Na úvod Hore Mapa stránok
Stredná odborná škola rybárska

I. ročník
I. ročník II. ročníkStredná odborná škola rybárska Mošovce

 

 

 

NADSTAVBOVÉ ŠTÚDIUM

- rybárstvo a životné prostredie - 45084 00

- poľnohospodárstvo - 45124 00

       

 

ŠkVP
rybárstvo a životné prostredie


ROČNÍK: PRVÝ

ROZPIS  UČIVA PREDMETU:   matematika

 2 hodiny týždenne, spolu 66 hodín

Názov tematického celku

Témy

Hodiny

Medzipredmetové vzťahy

Očakávané

vzdelávacie výstupy

Kritériá hodnotenia vzdelávacích výstupov

Metódy hodnotenia

Prostriedky hodnotenia

Výrazy

10

Rybnikárstvo – obsádky rybíkov

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Definícia výrazu

2

 

*        ovládať základné poznatky o výrazoch a operáciách s nimi

*        využil poznatky pri výpočte z praxe

frontálne skúšanie

ústne skúšanie

písomné skúšanie

 

ústna odpoveď

neštandardizovaný didaktický test

písomná práca

Hodnota výrazu

2

*        ovládať stanovenie hodnoty výrazu

*        vypočítal konkrétne výrazy

frontálne skúšanie

ústne skúšanie

písomné skúšanie

 

ústna odpoveď

neštandardizovaný didaktický test

písomná práca

Mnohočlen

2

*        definovať mnohočlen

*        vypočítal hodnoty mnohočlena

frontálne skúšanie

ústne skúšanie

písomné skúšanie

 

ústna odpoveď

neštandardizovaný didaktický test

písomná práca

Lomený výraz

2

*        definovať lomený výraz

*        vypočítal hodnotu lomeného výrazu

frontálne skúšanie

ústne skúšanie

písomné skúšanie

 

ústna odpoveď

neštandardizovaný didaktický test

písomná práca

Vynímanie pred zátvorku

2

*        upravovať zložené výrazy

*        upravil zložené výrazy

frontálne skúšanie

ústne skúšanie

písomné skúšanie

 

ústna odpoveď

neštandardizovaný didaktický test

písomná práca

Funkcie rovnice a nerovnice

35

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Lineárne funkcie a jej vlastnosti - graf

4

 

*        definovať lineárnu funkciu a popísať

*        definoval a popísal lineárnu funkciu

frontálne skúšanie

ústne skúšanie

písomné skúšanie

 

ústna odpoveď

neštandardizovaný didaktický test

písomná práca

Nerovnice - riešenia

2

*        definovať nerovnicu a popísať

*        definoval  a popísal nerovnicu

frontálne skúšanie

ústne skúšanie

písomné skúšanie

 

ústna odpoveď

neštandardizovaný didaktický test

písomná práca

Rovnice – riešenia, ekvivalentné a neekvivalentné úpravy

2

*        popísať základné vlastnosti rovnice

*        popísal základné vlastnosti rovnice

frontálne skúšanie

ústne skúšanie

písomné skúšanie

 

ústna odpoveď

neštandardizovaný didaktický test

písomná práca

Kvadratická funkcia a jej riešenie

2

*        efektívne riešiť kvadratickú funkciu pomocou rozkladu

*        riešil kvadratickú funkciu

frontálne skúšanie

ústne skúšanie

písomné skúšanie

 

ústna odpoveď

neštandardizovaný didaktický test

písomná práca

Graf kvadratické funkcie

3

*        zostrojiť graf kvadratickej funkcie

*        zostrojil graf  kvadratickej funckie

frontálne skúšanie

ústne skúšanie

písomné skúšanie

 

ústna odpoveď

neštandardizovaný didaktický test

písomná práca

Definičný obor kvadratickej funkcie

2

*        efektívne riešiť kvadratickú funkciu

*        riešil kvadratickú funkciu rozkladom na súčin a diskriminant

frontálne skúšanie

ústne skúšanie

písomné skúšanie

 

ústna odpoveď

neštandardizovaný didaktický test

písomná práca

Exponenciálne a logaritmické funkcie , rovnice

2

*        poznať definičný obor, obor funkčných hodnôt a určiť jej základné vlastnosti

*        pomocou rozkladu vypočítal súradnice grafu

frontálne skúšanie

ústne skúšanie

písomné skúšanie

 

ústna odpoveď

neštandardizovaný didaktický test

písomná práca

Exponenciálne a logaritmické funkcie - definícia

2

*        definovať exponenciálne a logaritmické funkcie

 

 

 

 

*        definoval exponenciálne a logaritmické funkcie

frontálne skúšanie

ústne skúšanie

písomné skúšanie

 

ústna odpoveď

neštandardizovaný didaktický test

písomná práca

Prirodzený logaritmus

2

*        definovať prirodzeného logaritmu

*        spracoval prirodzený logaritmus pomocou tabuliek

frontálne skúšanie

ústne skúšanie

písomné skúšanie

 

ústna odpoveď

neštandardizovaný didaktický test

písomná práca

Dekadický logaritmus

4

*        riešiť dekadický logaritmus pomocou tabuliek

*        riešil dekadický logaritmus pomocou tabuliek

frontálne skúšanie

ústne skúšanie

písomné skúšanie

 

ústna odpoveď

neštandardizovaný didaktický test

písomná práca

Funkcia sínus - graf

2

*        definovať funkciu sínus a stanoviť podmienky pre zostavenie grafu

*        definoval funkciu sínus a stanovil podmienky pre zostavenie grafu

frontálne skúšanie

ústne skúšanie

písomné skúšanie

 

ústna odpoveď

neštandardizovaný didaktický test

písomná práca

Funkcia kosínus - graf

2

*        definovať funkciu kosínusu a stanoviť podmienky pre zostavenie grafu

*        definoval funkciu kosínus ua stanovil podmienky pre zostavenie grafu

frontálne skúšanie

ústne skúšanie

písomné skúšanie

 

ústna odpoveď

neštandardizovaný didaktický test

písomná práca

Funkcia tangens – graf

2

*        definovať funkciu tangensu a stanoviť podmienky pre zostavenie grafu

*        definoval funkciu tangensu a stanovil podmienky pre zostavenie grafu

frontálne skúšanie

ústne skúšanie

písomné skúšanie

 

ústna odpoveď

neštandardizovaný didaktický test

písomná práca

Funkcia kontangens - graf

2

*        definovať funkciu  kotangensu a stanoviť podmienky pre zostavenie grafu

*        definoval funkciu kotangensu  a stanovil podmienky pre zostavenie grafu

frontálne skúšanie

ústne skúšanie

písomné skúšanie

 

ústna odpoveď

neštandardizovaný didaktický test

písomná práca

Jednoduché goniometrické rovnice

2

*        poznať a využívať jednotkovú kružnicu

*        definoval goniometrické funkcie podľa jednotkovej kružnice

frontálne skúšanie

ústne skúšanie

písomné skúšanie

 

ústna odpoveď

neštandardizovaný didaktický test

písomná práca

Planimetria

8

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Riešenie pravouhlého trojuholníka

2

 

*        poznať vzťahy medzi parametrami pravouhlého trojuholníka

*         riešil parametre pravouhlého trojuholníka

frontálne skúšanie

ústne skúšanie

písomné skúšanie

 

ústna odpoveď

neštandardizovaný didaktický test

písomná práca

Pytagorova veta

2

*        poznať vzťahy medzi  stranami pravouhlého trojuholníka

*        riešil parametre pravouhlého trojuholníka

frontálne skúšanie

ústne skúšanie

písomné skúšanie

 

ústna odpoveď

neštandardizovaný didaktický test

písomná práca

Euklidova veta

2

*        poznať vzťahy medzi  stranami pravouhlého trojuholníka na základe euklidového princípu

*        riešil parametre pravouhlého trojuholníka

frontálne skúšanie

ústne skúšanie

písomné skúšanie

 

ústna odpoveď

neštandardizovaný didaktický test

písomná práca

Všeobecný trojuholník

2

*        riešiť parametrov všeobecného trojuhloníka

*        riešil parametrov všeobecného trojuhloníka

frontálne skúšanie

ústne skúšanie

písomné skúšanie

 

ústna odpoveď

neštandardizovaný didaktický test

písomná práca

Analytická geometria

7

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Karteziánska sústava

2

 

*        definovať vzťahy v karteziánskej sústave

*        určoval bod súradnice vzdialenosti

frontálne skúšanie

ústne skúšanie

písomné skúšanie

 

ústna odpoveď

neštandardizovaný didaktický test

písomná práca

Analytické vyjadrenie úsečky a priamky v rovine

2

*        vedieť určiť orientáciu a smer priamky

*        vedel určiť orientáciu a smer priamky

frontálne skúšanie

ústne skúšanie

písomné skúšanie

 

ústna odpoveď

neštandardizovaný didaktický test

písomná práca

Stred úsečky, vzdialenosť bodov

2

*        určenie stredu a vzdialenosti jednotlivých bodov

*        určil stred a vzdialenosť jednotlivých bodov

frontálne skúšanie

ústne skúšanie

písomné skúšanie

 

ústna odpoveď

neštandardizovaný didaktický test

písomná práca

Vektory, umiestnenie vektora

1

*        definovať vektor a jeho umiestnenie

*        definoval vektor a jeho uiestnenie

frontálne skúšanie

ústne skúšanie

písomné skúšanie

 

ústna odpoveď

neštandardizovaný didaktický test

písomná práca

Písomná práca a jej analýza

6

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

písomná práca

1

 

*        aplikovať získané poznatky pri riešení úloh

*        aplikoval získané správne riešenie úloh

frontálne skúšanie

ústne skúšanie

písomné skúšanie

 

ústna odpoveď

neštandardizovaný didaktický test

písomná práca

vyhodnotenie

1

*        bodové zhodnotenie správnosti

*        oboznámený s výsledkom hodotenia

frontálne skúšanie

ústne skúšanie

písomné skúšanie

 

ústna odpoveď

neštandardizovaný didaktický test

písomná práca

Všeobecné pokyny hodnotenia:

 

Pri každom hodnotení tematického celku používame všeobecné kritériá a klasifikáciu uvedenú v tomto ŠkVP (pre jednotlivcov, skupinu, pre ústne). Písomné práce, neštandardizované didaktické testy pripravuje vyučujúci.

Po ukončení tematického celku v danom vyučovacom predmete pripraví vyučujúci písomnú prácu na overenie vedomostí a zručností žiakov. Otázky v písomnej práci a neštandardizovaných didaktických testoch nesmú presahovať stanovenú úroveň vzdelávacích výstupov v jednotlivých tematických celkoch. Hodnotenie písomnej práce a neštandardizovaného didaktického testu stanovuje vyučujúci a žiaci sú s ním oboznámení po ukončení testu. Výsledky písomnej práce a neštandardizovaného didaktického testu sú významnou súčasťou sumatívneho hodnotenia a uchovávajú sa počas  pobytu štúdia žiaka. Vo výslednej klasifikáciu sa odzrkadľuje súhrnne hodnotenie , ktoré sa odvíja od miery zvládnutia obsahového a výkonového štandardu,  priebežné hodnotenie, ktoré preveruje schopnosť žiaka využiť medzipredmetové vzťahy a uplatniť získané vedomosti a schopnosti pri riešení konkrétnych úloh a práca žiaka v skupine.

Klasifikácia písomných prác a neštandardizovaných didaktických testov:

Stupeň 1 – výborný,           žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 90%, (z maximálneho počtu bodov),

Stupeň 2 – chválitebný      žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 75%, (z maximálneho počtu bodov),

Stupeň 3 – dobrý                                žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 50 %, (z maximálneho počtu bodov),

Stupeň 4 – dostatočný       žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 30%, (z maximálneho počtu bodov),

Stupeň 5 - nedostatočný   žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda na menej ako 30 %, (z maximálneho počtu bodov).

 

Send mail to petermatula@souparmt.edu.sk with questions or comments about this web site.
Last modified: júla 22, 2009