II. ročník

Stredná odborná škola rybárska Mošovce Rybárstvo a životné prostredie
študijný  odbor
4215 6  Rybárstvo

Na úvod Hore Ďalej



 

Chronológia zmien

ŠkVP
nadstavbové štúdium:
rybárstvo a životné prostredie
poľnohospodárstvo

rybárstvo - prezentácia

ROČNÍK: DRUHÝ

ROZPIS  UČIVA PREDMETU:   ekonomika

33 hodín, 1 hodina týždenne

Názov tematického celku

Témy

Hodiny

Medzipredmetové vzťahy

Očakávané

vzdelávacie výstupy

Kritériá hodnotenia vzdelávacích výstupov

Metódy hodnotenia

Prostriedky hodnotenia

Základné ekonomické pojmy

8

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Ekonómia, mikroekonómia, makroekonómia

1

 

*        charakterizovať pojem ekonómia, mikroekonómia, markoekonómia

*        charakterizoval pojem ekonómia, mikroekonómia, markoekonómia

Motivačné

Expozičné

Problémové

Samostatná práca

Samostatné štúdium literatúry

Fixačné

Klasické did. Metódy

Brainstroming

Individuálna práca žiakov

Frontálna práca žiakov

Skupinová práca

Diskusie

Referáty

 

Pozitívna, normatívna ekonómia

1

*        charakterizovať pozitívnu, normatívnu ekonómiu

*        charakterizoval pozitívnu, normatívnu ekonómiu

 

 

 

Základné ekonomické problémy

1

*        poznať základné ekonomické problémy

*        poznal základné ekonomické problémy

 

 

Ekonomika otvorená, uzavretá, nedostatková, prebytková

1

*        definovať  ekonomiku a to otvorenú, uzavretú, nedostatkovú, prebytkovú

*        definoval  ekonomiku a to otvorenú, uzavretú, nedostatkovú, prebytkovú

 

 

Potreby, členenia potrieb

1

*        charakterizovať potreby, členia potrieb

*        charakterizoval potreby, členenia potrieb

 

 

Uspokojovanie potrieb, statky, služby

1

*        povedať a definovať potreby, statky a služby

*        povedal, definoval potreby, statky a služby

 

 

Tovar, peniaze, formy a funkcie peňazí

1

*        definovať peniaze, formy a ich funkcie

*        definoval peniaze, formy a ich funkcie

 

 

Výroba, výrobné faktory, vstupy do výroby, výstupy z výroby

1

*        charakterizovať pojmy výroba, výrobné faktory, vstupy do výroby, výstupy z výroby

*        charakterizoval pojmy výroba, výrobné faktory, vstupy do výroby, výstupy z výroby

 

 

Trh a trhový mechanizmus

12

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Trh a formy trhov

2

 

*        povedať Trh a formy trhov

*        povedal Trh a formy trhov

Motivačné

Expozičné

Problémové

Samostatná práca

Samostatné štúdium literatúry

Fixačné

Klasické did. Metódy

Brainstroming

 

Subjekty trhu

1

*        rozdeliť Subjekty trhu

*        rozdelil Subjekty trhu

 

 

Základné znaky trhu

1

*        povedať základné znaky trhu

*        povedal Základné znaky trhu

 

 

Dopyt, činitele ovplyvňujúce dopyt

1

*        definovať dopyt, činitele ovplyvňujúce dopyt

*        definoval Dopyt, činitele ovplyvňujúce dopyt

 

 

Krivka dopytu

1

*        vedieť ako klesá krivka ponuky a dopytu

*        vedel ako klesá krivka ponuky a dopytu

 

 

Ponuka, činitele ovplyvňujúce ponuku, krivka ponuky

1

*        definovať ponuku činitele ovplyvňujúce ponuku

*        definoval ponuku činitele ovplyvňujúce ponuku

 

 

Rovnováha dopytu a ponuky

1

*        zhodnotiť kedy nastáva rovnováha dopytu a ponuky

*        zhodnotil kedy nastáva rovnováha dopytu a ponuky

 

 

Rovnovážna cena

1

*        charakterizovať rovnovážnu cenu

*        charakterizoval rovnovážnu cenu

 

 

Konkurencia, druhy konkurencie

1

*        poznať konkurenciu a jej druhy

*        poznal konkurenciu a jej druhy

 

 

Dokonalá, nedokonalá konkurencia

1

*        charakterizovať dokonalú a nedokonalú konkurenciu

*        charakterizoval dokonalú a nedokonalú konkurenciu

 

 

Formy nedokonalej konkurencie

1

*        poznať formy nedokonalej konkurenciu

*        poznal formy nedokonalej konkurenciu

 

 

Národné hospodárstvo

6

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Podstata národného hospodárstva

1

 

*        charakterizovať NH

*        charakterizoval NH

Motivačné

Expozičné

Problémové

Samostatná práca

Samostatné štúdium literatúry

Fixačné

Klasické did. Metódy

Brainstroming

Individuálna práca žiakov

Frontálna práca žiakov

Skupinová práca

Diskusie

Referáty

 

Štruktúra národného hospodárstva

1

*        povedať, aká je štruktúra NH

*        povedal aká je štruktúra NH

Motivačné

Expozičné

Problémové

Samostatná práca

Samostatné štúdium literatúry

Fixačné

Klasické did. Metódy

Brainstroming

 

Riadenie národného hospodárstva

1

*        vedieť ako prebieha riadenie NH

*        vedel ako prebieha riadeni NH

Motivačné

Expozičné

Problémové

Samostatná práca

Samostatné štúdium literatúry

Fixačné

Klasické did. Metódy

Brainstroming

 

Základné makroekonomické ukazovatele

1

*        naučiť chápať makroekon. ukazovatele

*        naučil chápať makroekonomické ukazovatele

Motivačné

Expozičné

Problémové

Samostatná práca

Samostatné štúdium literatúry

Fixačné

Klasické did. Metódy

Brainstroming

 

Metódy merania makroekonomických ukazovateľov

1

*        definovať metódy merania makroekonomických ukazovateľov

*        definoval metódy merania makroekonomických ukazovateľov

Motivačné

Expozičné

Problémové

Samostatná práca

Samostatné štúdium literatúry

Fixačné

Klasické did. Metódy

Brainstroming

 

Index rozvoja človeka

1

*        povedať čo je to index rozvoja človeka

*        povedal čo je to index rozvoja človeka

Motivačné

Expozičné

Problémové

Samostatná práca

Samostatné štúdium literatúry

Fixačné

Klasické did. Metódy

Brainstroming

 

Hospodársky cyklus, inflácia, nezamestnanosť

7

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Hospodársky cyklus

1

 

*        charakterizovať hospodársky cyklus

*        charakterizoval

*        hospodársky cyklus

Motivačné

Expozičné

Problémové

Samostatná práca

Samostatné štúdium literatúry

Fixačné

Klasické did. Metódy

Brainstroming

Individuálna práca žiakov

Frontálna práca žiakov

Skupinová práca

Diskusie

Referáty

 

Príčiny a dôsledky hospodárskeho cyklu

1

*        povedať príčiny a dôsledky hospodárskeho cyklu

*        povedal príčiny a dôsledky hospodárskeho cyklu

 

 

Inflácia, jej druhy

1

*        definovať infláciu

*        definoval infláciu a jej druhy

 

 

Miera inflácie, príčiny inflácie

1

*        rozdeliť infláciu

*        rozdelil infláciu

 

 

Nezamestnanosť druhy nezamestnanosti

1

*        povedať čo je to nezamestnanosť a je druhy

*        povedal čo je to nezamestnanosť a je druhy

 

 

Miera nezamestnanosti

1

*        pochopiť mieru nezamestnanosti

*        pochopil mieru nezamestnanosti

 

 

Dôsledky nezamestnanosti

1

*        povedať dôsledky nezamestnanosti

*        povedal dôsledky nezamestnanosti

 

 

 

Všeobecné pokyny hodnotenia:

Pri každom hodnotení tematického celku používame všeobecné kritériá a klasifikáciu uvedenú v tomto ŠkVP (pre jednotlivcov, skupinu, pre ústne a písomné práce). Príprava didaktických testov, cieľových otázok pre skupinové práce, písomné cvičenia a frontálne skúšanie pripravuje vyučujúci v rámci tematických listov.

Po ukončení posledného tematického celku v danom vyučovacom predmete pripraví vyučujúci súborný didaktický test na overenie komplexných vedomostí a zručností žiakov. Otázky v didaktickom teste nesmú prevýšiť stanovenú úroveň vzdelávacích výstupov v jednotlivých tematických celkoch. Kritériá hodnotenia musia byť súčasťou didaktického testu. Žiaci budú s nimi oboznámení až po absolvovaní didaktického testu. Hodnotiacu škálu si volí vyučujúci. Žiak má možnosť didaktický test opakovať, ak bol v prvom didaktickom teste neúspešný. Termín opakovania didaktického testu sa dohodne medzi skúšajúcim a žiakom. Výsledky didaktického testu sú významnou súčasťou sumatívneho hodnotenia a uchovávajú sa za dobu štúdia žiaka.

 

Stupeň 1 klasifikácia písomnej práce a neštandardizovaných testov:               90% 

Stupeń 2 Žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na     75 %

Stupeň 3 Žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na     50 %

Stupeň 4 Žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na      30%

Stupeň 5    Žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda na menej ako  30%                                                                                                                                                                                                                   


Copyright or other proprietary statement goes here.
For problems or questions regarding this web contact [ProjectEmail].
Last updated: júla 13, 2009.