ROZPIS
UČIVA PREDMETU: pestovanie rastlín
|
3
hodiny týždenne, spolu 90 vyučovacích hodín
|
Názov
tematického celku
Témy
|
Hodiny
|
Medzipredmetové vzťahy
|
Očakávané
vzdelávacie výstupy
|
Kritériá hodnotenia vzdelávacích
výstupov
|
Metódy hodnotenia
|
Prostriedky hodnotenia
|
Úvod
|
1
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
Prehľad
učiva z 1.ročníka
|
1
|
|
ovládať
základy RSV z prvého ročníka.
|
ovládal
základy RSV z prvého ročníka.
|
ústne frontálne skúšanie
|
ústne odpovede
|
Náuka
o výžive rastlín a hnojivá
|
12
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
Chemické zloženie
rastlinného tela
|
1
|
|
vedieť,
aké chemické látky sú súčasťou tela rastlín,
charakterizovať
jednotlivé zložky a ich význam v tele rastlín,
pochopiť
princípy prijmu živín rastlinami,
poznať
základné živiny a ich spôsoby aplikácie,
vedieť
posúdiť kladné a záporné stránky chemických látok a ich
vplyv na jednotlivé zložky životného prostredia,
ovládať
zásady ochrany životného prostredia, pred chemickými látkami.
|
vediel,
aké chemické látky sú súčasťou tela rastlín,
charakterizoval
jednotlivé zložky a ich význam v tele rastlín,
pochopil
princípy prijmu živín rastlinami,
poznal
základné živiny a ich spôsoby aplikácie,
vediel
posúdiť kladné a záporné stránky chemických látok a ich
vplyv na jednotlivé zložky životného prostredia,
ovládal
zásady ochrany životného prostredia, pred chemickými látkami.
|
ústne frontálne skúšanie
písomné skúšanie
projekt
|
písomná práca
ústne odpovede
neštandarizovaný test
projekt
|
Význam živín
|
1
|
Makrobiogénne a mikrobiogénne
prvky
|
2
|
Príjem a výdaj
vody rastlinami
|
1
|
Prijímanie živín koreňmi
a listami rastliny
|
1
|
Hnojivá, význam,
rozdelenie
|
1
|
Hospodárske hnojivá,
charakteristika, spôsoby manipulácie
|
2
|
Technické prostriedky
na aplikáciu pevných hospodárskych hnojív a zásady ochrany životného
prostredia
|
1
|
Kvapalné hospodárske
hnojivá, charakteristika, spôsoby aplikácie a zásady ochrany životného
prostredia
|
2
|
Moderné spôsoby výživy-projekt
|
2
|
Priemyselné
hnojivá a riadenie výživy v sústave hnojenia
|
10
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
Prehľad hospodárskych
hnojív
|
1
|
|
poznať
základné živiny a ich spôsoby aplikácie,
vedieť
posúdiť kladné a záporné stránky chemických látok a ich
vplyv na jednotlivé zložky životného prostredia,
porozumieť
zostaveniu plánu hnojenia,
vedieť
použitie technických prostriedkov na aplikáciu hnojív a ich
nastavenie,
ovládať
zásady ochrany životného prostredia, pred chemickými látkami.
|
poznal
základné živiny a ich spôsoby aplikácie,
vediel
posúdiť kladné a záporné stránky chemických látok a ich
vplyv na jednotlivé zložky životného prostredia,
porozumiel
zostaveniu plánu hnojenia,
vediel
použitie technických prostriedkov na aplikáciu hnojív a ich
nastavenie,
ovládal
zásady ochrany životného prostredia, pred chemickými látkami.
|
ústne frontálne skúšanie
projekt
|
písomná práca
ústne odpovede
neštandarizovaný test
projekt
|
|
3
|
Plán
hnojenia, metódy riešenia riadenej výživy rastlín
|
3
|
Prehľad
mechanizačných prostriedkov na aplikáciu PH
a ich nastavenie
|
1
|
Starostlivosť
o životné prostredie vo vzťahu k hnojeniu - projekt
|
2
|
Meliorácie
a úpravy pozemkov
|
3
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
Meliorácie,
účel, druhy meliorácií
|
1
|
|
poznať
základné melioračné zásahy do pôdy a ich vplyv na prostredie
rastlín
|
poznal
základné melioračné zásahy do pôdy a ich vplyv na prostredie
rastlín
|
ústne frontálne skúšanie
písomné skúšanie
|
písomná práca
ústne odpovede
neštandarizovaný test
|
Spôsoby
odvodňovania pozemkov
|
1
|
Technické úpravy
pozemkov
|
1
|
Pestovanie
a technológia výroby produktov
poľnohospodárskych plodín
|
31
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
Obilniny, význam a
rozdelenie
|
1
|
|
ovládať
základné technologické postupy pri pestovaní rastlín,
poznať
biologické charakteristiky základných predstaviteľov jednotlivých
druhov plodín,
poznať
základné požiadavky na prostredie pri pestovaní jednotlivých rastlín,
pochopiť
vzťahy jednotlivých činiteľov, ktoré ovplyvňujú úrodnosť- stanovište
rastliny, výživa, postup, výber vhodných MP, ochrana životného
prostredia, ekonomické dopady na hospodárnosť výroby,
vedieť
samostatne zostaviť komplexný technologický postup pri pestovaní konkrétnej
plodiny.
|
ovládal
základné technologické postupy pri pestovaní rastlín,
poznal
biologické charakteristiky základných predstaviteľov jednotlivých
druhov plodín,
poznal
základné požiadavky na prostredie pri pestovaní jednotlivých rastlín,
pochopil
vzťahy jednotlivých činiteľov, ktoré ovplyvňujú úrodnosť- stanovište
rastliny, výživa, postup, výber vhodných MP, ochrana životného
prostredia, ekonomické dopady na hospodárnosť výroby,
vediel
samostatne zostaviť komplexný technologický postup pri pestovaní konkrétnej
plodiny.
|
ústne frontálne skúšanie
písomné skúšanie
projekt
|
písomná práca
ústne odpovede
neštandarizovaný test
projekt
|
Biologická
charakteristika obilnín, rastové fázy
|
2
|
Technológia pestovania
pšenice, raže
|
2
|
Technológia pestovania
kukurice
|
1
|
Pozberová úprava obilnín,
uskladnenie
|
1
|
Strukoviny, význam,
rozdelenie
|
1
|
Technológia pestovania
strukovín
|
1
|
Olejniny, význam,
rozdelenie, charakteristika
|
1
|
Technológia pestovania
olejnín
|
1
|
Okopaniny, význam,
rozdelenie, charakteristika
|
1
|
Technológia pestovania
zemiakov
|
1
|
Pozberová úprava a uskladnenie
zemiakov
|
2
|
Cukrová repa, význam,
charakteristika
|
1
|
Technológia pestovania
cukrovej repy
|
1
|
Krmoviny, význam,
rozdelenie
|
1
|
Trávy
|
1
|
Technológia pestovania
tráv
|
1
|
Datelinoviny, technológia
pestovania
|
1
|
Krmovinové miešanky
|
1
|
Výroba sena, senážovanie,
silážovanie, výroba úsuškov
|
5
|
Špeciálne plodiny, význam,
druhy, charakteristika
|
4
|
Ústrojenstvá
mechanizačných prostriedkov
|
26
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
Žacie ústrojenstvá a ich
nastavenie na požadovanú kvalitu práce
|
3
|
|
opísať
druhy žacích ústrojenstiev,
poznať
základné pracovné časti a ich ošetrovanie,
charakterizovať
zberové stoje na krmoviny,
charakterizovať
princípy práce strojov na zber obilia,
vysvetliť
ústrojenstvá na zber zemiakov,
charakterizovať
stroje na pozberové spracovanie plodín,
charakterizovať
stroje na zber špeciálnych plodín.
|
opísal
druhy žacích ústrojenstiev,
poznal
základné pracovné časti a ich ošetrovanie,
charakterizoval
zberové stoje na krmoviny,
charakterizoval
princípy práce strojov na zber obilia,
vysvetlil
ústrojenstvá na zber zemiakov,
charakterizoval
stroje na pozberové spracovanie plodín,
charakterizoval
stroje na zber špeciálnych plodín.
|
ústne frontálne skúšanie
písomné skúšanie
projekt
|
písomná práca
ústne odpovede
neštandarizovaný test
projekt
|
Obracacie a zhrňovacie
ústrojenstvá a ich nastavenie na požadovanú kvalitu práce
|
2
|
Rezacie ústrojenstvá -
rezačky
|
2
|
Lisovacie ústrojernstvá
- lisy
|
2
|
Ústrojenstvá na zber
obilnín, ich nastavenie na požadovanú kvalitu práce a nízke
straty
|
3
|
Ústrojenstvá na čistenie
a triedenie semien
|
3
|
Technické prostriedky
na sušenie semien
|
2
|
Technické prostriedky
na zber zemiakov, odstraňovanie vňate
|
2
|
Ústrojenstvá na zber
zemiakov
|
3
|
Ústrojenstvá na
triedenie zemiakov
|
2
|
Ostatné ústrojenstvá
na zber špeciálnych plodín - prehľad
|
2
|
Základy
šľachtenia a semenárstva
|
2
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
Ciele a metódy šlachtenia
|
1
|
|
pochopiť
základy šľachtiteľskej práce, pri šľachtení nových odrôd,
vedieť
postup šľachtenia, metódy.
|
pochopil
základy šľachtiteľskej práce, pri šľachtení nových odrôd,
vediel
postup šľachtenia, metódy.
|
ústne frontálne skúšanie
písomné skúšanie
|
písomná práca
ústne odpovede
neštandarizovaný test
|
Uznávacie pokračovanie
|
1
|
Záverečný
prehľad učiva
|
5
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
Prehľad obrábania pôdy
|
1
|
|
vedieť
samostatne riešiť problémy pri jednotlivých
technológiách pestovania
a úpravy plodín.
|
vediel
samostatne riešiť problémy pri jednotlivých
technológiách pestovania
a úpravy plodín.
|
ústne frontálne skúšanie
písomné skúšanie
|
písomná práca
ústne odpovede
neštandarizovaný test
|
Prehľad pestovania a zberu
obilnín
|
2
|
Prehľad pestovania a zberu
krmovín
|
1
|
Prehľad pestovania a zberu
okopanín
|
1
|