III. ročník

Stredná odborná škola rybárska Mošovce Rybárstvo a životné prostredie
študijný  odbor
4215 6  Rybárstvo

Na úvod Hore



 

Chronológia zmien

ŠkVP
nadstavbové štúdium:
rybárstvo a životné prostredie
poľnohospodárstvo

rybárstvo - prezentácia


ROČNÍK: TRETÍ

ROZPIS  UČIVA PREDMETU:   psychológia trhu

1 hodina týždenne, spolu 33 hodín

Názov tematického celku

Témy

Hodiny

Medzipredmetové vzťahy

Očakávané

vzdelávacie výstupy

Kritériá hodnotenia vzdelávacích výstupov

Metódy hodnotenia

Prostriedky hodnotenia

Analýza trhu

4

ekonomika, podnikanie obchod služby, slovenský jazyk, telesná výchova, odborný výcvik

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Segmentácia trhu

 

 

ekonomika, podnikanie obchod služby, slovenský jazyk, telesná výchova, odborný výcvik

·          charakterizovať trh a jeho rozdelenie

·          charakterizoval trh a jeho rozdelenie

Písomné skúšanie

Samostatná práca

Cieľové skupiny trhu

 

·          vymenovať cieľové skupiny trhu

·          vymenoval cieľové skupiny trhu

Frontálne skúšanie

Skupinová práca

Pozícia na trhu

 

·          vedieť povedať aká je pozícia na trhu

·          vedel povedať o pozícií na trhu

Neštandardizovaný didaktický test

Individuálna práca

Silné a slabé stránky konkurencia vlastného podniku

 

·         vymenovať slabé a silné stránky konkurencie a vlastného podniku

·          vymenoval slabé a silné stránky

 

 

Etapy a metódy marketingového prieskumu

1

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Metódy prieskumu

 

 

·          vymenovať metódy prieskumu trhu

·          vymenoval metódy prieskumu trhu

 

 

Charakteristika spotrebiteľa

2

ekonomika, podnikanie obchod služby, slovenský jazyk, telesná výchova, odborný výcvik

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Charakteristika kupujúceho

 

 

·          definovať psychológiu a charakterizovať kupujúceho

·          definoval psychológiu a charakterizoval kupujúceho

 

 

Proces rozhodovania o nákupe

 

·          poznať a povedať čo rozhoduje pri nákupe

·          poznal a povedal čo rozhoduje pri nákupe

 

 

Rozhodovanie o produkte

4

ekonomika, podnikanie obchod služby, slovenský jazyk, telesná výchova, odborný výcvik

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Sledovanie užitočnosti výrobku

 

 

·          charakterizovať produkt

·          charakterizoval produkt

 

 

Vplyv frekvencie potrieb na objem predaja

 

 

·          povedať čo ovplyvňuje predaj výrobku

·          povedal čo ovplyvňuje predaj výrobku

 

 

Práca s výrobkom

 

 

·          pracovať s výrobkom, poznať a využívať jeho vlastnosti pri objeme predaja

·          pracoval s výrobkom, poznal a využíval jeho vlastnosti pri objeme predaja

 

 

Sledovanie životného cyklu výrobku

 

 

·          sledovať ako výrobok na trhu stúpa a klesá

·          sledoval, ako výrobok na trhu stúpa a klesá

 

 

Marketingová komunikácia

3

ekonomika, podnikanie obchod služby, slovenský jazyk, telesná výchova, odborný výcvik

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Komunikačný mix

 

 

 

·          charakterizovať komunikačný mix

·          charakterizoval komunikačný mix

 

 

Proces marketingovej komunikácie

 

·          poznať a definovať proces marketingovej komunikácie

·          poznal a definoval proces marketingovej komunikácie

 

 

Nákupná pripravenosť spotrebiteľa

 

·          poznať pripravenosť spotrebiteľa na kúpu výrobku

·          Poznal a vysvetlil pripravenosť spotrebiteľa na kúpu výrobku

 

 

Reklama

11

ekonomika, podnikanie obchod služby, slovenský jazyk, telesná výchova, odborný výcvik

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Prostriedky reklamy

 

 

 

·          charakterizovať a definovať reklamu a jej psychologický význam na spotrebiteľa

·          charakterizoval a definoval reklamu a jej psych. Význam na spotrebiteľa

 

 

Reklamný plán

 

·          charakterizovať a zostaviť reklamný plán

·          charakterizoval a zostavil reklamný plán

 

 

Reklamný rozpočet

 

·          zostaviť reklamný rozpočet

·          zostavil reklamný rozpočet

 

 

Podpora predaja (sales promotion)

 

·          definovať pojem

·          definoval pojem

 

 

Nástroje, metódy a techniky podpory predaja

 

·          vymenovať nástroje, metódy a techniky predaja

·          vymenoval nástroje, metódy a

·          techniku predaja

 

 

Práca s verejnosťou (public, relations)

 

·          definovať pojem

·          definoval market. pojem

 

 

Technika predaja

13

ekonomika, podnikanie obchod služby, slovenský jazyk, telesná výchova, odborný výcvik

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Význam obchodných operácií a distribúcie

 

 

·          zdôvodniť význam obchodných operácií

·          zdôvodnil význam obchodných operácií

 

 

Formovanie distribučnej politiky

 

·          vysvetliť distribučnú politiku

·          vysvetlil obsah distribučnej politiky

 

 

Funkcie odbytového kanála

 

·         vymenovať funkcie odbytového kanála

·         vymenoval funkcie odbytového kanála

 

 

Štruktúra odbytovej cesty

 

*        poznať štruktúru odbytovej cesty

·         poznal štruktúru odbytovej cesty

 

 

Organizácia odbytovej cesty

 

·         vedieť organizovať odbytovú cestu

·         vedel organizovať odbytovú cestu

 

 

Konflikty v distribučných cestách

 

·         poznať konflikty v distribuč. Cestách

·         poznal a vymenoval konflikty v distrib. Cestách

 

 

Logistika distribúcie

 

*        charakterizovať logistiku

*        charakterizoval logistiku

 

 

Všeobecné pokyny hodnotenia:

 

Pri každom hodnotení tematického celku používame všeobecné kritériá a klasifikáciu uvedenú v tomto ŠkVP (pre jednotlivcov, skupinu, pre ústne a písomné práce). Príprava didaktických testov, cieľových otázok pre skupinové práce, písomné cvičenia a frontálne skúšanie pripravuje vyučujúci v rámci tematických listov.

Po ukončení posledného tematického celku v danom vyučovacom predmete pripraví vyučujúci súborný didaktický test na overenie komplexných vedomostí a zručností žiakov. Otázky v didaktickom teste nesmú prevýšiť stanovenú úroveň vzdelávacích výstupov v jednotlivých tematických celkoch. Kritériá hodnotenia musia byť súčasťou didaktického testu. Žiaci budú s nimi oboznámení až po absolvovaní didaktického testu. Hodnotiacu škálu si volí vyučujúci. Žiak má možnosť didaktický test opakovať, ak bol v prvom didaktickom teste neúspešný. Termín opakovania didaktického testu sa dohodne medzi skúšajúcim a žiakom. Výsledky didaktického testu sú významnou súčasťou sumatívneho hodnotenia a uchovávajú sa za dobu štúdia žiaka.

KIasifikácia písomných prác a neštandardizovaných didaktických testov:

Stupeň 1 – výborný- žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 90% /z maximálneho počtu bodov/

Stupeň 2 – chválitebný – žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 75% /z max. počtu bodov

Stupeň 3 – dobrý – žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 50% / z max. počtu bodov/

Stupeň 4 – nedostatočný- žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 30% /z max. počtu bodov/

Stupeň 5 – nedostatočný – žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda menej ako 30% /z maximálneho počtu bodov/

 


Copyright or other proprietary statement goes here.
For problems or questions regarding this web contact [ProjectEmail].
Last updated: júla 27, 2009.