Home Up Mapa stránok

2. ročník

školský vzdelávaci program                                           
1. ročník 2. ročník

 

ROZPIS  UČIVA PREDMETU:   Učebná prax

6 hod. týždenne, spolu 30 hodín

Mesiac

Názov tematického celku

Témy

HODINY

Medzipredmetové vzťahy

Očakávané

vzdelávacie výstupy

Kritériá hodnotenia vzdelávacích výstupov

Metódy hodnotenia

Prostriedky hodnotenia

.

1. Úvodná inštruktáž o praxi

2

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

 

Zákon o bezpečnosti a hygiene práce

 

 

*        ovládať zákon o bezpečnosti a hygiene práce,

*        aplikovať poznatky zo zákona do praxe

*        popísal zákon o bezpečnosti a hygiene práce,

*        využil a uplatnil poznatky zo zákona v praxi

Písomné skúšanie

test

 

Poučenie o BOZP a PO v rámci výučby praxe

 

*        ovládať poučenie o BOZP a PO,

*        aplikovať poznatky z poučenia o BOZP a PO do praxe

*        popísal poučenie o BOZP a PO, využil poznatky z poučenia o BOZP a PO v praxi

 

 

 

Prvá pomoc pri úraze a náhlom ochorení

 

*        vedieť poskytnúť prvú pomoc pri úraze a náhlom ochorení

*        aplikoval poznatky o prvej pomoci pri úraze a náhlom ochorení v praxi

 

 

 

2.Nácvik zručnosti pri výrobe poľnohospodárskych produktov

4

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

 

 

2.1 Posúdenie kvality práce po sejbe a sadení

 

2.2 Hodnotenie stavu porastov

 

 2.3 Odhad úrod

 

 2.4  Posúdenie zrelosti

 

 

Pestovanie rastlín

2. ročník

*        posúdiť  a zhodnotiť kvalitu práce

*        zhodnotiť stav porastu, posúdiť  zrelosť

*        vysvetliť spôsoby, metódy pri   odhade úrody

 

 

*        posúdil  a zhodnotil kvalitu práce

*        zhodnotil stav porastu, posúdil  zrelosť

*        vysvetlil spôsoby, metódy pri   odhade úrody

 

Individuálne skúšanie

Skupinové hodnotenie

Písomné skúšanie

Ústna odpoveď

Praktický výkon

 

 

 

3. Pracovné operácie pri zavlažovacej súprave

3

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

 

 

3.1 Rozmiestnenie zavlažovacej súpravy v jednotlivých plodinách

 

3.2 Obsluha zavlažovacej súpravy

 

 

Mechanizácia

1.ročník

*        definovať základné pojmy

*        opísať pracovný postup pri nastavení , obsluhe a rozmiestnení zavlažovacej súpravy

*        vykonať montáž a preskúšať funkčnosť zavlažovacej sústavy

*        definoval základné pojmy

*        opísal pracovný postup pri nastavení , obsluhe a rozmiestnení zavlažovacej súpravy

*        vykonal montáž a preskúšal funkčnosť zavlažovacej sústavy

Individuálne skúšanie

Skupinové hodnotenie

Ústna odpoveď

Praktický výkon

 

 

4. Zásady optimálneho využívania strojov a zariadení v poľnohospodárskej výrobe 

4

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

 

 

4.1 Technologický proces v poľnohospodárskej výrobe

 

4.2 Zásady a pravidlá  zostavovania strojových liniek

 

4.3 Príklady zostavovania strojových liniek

 

 

 

Mechanizácia

2. ročník

 

 

*        poznať princípy pri optimálnom využívaní strojov a technických prostriedkov v poľnohospodárskej výrobe

*        charakterizovať  zásady pri zostavovaní strojových liniek

*        ovládať pravidlá pri riadení liniek vo vzťahu k efektívnosti výroby, BOZP a vo vzťahu k ochrane životného prostredia.

*        poznal princípy pri optimálnom využívaní strojov a technických prostriedkov

*        charakterizoval  zásady pri zostavovaní strojových liniek

*        ovládal pravidlá pri riadení liniek vo vzťahu k efektívnosti výroby, BOZP a vo vzťahu k ochrane životného prostredia.

 

 

Individuálne skúšanie

Skupinové hodnotenie

Ústna odpoveď

Praktický výkon

písomná odpoveď

 

 

5. Hnojenie organickými a priemyselnými hnojivami

2

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

 

 

5.1 Oboznámenie sa so strojmi na hnojenie organickými, priemyselnými

a kvapalnými hnojivami

 

 5.2 Nastavenie dávky pri rozhadzovačoch a postrekovačoch hnojív

 

 

 

Mechanizácia

2. ročník

 

 

*        vedieť charakterizovať základné druhy mechanizačných prostriedkov na hnojenie pôdy

*        popísať jednotlivé druhy

*        vykonať nastavenie mechanizačných prostriedkov

*        rozumieť zásadám nastavenia strojov vo vzťahu k ochrane životného prostredia.

*        vedel charakterizovať základné druhy mechanizačných prostriedkov na hnojenie pôdy

*        popísal jednotlivé druhy

*        vykonal nastavenie mechanizačných prostriedkov

*        rozumel zásadám nastavenia strojov vo vzťahu k ochrane životného prostredia.

Individuálne skúšanie

Skupinové hodnotenie

Ústna odpoveď

Praktický výkon

 

 

6. Posudzovanie zdravotného stavu a ochrany rastlín

 

2

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

 

 

6.1 Nácvik posudzovania zdravotného stavu rastlín

 

6.2 Spracovanie plánu ochrany pre jednotlivé plodiny

 

 

 

Pestovanie rastlín

1. ročník

*        vedieť posúdiť zdravotný stav rastlín a vypracovať plán ochrany        

*        vedieť posúdiť kladné a záporné stránky chemických látok a ich vplyv na jednotlivé druhy rastlín

*        ovládať zásady ochrany životného prostredia, pred chemickými látkami.

*        vedel posúdiť zdravotný stav rastlín a vypracovať plán ochrany       

*        vedel posúdiť kladné a záporné stránky chemických látok a ich vplyv na jednotlivé druhy rastlín

*        ovládal zásady ochrany životného prostredia, pred chemickými látkami.

Individuálne skúšanie

Skupinové hodnotenie

Ústna odpoveď

Praktický výkon

písomná odpoveď

 

 

7. Mechanizačné prostriedky na chemické ošetrovanie rastlín

2

 

Žiak má:

Žiak:

 

 

 

 

7.1 Spôsoby chemickej ochrany rastlín, princíp,  rozdelenie strojov

 

7.2 Postrekovače, princíp práce, popis, nastavenie dávky

 

7.3 Opatrenia a postupy  ktoré zabraňujú poškodeniu životného prostredia

 

 

 

 

Mechanizácia

2. ročník

 

 

*        vedieť vysvetliť  spôsoby chemickej ochrany rastlín

*        poznať princípy práce základných druhov postrekovačov

*        charakterizovať hlavné časti vo vzťahu k správnemu ošetrovaniu a predchádzaniu závad a ochrane životného prostredia.

 

*        vedel vysvetliť  spôsoby chemickej ochrany rastlín

*        poznal princípy práce základných druhov postrekovačov

*        charakterizoval hlavné časti vo vzťahu k správnemu ošetrovaniu a predchádzaniu závad a ochrane životného prostredia.

 

Individuálne skúšanie

Skupinové hodnotenie

ústna odpoveď

praktický výkon

 

 

 

8. Pracovné operácie v chove zvierat

2

 

Žiak má:

Žiak:

 

 

 

 

8.1 Význam chovu zvierat

 

8.2 Výživa , kŕmenie, ustajnenie

 

 

Chov zvierat

*        vysvetliť význam chovu

*        popísať výživu , kŕmenie, ustajnenie

*        opísať a vykonať pracovný postup pri kŕmení a ustajnení

 

*        vysvetlil význam chovu

*        popísal výživu , kŕmenie, ustajnenie

*        opísal a vykonal pracovný postup pri kŕmení a ustajnení

*         

Individuálne skúšanie

Skupinové hodnotenie

ústna odpoveď

praktický výkon

 

 

9.Dojenie

1

 

Žiak má:

Žiak:

 

 

 

 

9.1Oboznámenie sa s technológiami dojární

 

9.2 Obsluha dojacích zariadení

 

9.3 Ošetrenie mlieka po nadojení

 

9.4 Speňažovanie mlieka

 

 

Chov zvierat

 

Mechanizácia

2. ročník

 

*        Charakterizovať chov dojníc a popísať výrobu mlieka

*        opísať a vykonať pracovný postup pri obsluhe dojacieho zariadenia

*        vysvetliť význam ošetrenia mlieka

*        vypočítať vlastné náklady na výrobu mlieka

*        Charakterizoval chov dojníc a popísal výrobu mlieka

*        Opísal a vykonal pracovný postup pri obsluhe dojacieho zariadenia

*        vysvetlil význam ošetrenia mlieka

*        vypočítal vlastné náklady na výrobu mlieka

Individuálne skúšanie

Skupinové hodnotenie

Písomné skúšanie

ústna odpoveď

test

praktický výkon

 

 

 

10. Mechanizačné prostriedky na prípravu a zakladanie krmiva  

3

 

Žiak má:

Žiak:

 

 

 

 

10.1 Stroje a zariadenia na spracovanie  objemových krmív: rezačky, drviče

 

10.2 Stroje a zariadenia na spracovanie jadrových krmív: šrotovníky, granulátory

 

10.3 Mechanizačné prostriedky na zakladanie krmiva pre zvieratá

 

 

 

Mechanizácia

2. ročník

 

 

*        poznať  postupy a výber strojov na spracovanie objemových krmív,

*        vedieť charakterizovať jednotlivé druhy strojov z hľadiska zloženia a nastavenia na kvalitu práce,

 

*        poznal  postupy a výber strojov na spracovanie objemových krmív,

*        vedieť charakterizovať jednotlivé druhy strojov z hľadiska zloženia a nastavenia na kvalitu práce,

*         

Individuálne skúšanie

Skupinové hodnotenie

ústna odpoveď

praktický výkon

 

 

 

11. Mechanizačné prostriedky na odpratávanie a spracovanie výkalov   

2

 

Žiak má:

Žiak:

 

 

 

 

11.1 Spôsoby odstraňovania maštaľného hnoja a výkalov a ich charakteristika

 

11.2 Mechanizačné prostriedky na odstraňovanie hnoja v živočíšnej výrobe, uskladnenie hnoja, spracovanie vo vzťahu k životnému prostrediu

 

 

 

 

Mechanizácia

2. ročník

 

 

*        vedieť charakterizovať základné spôsoby odpratávania exkrementov zvierat

*        ovládať jednotlivé spôsoby a výber strojov na odpratávanie exkrementov ich využitie

*        ovládať zásady využitia strojov vo vzťahu k BOZP, hygiene a ochrane životného prostredia.

 

*        vedel charakterizovať základné spôsoby odpratávania exkrementov zvierat

*        ovládal jednotlivé spôsoby a výber strojov na odpratávanie exkrementov ich využitie

*        ovládal zásady využitia strojov vo vzťahu k BOZP, hygiene a ochrane životného prostredia.

Individuálne skúšanie

Skupinové hodnotenie

ústna odpoveď

praktický výkon

 

 

 

12. Výsledky výroby v poľnohospodárskom podniku

1

 

Žiak má:

Žiak:

 

 

 

 

 

12.1 Rozbor rastlinnej výroby

 

12.2 Rozbor využitia krmív v živočíšnej výrobe

 

12.3 Rozbor produkcie a využitia maštaľných hnojív

 

Účtovníctvo

Ekonomika a podnikanie

 

*        definovať základné pojmy

*        posúdiť štruktúru osevných plôch

*        vypracovať prehľad priemerných hektárových úrod

*        posúdiť vybavenie mech. prostriedkami

*        posúdiť štruktúru hospodárskych zvierat

*        vykonať  rozbor produkcie mlieka

*        vykonať rozbor produkcie a využitia maštaľných hnojív

 

*        definoval základné pojmy

*        posúdil štruktúru osevných plôch

*        vypracoval prehľad priemerných hektárových úrod

*        posúdil vybavenie mech. prostriedkami

*        posúdil štruktúru hospodárskych zvierat

*        vykonal  rozbor produkcie mlieka

*        vykonal rozbor produkcie a využitia maštaľných hnojív

*         

Individuálne skúšanie

Skupinové hodnotenie

Písomné skúšanie

Ústna odpoveď

písomná odpoveď

test

 

13. Speňažovanie poľnohospodárskych produktov

1

 

Žiak má:

Žiak:

 

 

 

 

13.1 Výpočet cien poľnohospodárskych produktov

 

13.2 Cenové stratégie

 

 

Účtovníctvo

Ekonomika a podnikanie

 

*        definovať základné pojmy

*        vypočítať cenu na vybraný produkt

*        vysvetliť význam cenovej stratégie

*        vypracovanie cien podľa geografickej polohy

*        definoval základné pojmy

*        vypočítal cenu na vybraný produkt

*        vysvetlil význam cenovej stratégie

*        vypracoval cenu podľa geografickej polohy

Individuálne skúšanie

Skupinové hodnotenie

Písomné skúšanie

Ústna odpoveď

písomná odpoveď

test

 

14. Riešenie zadaných úloh v dodávateľsko-odberateľských vzťahov medzi vybranými subjektami

1

 

Žiak má:

Žiak:

 

 

 

14.1 mlieko - mliekáreň

       obilniny - PNZ

 

 

 

*        definovať základné pojmy

*        vedieť posúdiť kvalitu dodávateľsko odberateľských vzťahov, jeho výhodnosť               ( nevýhodnosť) pre výrobcu

*        definoval základné pojmy

*        vedel posúdiť kvalitu dodávateľsko odberateľských vzťahov, jeho výhodnosť               ( nevýhodnosť) pre výrobcu

Písomné skúšanie

Individuálne skúšanie

Skupinové hodnotenie

Ústna odpoveď

písomná odpoveď

test

 

 

Home ] Up ]

Send mail to soupar@souparmt.edu.sk  with questions or comments about this web site.
Last modified: augusta 29, 2010