Home Up Mapa stránok

1. ročník

školský vzdelávaci program                                           

 

ROZPIS  UČIVA PREDMETU:  rybárstvo vo voľných vodách

10 konzultačných hodín

Mesiac

Dátum

Názov tematického celku

Témy

Hodiny

Medzipredmetové vzťahy

Očakávané

vzdelávacie výstupy

Kritériá hodnotenia vzdelávacích výstupov

Metódy hodnotenia

Prostriedky hodnotenia

 

 

1 Úvod do predmetu rybárstvo vo voľných vodách

0,5

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

 

 

Význam rybárstva vo voľných vodách a vodného hospodárstva

Prehľad vývoja, súčasný stav, organizácia hospodárenia na voľných vodách

 

 

*        Charakterizovať predmet ,

*        vysvetliť význam rybárstva vo voľných vodách

*        Poznať vývoj a súčasný stav hospodárenia na voľných vodách,

*        charakterizovať jednotlivé obdobia hospodárenia na voľných vodách,

*        vedieť organizáciu hospodárenia na voľných vodách

*        Charakterizoval predmet ,

*        vysvetlil význam rybárstva vo voľných vodách

*        vedel vývoj a súčasný stav hospodárenia na voľných vodách,

*        charakterizoval jednotlivé obdobia hospodárenia na voľných vodách,

*        správne vysvetlil organizáciu hospodárenia na voľných vodách

Písomné skúšanie

Neštandardizovaný didaktický test

 

 

2  Charakteristika voľných vôd

1

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

 

 

Charakteristika tečúcich vôd

Rybie pásma – charakteristika

Charakteristika stojatých vôd

Údolné nádrže

Ostatné voľné vody

 

 

*        Charakterizovať tečúce vody,

*        vedieť rozdelenie tečúcich vôd

*        Charakterizovať pojem  rybie pásmo,

*        vedieť  základné rozdelenie vodných tokov na rybie pásma,

*        charakterizovať jednotlivé rybie pásma

*        Charakterizovať stojaté vody,

*        určiť základné vlastnosti stojatých vôd,

*        Definovať údolné nádrže,

*        charakterizovať a rozdeliť údolné nádrže,

*        vedieť funkcie údolných nádrží,

*        poznať morfológiu a fyzikálno – chemické podmienky údolných nádrží,

*        charakterizovať, posúdiť a zhodnotiť biologické podmienky údolných nádrží

*        Definovať ostatné voľné vody,

*        charakterizovať jednotlivé typy ostatných voľných vôd,

*        ovládať možnosti zarybňovania a ďalšieho využitia ostatných voľných vôd

*        Charakterizoval tečúce vody,

*        vedel rozdelenie tečúcich vôd

*        Charakterizoval pojem  rybie pásmo,

*        vedel  základné rozdelenie vodných tokov na rybie pásma,

*        charakterizoval jednotlivé rybie pásma

*        Charakterizovať stojaté vody,

*        určiť základné vlastnosti stojatých vôd,

*        Definoval údolné nádrže,

*        charakterizoval a správne rozdelil údolné nádrže,

*        správne vysvetlil funkcie údolných nádrží,

*        ovládal morfológiu a fyzikálno – chemické podmienky údolných nádrží,

*        charakterizoval, posúdil a zhodnotil biologické podmienky údolných nádrží

*        Definoval ostatné voľné vody,

*        charakterizoval jednotlivé typy ostatných voľných vôd,

*        ovládal možnosti zarybňovania a ďalšieho využitia ostatných voľných vôd

Písomné skúšanie

Neštandardizovaný didaktický test

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3  Populačná dynamika rýb

0,5

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

 

 

Vyváženosť rybích spoločenstiev

Úmrtnosť a prežívanie rýb

Vyjadrovanie vzťahov vo vnútri  ichtyocenóz

 

 

*        Charakterizovať vyváženosť rybích spoločenstiev,

*        poznať spôsoby zisťovania vyváženosti rybích spoločenstiev,

*        vedieť popísať a vykonať merania a hodnotenia vyváženosti rybích spoločenstiev,

*        posúdiť a zhodnotiť vyváženosť rybích spoločenstiev

*        Vedieť definovať úmrtnosť a prežívanie,

*        vedieť rozdeliť úmrtnosť na základe príčin,

*        posúdiť príčiny úmrtnosti,

*        vysvetliť a porovnať stupeň úmrtnosti a prežívania rýb,

*        zhodnotiť jednotlivé spôsoby zisťovania úmrtnosti a prežívania rýb

*        Charakterizovať dynamiku rybích populácií a vekového zloženia,

*        vedieť odhady veľkosti rybích populácií,

*        ovládať vzťahy medzi produkciou, výnosom a úbytkom biomasy

*        vedieť analyzovať potravné vzťahy v ichtyocenóze

*        Charakterizoval vyváženosť rybích spoločenstiev,

*        ovládal spôsoby zisťovania vyváženosti rybích spoločenstiev,

*        vedel popísať a vykonať merania a hodnotenia vyváženosti rybích spoločenstiev,

*        posúdil a zhodnotil vyváženosť rybích spoločenstiev

*        Vedel definovať úmrtnosť a prežívanie,

*        vedel rozdeliť úmrtnosť na základe príčin,

*        posúdil príčiny úmrtnosti,

*        vysvetlil a porovnal  stupeň úmrtnosti a prežívania rýb,

*        zhodnotil jednotlivé spôsoby zisťovania úmrtnosti a prežívania rýb

*        Charakterizoval dynamiku rybích populácií a vekového zloženia,

*        vedel odhady veľkosti rybích populácií,

*        ovládal vzťahy medzi produkciou, výnosom a úbytkom biomasy

*        vedel analyzovať  potravné vzťahy v ichtyocenóze

Písomné skúšanie

Neštandardizovaný didaktický test

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4  Hospodárenie na voľných vodách

4

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

 

 

4.1  Základy hospodárenia na vodách

Rybárske  revíry – tvorba, rozdelenie

Hospodárska dokumentácia rybárskeho revíru

Plán hospodárenia v rybárskych revíroch

4.2  Hospodárenie na tečúcich vodách

Podmienky pre optimálne využitie prirodzenej výrobnosti vodných tokov

Podpora prirodzeného rozmnožovania

Výber hlavných a sprievodných druhov, formovanie obsádok

Zarybňovací plán, vysadzovanie násad

Regulácia obsádok rýb vo voľných vodách

4.3  Hospodárenie na vodných nádržiach

Prvotné zarybňovanie novo napustených vodných nádrží

Rybárske využitie, zostavovanie plánu hospodárenia, výber druhov

Regulácia rybej obsádky a jej  význam pre hospodárenie

4.4  Hospodárenie na stojatých vodách

Obhospodarovanie jednotlivých biotopov – výber rýb, zarybňovanie, regulácia obsádky

Výroba násad

 

 

*        Definovať hospodárenie na voľných vodách

*        Vedieť podmienky vyhlasovania rybárskeho revíru,

*        vedieť rozdelenie rybárskych revírov podľa rôznych kritérií,

*        charakterizovať podmienky pre zaradenie voľných vôd do rybárskych revírov

*        Poznať základnú dokumentáciu rybárskeho revíru,

*        charakterizovať základnú dokumentáciu,

*        vedieť využívať základnú dokumentáciu

*        Charakterizovať plán hospodárenia v rybárskom revíri,

*        ovládať metodický postup pri zostavení plánu,

*        vedieť vypočítať náklady, tržby, výnosy pri zostavovaní plánu

*        Definovať hospodárenie na tečúcich vodách

*        charakterizovať podmienky pre optimálne využitie prirodzenej výrobnosti vodných tokov,

*        charakterizovať pojmy,

*        poznať faktory ovplyvňujúce prirodzenú výrobnosť vodných tokov,

*        poznať vzťahy organizmu a prostredia  vodných tokov,

*        vedieť posúdiť charakter vodných tokov

*        vedieť dôvody podpory prirodzeného rozmnožovania,

*        ovládať spôsoby podpory prirodzeného rozmnožovania,

*        charakterizovať výterové hniezda,

*        vedieť zhotoviť výterové hniezda,

*        určiť vhodný materiál pre výterové hniezda,

*        vysvetliť princíp rozmnožovania rýb na výterové hniezda,

*        zhodnotiť podporu prirodzeného rozmnožovania

*        Vedieť určiť druh a formovať obsádku pre prirodzené rozmnožovanie,

*        navrhnúť hlavné a sprievodné druhy rýb,

*        ovládať výterové teploty a doby neresu  rýb

*        Definovať zarybňovací plán,

*        poznať zásady tvorby zarybňovacieho plánu,

*        ovládať podmienky pre zmenu zarybňovacieho plánu,

*        ovládať rozdelenie rýb podľa ich hodnoty,

*        ovládať postup pri  stanovení návrhu zarybňovacieho plánu,

*        posúdiť a zhodnotiť ukazovatele efektivity hospodárenia na voľných vodách,

*        charakterizovať zarybňovanie jednotlivými druhmi rýb,

*        ovládať techniku a dobu vysadzovania násad do revíru,

*        ovládať vedenie evidencie o zarybňovaní revíru,

*        vedieť zdôvodniť a vykonať značkovanie rýb

*        Poznať dôvody regulácie obsádok rýb vo voľných vodách,

*        charakterizovať opatrenia k regulácií obsádok rýb,

*        vedieť správne určiť a uplatniť vhodné opatrenie na reguláciu obsádok rýb vo voľných vodách

*        Poznať význam vodných nádrží,

*        charakterizovať využívanie vodných nádrží

*        Charakterizovať podmienky novo napustených vodných nádrží,

*        vedieť previesť prvotné zarybnenie,

*        vybrať vhodné druhy a početnosti rýb podľa charakteru vodných nádrží

*        Vedieť vybrať hlavné druhy rýb pre vodné nádrže,

*        charakterizovať jednotlivé typy vodných nádrží podľa nasadzovaných a chovaných rýb,

*        poznať charakter vodnej nádrže,

*        ovládať princíp podpory chovu niektorých druhov rýb,

*        uviesť dôvody obmedzovania, respektíve podporovania chovu niektorých druhov rýb,

*        uviesť hľadiska vysadzovania rýb do vodných nádrží

*        Poznať dôvody regulácie rybej obsádky,

*        definovať význam regulácie rybej obsádky,

*        definovať pojmy biotické a abiotické faktory, lenitické a lotické prostredie, abundancia a biomasa,

*        ovládať spôsoby regulácie rybej obsádky,

*        Vedieť rozčleniť a charakterizovať jazerá,

*        charakterizovať podmienky pre chov rýb,

*        charakterizovať ostatné stojaté vody

*        Charakterizovať spôsob obhospodarovania na jednotlivých biotopoch,

*        vedieť vykonať výber rýb,

*        ovládať zarybňovanie a reguláciu obsádky

*        Charakterizovať spôsob rozmnožovania jednotlivých rýb,

*        vedieť vykonať polo umelý neres, alebo výter rýb,

*        vedieť odchovať násadu rýb,

*        ovládať podmienky pre rozmnožovanie a odchov rýb určených pre vysádzanie do stojatých vôd

*        Definoval hospodárenie na voľných vodách

*        Ovládal podmienky vyhlasovania rybárskeho revíru,

*        vedel rozdelenie rybárskych revírov podľa rôznych kritérií,

*        charakterizoval podmienky pre zaradenie voľných vôd do rybárskych revírov

*        Ovládal základnú dokumentáciu rybárskeho revíru,

*        charakterizoval základnú dokumentáciu,

*        vedel využívať základnú dokumentáciu

*        Charakterizoval plán hospodárenia v rybárskom revíri,

*        ovládal metodický postup pri zostavení plánu,

*        vedel vypočítať náklady, tržby, výnosy pri zostavovaní plánu

*        Definoval hospodárenie na tečúcich vodách

*        Charakterizoval podmienky pre optimálne využitie prirodzenej výrobnosti vodných tokov,

*        charakterizoval pojmy,

*        vedel popísať faktory ovplyvňujúce prirodzenú výrobnosť vodných tokov,

*        ovládal vzťahy organizmu a prostredia  vodných tokov,

*        vedel posúdiť charakter vodných tokov

*        Vedel dôvody podpory prirodzeného rozmnožovania,

*        ovládal spôsoby podpory prirodzeného rozmnožovania,

*        charakterizoval výterové hniezda,

*        vedel zhotoviť výterové hniezda,

*        určil vhodný materiál pre výterové hniezda,

*        vysvetlil princíp rozmnožovania rýb na výterové hniezda,

*        zhodnotil podporu prirodzeného rozmnožovania

*        Vedieť určiť druh a formovať obsádku pre prirodzené rozmnožovanie,

*        navrhol hlavné a sprievodné druhy rýb,

*        ovládal výterové teploty a doby neresu  rýb

*        Definoval zarybňovací plán,

*        vedel zásady tvorby zarybňovacieho plánu,

*        ovládal podmienky pre zmenu zarybňovacieho plánu,

*        ovládal rozdelenie rýb podľa ich hodnoty,

*        ovládal postup pri  stanovení návrhu zarybňovacieho plánu,

*        správne posúdil a zhodnotil ukazovatele efektivity hospodárenia na voľných vodách,

*        charakterizoval zarybňovanie jednotlivými druhmi rýb,

*        ovládal techniku a dobu vysadzovania násad do revíru,

*        ovládal vedenie evidencie o zarybňovaní revíru,

*        vedel zdôvodniť a vykonať značkovanie rýb

*        Ovládal dôvody regulácie obsádok rýb vo voľných vodách,

*        charakterizoval opatrenia k regulácií obsádok rýb,

*        vedel správne určiť a uplatniť vhodné opatrenie na reguláciu obsádok rýb vo voľných vodách

*        Vysvetlil význam vodných nádrží,

*        charakterizoval využívanie vodných nádrží

*        Charakterizoval podmienky novo napustených vodných nádrží,

*        vedel previesť prvotné zarybnenie,

*        vybral vhodné druhy a početnosti rýb podľa charakteru vodných nádrží

*        Vedel vybrať hlavné druhy rýb pre vodné nádrže,

 

*        charakterizoval jednotlivé typy vodných nádrží podľa nasadzovaných a chovaných rýb,

*        vedel určiť charakter vodnej nádrže,

*        ovládal princíp podpory chovu niektorých druhov rýb,

*        uviedol dôvody obmedzovania, respektíve podporovania chovu niektorých druhov rýb,

*        uviedol hľadiska vysadzovania rýb do vodných nádrží

*        Vedel vymenovať dôvody regulácie rybej obsádky,

*        definoval význam regulácie rybej obsádky,

*        definoval pojmy biotické a abiotické faktory, lenitické a lotické prostredie, abundancia a biomasa,

*        ovládal spôsoby regulácie rybej obsádky,

*        Vedel rozčleniť a charakterizovať jazerá,

*        charakterizoval podmienky pre chov rýb,

*        charakterizoval ostatné stojaté vody

*        Charakterizovať spôsob obhospodarovania na jednotlivých biotopoch,

*        vedel vykonať výber rýb,

*        ovládal zarybňovanie a reguláciu obsádky

*        Charakterizoval spôsob rozmnožovania jednotlivých rýb,

*        vedel vykonať polo umelý neres, alebo výter rýb,

*        vedel odchovať násadu rýb,

*        ovládal podmienky pre rozmnožovanie a odchov rýb určených pre vysádzanie do stojatých vôd

 

Písomné skúšanie

Neštandardizovaný didaktický test

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5  Meliorácie na voľných vodách, stavebné zásahy

0,5

 

 

Žiak má

 

Žiak:

 

 

 

 

Meliorácie na tečúcich vodách –význam, rozdelenie

Meliorácie na vodných nádržiach

Meliorácie na stojatých vodách

 

 

*        Charakterizovať meliorácií na tečúcich vodách,

*        poznať význam meliorácií na tečúcich vodách,

*        ovládať a vedieť vykonať meliorácie na tečúcich vodách,

*        vedieť vykonať stavebné zásahy na tečúcich vodách

*        Charakterizovať meliorácie na vodných nádržiach,

*        ovládať stavebné úpravy

*        Charakterizovať meliorácie na stojatých vodách,

*        vedieť vykonať meliorácie a stavebné úpravy na stojatých vodách

*        Charakterizoval meliorácií na tečúcich vodách,

*        Poznal význam meliorácií na tečúcich vodách,

*        ovládal a vedel vykonať meliorácie na tečúcich vodách,

*        vedel vykonať stavebné zásahy na tečúcich vodách

*        Charakterizoval meliorácie na vodných nádržiach,

*        ovládal stavebné úpravy

*        Charakterizoval meliorácie na stojatých vodách,

*        vedel vykonať meliorácie a stavebné úpravy na stojatých vodách

Písomné skúšanie

Neštandardizovaný didaktický test

 

 

6  Nežiadúce dôsledky ľudskej činnosti pre rybárske hospodárenie na voľných vodách

0,5

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

 

 

Znečisťovanie vôd – súčasný stav, hlavné zdroje, vplyv na riečne rybárstvo

Znečisťovanie vôd - zisťovanie pôvodcov, stanovenie rozsahu škody

Opatrenia na zlepšenie čistoty vôd

Zmeny prietokového režimu, vplyv plavby a vodných športov na riečne hospodárstvo

 

 

*        Poznať súčasný stav  znečisťovania vôd,

*        charakterizovať hlavné zdroje znečisťovania voľných vôd,

*        poznať vplyv na riečne rybárstvo

*        Charakterizovať znečisťovateľov voľných vôd,

*        vedieť zistiť pôvodcov znečistenia,

*        určiť rozsah škôd,

*        vedieť vykonať odber vody a zaistiť dôkazový materiál

*        Poznať preventívne opatrenia proti znečisťovaniu povrchových vôd

*        Poznať dôležité ukazovatele prietokového režimu,

*        definovať vplyvy zmien prietokového režimu,

*        poznať vplyv plavby a vodných športov na riečne hospodárstvo

*        Ovládal súčasný stav  znečisťovania vôd,

*        charakterizoval hlavné zdroje znečisťovania voľných vôd,

*        poznal vplyv na riečne rybárstvo

*        Charakterizoval znečisťovateľov voľných vôd,

*        vedel zistiť pôvodcov znečistenia,

*        správne určil rozsah škôd,

*        vedel vykonať odber vody a zaistiť dôkazový materiál

*        Poznal preventívne opatrenia proti znečisťovaniu povrchových vôd

*        Poznal dôležité ukazovatele prietokového režimu,

*        definoval vplyvy zmien prietokového režimu,

*        poznal vplyv plavby a vodných športov na riečne hospodárstvo

Písomné skúšanie

Neštandardizovaný didaktický test

 

 

7  Hospodárske odlovy

1

 

Žiak má:

Žiak:

 

 

 

 

Význam, rozsah a rozdelenie   hospodárskych odlovov

Organizácia hospodárskych odlovov

Lov drobným náradím

Lov sieťami

Lov do pevných odlovných zariadení a samočinných lapadiel

Nezákonné spôsoby odlovu a ochrana pred nimi

Doprava rýb

Zásady sádkovania rýb

 

 

*        Charakterizovať hospodárske odlovy,

*        poznať význam a rozsah hospodárskych odlovov,

*        vedieť rozdelenie hospodárskych odlovov,

*        Ovládať organizáciu hospodárskych odlovov,

*        poznať výnimky  pri výkone rybárskeho práva,

*        vedieť vykonávať jednotlivé spôsoby odlovov

*        Charakterizovať jednotlivé druhy drobného náradia,

*        vedieť s drobným náradím narábať

*        Charakterizovať a popísať jednotlivé siete,

*        ovládať postup lovenia jednotlivými sieťami

*        Charakterizovať jednotlivé druhy odlovných zariadení a samočinných lapadiel,

*        popísať a ovládať postup práce a princíp činnosti odlovných zariadení a samočinných lapadiel

*        Charakterizovať nezákonné spôsoby odlovu rýb,

*        poznať ochranu pred pytliactvom

*        Ovládať podmienky prepravy rýb,

*        charakterizovať prepravné prostriedky a spôsoby prepravy rýb,

*        vedieť vykonať prípravu  rýb a dopravných prostriedkov pre  prepravu rýb a pre špeciálnu prepravu ikier a plôdika

*        Ovládať zásady sádkovania rýb,

*        definovať typy sádok,

*        Charakterizoval hospodárske odlovy,

*        poznal význam a rozsah hospodárskych odlovov,

*        vedel definovať rozdelenie hospodárskych odlovov,

*        Ovládal organizáciu hospodárskych odlovov,

*        poznal výnimky  pri výkone rybárskeho práva,

*        vedel vykonávať jednotlivé spôsoby odlovov

*        Charakterizoval jednotlivé druhy drobného náradia,

*        vedel s drobným náradím narábať

*        Charakterizoval a popísal jednotlivé siete,

*        ovládal postup lovenia jednotlivými sieťami

*        Charakterizoval jednotlivé druhy odlovných zariadení a samočinných lapadiel,

*        popísal a ovládal postup práce a princíp činnosti odlovných zariadení a samočinných lapadiel

*        Charakterizoval nezákonné spôsoby odlovu rýb,

*        vedel vysvetliť ochranu pred pytliactvom

*        Ovládal podmienky prepravy rýb,

*        charakterizoval prepravné prostriedky a spôsoby prepravy rýb,

*        vedel vykonať prípravu  rýb a dopravných prostriedkov pre  prepravu rýb a pre špeciálnu prepravu ikier a plôdika

*        Ovládal zásady sádkovania rýb,

*        definoval typy sádok,

Písomné skúšanie

Neštandardizovaný didaktický test

 

 

8  Športový rybolov

0,5

 

Žiak má:

Žiak:

 

 

 

 

Význam a vývoj chytania rýb na udicu

Rybárske náradie a náčinie

Nástrahy a návnady

Spôsoby chytania na udicu

Zaobchádzanie s ulovenou rybou

 

 

*        Vedieť význam chytania rýb na udicu,

*        ovládať vývoj chytania rýb na udicu

*        Poznať vlastnosti  a hodnotenie rybárskeho náradia a náčinia,

*        charakterizovať rybárske náradie a náčinie,

*        vymenovať a popísať príslušenstvo k rybárskemu prútu,

*        Definovať pojmy nástraha, návnada,

*        vedieť rozdeliť nástrahy,

*        charakterizovať jednotlivé nástrahy,

*        poznať hlavné skupiny mušiek

*        Charakterizovať podmienky chytania rýb na udicu,

*        vedieť vybrať vhodné miesto a dobu lovenia,

*        ovládať rybolovné metódy,

*        vedieť zasekávať, zdolávať a vylovovať ulovené ryby

*        Vedieť zaobchádzať s ulovenou rybou,

*        ovládať základné pravidla správania sa pri vode a vôbec v prírode

*        Správne uviedol význam chytania rýb na udicu,

*        ovládal vývoj chytania rýb na udicu

*        Poznal vlastnosti  a hodnotenie rybárskeho náradia a náčinia,

*        charakterizoval rybárske náradie a náčinie,

*        vymenoval a popísal príslušenstvo k rybárskemu prútu,

*        Definoval pojmy nástraha, návnada,

*        vedel rozdeliť nástrahy,

*        charakterizoval jednotlivé nástrahy,

*        poznal hlavné skupiny mušiek

*        Charakterizoval podmienky chytania rýb na udicu,

*        vedel vybrať vhodné miesto a dobu lovenia,

*        ovládal rybolovné metódy,

*        vedel zasekávať, zdolávať a vylovovať ulovené ryby

*        Vedel zaobchádzať s ulovenou rybou,

*        ovládal základné pravidla správania sa pri vode a vôbec v prírode

Písomné skúšanie

Neštandardizovaný didaktický test

 

 

9  Základy rybolovnej techniky

0,5

 

Žiak má:

Žiak:

 

 

 

 

Súťažné disciplíny rybolovnej techniky a ich pravidlá

Organizácia závodov v lovení rýb udicou

 

 

*        Ovládať medzinárodné pravidla CIPS,

*        poznať jednotlivé disciplíny, ich pravidlá a hodnotenie výsledkov

*        Poznať podmienky  organizovania pretekov v lovení rýb udicou,

 

*        vedieť pripraviť náradie a ovládať jednotlivé disciplíny

*        Ovládal medzinárodné pravidla CIPS,

*        Správne definoval jednotlivé disciplíny, ich pravidlá a hodnotenie výsledkov

*        Správne uviedol podmienky  organizovania pretekov v lovení rýb udicou,

*        vedel pripraviť náradie a ovládal jednotlivé disciplíny

Písomné skúšanie

Neštandardizovaný didaktický test

 

 

10  Zákonné úpravy rybárstva na voľných vodách

0,5

 

Žiak má:

Žiak:

 

 

 

 

Zákon o vodách

 

 

*        Ovládať základné ustanovenia zákona o rybárstve na voľných vodách,

*        vedieť uplatniť základné ustanovenia zákona o vodách pri využívaní povrchových vôd,

*        vedieť chrániť a zlepšovať stav povrchových vôd

*        Ovládal základné ustanovenia zákona o rybárstve na voľných vodách,

*        vedel uplatniť základné ustanovenia zákona o vodách pri využívaní povrchových vôd,

*        vedel chrániť a zlepšovať stav povrchových vôd

Písomné skúšanie

Neštandardizovaný didaktický test

 

 

11  Povodňová služba

0,5

 

Žiak má:

Žiak:

 

 

 

 

Organizácia povodňovej služby a opatrenia

Prevádzková činnosť na tokoch

 

 

*        Poznať organizáciu povodňovej služby,

*        definovať povodňové orgány,

*        ovládať stupne povodňovej aktivity,

*        vedieť opatrenia pri jednotlivých stupňoch povodňovej aktivity

*        Definovať pojem pasport,

*        vedieť význam, účel a spôsob vedenia pasportu,

*        charakterizovať manipulačný poriadok,

*        charakterizovať prevádzkový poriadok

*        Ovládal organizáciu povodňovej služby,

*        definoval povodňové orgány,

*        ovládal stupne povodňovej aktivity,

*        ovládal opatrenia pri jednotlivých stupňoch povodňovej aktivity

*        Definoval pojem pasport,

*        vedel význam, účel a spôsob vedenia pasportu,

*        charakterizoval manipulačný poriadok,

*        charakterizoval prevádzkový poriadok

Písomné skúšanie

Neštandardizovaný didaktický test

 

 

 

 

 

*         

*         

 

 

 

 

Home ] Up ]

Send mail to soupar@souparmt.edu.sk  with questions or comments about this web site.
Last modified: augusta 30, 2010