|
|
Charakteristika tečúcich
vôd
Rybie pásma –
charakteristika
Charakteristika stojatých
vôd
Údolné nádrže
Ostatné voľné vody
|
|
|
Charakterizovať
tečúce vody,
vedieť
rozdelenie tečúcich vôd
Charakterizovať
pojem rybie pásmo,
vedieť
základné rozdelenie vodných tokov na rybie pásma,
charakterizovať
jednotlivé rybie pásma
Charakterizovať
stojaté vody,
určiť
základné vlastnosti stojatých vôd,
Definovať
údolné nádrže,
charakterizovať
a rozdeliť údolné nádrže,
vedieť
funkcie údolných nádrží,
poznať
morfológiu a fyzikálno – chemické podmienky údolných nádrží,
charakterizovať,
posúdiť a zhodnotiť biologické podmienky údolných nádrží
Definovať
ostatné voľné vody,
charakterizovať
jednotlivé typy ostatných voľných vôd,
ovládať
možnosti zarybňovania a ďalšieho využitia ostatných voľných vôd
|
Charakterizoval
tečúce vody,
vedel
rozdelenie tečúcich vôd
Charakterizoval
pojem rybie pásmo,
vedel
základné rozdelenie vodných tokov na rybie pásma,
charakterizoval
jednotlivé rybie pásma
Charakterizovať
stojaté vody,
určiť
základné vlastnosti stojatých vôd,
Definoval
údolné nádrže,
charakterizoval
a správne rozdelil údolné nádrže,
správne
vysvetlil funkcie údolných nádrží,
ovládal
morfológiu a fyzikálno – chemické podmienky údolných nádrží,
charakterizoval,
posúdil a zhodnotil biologické podmienky údolných nádrží
Definoval
ostatné voľné vody,
charakterizoval
jednotlivé typy ostatných voľných vôd,
ovládal
možnosti zarybňovania a ďalšieho využitia ostatných voľných vôd
|
Písomné skúšanie
|
Neštandardizovaný
didaktický test
|
|
|
|
Vyváženosť rybích
spoločenstiev
Úmrtnosť a prežívanie
rýb
Vyjadrovanie vzťahov vo
vnútri ichtyocenóz
|
|
|
Charakterizovať
vyváženosť rybích spoločenstiev,
poznať
spôsoby zisťovania vyváženosti rybích spoločenstiev,
vedieť
popísať a vykonať merania a hodnotenia vyváženosti rybích spoločenstiev,
posúdiť
a zhodnotiť vyváženosť rybích spoločenstiev
Vedieť
definovať úmrtnosť a prežívanie,
vedieť
rozdeliť úmrtnosť na základe príčin,
posúdiť
príčiny úmrtnosti,
vysvetliť
a porovnať stupeň úmrtnosti a prežívania rýb,
zhodnotiť
jednotlivé spôsoby zisťovania úmrtnosti a prežívania rýb
Charakterizovať
dynamiku rybích populácií a vekového zloženia,
vedieť
odhady veľkosti rybích populácií,
ovládať
vzťahy medzi produkciou, výnosom a úbytkom biomasy
vedieť
analyzovať potravné vzťahy v ichtyocenóze
|
Charakterizoval
vyváženosť rybích spoločenstiev,
ovládal
spôsoby zisťovania vyváženosti rybích spoločenstiev,
vedel
popísať a vykonať merania a hodnotenia vyváženosti rybích spoločenstiev,
posúdil
a zhodnotil vyváženosť rybích spoločenstiev
Vedel
definovať úmrtnosť a prežívanie,
vedel
rozdeliť úmrtnosť na základe príčin,
posúdil
príčiny úmrtnosti,
vysvetlil
a porovnal stupeň úmrtnosti
a prežívania rýb,
zhodnotil
jednotlivé spôsoby zisťovania úmrtnosti a prežívania rýb
Charakterizoval
dynamiku rybích populácií a vekového zloženia,
vedel
odhady veľkosti rybích populácií,
ovládal
vzťahy medzi produkciou, výnosom a úbytkom biomasy
vedel
analyzovať potravné vzťahy
v ichtyocenóze
|
Písomné skúšanie
|
Neštandardizovaný
didaktický test
|
|
|
|
4.1
Základy hospodárenia na vodách
Rybárske
revíry – tvorba, rozdelenie
Hospodárska dokumentácia
rybárskeho revíru
Plán hospodárenia v rybárskych
revíroch
4.2
Hospodárenie na tečúcich vodách
Podmienky pre optimálne
využitie prirodzenej výrobnosti vodných tokov
Podpora prirodzeného
rozmnožovania
Výber hlavných a sprievodných
druhov, formovanie obsádok
Zarybňovací plán,
vysadzovanie násad
Regulácia obsádok rýb
vo voľných vodách
4.3
Hospodárenie na vodných nádržiach
Prvotné zarybňovanie
novo napustených vodných nádrží
Rybárske využitie,
zostavovanie plánu hospodárenia, výber druhov
Regulácia rybej obsádky
a jej význam pre hospodárenie
4.4
Hospodárenie na stojatých vodách
Obhospodarovanie
jednotlivých biotopov – výber rýb, zarybňovanie, regulácia obsádky
Výroba násad
|
|
|
Definovať
hospodárenie na voľných vodách
Vedieť
podmienky vyhlasovania rybárskeho revíru,
vedieť
rozdelenie rybárskych revírov podľa rôznych kritérií,
charakterizovať
podmienky pre zaradenie voľných vôd do rybárskych revírov
Poznať
základnú dokumentáciu rybárskeho revíru,
charakterizovať
základnú dokumentáciu,
vedieť
využívať základnú dokumentáciu
Charakterizovať
plán hospodárenia v rybárskom revíri,
ovládať
metodický postup pri zostavení plánu,
vedieť
vypočítať náklady, tržby, výnosy pri zostavovaní plánu
Definovať
hospodárenie na tečúcich vodách
charakterizovať
podmienky pre optimálne využitie prirodzenej výrobnosti vodných tokov,
charakterizovať
pojmy,
poznať
faktory ovplyvňujúce prirodzenú výrobnosť vodných tokov,
poznať
vzťahy organizmu a prostredia vodných
tokov,
vedieť
posúdiť charakter vodných tokov
vedieť
dôvody podpory prirodzeného rozmnožovania,
ovládať
spôsoby podpory prirodzeného rozmnožovania,
charakterizovať
výterové hniezda,
vedieť
zhotoviť výterové hniezda,
určiť
vhodný materiál pre výterové hniezda,
vysvetliť
princíp rozmnožovania rýb na výterové hniezda,
zhodnotiť
podporu prirodzeného rozmnožovania
Vedieť
určiť druh a formovať obsádku pre prirodzené rozmnožovanie,
navrhnúť
hlavné a sprievodné druhy rýb,
ovládať
výterové teploty a doby neresu
rýb
Definovať
zarybňovací plán,
poznať
zásady tvorby zarybňovacieho plánu,
ovládať
podmienky pre zmenu zarybňovacieho plánu,
ovládať
rozdelenie rýb podľa ich hodnoty,
ovládať
postup pri stanovení návrhu
zarybňovacieho plánu,
posúdiť
a zhodnotiť ukazovatele efektivity hospodárenia na voľných vodách,
charakterizovať
zarybňovanie jednotlivými druhmi rýb,
ovládať
techniku a dobu vysadzovania násad do revíru,
ovládať
vedenie evidencie o zarybňovaní revíru,
vedieť
zdôvodniť a vykonať značkovanie rýb
Poznať
dôvody regulácie obsádok rýb vo voľných vodách,
charakterizovať
opatrenia k regulácií obsádok rýb,
vedieť
správne určiť a uplatniť vhodné opatrenie na reguláciu obsádok
rýb vo voľných vodách
Poznať
význam vodných nádrží,
charakterizovať
využívanie vodných nádrží
Charakterizovať
podmienky novo napustených vodných nádrží,
vedieť
previesť prvotné zarybnenie,
vybrať
vhodné druhy a početnosti rýb podľa charakteru vodných nádrží
Vedieť
vybrať hlavné druhy rýb pre vodné nádrže,
charakterizovať
jednotlivé typy vodných nádrží podľa nasadzovaných a chovaných
rýb,
poznať
charakter vodnej nádrže,
ovládať
princíp podpory chovu niektorých druhov rýb,
uviesť
dôvody obmedzovania, respektíve podporovania chovu niektorých druhov rýb,
uviesť
hľadiska vysadzovania rýb do vodných nádrží
Poznať
dôvody regulácie rybej obsádky,
definovať
význam regulácie rybej obsádky,
definovať
pojmy biotické a abiotické faktory, lenitické a lotické
prostredie, abundancia a biomasa,
ovládať
spôsoby regulácie rybej obsádky,
Vedieť
rozčleniť a charakterizovať jazerá,
charakterizovať
podmienky pre chov rýb,
charakterizovať
ostatné stojaté vody
Charakterizovať
spôsob obhospodarovania na jednotlivých biotopoch,
vedieť
vykonať výber rýb,
ovládať
zarybňovanie a reguláciu obsádky
Charakterizovať
spôsob rozmnožovania jednotlivých rýb,
vedieť
vykonať polo umelý neres, alebo výter rýb,
vedieť
odchovať násadu rýb,
ovládať
podmienky pre rozmnožovanie a odchov rýb určených pre vysádzanie
do stojatých vôd
|
Definoval
hospodárenie na voľných vodách
Ovládal
podmienky vyhlasovania rybárskeho revíru,
vedel
rozdelenie rybárskych revírov podľa rôznych kritérií,
charakterizoval
podmienky pre zaradenie voľných vôd do rybárskych revírov
Ovládal
základnú dokumentáciu rybárskeho revíru,
charakterizoval
základnú dokumentáciu,
vedel
využívať základnú dokumentáciu
Charakterizoval
plán hospodárenia v rybárskom revíri,
ovládal
metodický postup pri zostavení plánu,
vedel
vypočítať náklady, tržby, výnosy pri zostavovaní plánu
Definoval
hospodárenie na tečúcich vodách
Charakterizoval
podmienky pre optimálne využitie prirodzenej výrobnosti vodných tokov,
charakterizoval
pojmy,
vedel
popísať faktory ovplyvňujúce prirodzenú výrobnosť vodných tokov,
ovládal
vzťahy organizmu a prostredia vodných
tokov,
vedel
posúdiť charakter vodných tokov
Vedel
dôvody podpory prirodzeného rozmnožovania,
ovládal
spôsoby podpory prirodzeného rozmnožovania,
charakterizoval
výterové hniezda,
vedel
zhotoviť výterové hniezda,
určil
vhodný materiál pre výterové hniezda,
vysvetlil
princíp rozmnožovania rýb na výterové hniezda,
zhodnotil
podporu prirodzeného rozmnožovania
Vedieť
určiť druh a formovať obsádku pre prirodzené rozmnožovanie,
navrhol
hlavné a sprievodné druhy rýb,
ovládal
výterové teploty a doby neresu
rýb
Definoval
zarybňovací plán,
vedel
zásady tvorby zarybňovacieho plánu,
ovládal
podmienky pre zmenu zarybňovacieho plánu,
ovládal
rozdelenie rýb podľa ich hodnoty,
ovládal
postup pri stanovení návrhu
zarybňovacieho plánu,
správne
posúdil a zhodnotil ukazovatele efektivity hospodárenia na voľných
vodách,
charakterizoval
zarybňovanie jednotlivými druhmi rýb,
ovládal
techniku a dobu vysadzovania násad do revíru,
ovládal
vedenie evidencie o zarybňovaní revíru,
vedel
zdôvodniť a vykonať značkovanie rýb
Ovládal
dôvody regulácie obsádok rýb vo voľných vodách,
charakterizoval
opatrenia k regulácií obsádok rýb,
vedel
správne určiť a uplatniť vhodné opatrenie na reguláciu obsádok
rýb vo voľných vodách
Vysvetlil
význam vodných nádrží,
charakterizoval
využívanie vodných nádrží
Charakterizoval
podmienky novo napustených vodných nádrží,
vedel
previesť prvotné zarybnenie,
vybral
vhodné druhy a početnosti rýb podľa charakteru vodných nádrží
Vedel
vybrať hlavné druhy rýb pre vodné nádrže,
charakterizoval
jednotlivé typy vodných nádrží podľa nasadzovaných a chovaných
rýb,
vedel
určiť charakter vodnej nádrže,
ovládal
princíp podpory chovu niektorých druhov rýb,
uviedol
dôvody obmedzovania, respektíve podporovania chovu niektorých druhov rýb,
uviedol
hľadiska vysadzovania rýb do vodných nádrží
Vedel
vymenovať dôvody regulácie rybej obsádky,
definoval
význam regulácie rybej obsádky,
definoval
pojmy biotické a abiotické faktory, lenitické a lotické
prostredie, abundancia a biomasa,
ovládal
spôsoby regulácie rybej obsádky,
Vedel
rozčleniť a charakterizovať jazerá,
charakterizoval
podmienky pre chov rýb,
charakterizoval
ostatné stojaté vody
Charakterizovať
spôsob obhospodarovania na jednotlivých biotopoch,
vedel
vykonať výber rýb,
ovládal
zarybňovanie a reguláciu obsádky
Charakterizoval
spôsob rozmnožovania jednotlivých rýb,
vedel
vykonať polo umelý neres, alebo výter rýb,
vedel
odchovať násadu rýb,
ovládal
podmienky pre rozmnožovanie a odchov rýb určených pre vysádzanie
do stojatých vôd
|
Písomné skúšanie
|
Neštandardizovaný
didaktický test
|
|
|
|
Znečisťovanie vôd –
súčasný stav, hlavné zdroje, vplyv na riečne rybárstvo
Znečisťovanie vôd -
zisťovanie pôvodcov, stanovenie rozsahu škody
Opatrenia na zlepšenie
čistoty vôd
Zmeny prietokového režimu,
vplyv plavby a vodných športov na riečne hospodárstvo
|
|
|
Poznať
súčasný stav znečisťovania
vôd,
charakterizovať
hlavné zdroje znečisťovania voľných vôd,
poznať
vplyv na riečne rybárstvo
Charakterizovať
znečisťovateľov voľných vôd,
vedieť
zistiť pôvodcov znečistenia,
určiť
rozsah škôd,
vedieť
vykonať odber vody a zaistiť dôkazový materiál
Poznať
preventívne opatrenia proti znečisťovaniu povrchových vôd
Poznať
dôležité ukazovatele prietokového režimu,
definovať
vplyvy zmien prietokového režimu,
poznať
vplyv plavby a vodných športov na riečne hospodárstvo
|
Ovládal
súčasný stav znečisťovania
vôd,
charakterizoval
hlavné zdroje znečisťovania voľných vôd,
poznal
vplyv na riečne rybárstvo
Charakterizoval
znečisťovateľov voľných vôd,
vedel
zistiť pôvodcov znečistenia,
správne
určil rozsah škôd,
vedel
vykonať odber vody a zaistiť dôkazový materiál
Poznal
preventívne opatrenia proti znečisťovaniu povrchových vôd
Poznal
dôležité ukazovatele prietokového režimu,
definoval
vplyvy zmien prietokového režimu,
poznal
vplyv plavby a vodných športov na riečne hospodárstvo
|
Písomné skúšanie
|
Neštandardizovaný
didaktický test
|
|
|
|
Význam, rozsah a
rozdelenie hospodárskych odlovov
Organizácia hospodárskych
odlovov
Lov drobným náradím
Lov sieťami
Lov do pevných odlovných
zariadení a samočinných lapadiel
Nezákonné spôsoby
odlovu a ochrana pred nimi
Doprava rýb
Zásady sádkovania rýb
|
|
|
Charakterizovať
hospodárske odlovy,
poznať
význam a rozsah hospodárskych odlovov,
vedieť
rozdelenie hospodárskych odlovov,
Ovládať
organizáciu hospodárskych odlovov,
poznať
výnimky pri výkone rybárskeho
práva,
vedieť
vykonávať jednotlivé spôsoby odlovov
Charakterizovať
jednotlivé druhy drobného náradia,
vedieť
s drobným náradím narábať
Charakterizovať
a popísať jednotlivé siete,
ovládať
postup lovenia jednotlivými sieťami
Charakterizovať
jednotlivé druhy odlovných zariadení a samočinných lapadiel,
popísať
a ovládať postup práce a princíp činnosti odlovných
zariadení a samočinných lapadiel
Charakterizovať
nezákonné spôsoby odlovu rýb,
poznať
ochranu pred pytliactvom
Ovládať
podmienky prepravy rýb,
charakterizovať
prepravné prostriedky a spôsoby prepravy rýb,
vedieť
vykonať prípravu rýb a dopravných
prostriedkov pre prepravu rýb
a pre špeciálnu prepravu ikier a plôdika
Ovládať
zásady sádkovania rýb,
definovať
typy sádok,
|
Charakterizoval
hospodárske odlovy,
poznal
význam a rozsah hospodárskych odlovov,
vedel
definovať rozdelenie hospodárskych odlovov,
Ovládal
organizáciu hospodárskych odlovov,
poznal
výnimky pri výkone rybárskeho
práva,
vedel
vykonávať jednotlivé spôsoby odlovov
Charakterizoval
jednotlivé druhy drobného náradia,
vedel
s drobným náradím narábať
Charakterizoval
a popísal jednotlivé siete,
ovládal
postup lovenia jednotlivými sieťami
Charakterizoval
jednotlivé druhy odlovných zariadení a samočinných lapadiel,
popísal
a ovládal postup práce a princíp činnosti odlovných
zariadení a samočinných lapadiel
Charakterizoval
nezákonné spôsoby odlovu rýb,
vedel
vysvetliť ochranu pred pytliactvom
Ovládal
podmienky prepravy rýb,
charakterizoval
prepravné prostriedky a spôsoby prepravy rýb,
vedel
vykonať prípravu rýb a dopravných
prostriedkov pre prepravu rýb
a pre špeciálnu prepravu ikier a plôdika
Ovládal
zásady sádkovania rýb,
definoval
typy sádok,
|
Písomné skúšanie
|
Neštandardizovaný
didaktický test
|
|
|
|
Význam a vývoj
chytania rýb na udicu
Rybárske náradie a náčinie
Nástrahy a návnady
Spôsoby chytania na
udicu
Zaobchádzanie s ulovenou
rybou
|
|
|
Vedieť
význam chytania rýb na udicu,
ovládať
vývoj chytania rýb na udicu
Poznať
vlastnosti a hodnotenie
rybárskeho náradia a náčinia,
charakterizovať
rybárske náradie a náčinie,
vymenovať
a popísať príslušenstvo k rybárskemu prútu,
Definovať
pojmy nástraha, návnada,
vedieť
rozdeliť nástrahy,
charakterizovať
jednotlivé nástrahy,
poznať
hlavné skupiny mušiek
Charakterizovať
podmienky chytania rýb na udicu,
vedieť
vybrať vhodné miesto a dobu lovenia,
ovládať
rybolovné metódy,
vedieť
zasekávať, zdolávať a vylovovať ulovené ryby
Vedieť
zaobchádzať s ulovenou rybou,
ovládať
základné pravidla správania sa pri vode a vôbec v prírode
|
Správne
uviedol význam chytania rýb na udicu,
ovládal
vývoj chytania rýb na udicu
Poznal
vlastnosti a hodnotenie
rybárskeho náradia a náčinia,
charakterizoval
rybárske náradie a náčinie,
vymenoval
a popísal príslušenstvo k rybárskemu prútu,
Definoval
pojmy nástraha, návnada,
vedel
rozdeliť nástrahy,
charakterizoval
jednotlivé nástrahy,
poznal
hlavné skupiny mušiek
Charakterizoval
podmienky chytania rýb na udicu,
vedel
vybrať vhodné miesto a dobu lovenia,
ovládal
rybolovné metódy,
vedel
zasekávať, zdolávať a vylovovať ulovené ryby
Vedel
zaobchádzať s ulovenou rybou,
ovládal
základné pravidla správania sa pri vode a vôbec v prírode
|
Písomné skúšanie
|
Neštandardizovaný
didaktický test
|
|