Na úvod Hore Mapa stránok
Stredná odborná škola rybárska

I. ročník
I. ročník II.. ročníkStredná odborná škola rybárska Mošovce

 

 

 

NADSTAVBOVÉ ŠTÚDIUM

- rybárstvo a životné prostredie - 45084 00

- poľnohospodárstvo - 45124 00

       

 

ŠkVP
rybárstvo a životné prostredie

 

ROČNÍK: PRVÝ

ROZPIS  UČIVA PREDMETU: pestovanie rastlín 

 

2 hodiny týždenne, spolu 66 vyučovacích hodín

Názov tematického celku

Témy

Hodiny

Medzipredmetové vzťahy

Očakávané

vzdelávacie výstupy

Kritériá hodnotenia vzdelávacích výstupov

Metódy hodnotenia

Prostriedky hodnotenia

 

Úvod

 

3

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Význam poľnohosp.výroby Vzťahy medzi organizmom a prostredím /odlišnosti živej a neživej prírody/

 

1

 

*        vysvetliť význam           poľnohospodárskej výroby,

*        poznať vzťah medzi RV a ŹV,

*        poznať stavbu rastlinného   tela. 

*        poznal význam poľnohosp.výroby,

*        poznal vzťah medzi RV a ŽV,

*        poznal stavbu rastlinného  tela. 

ústne frontálne skúšanie

 

ústna odpoveď

didaktický test

Stavba rastlinného tela

2

 

Poveternostné a klimatické činitele

 

10

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Meterológia, klimatológia

2

 

*        charakterizovať ekologické činitele prostredia,

*        posúdiť ich význam pre rast a vývoj rastlín,

*        poznať základné faktory prostredia rastlín,

*        vedieť zostaviť predpoveď počasia,

*        vedieť základné činitele, ktoré ovplyvňujú zmenu klímy na planéte.

*        charakterizoval ekologické činitele prostredia,

*        posúdil ich význam pre rast a vývoj rastlín,

*        poznal základné faktory prostredia rastlín,

*        vedel zostaviť predpoveď počasia,

*        vediel posúdiť  základné činitele, ktoré ovplyvňujú zmenu klímy na planéte.

písomné skúšanie

ústne frontálne skúšanie

projekt

ústna odpoveď

didaktický test

projekt

Vzduch, jeho zloženie, vlastnosti, tlak vzduchu, meranie

1

Svetlo, slnečné žiarenie, teplo, teplota , meranie

1

Voda, výpar, základné pojmy, zrážky, meranie zrážok

2

Získavanie meteorologických  a klimatických údajov

1

Zostavenie predpovede počasia

1

Klimatické zmeny a ich vplyv na život

2

Pôdne činitele

14

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Pojem pôdy, vznik pôdy

1

 

 

 

 

 

 

 

 

*        charakterizovať pôdne činitele prostredia,

*        objasniť ich význam pre rast a vývoj rastlín.

 

 

 

 

 

 

*        charakterizoval pôdne činitele prostredia,

*        objasnil ich význam pre rast a vývoj rastlín.

 

 

 

 

 

 

ústne frontálne skúšanie

písomné skúšanie

projekt

 

 

 

 

písomná práca

ústne odpovede

neštandarizovaný test

projekt

 

 

 

 

 

 

Zloženie pôdy, pôdne fázy

1

Sorpčný komplex

 

1

Pôdne druhy

 

1

Pôdne typy

 

1

Vlastnosti pôdy

3

Humus v pôde a jeho význam

 

1

Spôsoby obnovy vlastností pôdy, poškodenie pôdy

1

Vplyv pôdotvornych činiteľov, ochrana pôdy ako súčasť starostlivosti o životné prostredie /projekt/

3

Prieskum pôdy a odoberanie vzoriek pôdy, určovanie pôdnej reakcie

 

1

Výber pozemku a zásady striedania plodín

6

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Význam a zásady striedania plodín

1

 

*        objasniť zásady striedania plodín na pozemku,

*        vedieť zostaviť osevný postup na určenú plochu, pre určitú výrobnú oblasť.

*        objasniť zásady striedania plodín na pozemku,

*        vediel zostaviť osevný postup na určenú plochu, pre zadanú výrobnú oblasť.

ústne frontálne skúšanie

projekt

ústne odpovede

projekt

Modely osevných postupov

2

Príprava osevného plánu

 

1

Zostavovanie osevného postupu a plánu-samostatný projekt

 

2

Technológie v rastlinnej výrobe

33

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Úvod do technológie, základné pojmy, prvky technologického postupu

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

*        vedieť základné princípy spracovania pôdy,

*        vysvetliť význam siatia a sadenia,

*        charakterizovať vlastnosti, prípravu osiva a sadiva,

*        popísať spôsoby sejby a sadenia,

*        pochopiť zásady ošetrovania rastlín počas vegetácie,

*        vedieť posúdiť agrotechnický termín zberu a základné technológie zberu a uskladnenia plodín,

*        vysvetliť pojmy zber a pozberová úprava,

*        charakterizovať technicko-ekonomické opatrenia zberu,

*        ovládať pracovné operácie pri zbere a pozberovej úprave plodín.

*        vediel vysvetliť  základné princípy spracovania pôdy,

*        vysvetliť význam siatia,

*        objasnil význam siatia a sadenia,

*        charakterizoval vlastnosti, prípravu osiva a sadiva,

*        popísal spôsoby sejby a sadenia,

*        vedel vysvetliť  zásady ošetrovania rastlín počas vegetácie,

*        vediel posúdiť agrotechnický termín zberu a základné technológie zberu a uskladnenia plodín,

*        vysvetlil pojmy zber a pozberová úprava,

*        chakterizoval technicko-ekonomické opatrenia zberu,

*        ovládal pracovné operácie pri zbere a pozberovej úprave plodín.

ústne frontálne skúšanie

písomné skúšanie

 

 

 

 

 

 

 

písomná práca

ústne odpovede

neštandarizovaný test

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sústava obrábania pôdy, význam, rozdelenie

1

Základné spracovanie pôdy

2

Mech. prostriedky  na základné spracovanie pôdy

1

Smykovanie pôdy, smyky,

1

Bránenie pôdy, brány

1

Kyprenie pôdy, kypriče

1

Valcovanie pôdy, valce

1

Sejba , sadenie, osivo, sadba, vlastnosti osiva

4

Mechanizačné prostriedky na sejbu a sadenie

2

Ošetrovanie plodín počas vegetácie

1

Prerieďovanie, zahusťovanie porastov

1

Plečkovanie, plečky, oborávače

1

Chemická ochrana, stroje

2

Prihnojovanie a zavlažovanie porastov, systém závlah, vlahový deficit, plán zavlažovania

3

Zber plodín, zrelosť, technológie, stroje

3

Pozberová úprava plodín, technológie, stroje

3

Uskladňovanie plodín, sklady,technológie

4

Všeobecné pokyny hodnotenia:

Pri každom hodnotení tematického celku používame všeobecné kritériá a klasifikáciu uvedenú v tomto ŠkVP (pre jednotlivcov, skupinu, pre ústne a písomné práce). Neštandardizované didaktické testy pripravuje vyučujúci.

Po ukončení tematického celku v danom vyučovacom predmete pripraví vyučujúci neštandardizovaný didaktický test na overenie vedomostí a zručností žiakov. Otázky v písomnej práci a neštandardizovaných didaktických testoch nesmú presahovať stanovenú úroveň vzdelávacích výstupov v jednotlivých tematických celkoch. Hodnotenie písomnej práce a neštandardizovaného didaktického testu stanovuje vyučujúci a žiaci sú s ním oboznámení po ukončení testu. Výsledky písomnej práce a neštandardizovaného didaktického testu sú významnou súčasťou sumatívneho hodnotenia a uchovávajú sa počas  doby štúdia žiaka. Vo výslednej klasifikáciu sa odzrkadľuje súhrnne hodnotenie , ktoré sa odvíja od miery zvládnutia obsahového a výkonového štandardu,  priebežné hodnotenie, ktoré preveruje schopnosť žiaka využiť medzipredmetové vzťahy a uplatniť získané vedomosti a schopnosti pri riešení konkrétnych úloh a práca žiaka v skupine.

Klasifikácia písomných prác a neštandardizovaných didaktických testov:

Stupeň 1 – výborný,           žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 90%, (z maximálneho počtu bodov),

Stupeň 2 – chválitebný      žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 75%, (z maximálneho počtu bodov),

Stupeň 3 – dobrý                                žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 50 %, (z maximálneho počtu bodov),

Stupeň 4 – dostatočný       žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 30%, (z maximálneho počtu bodov),

Stupeň 5 - nedostatočný   žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda na menej ako 30 %, (z maximálneho počtu bodov).

 

Send mail to petermatula@souparmt.edu.sk with questions or comments about this web site.
Last modified: júla 24, 2009