Home Up Mapa stránok

1. ročník

školský vzdelávaci program                                           

 

ROZPIS  UČIVA PREDMETU: INFORMATIKA

11 konzultačných hodín

Názov tematického celku

Témy

Hodiny

Medzipredmetové vzťahy

Očakávané

vzdelávacie výstupy

Kritériá hodnotenia vzdelávacích výstupov

Metódy hodnotenia

Prostriedky hodnotenia

1. Bezpečnosť a hygiena pri práci

 

0.5

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

1.1 zásadami a pravidlami práce, ergonómia a fyziológia práce, organizácia práce v laboratóriu, hygiena práce s PC

 

 

·          pochopiť nutnosť dodržiavať zásady a pravidlá práce v laboratóriu, ergonómiu a fyziológiu práce a organizáciu práce v učebni PC,

·          dodržiaval zásady a pravidlá práce v laboratóriu, ergonómiu a fyziológiu práce a organizáciu práce v učebni PC v záujme ochrany vlastného zdravia,

 

 

1.2 vstupné zistenie vedomostí

 

preukázať vedomosti získane v podchádzajúcom ročníku.

·          preukázal vedomosti z predchádzajúceho ročníka.

Písomné preskúšanie

Neštandardizovaný didaktický test

2. OBLASTI VYUŽITIA INFORMATIKY

10

 

Žiak má:

Žiak:

 

 

2.1 grafika – využitie grafického editora k vytvoreniu vlastného (firemného loga)

0,5

Technika administratívy a korešpondencia, matematika, slovenský jazyk a literatúra,  ekonomika, jednoduché účtovníctvo

·          vytvoriť logo, ktoré bude používať, vedieť význam loga

·          vytvoril logo, ktoré bude používať , vedel význam loga

Praktické skúšanie

Kontrolná praktická práca

vytvorenie a odprezentovanie loga (5)

 

2.2 textový editor

4,5

·          vedieť vytvoriť, otvoriť dokument, vedieť sa v ňom pohybovať, uložiť, pracovať s blokmi textu, presúvať a kopírovať text, opravovať chyby, používať panel nástrojov, formátovať text, kontrolovať  gramatiku a pravopis, ovládať prácu s odsekmi, tabulátormi, vytlačiť dokument, pracovať s tabuľkami, ovládať normalizovanú úpravu listov, písanie úradnej a obchodnej korešpondencie, ovládať prácu so štýlmi (ako vlastnosť formátovania), vedieť vytvárať automatický obsah, používať a vytvárať šablóny

·          vytvoril, otvoril dokument, vedel sa v ňom pohybovať, uložil, pracoval s blokmi textu, presúval a kopíroval text, opravoval chyby, používal panel nástrojov, formátoval text, kontroloval  gramatiku a pravopis, ovládal prácu s odsekmi, tabulátormi, vytlačil dokument, pracoval s tabuľkami, ovládal normalizovanú úpravu listov, písanie úradnej a obchodnej korešpondencie, ovládal prácu so štýlmi (ako vlastnosť formátovania), vedel vytvárať automatický obsah, používal a vytváral šablóny

Ústne frontálne skúšanie

Ústne hodnotenie

2.2.1 charakteristika, spustenie, popis pracovnej plochy, panely nástrojov, ukončenie práce s programom, 

 

2.2.2 pohyb v dokumente, otvorenie dokumentu, uloženie dokumentu (formáty)

 

2.2.3  vytvorenie dokumentu

 

Praktické skúšanie

Kontrolná praktická práca

vytvorenie doc a zaslanie e-mailom (5)

 

2.2.4 editácia dokumentu

 

Ústne frontálne skúšanie

Ústne hodnotenie

2.2.4 používanie panela nástrojov

 

2.2.5 formátovanie písma, úprava písma pomocou hlavného menu

 

2.2.6 kontrola pravopisu

 

2.2.7 kontrolná práca

 

Praktické skúšanie

Kontrolná praktická práca

vytvorenie doc a zaslanie e-mailom (5)

 

2.2.8.formátovanie odseku, práca s tabulátormi, odrážky a číslovanie

 

Ústne frontálne skúšanie

Ústne hodnotenie

2.2.9 tlač dokumentu

 

2.2.10 kontrolná práca

 

2.2.11 tabuľky

 

2.2.12 normalizovaná úprava listov

 

2.2.13 úradne a obchodné listy

 

2.2.14vytvorenie vlastného (firemného) papiera – uloženie ako šablóna, práca so šablónami, vyhľadávanie na internete

 

Praktické skúšanie

Kontrolná praktická práca

vytvorenie doc a zaslanie e-mailom (5)

 

2.2.15 vytváranie rôznych úradných dokumentov, životopis

 

Praktické skúšanie

Kontrolná praktická práca

vytvorenie doc a zaslanie e-mailom (3*5)

životopis(10)

2.2.16  štýly, priradenie štýlov, vytváranie obsahu

 

Ústne frontálne skúšanie

Ústne hodnotenie

2.2.17 úprava rozsiahleho dokumentu, priradenie štýlov a vytvorenie obsahu

 

2.2.18 diagramy, krivky, čiary, WordArt

 

2.3 tabuľkový editor

5

·          vytvárať a editovať tabuľku, vie používať základné vzorce

·          vytvoril a editoval tabuľku, používal základné vzorce

Ústne frontálne skúšanie

Ústne hodnotenie

2.3.1 spustenie a popis,

 

2.3.2.práca s tabuľkou, uloženie a otvorenie tabuľky

 

2.3.3 formátovanie buniek, vypĺňanie rady

 

2.3.4 vkladanie vzorcov, funkcii

 

2.3.5  riešenie jednoduchého príkladu

 

2.3.6 vytváranie grafu

 

2.4.7 práca s údajmi- vytvorenie databázy, triedenie údajov

 

Praktické skúšanie

Kontrolná praktická práca

vytvorenie xls a zaslanie e-mailom (5)

2.4.8 riešenie zložitejšieho príkladu

 

Praktické skúšanie

Kontrolná praktická práca

vytvorenie xls a zaslanie e-mailom (20)

2.4.9 hromadná korešpondencia,

Poučiť help PC – čítať s porozumením

 

 

·          vedieť pracovať s hromadnou korešpondenciou 

·          vedel pracovať s hromadnou korešpondenciou 

Praktické skúšanie

Kontrolná praktická práca

vytvorenie listu hromadnej korešpondencie, vytvorenie databázy, spojenie doc a xls a vytlačenie (20)

3. INFORMAČNÁ SPOLOČNOSŤ

0.5

 

 

 

 

 

3.1 registrácia elektronickými pokladňami, el. registračné váhy

 

 

·          získať prehľad o možnostiach použitia el. registračných pokladní a el. váh, čiarkových kódov, ovládať princípy programovania

·          získať prehľad o možnostiach použitia el. registračných pokladní a el. váh, čiarkových kódov, ovládať princípy programovania

Ústne frontálne skúšanie

Ústne hodnotenie

3.2 elektronická komunikácia v distribúcii tovarov

 

 

 

Home ] Up ]

Send mail to soupar@souparmt.edu.sk  with questions or comments about this web site.
Last modified: septembra 01, 2010