Organizácia výučby

Stredná odborná škola rybárska Mošovce Rybárstvo a životné prostredie
študijný  odbor
4215 6  Rybárstvo

Naspäť Na úvod Hore Ďalej



 

Chronológia zmien

ŠkVP
nadstavbové štúdium:
rybárstvo a životné prostredie
poľnohospodárstvo

rybárstvo - prezentácia

            Príprava v školskom vzdelávacom programe Rybárstvo a životné prostredie v študijnom odbore rybárstvo 4215 6 00  zahŕňa teoretické i praktické vyučovanie a prípravu. Výučba je organizovaná v dvojtýždňových cykloch.

            Teoretické vyučovanie je organizované v priestoroch školy. Všeobecná zložka vzdelávania vychádza zo skladby všeobecno-vzdelávacích predmetov učebného plánu. V jazykovej oblasti je vzdelávanie a príprava zameraná na slovnú i písomnú komunikáciu, ovládanie oznamovacieho odborného prejavu v slovenskom jazyku, na vyjadrovanie sa v bežných situáciách spoločenského a pracovného styku v cudzom jazyku. Žiaci sa tiež oboznamujú s vývojom ľudskej spoločnosti, so základnými princípmi etiky, zásadami spoločenského správania a protokolu. Osvojujú si základy matematiky, chémie , biológie a informatiky, ktoré sú nevyhnutné pre výkon povolania. V odbornom vzdelávaní je príprava zameraná na oblasť ichtyológie, hydrobiológie, rybnikárstva a chovu rýb v riadenom prostredí, ochrany prírody, strojov a zariadení používaných v rybárstve, na oblasť ekonomiky a podnikania.  V rámci odborného výcviku žiaci získavajú teoretické a praktické zručnosti v oblasti chovu rýb, ich rozmnožovania i spracovania. Veľký dôraz sa kladie na rozvoj osobnosti žiaka, na formovanie jeho osobnostných a profesionálnych vlastností, postojov a hodnotovej orientácie.

            Praktické vyučovanie je organizované formou predovšetkým učebnej praxe, ďalej formou odbornej a individuálnej praxe  v škole, na vlastnom rybochovnom zariadení a priamo na pracoviskách zamestnávateľov, ako aj v zahraničí. Praktická príprava prebieha v 1. ročníku v školskom rybochovnom zariadení a v odborných učebniach, v 2., 3. a 4. ročníku na zmluvných pracoviskách, ktoré sú našimi kmeňovými partnermi, ako aj v Českej republike v Třeboni a na východe v obci Hrhov, kde sa nachádza najväčší slovenský rybník. Tieto zariadenia sú základom odbornej prípravy žiakov v tomto študijnom odbore. Prevádzkové podmienky na Hrhove a v Českej republike rozvíjajú v žiakoch predovšetkým odborné zručnosti v chove teplomilných druhov rýb. Ďalšie odborné zručnosti žiaci získavajú pri spracovaní rýb vo vlastnej certifikovanej spracovni. Dôvodom takejto organizácie je skutočnosť,  aby si žiaci precvičili a vyskúšali aj také zručnosti, situácie a javy, ktoré sa v bežnej praxi vyskytujú zriedkavo.  Tieto vyučovacie aktivity prebiehajú pod dozorom učiteľa praxe. Každý rok sa na niektorej škole v rámci Višegrádskej štvorky organizuje súťaž odborných zručností a schopností žiakov rybárskych škôl. Žiaci majú možnosť vyskúšať svoje teoretické a praktické zručnosti v porovnaní so žiakmi ostatných škôl v rámci V4. Takéto podujatia sú pre žiakov veľmi lákavé, motivujúce a inšpirujúce.

            Štvorročný odbor štúdia je koncipovaný homogénne ako odbor profesijnej prípravy pre úsek rybochovného hospodárstva na voľných vodách, v rybnikárstve a v riadenom prostredí, so všeobecným prehľadom o celej odbornej oblasti a so základnými predpokladmi pre výkon obchodno-podnikateľských aktivít.

            Študijný odbor 4215 6 00 rybárstvo integruje teoretické a praktické vyučovanie, ako aj výchovu mimo vyučovania. V 1. ročníku dominujú vyučovacie predmety všeobecného zamerania. Učebná prax je zameraná na základné činnosti počas rybárskeho roku na našom vlastnom rybochovnom zariadení. V druhom ročníku je učebná prax zameraná na prehlbovanie i rozširovanie zručností a získavanie návykov na rybárskych strediskách v rámci Turca. V treťom a štvrtom ročníku sa ďalej rozširuje o východ Slovenska a Českú republiku. V Českej republike žiak zároveň s odbornými vedomosťami získava aj profesnú hrdosť v prostredí kolísky sladkovodného rybárska – Južných Čiech.

        Dôvodom takejto organizácie je skutočnosť,  aby si žiaci precvičili a vyskúšali aj také zručnosti, situácie a javy, ktoré sa v bežnej praxi vyskytujú zriedkavo. Tieto vyučovacie aktivity prebiehajú pod dozorom učiteľa praxe.

        Maturitná skúška sa koná v súlade s platnými predpismi a pedagogicko-organizačnými pokynmi MŠ SR.

        Ďalšie organizačné podrobnosti týkajúce sa účelových kurzov a cvičení sú súčasťou učebného plánu.


Copyright or other proprietary statement goes here.
For problems or questions regarding this web contact [ProjectEmail].
Last updated: júla 07, 2009.