Na úvod Hore Mapa stránok
Stredná odborná škola rybárska

II. ročník
I. ročník II. ročníkStredná odborná škola rybárska Mošovce

 

 

 

NADSTAVBOVÉ ŠTÚDIUM

- rybárstvo a životné prostredie - 45084 00

- poľnohospodárstvo - 45124 00

       

 

ŠkVP
rybárstvo a životné prostredie


ROČNÍK: DRUHÝ

ROZPIS  UČIVA PREDMETU:   matematika

2 hodiny týždenne, spolu 60 vyučovacích hodín

Názov tematického celku

Témy

Hodiny

Medzipredmetové vzťahy

Očakávané

vzdelávacie výstupy

Kritériá hodnotenia vzdelávacích výstupov

Metódy hodnotenia

Prostriedky hodnotenia

Stereometria

12

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Objemy telies

2

 

*        definovať objem telies

*        vie definovať priestorové teleso a plošný útvar

frontálne skúšanie

ústne skúšanie

písomné skúšanie

 

ústna odpoveď

neštandardizovaný didaktický test

písomná práca

Povrchy telies

2

*        definovať povrch telesa

*        vie určiť jednotlivé povrchy telies

frontálne skúšanie

ústne skúšanie

písomné skúšanie

 

ústna odpoveď

neštandardizovaný didaktický test

písomná práca

Rovnobežné premietanie - kocka

2

*        definovať v karteziánskej sústave jednotlivé priemetne

*        vie určiť jednotlivé priemetne

frontálne skúšanie

ústne skúšanie

písomné skúšanie

 

ústna odpoveď

neštandardizovaný didaktický test

písomná práca

Rovnobežné premietanie - valec

2

*        definovať v karteziánskej sústave jednotlivé priemetne

*        vie určiť jednotlivé priemetne

frontálne skúšanie

ústne skúšanie

písomné skúšanie

 

ústna odpoveď

neštandardizovaný didaktický test

písomná práca

Rovnobežné premietanie – ihlan

2

*        definovať v karteziánskej sústave jednotlivé priemetne

*        vie určiť jednotlivé priemetne

frontálne skúšanie

ústne skúšanie

písomné skúšanie

 

ústna odpoveď

neštandardizovaný didaktický test

písomná práca

Rovnobežné premietanie - kužel

2

*        definovať v karteziánskej sústave jednotlivé priemetne

*        vie určiť jednotlivé priemetne

frontálne skúšanie

ústne skúšanie

písomné skúšanie

 

ústna odpoveď

neštandardizovaný didaktický test

písomná práca

Kombinatorika

11

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Faktoriál

3

 

*        vedieť riešiť jednoduché kombinatorické úlohy

*        vyriešil vypisovaním všetkých možností s využitím organizačného princípu faktoriálu

frontálne skúšanie

ústne skúšanie

písomné skúšanie

 

ústna odpoveď

neštandardizovaný didaktický test

písomná práca

Kombinačné číslo

3

*        vedieť zložitejšie kombinatoristické úlohy rozložením

*        vyriešil zložitejšie kombinatoristické úlohy rozložením

frontálne skúšanie

ústne skúšanie

písomné skúšanie

 

ústna odpoveď

neštandardizovaný didaktický test

písomná práca

Kombinatoristické pravidlo súčinu

3

*        riešiť úlohy využitím kombinatoristického pravidla súčtu a súčinu

*        vyriešil úlohy využitím kombinatoristického pravidla súčtu a súčinu

frontálne skúšanie

ústne skúšanie

písomné skúšanie

 

ústna odpoveď

neštandardizovaný didaktický test

písomná práca

Variácie, Permutácie, Kombinácie

2

*        vedieť pomocou základných vzorcov výpočet variácii, permutácií a kombinácii

*        vedel pomocou základných vzorcov výpočet variácii, permutácií a kombinácii

frontálne skúšanie

ústne skúšanie

písomné skúšanie

 

ústna odpoveď

neštandardizovaný didaktický test

písomná práca

Pravdepodobnosť

5

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Jav, náhodný jav a istý jav

2

 

*        na príkladoch vedieť určiť náhodný jav, istý jav,

*        na príkladoch vedel určiť náhodný jav, istý jav,

frontálne skúšanie

ústne skúšanie

písomné skúšanie

 

ústna odpoveď

neštandardizovaný didaktický test

písomná práca

Nemožný jav a opačný jav

2

*        aplikovať základného vzorca na definovanie javu a opačného javu

*        aplikoval základného vzorca na definovanie javu a opačného javu

frontálne skúšanie

ústne skúšanie

písomné skúšanie

 

ústna odpoveď

neštandardizovaný didaktický test

písomná práca

Definícia pravdepodobnosti

1

*        vypočítať pravdepodobnosti pomocou vzorca

*        vypočítal pravdepodobnosti pomocou vzorca

frontálne skúšanie

ústne skúšanie

písomné skúšanie

 

ústna odpoveď

neštandardizovaný didaktický test

písomná práca

Štatistika

5

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Štatistický súbor a štatistická jednotka

2

 

*        na konkrétnych príkladoch určiť štatistický súbor a štatistickú jednotku

*        na konkrétnych príkladoch určil štatistický súbor a štatistickú jednotku

frontálne skúšanie

ústne skúšanie

písomné skúšanie

 

ústna odpoveď

neštandardizovaný didaktický test

písomná práca

Štatistický znak – kvalitatívny a kvantitatívny

2

*        zvládnuť triedenie štatistického súboru podľa kvalitatívneho a kvantitatívneho znaku

*        zvládol triedenie štatistického súboru podľa kvalitatívneho a kvantitatívneho znaku

frontálne skúšanie

ústne skúšanie

písomné skúšanie

 

ústna odpoveď

neštandardizovaný didaktický test

písomná práca

Absolútna a relatívna početnosť

1

*        zvládnuť čítanie údajov z grafu

*        zvládol čítanie údajov z grafu

frontálne skúšanie

ústne skúšanie

písomné skúšanie

 

ústna odpoveď

neštandardizovaný didaktický test

písomná práca

Písomné práce a jej analýza

4

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Písomná práca

2

 

*        aplikovať získané poznatky pri riešení  príkladov z praxe

*        aplikoval získané správne riešenie úloh

frontálne skúšanie

ústne skúšanie

písomné skúšanie

 

ústna odpoveď

neštandardizovaný didaktický test

písomná práca

Písomná práca - vyhodnotenie

2

*        bodové zhodnotenie správnosti

*        oboznámený s výsledkom hodnotenia

frontálne skúšanie

ústne skúšanie

písomné skúšanie

 

ústna odpoveď

neštandardizovaný didaktický test

písomná práca

Rozširujúce učivo

18

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Zhodné a podobné zobrazenia

Zobrazenia v rovine

6

 

*        vedieť zobraziť útvary a definovať osovú, stredovú súmernosť, otáčanie, posunutie, identitu a rovnoľahlosť

*        vedel zobraziť útvary a definoval osovú, stredovú súmernosť, otáčanie, posunutie, identitu a rovnoľahlosť

frontálne skúšanie

ústne skúšanie

písomné skúšanie

 

ústna odpoveď

neštandardizovaný didaktický test

písomná práca

Postupnosti – aritmetická, geometrická,

diferencia, kvocient

6

*        má poznať vlastonosti aritmetickej, geometrickej postuponosti  a vypočítať n-tý člen a súčet prvých n členov

*        poznal  vlastnosti aritmetickej, geometrickej postupnosti  a vypočítať n-tý člen a súčet prvých n členov

frontálne skúšanie

ústne skúšanie

písomné skúšanie

 

ústna odpoveď

neštandardizovaný didaktický test

písomná práca

Zrezaný ihlan, zrezaný kužeľ, guľa, guľový odsek, guľová vrstva

6

*        vedieť vypočítať objem a povrch

*        vedel vypočítať objem a povrch

frontálne skúšanie

ústne skúšanie

písomné skúšanie

 

ústna odpoveď

neštandardizovaný didaktický test

písomná práca

Písomná práca a jej analýza

5

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

písomná práca

2

 

*        aplikovať získané poznatky pri riešení  príkladov z praxe

*        aplikoval získané správne riešenie úloh

frontálne skúšanie

ústne skúšanie

písomné skúšanie

 

ústna odpoveď

neštandardizovaný didaktický test

písomná práca

písomná práca – vyhodnotenie

3

*        bodové zhodnotenie správnosti

*        oboznámený s výsledkom hodnotenia

frontálne skúšanie

ústne skúšanie

písomné skúšanie

 

ústna odpoveď

neštandardizovaný didaktický test

písomná práca

 

Všeobecné pokyny hodnotenia:

 

Pri každom hodnotení tematického celku používame všeobecné kritériá a klasifikáciu uvedenú v tomto ŠkVP (pre jednotlivcov, skupinu, pre ústne). Písomné práce, neštandardizované didaktické testy pripravuje vyučujúci.

Po ukončení tematického celku v danom vyučovacom predmete pripraví vyučujúci písomnú prácu na overenie vedomostí a zručností žiakov. Otázky v písomnej práci a neštandardizovaných didaktických testoch nesmú presahovať stanovenú úroveň vzdelávacích výstupov v jednotlivých tematických celkoch. Hodnotenie písomnej práce a neštandardizovaného didaktického testu stanovuje vyučujúci a žiaci sú s ním oboznámení po ukončení testu. Výsledky písomnej práce a neštandardizovaného didaktického testu sú významnou súčasťou sumatívneho hodnotenia a uchovávajú sa počas  pobytu štúdia žiaka. Vo výslednej klasifikáciu sa odzrkadľuje súhrnne hodnotenie , ktoré sa odvíja od miery zvládnutia obsahového a výkonového štandardu,  priebežné hodnotenie, ktoré preveruje schopnosť žiaka využiť medzipredmetové vzťahy a uplatniť získané vedomosti a schopnosti pri riešení konkrétnych úloh a práca žiaka v skupine.

Klasifikácia písomných prác a neštandardizovaných didaktických testov:

Stupeň 1 – výborný,           žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 90%, (z maximálneho počtu bodov),

Stupeň 2 – chválitebný      žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 75%, (z maximálneho počtu bodov),

Stupeň 3 – dobrý                                žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 50 %, (z maximálneho počtu bodov),

Stupeň 4 – dostatočný       žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 30%, (z maximálneho počtu bodov),

Stupeň 5 - nedostatočný   žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda na menej ako 30 %, (z maximálneho počtu bodov).

 

 

Send mail to petermatula@souparmt.edu.sk with questions or comments about this web site.
Last modified: júla 22, 2009