Home Up Mapa stránok

Učeb. prax

školský vzdelávaci program                                           
Sl. jazyk a lit. Anglický jazyk Konverzácia AJ Ruský jazyk Dejepis Ekológia Biológia Mattematika Informatika Ekonomika a pod. Účtovnictvo Manažment a mark. Ochrana prírody Rybárstvo Ryb. technolog. Vod. hosp. Pestov. rastlín Chov zvierat Mechanizácia Učeb. prax Ryb. vo voľ. vodách Spracovanie rýb Choroby rýb Chov akv. rýb Chov vodnej hyd. Šp. stroje a zar. Spr. poľ. prod. Psychológ. trhu Pod., obch. a sl.

 

1. ročník
2. ročník

 

Názov predmetu

učebná prax

Časový rozsah výučby

spolu 66 hodín

Ročník

prvý, druhý

Kód a názov študijného odboru

4512  4  00   poľnohospodárstvo

Vyučovací jazyk

slovenský jazyk

 

Charakteristika predmetu

 

Úlohou predmetu učebná prax je pripraviť žiakov na prácu v podnikoch poľnohospodárskej výroby, službách, na farmách a na ďalších pracoviskách tak, aby vedeli vykonávať kvalifikované odborné robotnícke práce a plniť úlohy vyplývajúce z funkcie stredne kvalifikovaných hospodárskych pracovníkov, ako aj úlohy súvisiace s riadením výroby fariem, poľnohospodárskych usadlostí, agroturistických aktivít a služieb. Predmet významne zvyšuje účinnosť odborného teoretického vzdelania a prispieva k pracovno-morálnej a ekologickej výchove žiakov.

 

Žiaci si v predmete učebná prax osvoja pracovné techniky a technologické postupy,  získajú základné skúsenosti z organizácie pracovných postupov,  spôsobov riadenia menších pracovných tímov, naučia sa posudzovať namáhavosť a zložitosť pracovných úkonov a hodnotiť kvalitu vykonanej práce. Súčasne získavajú návyky v dodržiavaní zásad hygieny, ochrany zdravia pri práci, životného prostredia a návyky celkového ekologického správania. Svojim rozsahom v učebnom pláne má predmet učebná prax zásadný význam pri dosahovaní projektovaného odborného profilu absolventa.

Rámcový rozpis učiva predpokladá tvorivé rozpracovanie cieľov a obsahu vo vlastných časových tematických plánoch vyučujúcich praxe s prihliadnutím na miestne podmienky školy a regiónu, pracovísk praxe, zavedených voliteľných predmetov a možností umiestnenia absolventov po skončení štúdia.

 

Ciele vyučovacieho predmetu

  Cieľom vyučovacieho predmetu učebná prax v študijnom odbore 4512 4 00 poľnohospodárstvo je poskytnúť žiakom súbor vedomosti, zručnosti a kompetencií z oblasti pestovania rastlín a technológií rastlinnej výroby, chovu hospodárskych zvierat a technológií živočíšnej výroby, všeobecných a špecifických poznatkov, princípov a pravidiel, na ktorých je založená príslušná výroba aj v súvislosti s ochranou životného prostredia a prírody. Umožniť žiakom osvojiť si princípy činnosti a postupy práce s mechanizačnými prostriedkami, strojmi a zariadeniami používanými v príslušnej výrobe Zabezpečiť prípravu žiakov tak, aby boli schopní riadiť a organizovať prácu v poľnohospodárskych podnikoch na farmách a ďalších pracoviskách, viesť evidenciu, vytvárať podmienky pre zavádzanie nových poznatkov, postupov a technológií. .

Okrem vedomosti, zručnosti a kompetencií formovať u mladých ľudí ich postoje, viesť ich k dodržiavaniu etických a ľudských princípov, budovať dobré medziľudské vzťahy, ochranu vlastného zdravia a aktívne pôsobiť na zabezpečenie ochrany životného prostredia. Viesť žiakov k porozumeniu základných vedeckých, technologických a technických metód, postupov a nástrojov  a rozvíjať poznatky a zručnosti pri ich aplikácií, potrebných pre kvalifikovaný výkon povolania na trhu práce. Pripravovať žiakov pre celoživotné vzdelávanie.

 

Prehľad výchovných a vzdelávacích stratégií:

 

Kompetencie absolventa

Absolvent študijného odboru rybárstvo 4215 6 v predmete učebná prax po absolvovaní vzdelávacieho programu disponuje týmito kompetenciami:

 

Kľúčové kompetencie

Komunikatívne a sociálno-interakčné spôsobilosti
Absolvent má:

-       vyjadrovať a zdôvodňovať svoje názory,

-       podať výklad a popis konkrétneho objektu, veci alebo činnosti,

-       vyjadrovať sa nielen podrobne a bohato, ale aj krátko a výstižne,

-       orientovať sa, získavať, rozumieť a aplikovať rôzne informácie, posúdiť ich význam v osobnom živote a v povolaní,

-       ovládať operácie pri práci s počítačom,

-       pochopiť a vyhodnocovať svoju účasť na procese vzdelávania a jeho výsledku, ktorý zabezpečuje právo voľného pohybu občana žiť, študovať a pracovať v podmienkach otvoreného trhu práce,

-       oboznámiť sa s motivačnými vzdelávacími programami, ktoré sú zamerané na riešenie problémov a poskytovanie prístupných príležitostí pre celoživotné vzdelávanie, ktoré vytvára možnosť virtuálnej komunikácie medzi lokálnymi komunitami.

Intrapersonálne a interpersonálne spôsobilosti

Absolvent má:

-       významne sa podieľať na stanovení zodpovedajúcich krátkodobých cieľov, ktoré smerujú k zlepšeniu vlastnej výkonnosti,

-       vedieť samostatne predkladať jednoduché návrhy a projekty, formulovať, pozorovať, triediť a merať,

-       overovať a interpretovať získané údaje,

-       rozhodovať o princípoch kontrolného mechanizmu,

-       rozvíjať vlastnú aktivitu, samostatnosť, sebapoznanie, sebadôveru a reproduktívne myslenie,

-       samostatne predkladať návrhy na výkon práce, za ktorú je zodpovedný,

-       predkladať primerané návrhy na rozdelenie jednotlivých kompetencií pre ostatných členov tímu a posudzovať spoločne s učiteľom a s ostatnými, či sú schopní určené kompetencie zvládnuť,

-       ovládať základy modernej pracovnej technológie a niesť zodpovednosť za prácu v životnom prostredí, jeho ochranu, bezpečnosť a stratégiu jeho rozvoja,

-       samostatne pracovať a zapájať sa do práce kolektívu, riadiť jednoduchšie práce v menšom kolektíve, niesť zodpovednosť aj za prácu druhých,

-       vytvárať, objasňovať a aplikovať hodnotový systém  a postoje,

-       určovať  vážne nedostatky a kvality vo vlastnom učení, pracovných výkonoch a osobnostnom raste,

-       stanovovať si ciele a priority podľa svojich osobných schopností, záujmov, pracovnej orientácie a životných podmienok,

-       plniť plán úloh smerujúci k daným cieľom a snažiť sa ich vylepšovať formou využívania sebakontroly, sebaregulácie, sebahodnotenia a vlastného rozhodovania,

-       overovať získané poznatky, kriticky posudzovať názory, postoje a správanie druhých,

-       mať zodpovedný vzťah k svojmu zdraviu, starať sa o svoj fyzický a duševný rozvoj, byť si vedomí dôsledkov nezdravého životného štýlu a závislostí,

-       prijímať a plniť zodpovedne dané úlohy,

-       predkladať spolupracovníkom vlastné návrhy na zlepšenie práce, bez zaujatosti posudzovať návrhy druhých,

-       prispievať k vytváraniu ústretových medziľudských vzťahov, predchádzať osobným konfliktom, nepodliehať predsudkom a stereotypom v prístupe k druhým.

Schopnosť tvorivo riešiť problémy

Absolvent má:

-       objasňovať formou systematického poznávania najzávažnejšie rysy problémov, využívať za týmto účelom rôzne všeobecne platné pravidlá,

-       získavať samostatným štúdiom všetky nové informácie vzťahujúce sa priamo k objasneniu neznámych oblastí problému,

-       zhodnotiť význam rozmanitých informácií, samostatne zhromažďovať informácie, vytriediť a využiť len tie, ktoré sú pre objasnenie problému najdôležitejšie,

-       určovať najzávažnejšie rysy problému, zvažovať rôzne možností riešenia, ich klady a zápory v danom kontexte aj v dlhodobejších súvislostiach, stanoviť kritériá pre voľbu konečného optimálneho riešenia,

-       vedieť vybrať vhodné postupy pre realizáciu zvoleného riešenia a dodržiavať ho,

-       poskytovať ľuďom informácie (oznamovanie, referovanie, rozprávanie, vyučovanie),

-       vedieť ovplyvňovať ľudí (prehováranie, presvedčovanie), 

-       spolupracovať pri riešení problémov s inými ľuďmi.     

Podnikateľské spôsobilosti

Absolvent má:

-       vedieť efektívne využívať všetky zdroje na dosiahnutie priaznivého výsledku    hospodárenia,

­          využívať zásady konštruktívnej kritiky, vedieť primerane kritizovať, ale aj znášať kritiku od druhých,

­          vedieť ovplyvňovať druhých a koordinovať ich úsilie,

­          operatívne sa rozhodovať a prijímať opatrenia,

­          vykonávať aj nepopulárne, ale správne  opatrenia a rozhodnutia, myslieť systémovo a komplexne,

­          rešpektovať právo a zodpovednosť,

­          mať zodpovedný postoj k vlastnej profesijnej budúcnosti a ďalšiemu vzdelávaniu, uvedomovať si význam celoživotného učenia a byť pripravený prispôsobovať sa k zmeneným pracovným podmienkam,

­          sledovať a hodnotiť vlastný úspech vo svojom učení, prijímať hodnotenie výsledkov svojho učenia zo strany iných ľudí,

­          poznať možnosti ďalšieho vzdelávania, hlavne v odbore prípravy a povolaní,

­          mať prehľad o možnostiach uplatnenia na trhu práce v danom odbore, cieľavedomé a zodpovedne rozhodovať o svojej budúcej profesií a vzdelávacej ceste,

­          mať reálnu predstavu o pracovných a iných podmienkach v odbore, o požiadavkách zamestnávateľov na pracovné činnosti a vedieť ich porovnávať so svojimi predstavami a reálnymi predpokladmi,

­          dokázať vyhľadávať a posudzovať podnikateľské príležitosti v súlade s realitou trhového prostredia, svojimi predpokladmi a ďalšími možnosťami.

 

Spôsobilosť využívať informačné technológie

Absolvent má:

­          vyhľadávať vhodné informačné zdroje a potrebné informácie,

­          vybrať kvantitatívne matematické metódy (bežné, odborné a špecifické), ktoré sú vhodné pri riešení danej úlohy alebo situácie,

-       evidovať, triediť a uchovávať informácie tak, aby ich mohol využívať pri práci,

-       posudzovať vierohodnosť rôznych informačných zdrojov, kriticky pristupovať k získaným informáciám a byť mediálne gramotný.

Spôsobilosť byť demokratickým občanom

Absolvent má:

-       porozumieť systémovej (globálnej) podstate sveta,

-       uvedomiť si a rešpektovať, že telesná, citová, rozumová i vôľová zložka osobnosti sú rovnocenné a vzájomne sa dopĺňajú,

-       konať zodpovedne, samostatne a iniciatívne, nielen vo svojom vlastnom záujme, ale aj vo verejnom záujme,

-       poznať a rešpektovať, že neexistuje iba jeden pohľad na svet,

-       orientovať sa na budúcnosť vo svojom vzťahu k Zemi,

-       chápať problémy zachovávania a ochrany životného prostredia, drogovej závislosti najmä mladistvých, sexuálnej výchovy a pozitívne pristupovať k riešeniu týchto problémov,

-       chápať pojmy spravodlivosť, ľudské práva a zodpovednosť, aplikovať ich v globálnom kontexte,

-       tvorivo riskovať, primerane kritizovať, jasne sa stavať k riešeniu problémov, rýchle sa rozhodovať, byť dôsledný, inšpirovať druhých pri vyhľadávaní podnetov, iniciatív a vytváraní možností,

-       dodržiavať zákony, rešpektovať práva a osobnosť druhých ľudí, ich kultúrne špecifiká, vystupovať proti neznášanlivosti, xenofóbií a diskriminácií,

-       konať v súlade s morálnymi princípmi a zásadami spoločenského správania, prispievať k uplatňovaniu hodnôt demokracie,

-       uvedomovať si vlastnú kultúrnu, národnú a osobnostnú identitu, pristupovať s toleranciou k identite druhých,

-       zaujímať sa aktívne o politické a spoločenské dianie u nás a vo svete,

Všeobecné kompetencie

Absolvent má:

-       zvoliť komunikatívnu stratégiu adekvátnu komunikačnému zámeru, podmienkam a normám komunikácie,

-       vyjadrovať vhodným spôsobom svoj úmysel, prezentovať sám seba, podávať a získavať ústne alebo písomne požadovanú alebo potrebnú informáciu všeobecného alebo odborného charakteru, zapájať sa do diskusie, obhajovať svoj názor, pohotovo reagovať na nepredvídané situácie (otázka, rozhovor, anketa), uplatňovať verbálne a neverbálne prostriedky, spoločenskú a rečovú etiku a zdôvodňovať zvolené riešenie komunikačnej situácie,

-       uvádzať správne bibliografické údaje a citáty, spracovať písomné informácie najmä odborného charakteru,

-       chápať nutnosť svojho úspešného zapojenia sa do spoločenskej deľby práce a oceniť prospešnosť získavania nových spôsobilostí po celý čas života,

-       mať základné sociálne návyky potrebné na styk s ľuďmi a prakticky uplatňovať pri styku s ľuďmi spoločensky uznávané normy,

-       uvedomovať si svoju národnú príslušnosť a svoje ľudské práva, mať ochotu rešpektovať práva iných ľudí,

-       chápať princípy fungovania demokratickej spoločnosti a postupy, ako sa občan môže aktívne zapojiť do politického rozhodovania a ovplyvňovať verejné záležitosti na rôznych úrovniach (štát – región – obec),

-       v praxi uplatňovať humanitné zásady vzťahov medzi ľuďmi a ekologické zásady vo vzťahu k životnému prostrediu,

-       vytvárať si vlastné filozofické a etické názory ako základ na sústavnejšiu a dokonalejšiu orientáciu pri posudzovaní a hodnotení javov ľudského a občianskeho života,

-       osvojiť si vyskytujúce sa pojmy, vzťahy a súvislosti medzi nimi, osvojiť si postupy používané pri riešení úloh z praxe,

-       cieľavedome pozorovať prírodné javy, vlastnosti látok a ich premeny,

-       rozlišovať fyzikálnu a chemickú realitu, fyzikálny a chemický model,

-       vedieť opísať osvojené prírodovedné poznatky a vzťahy medzi nimi, používať správnu terminológiu a symboliku, porozumieť prírodným zákonom,

-       aplikovať získané prírodovedné poznatky i mimo oblasti prírodných vied (napr. v odbornom vzdelávaní, praxi, každodennom živote),

-       poznať využitie bežných látok v poľnohospodárstve a v každodennom živote a ich vplyv na zdravie človeka a životné prostredie,

-       vytvoriť si pozitívny vzťah ku kultúrnym hodnotám, prírode a životnému prostrediu a aktívne sa podieľať na ich ochrane,

-       ovládať a dodržiavať zásady dopomoci, zabrániť úrazu a poskytnúť prvú pomoc pri úraze, uplatňovať pri pobyte v prírode poznatky z ochrany a tvorby životného prostredia.

 

 

 

 

Odborné kompetencie

Požadované vedomosti

 

Absolvent má:

 

-          poznať základy biologických, chemických, fyzikálnych,  biotechnologických, ekologických zákonitostí, vie ich aplikovať v štúdiu a v odbornom riešení technologických otázok  pestovania rastlín a chovu zvierat,

-          poznať základy genetiky a možnosti využívania  poznatkov v šľachtiteľskej  a plemenárskej práci na zvyšovanie úžitkovosti  rastlín a zvierat,

-          poznať základy anatómie a fyziológie rastlín a zvierat,

-          poznať poľnohospodárske  plodiny, druhy, kategórie  a plemená zvierat, 

-          ovládať platné technologické, akostné a hygienické normy vo výrobe,

-          ovládať agrotechnické a zootechnické požiadavky  pestovania poľnohospodárskych rastlín a chovu zvierat,

-          poznať technologické systémy pestovania jednotlivých druhov rastlín,

-          poznať technologické systémy  v chovoch jednotlivých druhov  a kategórii zvierat,

-          ovládať princípy a zákonitostí  výživy  rastlín a   zvierat,

-          poznať princípy činnosti   mechanizačných prostriedkov, strojov a zariadení  a technologických liniek v rastlinnej a živočíšnej výrobe,

-          poznať platné  normy  a legislatívu,

-          poznať vzťahy a  zákonitosti v  ekonomike podniku, princípy racionalizácie technologických procesov,  zvyšovanie efektívnosti  a hospodárnosti výroby,

-          poznať zásady tvorby podnikateľských plánov,  marketingu a manažmentu, rozvoja podnikateľských činností v podmienkach trhového mechanizmu v malých a stredných  poľnohospodárskych  podnikoch,

-          ovládať základy  jednoduchého a podvojného účtovníctva a evidencie,

-          poznať zásady obchodných, právnych a pracovných vzťahov a súvisiace písomnosti,

-          poznať zásady informatiky a princípy využívania IT vo výrobe a v riadiacej činnosti,

-          poznať zásady ochrany  životného prostredia, ovládať bezpečnostné  a protipožiarne predpisy,   ďalšie   predpisy  súvisiace s hygienickou a  zdravotne nezávadnou prácou

 

Požadované zručnosti

 

Absolvent vie:

 

-          pripravovať, riadiť, vykonávať, evidovať, kontrolovať a hodnotiť pracovné operácie v  pestovaní rastlín a v chove  hospodárskych zvierat

-          zostaviť podnikateľský plán, vykonávať ekonomické hodnotenie výroby, vykonávať  marketing, podnikať v oblasti  poľnohospodárstva  a v súvisiacich službách

-          využívať výpočtovú techniku, najmä  programy pre riadenie  jednotlivých úsekov rastlinnej a živočíšnej výroby, 

-          upravovať, hodnotiť a uskladňovať poľnohospodárske produkty, zabezpečovať                                  distribúciu a predaj

-          odoberať vzorky pôdy, hnojív, rastlinných a živočíšnych produktov na laboratórne vyšetrenie a rozbor

-          posúdiť stav porastov  poľnohospodárskych plodín, rozhodnúť  o vhodnom agrotechnickom  zásahu a navrhnúť vhodný technologický postup


Stratégia vyučovania

Pri vyučovaní sa budú využívať nasledovné metódy a formy vyučovania

 

Názov tematického celku

Stratégia vyučovania

Metódy

Formy práce

Úvodná inštruktáž o praxi

Informačno-receptívna – výklad

reproduktívna – riadený rozhovor

frontálna výučba

frontálna a individuálna práca žiakov

demonštrácia a pozorovanie

exkurzia- poľnohosp.strediska Turca

Nácvik prípravy mechanizačných prostriedkov na základnú a predsejbovú

prípravu pôdy

Informačno-receptívna – výklad

názorná ukážka

pozorovanie

samostatná práca

motorický tréning

frontálna výučba

frontálna a individuálna práca žiakov

demonštrácia a pozorovanie

Mechanizačné prostriedky na dopravu a manipuláciu s materiálmi

Informačno-receptívna – výklad

názorná ukážka

pozorovanie

samostatná práca

motorický tréning

frontálna výučba

frontálna a individuálna práca žiakov

demonštrácia a pozorovanie

Nácvik prípravy sejacích a vysadzovacích strojov

Informačno-receptívna – výklad

názorná ukážka

pozorovanie

samostatná práca

motorický tréning

frontálna výučba

frontálna a individuálna práca žiakov

demonštrácia a pozorovanie

Nácvik prípravy mechanizačných prostriedkov na hnojenie

Informačno-receptívna – výklad

názorná ukážka

pozorovanie

samostatná práca

motorický tréning

frontálna výučba

frontálna a individuálna práca žiakov

demonštrácia a pozorovanie

Nácvik prípravy zberacích strojov

Informačno-receptívna – výklad

názorná ukážka

pozorovanie

samostatná práca

motorický tréning

frontálna výučba

frontálna a individuálna práca žiakov

demonštrácia a pozorovanie

Nácvik označovania a merania hospodárskych zvierat

Informačno-receptívna – výklad

názorná ukážka

pozorovanie

samostatná práca

motorický tréning

frontálna výučba

frontálna a individuálna práca žiakov

demonštrácia a pozorovanie

Pasenie

Informačno-receptívna – výklad

názorná ukážka

pozorovanie

samostatná práca

motorický tréning

frontálna výučba

frontálna a individuálna práca žiakov

demonštrácia a pozorovanie

Nácvik zostavovania kŕmneho plánu pre hospodárske zvieratá

Informačno-receptívna – výklad

názorná ukážka

pozorovanie

samostatná práca

motorický tréning

frontálna výučba

frontálna a individuálna práca žiakov

demonštrácia a pozorovanie

Praktická činnosť pri reprodukcii hospodárskych zvierat

Informačno-receptívna – výklad

názorná ukážka

pozorovanie

samostatná práca

motorický tréning

frontálna výučba

frontálna a individuálna práca žiakov

demonštrácia a pozorovanie

Zisťovanie, hodnotenie a evidovanie množstva a kvality práce, výpočet odmeny

Informačno-receptívna – výklad

názorná ukážka

pozorovanie

samostatná práca

frontálna výučba

frontálna a individuálna práca žiakov

demonštrácia a pozorovanie

Vlastné náklady v poľnohospodárskom subjekte

Informačno-receptívna – výklad

názorná ukážka

pozorovanie

samostatná práca

frontálna výučba

frontálna a individuálna práca žiakov

demonštrácia a pozorovanie

Dlhodobý majetok v poľnohospodárskom subjekte

Informačno-receptívna – výklad

názorná ukážka

pozorovanie

samostatná p

frontálna výučba

frontálna a individuálna práca žiakov

demonštrácia a pozorovanie

Krátkodobý majetok v poľnohospodárskom subjekte

Informačno-receptívna – výklad

názorná ukážka

pozorovanie

samostatná práca

frontálna výučba

frontálna a individuálna práca žiakov

 

Vedenie agendy a dokladov prvotnej evidencie na ekonomickom úseku

Informačno-receptívna – výklad

názorná ukážka

pozorovanie

samostatná práca

frontálna výučba

frontálna a individuálna práca žiakov

demonštrácia a pozorovanie

Nácvik zručnosti pri výrobe poľnohospodárskych produktov

Informačno-receptívna – výklad

názorná ukážka

pozorovanie

samostatná práca

motorický tréning

frontálna výučba

frontálna a individuálna práca žiakov

demonštrácia a pozorovanie

Pracovné operácie pri zavlažovacej súprave

Informačno-receptívna – výklad

názorná ukážka

pozorovanie

samostatná práca

motorický tréning

frontálna výučba

frontálna a individuálna práca žiakov

demonštrácia a pozorovanie

Zásady optimálneho využívania strojov a zariadení v poľnohospodárskej výrobe 

Informačno-receptívna – výklad

názorná ukážka

pozorovanie

samostatná práca

frontálna výučba

frontálna a individuálna práca žiakov

demonštrácia a pozorovanie

Hnojenie organickými a priemyselnými hnojivami

Informačno-receptívna – výklad

názorná ukážka

pozorovanie

samostatná práca

motorický tréning

frontálna výučba

frontálna a individuálna práca žiakov

demonštrácia a pozorovanie

Posudzovanie zdravotného stavu a ochrany rastlín

 

Informačno-receptívna – výklad

názorná ukážka

pozorovanie

samostatná práca

frontálna výučba

frontálna a individuálna práca žiakov

demonštrácia a pozorovanie

Mechanizačné prostriedky na chemické ošetrovanie rastlín

Informačno-receptívna – výklad

názorná ukážka

pozorovanie

samostatná práca

frontálna výučba

frontálna a individuálna práca žiakov

demonštrácia a pozorovanie

exkurzia- poľnohosp.strediska Turca

Pracovné operácie v chove hovädzieho dobytka

Informačno-receptívna – výklad

názorná ukážka

pozorovanie

samostatná práca

motorický tréning

frontálna výučba

frontálna a individuálna práca žiakov

demonštrácia a pozorovanie

Dojenie

Informačno-receptívna – výklad

názorná ukážka

pozorovanie

samostatná práca

motorický tréning

frontálna výučba

frontálna a individuálna práca žiakov

demonštrácia a pozorovanie

Mechanizačné prostriedky na prípravu a zakladanie krmiva  

Informačno-receptívna – výklad

názorná ukážka

pozorovanie

samostatná práca

motorický tréning

frontálna výučba

frontálna a individuálna práca žiakov

demonštrácia a pozorovanie

Mechanizačné prostriedky na odpratávanie a spracovanie výkalov   

Informačno-receptívna – výklad

názorná ukážka

pozorovanie

samostatná práca

motorický tréning

frontálna výučba

frontálna a individuálna práca žiakov

demonštrácia a pozorovanie

exkurzia-hydinarskeho.strediska Turca

Výsledky výroby v poľnohospodárskom podniku

Informačno-receptívna – výklad

názorná ukážka

pozorovanie

samostatná práca

frontálna výučba

frontálna a individuálna práca žiakov

demonštrácia a pozorovanie

Speňažovanie poľnohospodárskych produktov

Informačno-receptívna – výklad

názorná ukážka

pozorovanie

samostatná práca

frontálna výučba

frontálna a individuálna práca žiakov

demonštrácia a pozorovanie

Riešenie zadaných úloh v dodávateľsko-odberateľských vzťahov medzi

      vybranými subjektami

Informačno-receptívna – výklad

názorná ukážka

pozorovanie

samostatná práca

frontálna výučba

frontálna a individuálna práca žiakov

demonštrácia a pozorovanie

 

Učebné zdroje

Na podporou a aktiváciu vyučovania a učenia žiakov sa využijú nasledovné učebné zdroje:

 

Názov tematického celku

Odborná literatúra

Didaktická technika

Materiálne výučbové prostriedky

Ďalšie zdroje

(internet, knižnica, ...

Úvodná inštruktáž o praxi

Zákon o bezpečnosti  a ochrane zdravia pri práci č.124/2006 Z. z. v znení... a zákona č. 215/2004 Z .z.

PC

ochranné pomôcky,

tabuľa

vnútorné predpisy školy

CD – Vstupná inštruktáž, Stal sa úraz čo s ním,

učebné texty

Nácvik prípravy mechanizačných prostriedkov na základnú a predsejbovú

prípravu pôdy

M.Bezdekovský - V.Krejčí Základy poľnohosp.výroby

Rastlinná výroba 2

Bratislava  1989

 

PC

videotechnika

meotar

epirex

 

Tabuľa

Montážne náradie poľnohosp .stroje

Pomôcky OBP a OOPP

vzorky osív a sadív

tabuľa

 

Internet

Návod na obsluhu

CD,DVD

Mechanizačné prostriedky na dopravu a manipuláciu s materiálmi

M.Bezdekovský - V.Krejčí Základy poľnohosp.výroby

Rastlinná výroba 2

Bratislava  1989

 

PC

videotechnika

meotar

epirex

 

Tabuľa

Montážne náradie poľnohosp .stroje

Pomôcky OBP a OOPP

vzorky osív a sadív

tabuľa

 

Internet

Návod na obsluhu

CD,DVD

Nácvik prípravy sejacích a vysadzovacích strojov

M.Bezdekovský - V.Krejčí Základy poľnohosp.výroby

Rastlinná výroba 2

Bratislava  1989

 

PC

videotechnika

meotar

epirex

 

Tabuľa

Montážne náradie poľnohosp .stroje

Pomôcky OBP a OOPP

Internet

Návod na obsluhu

CD,DVD

Nácvik prípravy mechanizačných prostriedkov na hnojenie  

M.Bezdekovský - V.Krejčí Základy poľnohosp.výroby

Rastlinná výroba 2

Bratislava  1989

 

PC

videotechnika

meotar

epirex

 

Tabuľa

Montážne náradie poľnohosp .stroje

Pomôcky OBP a OOPP

vzorky hnojív

 

Internet

Návod na obsluhu

CD,DVD

Nácvik prípravy zberacích strojov

Stroje a zariadenia v rastlinnej výrobe

M.Bezděkovský a kol.

 

PC

videotechnika

meotar

epirex

 

Tabuľa

Montážne náradie poľnohosp .stroje

Pomôcky OBP a OOPP

Internet

Návod na obsluhu

CD,DVD

Nácvik označovania a merania hospodárskych zvierat

Ing.Jozef Rozman,CSc. a kol.

Základy živočíšnej výroby

Ing.Mária Chytilová a kol.

Základy živočíšnej výroby

Ing,V.Greč,Ing.J.Piešťanský

Živočíšna výroba

 

PC

videotechnika

meotar

Tabuľa

Meradlá

Pomôcky OBP a OOPP

Odborná literatúra

internet

Pasenie

Ing.Jozef Rozman,CSc. a kol.

Základy živočíšnej výroby

Ing.Mária Chytilová a kol.

Základy živočíšnej výroby

Ing,V.Greč,Ing.J.Piešťanský

Živočíšna výroba

 

Pomôcky OBP a OOPP

Odborná literatúra

internet

Nácvik zostavovania kŕmneho plánu pre hospodárske zvieratá

Ing.Jozef Rozman,CSc. a kol.

Základy živočíšnej výroby

Ing.Mária Chytilová a kol.

Základy živočíšnej výroby

Ing,V.Greč,Ing.J.Piešťanský

Živočíšna výroba

 

PC

videotechnika

meotar

Pomôcky OBP a OOPP

Odborná literatúra

internet

Praktická činnosť pri reprodukcii hospodárskych zvierat

Ing.Jozef Rozman,CSc. a kol.

Základy živočíšnej výroby

Ing.Mária Chytilová a kol.

Základy živočíšnej výroby

Ing,V.Greč,Ing.J.Piešťanský

Živočíšna výroba

 

Pomôcky OBP a OOPP

Odborná literatúra

internet

Zisťovanie, hodnotenie a evidovanie množstva a kvality práce, výpočet odmeny

Ekonomika pre študijné odbory výrobného nevýrobného zamerania: Jakubeková, Kurňavová, Hartmannová

Základy ekonómie a ekonomiky pre stredné školy ,J. Novak-R. Slosár

 

PC

videotechnika

meotar

tabuľa

Odborná literatúra

internet

Vlastné náklady v poľnohospodárskom subjekte

Základy ekonómie a ekonomiky pre stredné školy: Jaroslav Novák, Rudolf Šlosár

 

PC

videotechnika

meotar

tabuľa

Odborná literatúra

internet

Dlhodobý majetok v poľnohospodárskom subjekte

Základy ekonómie a ekonomiky pre stredné školy: Jaroslav Novák, Rudolf Šlosár

 

PC

videotechnika

meotar

tabuľa

Odborná literatúra

internet

Krátkodobý majetok v poľnohospodárskom subjekte

Základy ekonómie a ekonomiky pre stredné školy: Jaroslav Novák, Rudolf Šlosár

 

PC

videotechnika

meotar

tabuľa

Odborná literatúra

internet

Vedenie agendy a dokladov prvotnej evidencie na ekonomickom úseku

Ekonomika pre študijné odbory výrobného nevýrobného zamerania: Jakubeková, Kurňavová, Hartmannová

Základy ekonómie a ekonomiky pre stredné školy ,J. Novak-R. Slosár

Zbierka príkladov z ekonomiky pre študijné odbory,2004

A.Tršťanská-Poľnohosp marketing

 

PC

videotechnika

meotar

tabuľa

Odborná literatúra

internet

Nácvik zručnosti pri výrobe poľnohospodárskych produktov

ng.ŠmeIhyl  a kol. Poľnohospodárske výrobky.Príroda,a.s Bratislava 1994

Ing.Krejčí:Základy poľnohospodárskej výroby,Príroda,Bratislava,1985

Ing.Krejčí:Základy poľnohospodárskej výroby,SPN,1989

 

PC

videotechnika

meotar

obrazy rastlín

vzorkovnica semien

Tabuľa

Pomôcky OBP a OOPP

Odborná literatúra

internet

Pracovné operácie pri zavlažovacej súprave

M.Bezdekovský - V.Krejčí Základy poľnohosp.výroby

Rastlinná výroba 2

Bratislava  1989

 

PC

videotechnika

meotar

Závlahová tech.

Montážne náradie

Pomôcky OBP a OOPP

 

Odborná literatúra

internet

Zásady optimálneho využívania strojov a zariadení v poľnohospodárskej výrobe 

Ekonomika pre študijné odbory výrobného nevýrobného zamerania: Jakubeková, Kurňavová, Hartmannová

Základy ekonómie a ekonomiky pre stredné školy ,J. Novak-R. Slosár

 

PC

videotechnika

meotar

tabuľa

Odborná literatúra

internet

Hnojenie organickými a priemyselnými hnojivami

Ing.Krejčí:Základy poľnohospodárskej výroby,SPN,1989

 

 

PC

videotechnika

meotar

Tabuľa

Montážne náradie poľnohosp .stroje

Pomôcky OBP a OOPP

vzorky hnojív

 

Internet

Návod na obsluhu

CD,DVD

Posudzovanie zdravotného stavu a ochrany rastlín

 

Ing.Šmehyl  a kol. Poľnohospodárske výrobky.Príroda,a.s Bratislava 1994

Ing.Krejčí:Základy poľnohospodárskej výroby,SPN,1989

A.Hurňák a kol. Ochrana rastlín

 

PC

videotechnika

meotar

Pomôcky OBP a OOPP

mikroskop

Odborná literatúra

internet

Mechanizačné prostriedky na chemické ošetrovanie rastlín

M. Bezděkovský a kolektív:  Stroje a zariadenia v rastlinnej výrobe. Príroda, Bratislava 1986,

Karel Golasovský: Poľnohospodárske stroje. Príroda, Bratislava 1987,

 

PC

videotechnika

meotar

dataprojektor

Pomôcky OBP a OOPP

 

Odborná literatúra

internet

Pracovné operácie v chove hovädzieho dobytka

Ing.Jozef Rozman,CSc. a kol.

Základy živočíšnej výroby

Ing.Mária Chytilová a kol.

Základy živočíšnej výroby

Ing,V.Greč,Ing.J.Piešťanský

Živočíšna výroba

 

Stroje a zariadenia v ŽV

Montážne náradie

Pomôcky OBP a OOPP

 

Odborná literatúra

internet

Dojenie

Ing.Jozef Rozman,CSc. a kol.

Základy živočíšnej výroby

Ing.Mária Chytilová a kol.

Základy živočíšnej výroby

Ing,V.Greč,Ing.J.Piešťanský

Živočíšna výroba

 

PC

videotechnika

meotar

dojáreň

Pomôcky OBP a OOPP

Dezinfekčné prostriedky

Odborná literatúra

internet

Mechanizačné prostriedky na prípravu a zakladanie krmiva  

O.Syrový a kol.

Stroje a zariadenia

v živočíšnej výrobe 1.

 

PC

videotechnika

meotar

Stroje a zariadenia v ŽV

Montážne náradie

Pomôcky OBP a OOPP

 

Internet

Návod na obsluhu

CD,DVD

Mechanizačné prostriedky na odpratávanie a spracovanie výkalov   

O.Syrový a kol.

Stroje a zariadenia

v živočíšnej výrobe 1.

 

PC

videotechnika

meotar

Pomôcky OBP a OOPP

Pracovné náradie

Stroje a zariadenia v chove hydiny

Odborná literatúra

internet

Výsledky výroby v poľnohospodárskom podniku

Ekonomika pre študijné odbory výrobného nevýrobného zamerania: Jakubeková, Kurňavová, Hartmannová

Základy ekonómie a ekonomiky pre stredné školy ,J. Novak-R. Slosár

 

PC

videotechnika

meotar

Tabuľa

 

Odborná literatúra

internet

Speňažovanie poľnohospodárskych produktov

Ekonomika pre študijné odbory výrobného nevýrobného zamerania: Jakubeková, Kurňavová, Hartmannová

Základy ekonómie a ekonomiky pre stredné školy ,J. Novak-R. Slosár

Zbierka príkladov z ekonomiky pre študijné odbory,2004

 

PC

videotechnika

meotar

tabuľa

Odborná literatúra

Internet

Denná tlač

Riešenie zadaných úloh v dodávateľsko-odberateľských vzťahov medzi

      vybranými subjektami

Ekonomika pre študijné odbory výrobného nevýrobného zamerania: Jakubeková, Kurňavová, Hartmannová

Základy ekonómie a ekonomiky pre stredné školy ,J. Novak-R. Slosár

Zbierka príkladov z ekonomiky pre študijné odbory,2004

A.Tršťanská-Poľnohosp marketing

 

PC

videotechnika

meotar

tabuľa

Internet

Odborný časopis

 

 

Home ] Up ] 1. ročník ] 2. ročník ]

Send mail to soupar@souparmt.edu.sk  with questions or comments about this web site.
Last modified: augusta 29, 2010