III. ročník

Stredná odborná škola rybárska Mošovce Rybárstvo a životné prostredie
študijný  odbor
4215 6  Rybárstvo

Na úvod Hore Ďalej



 

Chronológia zmien

ŠkVP
nadstavbové štúdium:
rybárstvo a životné prostredie
poľnohospodárstvo

rybárstvo - prezentácia

ROČNÍK: tretí

ROZPIS  UČIVA PREDMETU:    podnikanie, obchod a služby

Jedna hodina týždenne, spolu 33  hodín

Názov tematického celku

Témy

Hodiny

Medzipredmetové vzťahy

Očakávané

vzdelávacie výstupy

Kritériá hodnotenia vzdelávacích výstupov

Metódy hodnotenia

Prostriedky hodnotenia

Predmet a metódy štúdia, podnikateľské kategórie

2

Ekonomika, informatika, technika administratívy, slovenský jazyk a literatúra, ekonomika

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Podnikateľská funkcia, podnikateľské riadenie.

1

 

·          naučiť ako podnikať v rámci EÚ

·          naučil ako podnikať v rámci EU

Motivačné metódy , expozičné, problémové, metódy samostatnej práce, samostatné štúdiu literatúry, fixačné metódy, klasické didaktické metódy

Individuálna práca žiakov, frontálna práca žiakov, skupinová práca, diskusie, referáty, práca so zákonmi a odbornou literatúrou

Znaky a typy podnikov

1

·          charakterizovať pojem podnik a typy podnikov, poznať etapy vývoja podnikov v rámci krivky životného cyklu podniku

·          charakterizoval pojem podnik a typy podnikov, poznať etapy vývoja podnikov v rámci krivky životného cyklu podniku

 

 

Právne základy podnikania

8

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Organizačno právne formy podnikania podľa živnostenského zákona

1

 

·          vedieť charakterizovať živnostenské podnikanie

·          vedel charakterizovať živnostenské podnikanie

Motivačné metódy , expozičné, problémové, metódy samostatnej práce, samostatné štúdiu literatúry, fixačné metódy, klasické didaktické metódy

Individuálna práca žiakov, frontálna práca žiakov, skupinová práca, diskusie, referáty, práca so zákonmi a odbornou literatúrou

Živnosť, subjekty oprávnené prevádzať živnosť

1

Druhy živnosti

1

Živnostenský list, koncesná listina

1

Organizačno právne formy podnikania podľa obchodného zákona

1

Obchodné meno, prokúra

1

·          poznať subjekty oprávnené prevádzkovať živnosť

·          poznal subjekty oprávnené prevádzkovať živnosť

 

 

Obchodný register

1

Obchodné spoločnosti

1

·          rozdeliť živnosti podľa druhov

·          rozdelil živnosti podľa druhov

 

 

·          pochopiť rozdiel medzi živnostenskou listinou a koncesovanou listinou

·          pochopil rozdiel medzi živnostenskou listinou a koncesovanou listinou

 

 

·          vedieť sa orientovať a vyhľadávať predpisy v Obchodnom zákonníku

·          vedel sa orientovať a vyhľadávať predpisy v Obchodnom zákonníku

 

 

·          vyhľadať a orientovať sa v Obchodnom zákonníku

·          vyhľadal a orientovať sa v Obchodnom zákonníku

 

 

·          charakterizovať čo je to obchodný register

·          charakterizoval čo je to obchodný register

 

 

·          rozdeliť obchodné spoločnosti podľa obsahu imania

·          rozdelil obchodné spoločnosti podľa obsahu imania

 

 

Faktory podnikateľskej činnosti

3

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Nositelia podnikateľskej činnosti

 

 

·          charakterizovať podnikateľa

·          charakterizoval podnikateľa

Motivačné metódy , expozičné, problémové, metódy samostatnej práce, samostatné štúdiu literatúry, fixačné metódy, klasické didaktické metódy

Individuálna práca žiakov, frontálna práca žiakov, skupinová práca, diskusie, referáty, práca so zákonmi a odbornou literatúrou

Kapitálové zdroje a štruktúra kapitálu

 

Podnikateľský priestor

 

·          pochodiť rozdelenie a štruktúr kapitálu

·          pochopil rozdelenie a štruktúr kapitálu

 

 

·          charakterizovať podnikateľský priestor

·          charakterizoval podnikateľský priestor

 

 

Podnikateľské sféry a podmienky

3

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Podnikateľské oblasti

 

 

·          poznať oblasti podnikania

·          poznal podnikateľské oblasti

 

 

Regionálne zdroje podnikateľskej činnosti

 

·          poznať regionálne zdroje podnikateľskej činnosti

·          poznal regionálne zdroje podnikateľskej činnosti

 

 

Aktivovane miestneho obyvateľstva do podnikateľskej činnosti

 

·          charakterizovať miestne obyvateľstvo do podnikateľskej činnosti

·          charakterizoval miestne obyvateľstvo do podnikateľskej činnosti

 

 

Diferenciácia podnikateľských subjektov podľa záujmových oblastí

3

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Predmet a funkcie podnikania hospodárskych subjektov

 

 

·          charakterizovať predmet a funkcie podnikania

·          charakterizoval hospodárskej subjekty

Motivačné metódy , expozičné, problémové, metódy samostatnej práce, samostatné štúdiu literatúry, fixačné metódy, klasické didaktické metódy

Individuálna práca žiakov, frontálna práca žiakov, skupinová práca, diskusie, referáty, práca so zákonmi a odbornou literatúrou

Predmet a funkcie podnikov služieb

 

Predmet a funkcie obchodných subjektov

 

·          charakterizovať miestne obyvateľstvo do podnikateľskej činnosti

·          charakterizoval miestne obyvateľstvo do podnikateľskej činnosti

 

 

·          charakterizovať obchodné subjekty

·          charakterizoval obchodné subjekty

 

 

Postup pri registrácii FO, PO

2

 

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Postup pri zriaďovaní, registrácii, a likvidácii obchodnej spoločnosti

1

 

·          rozdeliť podnik, založiť a ako postupovať pri likvidácii spoločnosti

·          rozdelil podnik, založiť a ako postupovať pri likvidácii spoločnosti

Motivačné metódy , expozičné, problémové, metódy samostatnej práce, samostatné štúdiu literatúry, fixačné metódy, klasické didaktické metódy

Individuálna práca žiakov, frontálna práca žiakov, skupinová práca, diskusie, referáty, práca so zákonmi a odbornou literatúrou

Postup pri registrácii FO

1

·          poznať a vedieť vypisovať doklady potrebné k registrácii Fo

·          poznal a vedel vypisovať doklady potrebné k registrácii Fo

 

 

Vnútropodnikové podnikateľské riadenie

2

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Vnútropodnikový manažment

 

 

·          charakterizovať manažment

·          charakterizoval manažment

Motivačné metódy , expozičné, problémové, metódy samostatnej práce, samostatné štúdiu literatúry, fixačné metódy, klasické didaktické metódy

Individuálna práca žiakov, frontálna práca žiakov, skupinová práca, diskusie, referáty, práca so zákonmi a odbornou literatúrou

Nástroje vnútropodnikového manažmentu

2

·          charakterizovať nástroje vnútropodnikového manažmentu

·          charakterizoval nástroje vnútropodnikového manažmentu

 

 

Marketing v podnikateľskej činnosti

2

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Marketing ako metóda riadenia trhu, zložky marketingu

 

 

·          charakterizovať marketing

·          charakterizoval marketing

Motivačné metódy , expozičné, problémové, metódy samostatnej práce, samostatné štúdiu literatúry, fixačné metódy, klasické didaktické metódy

Individuálna práca žiakov, frontálna práca žiakov, skupinová práca, diskusie, referáty, práca so zákonmi a odbornou literatúrou

Marketingový algoritmus a marketingový mix

 

·          charakterizovať marketingový algoritmus a marketingový mix

·          charakterizoval marketingový algoritmus a marketingový mix

 

 

Charakteristika a štruktúra trhu

3

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Zložky trhu

 

 

·          poznať zložky trhu

·          poznal zložky trhu

Motivačné metódy , expozičné, problémové, metódy samostatnej práce, samostatné štúdiu literatúry, fixačné metódy, klasické didaktické metódy

Individuálna práca žiakov, frontálna práca žiakov, skupinová práca, diskusie, referáty, práca so zákonmi a odbornou literatúrou

Segmentácia trhov

1

Marketingové stratégie

2

·          charakterizovať trh

·          charakterizoval trh

 

 

·          naučiť sa využívať marketingové stratégie

·          naučil sa využívať marketingové stratégie

 

 

Prieskum a plánovanie trhu

2

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Formy a metódy prieskumu trhu

1

 

·          poznať Formy a metódy prieskumu trhu

·          poznal Formy a metódy prieskumu trhu

Motivačné metódy , expozičné, problémové, metódy samostatnej práce, samostatné štúdiu literatúry, fixačné metódy, klasické didaktické metódy

Individuálna práca žiakov, frontálna práca žiakov, skupinová práca, diskusie, referáty, práca so zákonmi a odbornou literatúrou

Tvorba marketingového plánu , trhové a cenové trendy

1

·          vytvoriť marketingový plán

·          vytvoril marketingový plán

 

 

Dizajná a reklamná činnosť

3

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Funkcia dizajnu výrobku, obchodná značka,

1

 

·          poznať dôležitosť dizajnu výrobku

·          poznal dôležitosť dizajnu výrobku

Motivačné metódy , expozičné, problémové, metódy samostatnej práce, samostatné štúdiu literatúry, fixačné metódy, klasické didaktické metódy

Individuálna práca žiakov, frontálna práca žiakov, skupinová práca, diskusie, referáty, práca so zákonmi a odbornou literatúrou

Image, meno a postavenie firmy na trhu

1

Ochranná značka

1

·          charakterizovať Image firmy

·          charakterizoval Image firmy

 

 

·          vedieť čo je to ochranná značka výrobku

·          vedel čo je to ochranná značka výrobku

 

 

Všeobecné pokyny hodnotenia:

Stupeň 1 klasifikácia písomnej práce a neštandardizovaných testov:               90%

Stupeń 2 Žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na      75 %

Stupeň 3 Žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na      50 %

Stupeň 4 Žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na      30%

Stupeň 5 Žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda na menej ako          30%

 


Copyright or other proprietary statement goes here.
For problems or questions regarding this web contact [ProjectEmail].
Last updated: júla 27, 2009.