Home Up Mapa stránok

2. ročník

školský vzdelávaci program                                           

 

ROZPIS  UČIVA PREDMETU:   ekológia

5 konzultačných hodín

Názov tematického celku

Témy

Hodiny

Medzipredmetové vzťahy

Očakávané

vzdelávacie výstupy

Kritériá hodnotenia vzdelávacích výstupov

Metódy hodnotenia

Prostriedky hodnotenia

Ekológia ako veda

Organizmy a prostredie

1

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Predmet štúdia ekológie

Vzťah ekológie k iným vedám

Faktory prostredia

Abiotické podmienky prostredia

Biotické podmienky života

1

Biológia 1.roč

Pestovanie rastlín 1.roč

Chov zvierat 1.roč

Rybárstvo 1.roč

Rybárska technológia 1 .roč

·          definovať ekológiu ako vede a predmet jej štúdia,

·          poznať vedné disciplíny ekológie,

·          vysvetliť vzťah ekológie k iným vedám,

 

·          charakterizoval ekológiu a jej predmet,

·          vymenoval vedné disciplíny ekológie,

·          charakterizoval vzťah ekológie k iným vedám,

Individuálne skúšanie

písomné skúšanie

ústna odpoveď

 

neštandardizovaný didaktický test

Biológia 1.roč

Pestovanie rastlín 1.roč

Chov zvierat 1.roč

Rybárstvo 1.roč

Rybárska technológia 1 .roč

·          vymenovať faktory prostredia,

·          vysvetliť vplyv abiotických zložiek na organizmy,

·          charakterizovať biotické podmienky života

·          vymenoval faktory prostredia,

·          objasnil vplyv svetla, tepla, vody, vzduchu a pôdy na organizmy,

·          ilustroval vplyv abiotických podmienok života na konkrétnych príkladoch,

·          charakterizoval biotické podmienky života,

Individuálne skúšanie

písomné skúšanie

ústna odpoveď

 

neštandardizovaný didaktický test

Populácia a ekosystém

1

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Populácia

Štruktúra populácií

1

Biológia 1.roč

Pestovanie rastlín 1.roč

Chov zvierat 1.roč

Rybárstvo 1.roč

Rybárska technológia 1 .roč

·          definovať pojem populácia

·          uviesť príklady populácií,

·          vysvetliť štruktúru populácie – veková, veľkostná, pohlavná, priestorová,

·          definovať pojem spoločenstvo,

·          charakterizovať medzidruhové vzťahy,

·          definovať ekosystém,

·          opísať vývoj ekosystému,

·          vysvetliť trofické vzťahy v ekosystéme,

·          vysvetlil pijem populácia a spoločenstvo,

·          uviedol príklady populácií,

·          charakterizoval jednotlivé druhy štruktúry populácie,

·          uviedol konkrétne príklady medzidruhových vzťahov,

·          definoval pojem ekosystém,

·          uviedol konkrétne príklady ekosystémov,

·          vyjadril vlastnými slovami proces sukcesie,

·          uviedol trofické vzťahy v ekosystéme,

·          uviedol príklady trofických reťazcov,

individuálne skúšanie

 

 

 

 

písomné skúšanie

ústna odpoveď

 

 

 

 

neštandardizovaný didaktický test

Medzidruhové vzťahy

 

Etológia

1

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Predmet štúdia etológie

Vrodené správanie – inštinkt, pud, kľúčový podnet, biorytmus

Získané správanie

Funkčné druhy správania živočíchov

1

Biológia 1.roč

Pestovanie rastlín 1.roč

Chov zvierat 1.roč

Rybárstvo 1.roč

Rybárska technológia 1 .roč

·          definovať etológiu ako vedu,

·          vysvetliť  pojmy vrodené správanie – inštinkt, pud, kľúčový podnet, biorytmus,

·          vysvetliť pojmy fakultatívne a obligatórne správanie,

·          charakterizovať funkčné druhy správania živočíchov

·          definoval etológiu ako vedu,

·          vyjadriť svojimi slovami pojmy vrodené správanie, inštinkt, pud, kľúčový podnet, biorytmus,

·          vysvetlil pojmy fakultatívne a obligatórne správanie,

·          vysvetliť na konkrétnom príklade  funkčné druhy správania živočích,

individuálne skúšanie

písomné skúšanie

ústna odpoveď

neštandardizovaný didaktický test

Súčasné problémy životného prostredia človeka

2

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Trvalo udržateľný rozvoj

1

Biológia 1.roč

Pestovanie rastlín 1.roč

Chov zvierat 1.roč

Rybárstvo 1.roč

Rybárska technológia 1 .roč

·          vysvetliť princípy trvalo udržateľného rozvoja,

·          vysvetlil svojimi slovami princípy trvalo udržateľného rozvoja

Individuálne skúšanie

písomné skúšanie

ústna odpoveď

neštandardizovaný didaktický test

Globálne problémy životného prostredia

Medzinárodná spolupráca

4

·          vymenovať a charakterizovať globálne problémy ŽP

·          vyjadriť svoj názor na globálne problémy ŽP,

·          vymenoval a vysvetlil globálne problémy ŽP – kyslé dažde, skleníkový efekt, ozónová diera, strata biodiverzity, rozširovanie púšti, odlesňovanie,

·          prezentoval svoj postoj ku globálnym problémom ŽP,

1

·          poznať niektoré dôležité dohovory, týkajúce sa globálnych problémov,

·          vymenoval dôležité medzinárodné dohovory o ZP.

·          Vyjadril svoj názor na potrebu medzinárodnej spolupráce v ochrane ŽP,

 

 

Home ] Up ]

Send mail to soupar@souparmt.edu.sk  with questions or comments about this web site.
Last modified: septembra 01, 2010