|
Tovar,
peniaze, formy a funkcie peňazí
|
1
|
definovať
peniaze, formy a ich funkcie
|
definoval
peniaze, formy a ich funkcie
|
|
|
Výroba,
výrobné faktory, vstupy do výroby, výstupy z výroby
|
1
|
charakterizovať
pojmy výroba, výrobné faktory,
vstupy do výroby, výstupy z výroby
|
charakterizoval
pojmy výroba, výrobné faktory,
vstupy do výroby, výstupy z výroby
|
|
|
Trh
a trhový mechanizmus
|
12
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
Trh
a formy trhov
|
2
|
|
povedať
Trh a formy trhov
|
povedal
Trh a formy trhov
|
Motivačné
Expozičné
Problémové
Samostatná
práca
Samostatné
štúdium literatúry
Fixačné
Klasické
did. Metódy
Brainstroming
|
|
Subjekty
trhu
|
1
|
rozdeliť
Subjekty trhu
|
rozdelil
Subjekty trhu
|
|
|
Základné
znaky trhu
|
1
|
povedať
základné znaky trhu
|
povedal
Základné znaky trhu
|
|
|
Dopyt,
činitele ovplyvňujúce dopyt
|
1
|
definovať
dopyt, činitele ovplyvňujúce dopyt
|
definoval
Dopyt, činitele ovplyvňujúce dopyt
|
|
|
Krivka
dopytu
|
1
|
vedieť
ako klesá krivka ponuky a dopytu
|
vedel
ako klesá krivka ponuky a dopytu
|
|
|
Ponuka,
činitele ovplyvňujúce ponuku, krivka ponuky
|
1
|
definovať
ponuku činitele ovplyvňujúce ponuku
|
definoval
ponuku činitele ovplyvňujúce ponuku
|
|
|
Rovnováha
dopytu a ponuky
|
1
|
zhodnotiť
kedy nastáva rovnováha dopytu a ponuky
|
zhodnotil
kedy nastáva rovnováha dopytu a ponuky
|
|
|
Rovnovážna
cena
|
1
|
charakterizovať
rovnovážnu cenu
|
charakterizoval
rovnovážnu cenu
|
|
|
Konkurencia,
druhy konkurencie
|
1
|
poznať
konkurenciu a jej druhy
|
poznal
konkurenciu a jej druhy
|
|
|
Dokonalá,
nedokonalá konkurencia
|
1
|
charakterizovať
dokonalú a nedokonalú konkurenciu
|
charakterizoval
dokonalú a nedokonalú konkurenciu
|
|
|
Formy
nedokonalej konkurencie
|
1
|
poznať
formy nedokonalej konkurenciu
|
poznal
formy nedokonalej konkurenciu
|
|
|
Národné
hospodárstvo
|
6
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
Podstata
národného hospodárstva
|
1
|
|
charakterizovať
NH
|
charakterizoval
NH
|
Motivačné
Expozičné
Problémové
Samostatná
práca
Samostatné
štúdium literatúry
Fixačné
Klasické
did. Metódy
Brainstroming
|
Individuálna
práca žiakov
Frontálna
práca žiakov
Skupinová
práca
Diskusie
Referáty
|
Štruktúra
národného hospodárstva
|
1
|
povedať,
aká je štruktúra NH
|
povedal
aká je štruktúra NH
|
Motivačné
Expozičné
Problémové
Samostatná
práca
Samostatné
štúdium literatúry
Fixačné
Klasické
did. Metódy
Brainstroming
|
|
Riadenie
národného hospodárstva
|
1
|
vedieť
ako prebieha riadenie NH
|
vedel
ako prebieha riadeni NH
|
Motivačné
Expozičné
Problémové
Samostatná
práca
Samostatné
štúdium literatúry
Fixačné
Klasické
did. Metódy
Brainstroming
|
|
Základné
makroekonomické ukazovatele
|
1
|
naučiť
chápať makroekon. ukazovatele
|
naučil
chápať makroekonomické ukazovatele
|
Motivačné
Expozičné
Problémové
Samostatná
práca
Samostatné
štúdium literatúry
Fixačné
Klasické
did. Metódy
Brainstroming
|
|
Metódy
merania makroekonomických ukazovateľov
|
1
|
definovať
metódy merania makroekonomických ukazovateľov
|
definoval
metódy merania makroekonomických ukazovateľov
|
Motivačné
Expozičné
Problémové
Samostatná
práca
Samostatné
štúdium literatúry
Fixačné
Klasické
did. Metódy
Brainstroming
|
|
Index
rozvoja človeka
|
1
|
povedať
čo je to index rozvoja človeka
|
povedal
čo je to index rozvoja človeka
|
Motivačné
Expozičné
Problémové
Samostatná
práca
Samostatné
štúdium literatúry
Fixačné
Klasické
did. Metódy
Brainstroming
|
|
Hospodársky
cyklus, inflácia, nezamestnanosť
|
7
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
Hospodársky
cyklus
|
1
|
|
charakterizovať
hospodársky cyklus
|
charakterizoval
hospodársky
cyklus
|
Motivačné
Expozičné
Problémové
Samostatná
práca
Samostatné
štúdium literatúry
Fixačné
Klasické
did. Metódy
Brainstroming
|
Individuálna
práca žiakov
Frontálna
práca žiakov
Skupinová
práca
Diskusie
Referáty
|
Príčiny
a dôsledky hospodárskeho cyklu
|
1
|
povedať
príčiny a dôsledky hospodárskeho cyklu
|
povedal
príčiny a dôsledky hospodárskeho cyklu
|
|
|
Inflácia,
jej druhy
|
1
|
definovať
infláciu
|
definoval
infláciu a jej druhy
|
|
|
Miera
inflácie, príčiny inflácie
|
1
|
rozdeliť
infláciu
|
rozdelil
infláciu
|
|
|
Nezamestnanosť
druhy nezamestnanosti
|
1
|
povedať
čo je to nezamestnanosť a je druhy
|
povedal
čo je to nezamestnanosť a je druhy
|
|
|
Miera
nezamestnanosti
|
1
|
pochopiť
mieru nezamestnanosti
|
pochopil
mieru nezamestnanosti
|
|
|
Dôsledky
nezamestnanosti
|
1
|
povedať
dôsledky nezamestnanosti
|
povedal
dôsledky nezamestnanosti
|
|
|