Na úvod Hore Mapa stránok
Stredná odborná škola rybárska

II.. ročník
I. ročník II.. ročníkStredná odborná škola rybárska Mošovce

 

 

 

NADSTAVBOVÉ ŠTÚDIUM

- rybárstvo a životné prostredie - 45084 00

- poľnohospodárstvo - 45124 00

       

 

ŠkVP
rybárstvo a životné prostredie

 

ROČNÍK: DRUHÝ

ROZPIS  UČIVA PREDMETU: pestovanie rastlín 

 

3 hodiny týždenne, spolu 90 vyučovacích hodín

Názov tematického celku

Témy

Hodiny

Medzipredmetové vzťahy

Očakávané

vzdelávacie výstupy

Kritériá hodnotenia vzdelávacích výstupov

Metódy hodnotenia

Prostriedky hodnotenia

 

Úvod

 

1

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Prehľad učiva z 1.ročníka

 

1

 

*        ovládať základy RSV z prvého ročníka.

*         ovládal základy RSV z prvého ročníka.

ústne frontálne skúšanie

ústne odpovede

 

Náuka o výžive rastlín a hnojivá

12

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Chemické zloženie rastlinného tela

1

 

 

 

*        vedieť, aké chemické látky sú súčasťou tela rastlín,

*        charakterizovať jednotlivé zložky a ich význam v tele rastlín,

*        pochopiť princípy prijmu živín rastlinami,

*        poznať základné živiny a ich spôsoby aplikácie,

*        vedieť posúdiť kladné a záporné stránky chemických látok a ich vplyv na jednotlivé zložky životného prostredia,

*        ovládať zásady ochrany životného prostredia, pred chemickými látkami.

*        vediel, aké chemické látky sú súčasťou tela rastlín,

*        charakterizoval jednotlivé zložky a ich význam v tele rastlín,

*        pochopil princípy prijmu živín rastlinami,

*        poznal základné živiny a ich spôsoby aplikácie,

*        vediel posúdiť kladné a záporné stránky chemických látok a ich vplyv na jednotlivé zložky životného prostredia,

*        ovládal zásady ochrany životného prostredia, pred chemickými látkami.

ústne frontálne skúšanie

písomné skúšanie

projekt

 

písomná práca

ústne odpovede

neštandarizovaný test

projekt

Význam živín

1

Makrobiogénne a mikrobiogénne prvky

2

Príjem a výdaj vody rastlinami

1

Prijímanie živín koreňmi a listami rastliny

1

Hnojivá, význam, rozdelenie

1

Hospodárske hnojivá, charakteristika, spôsoby manipulácie

2

Technické prostriedky na aplikáciu pevných hospodárskych hnojív a zásady ochrany životného prostredia

 

1

Kvapalné hospodárske hnojivá, charakteristika, spôsoby aplikácie a zásady ochrany životného prostredia 

2

Moderné spôsoby výživy-projekt

2

 

Priemyselné hnojivá a riadenie výživy v sústave hnojenia

 

10

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Prehľad hospodárskych hnojív

1

 

*         poznať základné živiny a ich spôsoby aplikácie,

*         vedieť posúdiť kladné a záporné stránky chemických látok a ich vplyv na jednotlivé zložky životného prostredia,

*         porozumieť zostaveniu plánu hnojenia,

*         vedieť použitie technických prostriedkov na aplikáciu hnojív a ich nastavenie,

*         ovládať zásady ochrany životného prostredia, pred chemickými látkami.

*         poznal základné živiny a ich spôsoby aplikácie,

*         vediel posúdiť kladné a záporné stránky chemických látok a ich vplyv na jednotlivé zložky životného prostredia,

*         porozumiel zostaveniu plánu hnojenia,

*         vediel použitie technických prostriedkov na aplikáciu hnojív a ich nastavenie,

*         ovládal zásady ochrany životného prostredia, pred chemickými látkami.

ústne frontálne skúšanie

projekt

písomná práca

ústne odpovede

neštandarizovaný test

projekt

Druhy priemyselných hnojív a ich charakteristika

3

Plán hnojenia, metódy riešenia riadenej výživy rastlín

3

Prehľad mechanizačných prostriedkov na aplikáciu PH  a ich nastavenie

1

Starostlivosť o životné prostredie vo vzťahu k hnojeniu - projekt

2

Meliorácie a úpravy pozemkov

3

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Meliorácie, účel, druhy meliorácií

1

 

*        poznať základné melioračné zásahy do pôdy a ich vplyv na prostredie rastlín

*        poznal základné melioračné zásahy do pôdy a ich vplyv na prostredie rastlín

ústne frontálne skúšanie

písomné skúšanie

 

písomná práca

ústne odpovede

neštandarizovaný test

Spôsoby odvodňovania pozemkov

1

Technické úpravy pozemkov

1

Pestovanie a technológia výroby  produktov poľnohospodárskych plodín

 

31

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Obilniny, význam a rozdelenie

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

*        ovládať základné technologické postupy pri pestovaní rastlín,

*        poznať biologické charakteristiky základných predstaviteľov jednotlivých druhov plodín,

*        poznať základné požiadavky na prostredie pri pestovaní jednotlivých rastlín,

*        pochopiť vzťahy jednotlivých činiteľov, ktoré ovplyvňujú úrodnosť- stanovište rastliny, výživa, postup, výber vhodných MP, ochrana životného prostredia, ekonomické dopady na hospodárnosť výroby,

*        vedieť samostatne zostaviť komplexný technologický postup pri pestovaní konkrétnej plodiny.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

*        ovládal základné technologické postupy pri pestovaní rastlín,

*        poznal biologické charakteristiky základných predstaviteľov jednotlivých druhov plodín,

*        poznal základné požiadavky na prostredie pri pestovaní jednotlivých rastlín,

*        pochopil vzťahy jednotlivých činiteľov, ktoré ovplyvňujú úrodnosť- stanovište rastliny, výživa, postup, výber vhodných MP, ochrana životného prostredia, ekonomické dopady na hospodárnosť výroby,

*        vediel samostatne zostaviť komplexný technologický postup pri pestovaní konkrétnej plodiny.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ústne frontálne skúšanie

písomné skúšanie

projekt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

písomná práca

ústne odpovede

neštandarizovaný test

projekt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Biologická charakteristika obilnín, rastové fázy

2

Technológia pestovania pšenice, raže

2

Technológia pestovania kukurice

1

Pozberová úprava obilnín, uskladnenie

1

Strukoviny, význam, rozdelenie

1

Technológia pestovania strukovín

1

Olejniny, význam, rozdelenie, charakteristika

1

Technológia pestovania olejnín

1

Okopaniny, význam, rozdelenie, charakteristika

1

Technológia pestovania zemiakov

1

Pozberová úprava a uskladnenie zemiakov

2

Cukrová repa, význam, charakteristika

1

Technológia pestovania cukrovej repy

1

Krmoviny, význam, rozdelenie

1

Trávy

1

Technológia pestovania  tráv

1

Datelinoviny, technológia pestovania

1

Krmovinové miešanky

1

Výroba sena, senážovanie, silážovanie, výroba úsuškov

5

Špeciálne plodiny, význam, druhy, charakteristika

4

 

Ústrojenstvá mechanizačných prostriedkov

 

26

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Žacie ústrojenstvá a ich nastavenie na požadovanú kvalitu práce

3

 

*        opísať druhy žacích ústrojenstiev,

*        poznať základné pracovné časti a ich ošetrovanie,

*        charakterizovať zberové stoje na krmoviny,

*        charakterizovať princípy práce strojov na zber obilia,

*        vysvetliť ústrojenstvá na zber zemiakov,

*        charakterizovať stroje na pozberové spracovanie plodín,

*        charakterizovať stroje na zber špeciálnych plodín.

*        opísal druhy žacích ústrojenstiev,

*        poznal základné pracovné časti a ich ošetrovanie,

*        charakterizoval zberové stoje na krmoviny,

*        charakterizoval princípy práce strojov na zber obilia,

*        vysvetlil ústrojenstvá na zber zemiakov,

*        charakterizoval stroje na pozberové spracovanie plodín,

*        charakterizoval stroje na zber špeciálnych plodín.

ústne frontálne skúšanie

písomné skúšanie

projekt

písomná práca

ústne odpovede

neštandarizovaný test

projekt

Obracacie a zhrňovacie ústrojenstvá a ich nastavenie na požadovanú kvalitu práce

2

Rezacie ústrojenstvá - rezačky

2

Lisovacie ústrojernstvá - lisy

2

Ústrojenstvá na zber obilnín, ich nastavenie na požadovanú kvalitu práce a nízke straty

3

Ústrojenstvá na čistenie a triedenie semien

3

Technické prostriedky na sušenie semien

2

Technické prostriedky na zber zemiakov, odstraňovanie vňate

2

Ústrojenstvá na zber zemiakov

3

Ústrojenstvá na triedenie zemiakov

2

Ostatné ústrojenstvá na zber špeciálnych plodín - prehľad

2

 

Základy šľachtenia a semenárstva

 

2

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Ciele a metódy šlachtenia

1

 

*        pochopiť základy šľachtiteľskej práce, pri šľachtení nových odrôd,

*        vedieť postup šľachtenia, metódy.

*        pochopil základy šľachtiteľskej práce, pri šľachtení nových odrôd,

*         vediel postup šľachtenia, metódy.

ústne frontálne skúšanie

písomné skúšanie

 

písomná práca

ústne odpovede

neštandarizovaný test

 

Uznávacie pokračovanie

1

 

Záverečný prehľad učiva

5

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Prehľad obrábania pôdy

1

 

*        vedieť samostatne riešiť problémy pri  jednotlivých  technológiách  pestovania a úpravy plodín.

*        vediel samostatne riešiť problémy pri  jednotlivých  technológiách  pestovania a úpravy plodín.

ústne frontálne skúšanie

písomné skúšanie

 

písomná práca

ústne odpovede

neštandarizovaný test

 

Prehľad pestovania a zberu obilnín

2

Prehľad pestovania a zberu krmovín

1

Prehľad pestovania a zberu okopanín

1

Všeobecné pokyny hodnotenia:

Pri každom hodnotení tematického celku používame všeobecné kritériá a klasifikáciu uvedenú v tomto ŠkVP (pre jednotlivcov, skupinu, pre ústne a písomné práce). Neštandardizované didaktické testy pripravuje vyučujúci.

Po ukončení tematického celku v danom vyučovacom predmete pripraví vyučujúci neštandardizovaný didaktický test na overenie vedomostí a zručností žiakov. Otázky v písomnej práci a neštandardizovaných didaktických testoch nesmú presahovať stanovenú úroveň vzdelávacích výstupov v jednotlivých tematických celkoch. Hodnotenie písomnej práce a neštandardizovaného didaktického testu stanovuje vyučujúci a žiaci sú s ním oboznámení po ukončení testu. Výsledky písomnej práce a neštandardizovaného didaktického testu sú významnou súčasťou sumatívneho hodnotenia a uchovávajú sa počas  doby štúdia žiaka. Vo výslednej klasifikáciu sa odzrkadľuje súhrnne hodnotenie , ktoré sa odvíja od miery zvládnutia obsahového a výkonového štandardu,  priebežné hodnotenie, ktoré preveruje schopnosť žiaka využiť medzipredmetové vzťahy a uplatniť získané vedomosti a schopnosti pri riešení konkrétnych úloh a práca žiaka v skupine.

Klasifikácia písomných prác a neštandardizovaných didaktických testov:

Stupeň 1 – výborný,           žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 90%, (z maximálneho počtu bodov),

Stupeň 2 – chválitebný      žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 75%, (z maximálneho počtu bodov),

Stupeň 3 – dobrý                                žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 50 %, (z maximálneho počtu bodov),

Stupeň 4 – dostatočný       žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 30%, (z maximálneho počtu bodov),

Stupeň 5 - nedostatočný   žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda na menej ako 30 %, (z maximálneho počtu bodov).

 

Send mail to petermatula@souparmt.edu.sk with questions or comments about this web site.
Last modified: júla 24, 2009