ROZPIS
UČIVA PREDMETU: ekológia
|
5 konzultačných hodín
|
Názov
tematického celku
Témy
|
Hodiny
|
Medzipredmetové
vzťahy
|
Očakávané
vzdelávacie
výstupy
|
Kritériá
hodnotenia vzdelávacích výstupov
|
Metódy
hodnotenia
|
Prostriedky
hodnotenia
|
Ekológia
ako veda
Organizmy
a prostredie
|
1
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
Predmet
štúdia ekológie
Vzťah
ekológie k iným vedám
Faktory
prostredia
Abiotické
podmienky prostredia
Biotické
podmienky života
|
1
|
Biológia
1.roč
Pestovanie
rastlín 1.roč
Chov
zvierat 1.roč
Rybárstvo
1.roč
Rybárska
technológia 1 .roč
|
·
definovať
ekológiu ako vede a predmet jej štúdia,
·
poznať
vedné disciplíny ekológie,
·
vysvetliť
vzťah ekológie k iným vedám,
|
·
charakterizoval
ekológiu a jej predmet,
·
vymenoval
vedné disciplíny ekológie,
·
charakterizoval
vzťah ekológie k iným vedám,
|
Individuálne
skúšanie
písomné
skúšanie
|
ústna
odpoveď
neštandardizovaný
didaktický test
|
Biológia
1.roč
Pestovanie
rastlín 1.roč
Chov
zvierat 1.roč
Rybárstvo
1.roč
Rybárska
technológia 1 .roč
|
·
vymenovať
faktory prostredia,
·
vysvetliť
vplyv abiotických zložiek na organizmy,
·
charakterizovať
biotické podmienky života
|
·
vymenoval
faktory prostredia,
·
objasnil
vplyv svetla, tepla, vody, vzduchu a pôdy na organizmy,
·
ilustroval
vplyv abiotických podmienok života na konkrétnych príkladoch,
·
charakterizoval
biotické podmienky života,
|
Individuálne
skúšanie
písomné
skúšanie
|
ústna
odpoveď
neštandardizovaný
didaktický test
|
Populácia
a ekosystém
|
1
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
Populácia
Štruktúra
populácií
|
1
|
Biológia
1.roč
Pestovanie
rastlín 1.roč
Chov
zvierat 1.roč
Rybárstvo
1.roč
Rybárska
technológia 1 .roč
|
·
definovať
pojem populácia
·
uviesť
príklady populácií,
·
vysvetliť
štruktúru populácie – veková, veľkostná, pohlavná, priestorová,
·
definovať
pojem spoločenstvo,
·
charakterizovať
medzidruhové vzťahy,
·
definovať
ekosystém,
·
opísať
vývoj ekosystému,
·
vysvetliť
trofické vzťahy v ekosystéme,
|
·
vysvetlil
pijem populácia a spoločenstvo,
·
uviedol
príklady populácií,
·
charakterizoval
jednotlivé druhy štruktúry populácie,
·
uviedol
konkrétne príklady medzidruhových vzťahov,
·
definoval
pojem ekosystém,
·
uviedol
konkrétne príklady ekosystémov,
·
vyjadril
vlastnými slovami proces sukcesie,
·
uviedol
trofické vzťahy v ekosystéme,
·
uviedol
príklady trofických reťazcov,
|
individuálne
skúšanie
písomné
skúšanie
|
ústna
odpoveď
neštandardizovaný
didaktický test
|
Medzidruhové
vzťahy
|
|
Etológia
|
1
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
Predmet
štúdia etológie
Vrodené
správanie – inštinkt, pud, kľúčový podnet, biorytmus
Získané
správanie
Funkčné
druhy správania živočíchov
|
1
|
Biológia
1.roč
Pestovanie
rastlín 1.roč
Chov
zvierat 1.roč
Rybárstvo
1.roč
Rybárska technológia 1
.roč
|
·
definovať
etológiu ako vedu,
·
vysvetliť
pojmy vrodené správanie – inštinkt, pud, kľúčový podnet,
biorytmus,
·
vysvetliť
pojmy fakultatívne a obligatórne správanie,
·
charakterizovať
funkčné druhy správania živočíchov
|
·
definoval
etológiu ako vedu,
·
vyjadriť
svojimi slovami pojmy vrodené správanie, inštinkt, pud, kľúčový
podnet, biorytmus,
·
vysvetlil
pojmy fakultatívne a obligatórne správanie,
·
vysvetliť
na konkrétnom príklade funkčné
druhy správania živočích,
|
individuálne
skúšanie
písomné
skúšanie
|
ústna
odpoveď
neštandardizovaný
didaktický test
|
Súčasné
problémy životného prostredia človeka
|
2
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
Trvalo udržateľný
rozvoj
|
1
|
Biológia
1.roč
Pestovanie
rastlín 1.roč
Chov
zvierat 1.roč
Rybárstvo
1.roč
Rybárska
technológia 1 .roč
|
·
vysvetliť
princípy trvalo udržateľného rozvoja,
|
·
vysvetlil
svojimi slovami princípy trvalo udržateľného rozvoja
|
Individuálne
skúšanie
písomné
skúšanie
|
ústna
odpoveď
neštandardizovaný
didaktický test
|
Globálne
problémy životného prostredia
Medzinárodná
spolupráca
|
4
|
·
vymenovať
a charakterizovať globálne problémy ŽP
·
vyjadriť
svoj názor na globálne problémy ŽP,
|
·
vymenoval
a vysvetlil globálne problémy ŽP – kyslé dažde, skleníkový
efekt, ozónová diera, strata biodiverzity, rozširovanie púšti, odlesňovanie,
·
prezentoval
svoj postoj ku globálnym problémom ŽP,
|
1
|
·
poznať
niektoré dôležité dohovory, týkajúce sa globálnych problémov,
|
·
vymenoval
dôležité medzinárodné dohovory o ZP.
·
Vyjadril
svoj názor na potrebu medzinárodnej spolupráce v ochrane ŽP,
|