ROZPIS UČIVA PREDMETU: telesná výchova - dievčatá
|
2 hodiny týždenne, spolu
60 hodín
|
Názov
tematického celku
Témy
|
Hodiny
|
Medzipredmetové vzťahy
|
Očakávané
vzdelávacie výstupy
|
Kritériá hodnotenia vzdelávacích výstupov
|
Metódy hodnotenia
|
Prostriedky hodnotenia
|
Teoretické
vedomosti
|
2
|
|
Žiak má:
|
Žiak:
|
|
|
Telesná výchova a športová príprava v živote
mladého človeka
|
2
|
|
-
zhodnotiť význam telesnej výchovy a športovej
prípravy v živote mladých ľudí,
-
navrhnúť program aktívneho zlepšenia svojho zdravia.
|
-
zhodnotil význam telesnej výchovy a športovej
prípravy v živote mladých ľudí,
-
navrhol program aktívneho zlepšenia svojho zdravia.
|
-ústne skúšanie frontálne
- ústne skúšanie individuálne
|
- ústna odpoveď
- ústna odpoveď
|
Atletika
|
14
|
|
Žiak má:
|
Žiak:
|
|
|
Pohybové
činnosti. Atletická abeceda
|
1
|
|
-
používať odbornú terminológiu v atletike,
-
poznať kritériá hodnotenia športových výkonov,
-
zdokonaliť úroveň základných pohybových a koordinačných
schopností,
-
preukázať vlastné špeciálne schopnosti a celkovú
telesnú zdatnosť,
-
poznať kompenzačné i regeneračné cvičenia a ich
uplatnenie v režime dňa,
-
zostaviť pohybový program s atletickým zameraním.
|
-
používal odbornú terminológiu v atletike,
-
poznal kritériá
hodnotenia športových výkonov,
-
zdokonalil úroveň základných pohybových a koordinačných
schopností,
-
preukázal vlastné špeciálne schopnosti a celkovú
telesnú zdatnosť,
-
poznal kompenzačné i regeneračné cvičenia a ich
uplatnenie v režime dňa,
-
zostavil pohybový program s atletickým zameraním.
|
praktické skúšanie
|
praktická činnosť
|
Vysoký, polovysoký a nízky
štart
|
1
|
Prekážkový beh
|
1
|
Štafetový beh
|
1
|
Beh na 100 m
|
1
|
Beh na 800 m
|
1
|
|
|
|
|
|
Vytrvalostný beh
|
1
|
Hod granátom
|
1
|
Hod plnou loptou
|
1
|
Skok do diaľky
|
1
|
Rozvoj výbušnej a dynamickej
sily
|
1
|
Krátka atletická zostava
|
2
|
Regeneračné a kompenzačné
cvičenia
|
1
|
Gymnastika
|
8
|
|
|
|
|
|
Poradové cvičenia
|
1
|
|
-
používať gymnastické názvoslovie,
-
upravovať techniku
cvičebných tvarov, aplikovať na konkrétnych cvičeniach,
-
preukázať vlastný estetický prejav, rytmické cítenie,
pohybovú pamäť a kreativitu,
-
poznať a predviesť prvky regeneračných a kompenzačných
cvičení.
|
-
používal gymnastické názvoslovie,
-
upravil techniku
cvičebných tvarov, aplikovať na konkrétnych cvičeniach,
-
preukázal vlastný
estetický prejav, rytmické cítenie, pohybovú pamäť a kreativitu,
-
poznal a predviedol prvky regeneračných a kompenzačných
cvičení.
|
praktické skúšanie
|
praktická činnosť
|
Všestranne rozvíjajúce cvičenia
|
1
|
Akrobatické cvičenia
|
1
|
|
|
|
Preskoky
|
1
|
Cvičenia na náradí
|
2
|
Rytmická gymnastika. Cvičenia s náčiním
|
1
|
Regeneračné a kompenzačné
cvičenia
|
1
|
Športové
hry
|
17
|
|
|
|
|
|
Volejbal
|
10
|
|
-
používať príslušnú športovú terminológiu,
-
navrhnúť zásady športového tréningu,
-
poznať základné pohybové štruktúry vybraných športových
odvetví, základné pravidlá jednotlivých športov a súťaží,
-
uviesť a vysvetliť zásady etiky športu a fair-play
konania.
|
-
používal príslušnú športovú terminológiu,
-
navrhol zásady
športového tréningu,
-
poznal základné pohybové štruktúry vybraných športových
odvetví, základné pravidlá jednotlivých športov a súťaží,
-
uviedol a vysvetlil zásady etiky športu a fair-play
konania.
|
praktické skúšanie
|
praktická činnosť
|
Basketbal
|
7
|
Netradičné športy
|
15
|
|
|
|
|
|
Badminton
|
6
|
|
-
uplatňovať pravidlá netradičných športov v konkrétnej
činnosti.
|
-
uplatňoval pravidlá netradičných športov v konkrétnej
činnosti.
|
praktické skúšanie
|
praktická činnosť
|
Stolný tenis
|
4
|
Šport podľa záujmu žiakov
|
5
|
Diagnostika VPV
|
4
|
|
|
|
|
|
Skok do diaľky z miesta
|
1
|
|
- preukázať vlastnú silu, obratnosť, rýchlosť,
vytrvalosť a vzťah všeobecnej prípravy na tréningový proces.
|
- preukázal vlastnú silu, obratnosť, rýchlosť,
vytrvalosť a vzťah všeobecnej prípravy na tréningový proces.
|
praktické skúšanie
|
praktická činnosť
|
Člnkový beh 4x10 m
|
1
|
Ľah – sed za 1 minútu
|
1
|
Vytrvalostný beh
|
1
|