ŠkVP
rybárstvo a životné prostredie
| |
ROČNÍK: PRVÝ
ROZPIS
UČIVA PREDMETU: pestovanie rastlín
|
2
hodiny týždenne, spolu 66 vyučovacích hodín
|
Názov
tematického celku
Témy
|
Hodiny
|
Medzipredmetové vzťahy
|
Očakávané
vzdelávacie výstupy
|
Kritériá hodnotenia vzdelávacích
výstupov
|
Metódy hodnotenia
|
Prostriedky hodnotenia
|
Úvod
|
3
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
Význam
poľnohosp.výroby Vzťahy
medzi organizmom a prostredím /odlišnosti živej a neživej prírody/
|
1
|
|
vysvetliť
význam poľnohospodárskej
výroby,
poznať
vzťah medzi RV a ŹV,
poznať
stavbu rastlinného tela.
|
poznal
význam poľnohosp.výroby,
poznal
vzťah medzi RV a ŽV,
poznal
stavbu rastlinného tela.
|
ústne frontálne skúšanie
|
ústna odpoveď
didaktický test
|
Stavba
rastlinného tela
|
2
|
Poveternostné
a klimatické činitele
|
10
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
Meterológia,
klimatológia
|
2
|
|
charakterizovať
ekologické činitele prostredia,
posúdiť
ich význam pre rast a vývoj rastlín,
poznať
základné faktory prostredia rastlín,
vedieť
zostaviť predpoveď počasia,
vedieť
základné činitele, ktoré ovplyvňujú zmenu klímy na planéte.
|
charakterizoval
ekologické činitele prostredia,
posúdil
ich význam pre rast a vývoj rastlín,
poznal
základné faktory prostredia rastlín,
vedel
zostaviť predpoveď počasia,
vediel
posúdiť základné činitele,
ktoré ovplyvňujú zmenu klímy na planéte.
|
písomné skúšanie
ústne frontálne skúšanie
projekt
|
ústna odpoveď
didaktický test
projekt
|
|
1
|
Svetlo,
slnečné žiarenie, teplo, teplota , meranie
|
1
|
Voda,
výpar, základné pojmy, zrážky, meranie zrážok
|
2
|
Získavanie
meteorologických a klimatických
údajov
|
1
|
Zostavenie predpovede počasia
|
1
|
Klimatické zmeny a ich
vplyv na život
|
2
|
Pôdne
činitele
|
14
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
Pojem
pôdy, vznik pôdy
|
1
|
|
charakterizovať
pôdne činitele prostredia,
objasniť
ich význam pre rast a vývoj rastlín.
|
charakterizoval
pôdne činitele prostredia,
objasnil
ich význam pre rast a vývoj rastlín.
|
ústne frontálne skúšanie
písomné skúšanie
projekt
|
písomná práca
ústne odpovede
neštandarizovaný test
projekt
|
Zloženie
pôdy, pôdne fázy
|
1
|
Sorpčný
komplex
|
1
|
Pôdne
druhy
|
1
|
Pôdne
typy
|
1
|
Vlastnosti pôdy
|
3
|
Humus
v pôde a jeho význam
|
1
|
Spôsoby
obnovy vlastností pôdy, poškodenie pôdy
|
1
|
Vplyv pôdotvornych činiteľov,
ochrana pôdy ako súčasť starostlivosti o životné prostredie
/projekt/
|
3
|
Prieskum pôdy a odoberanie vzoriek pôdy, určovanie
pôdnej reakcie
|
1
|
Výber
pozemku a zásady striedania plodín
|
6
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
Význam
a zásady striedania plodín
|
1
|
|
objasniť
zásady striedania plodín na pozemku,
vedieť
zostaviť osevný postup na určenú plochu, pre určitú výrobnú oblasť.
|
objasniť
zásady striedania plodín na pozemku,
vediel
zostaviť osevný postup na určenú plochu, pre zadanú výrobnú oblasť.
|
ústne frontálne skúšanie
projekt
|
ústne odpovede
projekt
|
Modely osevných
postupov
|
2
|
Príprava osevného plánu
|
1
|
Zostavovanie osevného postupu a plánu-samostatný
projekt
|
2
|
Technológie
v rastlinnej výrobe
|
33
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
Úvod do technológie, základné
pojmy, prvky technologického postupu
|
1
|
|
vedieť
základné princípy spracovania pôdy,
vysvetliť
význam siatia a sadenia,
charakterizovať
vlastnosti, prípravu osiva a sadiva,
popísať
spôsoby sejby a sadenia,
pochopiť
zásady ošetrovania rastlín počas vegetácie,
vedieť
posúdiť agrotechnický termín zberu a základné technológie
zberu a uskladnenia plodín,
vysvetliť
pojmy zber a pozberová úprava,
charakterizovať
technicko-ekonomické opatrenia zberu,
ovládať
pracovné operácie pri zbere a pozberovej úprave plodín.
|
vediel
vysvetliť základné princípy
spracovania pôdy,
vysvetliť
význam siatia,
objasnil
význam siatia a sadenia,
charakterizoval
vlastnosti, prípravu osiva a sadiva,
popísal
spôsoby sejby a sadenia,
vedel
vysvetliť zásady ošetrovania
rastlín počas vegetácie,
vediel
posúdiť agrotechnický termín zberu a základné technológie
zberu a uskladnenia plodín,
vysvetlil
pojmy zber a pozberová úprava,
chakterizoval
technicko-ekonomické opatrenia zberu,
ovládal
pracovné operácie pri zbere a pozberovej úprave plodín.
|
ústne frontálne skúšanie
písomné skúšanie
|
písomná práca
ústne odpovede
neštandarizovaný test
|
Sústava
obrábania pôdy, význam, rozdelenie
|
1
|
Základné
spracovanie pôdy
|
2
|
Mech. prostriedky
na základné spracovanie pôdy
|
1
|
Smykovanie
pôdy, smyky,
|
1
|
Bránenie pôdy, brány
|
1
|
Kyprenie pôdy, kypriče
|
1
|
Valcovanie pôdy, valce
|
1
|
Sejba , sadenie, osivo,
sadba, vlastnosti osiva
|
4
|
Mechanizačné
prostriedky na sejbu a sadenie
|
2
|
Ošetrovanie plodín počas
vegetácie
|
1
|
Prerieďovanie, zahusťovanie
porastov
|
1
|
Plečkovanie, plečky,
oborávače
|
1
|
Chemická ochrana,
stroje
|
2
|
Prihnojovanie a zavlažovanie
porastov, systém závlah, vlahový deficit, plán zavlažovania
|
3
|
Zber plodín, zrelosť,
technológie, stroje
|
3
|
Pozberová úprava plodín,
technológie, stroje
|
3
|
Uskladňovanie plodín,
sklady,technológie
|
4
|
Všeobecné pokyny
hodnotenia:
Pri každom hodnotení
tematického celku používame všeobecné kritériá a klasifikáciu
uvedenú v tomto ŠkVP (pre jednotlivcov, skupinu, pre ústne a písomné
práce). Neštandardizované didaktické testy pripravuje vyučujúci.
Po
ukončení tematického celku v danom vyučovacom predmete pripraví vyučujúci
neštandardizovaný didaktický test na overenie vedomostí a zručností
žiakov. Otázky v písomnej práci a neštandardizovaných
didaktických testoch nesmú presahovať stanovenú úroveň vzdelávacích výstupov
v jednotlivých tematických celkoch. Hodnotenie písomnej práce a neštandardizovaného
didaktického testu stanovuje vyučujúci a žiaci sú s ním oboznámení
po ukončení testu. Výsledky písomnej práce a neštandardizovaného
didaktického testu sú významnou súčasťou sumatívneho hodnotenia a uchovávajú
sa počas doby štúdia žiaka. Vo výslednej
klasifikáciu sa odzrkadľuje súhrnne hodnotenie , ktoré sa odvíja od miery
zvládnutia obsahového a výkonového štandardu, priebežné
hodnotenie, ktoré preveruje schopnosť žiaka využiť medzipredmetové vzťahy
a uplatniť získané vedomosti a schopnosti pri riešení konkrétnych
úloh a práca žiaka v skupine.
Klasifikácia
písomných prác a neštandardizovaných didaktických testov:
Stupeň
1 – výborný,
žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na
90%, (z maximálneho počtu bodov),
Stupeň
2 – chválitebný žiak
obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 75%, (z maximálneho
počtu bodov),
Stupeň
3 – dobrý
žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 50
%, (z maximálneho počtu bodov),
Stupeň
4 – dostatočný
žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na
30%, (z maximálneho počtu bodov),
Stupeň
5 - nedostatočný žiak
obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda na menej ako 30 %, (z
maximálneho počtu bodov).
|