ROZPIS
UČIVA PREDMETU: rybárstvo
|
2
hodiny týždenne, spolu 66 hodín
|
Názov
tematického celku
Témy
|
Hodiny
|
Medzipredmetové vzťahy
|
Očakávané
vzdelávacie výstupy
|
Kritériá hodnotenia vzdelávacích
výstupov
|
Metódy hodnotenia
|
Prostriedky hodnotenia
|
1.
Úvod do predmetu rybárstvo
|
1
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
Rozdelenie
predmetu, význam rýb, rybárstvo v SR, prehľad svetového rybárstva
|
1
|
Učivo rybárstva je východiskom
pre pochopenie a zvládnutie učiva odborných predmetov rybárska
technológia, choroby rýb, rybárstvo vo voľných vodách, spracovanie rýb,
vodné hospodárstvo a učebná prax.
|
zdôvodniť význam rýb
pre národné hospodárstvo a zdravie ľudí,
charakterizovať rybárstvo
vo svete a na Slovensku.
|
vysvetlil význam rýb
pre národné hospodárstvo a zdravie ľudí,
charakterizoval rybárstvo
vo svete a na Slovensku.
|
Ústne frontálne
skúšanie
|
Ústne odpovede
|
2.
Životné prostredie rýb
|
3
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
Voda ako životné
prostredie rýb, teplota vody, vplyv teploty vody na obsah kyslíka
|
1
|
Učivo rybárstva je východiskom
pre pochopenie a zvládnutie učiva odborných predmetov rybárska
technológia, choroby rýb, rybárstvo vo voľných vodách, spracovanie rýb,
vodné hospodárstvo a učebná prax.
|
vyjadriť
vlastnými slovami význam vody ako životného prostredia rýb,
vysvetliť
vplyv teploty vody na obsah kyslíka vo vode,
na
metabolizmus,
na
rozmnožovanie,
na
odolnosť a zdravotný stav rýb.
|
vyjadril
vlastnými slovami význam vody ako životného prostredia rýb,
vysvetlil
vplyv teploty vody na obsah kyslíka vo vode,
na
metabolizmus,
na
rozmnožovanie,
na
odolnosť a zdravotný stav rýb.
|
Ústne frontálne
skúšanie
Písomné skúšanie
|
Ústne odpovede
Neštandardizovaný
didaktický test
|
Vplyv teploty vody na
metabolizmus rýb
|
1
|
Vplyv teploty vody na
rozmnožovanie, na odolnosť a zdravotný stav
|
1
|
3.
Morfológia, anatómia a fyziológia rýb
|
33
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
3.1
Členenie tela rýb, biometria rýb
|
5
|
Učivo rybárstva je východiskom
pre pochopenie a zvládnutie učiva odborných predmetov rybárska
technológia, choroby rýb, rybárstvo vo voľných vodách, spracovanie rýb,
vodné hospodárstvo a učebná prax.
|
definovať
živočíšnu bunku, tkanivo, orgán, orgánovú sústavu a organizmus,
objasniť
jednotlivé časti hlavy ryby a typy úst,
opísať
trup, chvost rýb a základné tvary tela rýb,
charakterizovať
plutvy rýb,
definovať
roviny a krajiny tela rýb,
zdôvodniť
ako a prečo sa ryby merajú,
definovať
exteriérové ukazovatele rýb.
|
definoval
živočíšnu bunku, tkanivo, orgán, orgánovú sústavu a organizmus,
objasnil
jednotlivé časti hlavy ryby a typy úst,
opísal
trup, chvost rýb a základné tvary tela rýb,
charakterizoval
plutvy rýb,
definoval
roviny a krajiny tela rýb,
zdôvodnil
ako a prečo sa ryby merajú,
definoval
exteriérové ukazovatele rýb.
|
Ústne frontálne
skúšanie
Písomné skúšanie
|
Ústne odpovede
Neštandardizovaný
didaktický test
|
Organizmus ryby ako
anatomicko – biologický celok
|
1
|
Členenie tela rýb:
opis hlavy, typy úst,
|
1
|
Opis trupu a
chvosta, základné tvary tela rýb
|
1
|
Plutvy rýb
|
1
|
Roviny a krajiny
tela rýb
Meranie rýb
|
1
|
3.2
Pohybová sústava rýb
|
3
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
Ústne frontálne
skúšanie
Písomné skúšanie
|
Ústne odpovede
Neštandardizovaný
didaktický test
|
Kostrová sústava rýb
|
1
|
Učivo rybárstva je východiskom
pre pochopenie a zvládnutie učiva odborných predmetov rybárska
technológia, choroby rýb, rybárstvo vo voľných vodách, spracovanie rýb,
vodné hospodárstvo a učebná prax.
|
opísať
stavbu, rast, a spojenie kostí, charakterizovať kostru hlavy,
trupu, chvosta a plutiev,
objasniť
stavbu svalov, svaly hlavy, trupu, chvosta a plutiev,
vysvetliť
pohyb rýb.
|
opísal
stavbu, rast, a spojenie kostí, charakterizoval kostru hlavy, trupu,
chvosta a plutiev,
objasnil
stavbu svalov, svaly hlavy, trupu, chvosta a plutiev,
vysvetlil
pohyb rýb.
|
Kostrová sústava rýb
|
1
|
Svalová
sústava rýb
|
1
|
3.3
Kožná sústava rýb
|
1
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
Ústne frontálne
skúšanie
Písomné skúšanie
|
Ústne odpovede
Neštandardizovaný
didaktický test
|
Kožná sústavy rýb
|
1
|
Učivo rybárstva je východiskom
pre pochopenie a zvládnutie učiva odborných predmetov rybárska
technológia, choroby rýb, rybárstvo vo voľných vodách, spracovanie rýb,
vodné hospodárstvo a učebná prax.
|
vysvetliť
význam kože, popísať stavbu a funkciu kožnej sústavy,
charakterizovať šupiny rýb a šupinový vzorec, objasniť sfarbenie rýb.
|
vysvetlil
význam kože, popísal stavbu a funkciu kožnej sústavy,
charakterizoval
šupiny rýb a šupinový vzorec, objasnil sfarbenie rýb.
|
3.4
Nervová sústava rýb
|
2
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
Ústne frontálne
skúšanie
Písomné skúšanie
|
Ústne odpovede
Neštandardizovaný
didaktický test
|
Význam, funkcia a stavba
nervovej sústavy
|
1
|
Učivo rybárstva je východiskom
pre pochopenie a zvládnutie učiva odborných predmetov rybárska
technológia, choroby rýb, rybárstvo vo voľných vodách, spracovanie rýb,
vodné hospodárstvo a učebná prax.
|
objasniť
význam nervovej sústavy,
charakterizovať
stavbu a funkciu nervovej sústavy,
vyjadriť
vlastnými slovami činnosť nervovej sústavy.
|
objasnil
význam nervovej sústavy,
charakterizoval
stavbu a funkciu nervovej sústavy,
vyjadril
vlastnými slovami činnosť nervovej sústavy.
|
Činnosť nervovej sústavy
|
1
|
3.5
Sústava zmyslových orgánov
|
3
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
Ústne frontálne
skúšanie
Písomné skúšanie
|
Ústne odpovede
Neštandardizovaný
didaktický test
|
Orgány zrakového
zmyslu
|
1
|
Učivo rybárstva je východiskom
pre pochopenie a zvládnutie učiva odborných predmetov rybárska
technológia, choroby rýb, rybárstvo vo voľných vodách, spracovanie rýb,
vodné hospodárstvo a učebná prax.
|
objasniť
význam orgánov zrakového, sluchového, rovnovážneho, čuchového, chuťového
a kožného zmyslu,
charakterizovať
stavbu a funkciu orgánov zrakového, sluchového, rovnovážneho, čuchového,
chuťového a kožného zmyslu,
vyjadriť
vlastnými slovami činnosť zmyslovej sústavy rýb.
|
objasnil
význam orgánov zrakového, sluchového, rovnovážneho, čuchového, chuťového
a kožného zmyslu,
charakterizoval
stavbu a funkciu orgánov zrakového, sluchového, rovnovážneho, čuchového,
chuťového a kožného zmyslu,
vyjadril
vlastnými slovami činnosť zmyslovej sústavy rýb.
|
Orgány sluchového
zmyslu, rovnováhy, čuchového a chuťového zmyslu
|
1
|
Orgány kožného zmyslu
Činnosť zmyslovej sústavy
rýb
|
1
|
3.6
Sústava orgánov krvného obehu
|
2
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
Ústne frontálne
skúšanie
Písomné skúšanie
|
Ústne odpovede
Neštandardizovaný
didaktický test
|
Význam a funkcia
orgánov krvného obehu, srdce a krvný obeh
|
1
|
Učivo rybárstva je východiskom
pre pochopenie a zvládnutie učiva odborných predmetov rybárska
technológia, choroby rýb, rybárstvo vo voľných vodách, spracovanie rýb,
vodné hospodárstvo a učebná prax.
|
vysvetliť
význam a funkciu orgánov krvného obehu,
charakterizovať
stavbu orgánov krvného obehu,
vyjadriť
vlastnými slovami krvný obeh,
definovať
orgány krvotvorby,
opísať
miazgovú sústavu.
|
vysvetlil
význam a funkciu orgánov krvného obehu,
charakterizoval
stavbu orgánov krvného obehu,
vyjadril
vlastnými slovami krvný obeh,
definoval
orgány krvotvorby,
opísal
miazgovú sústavu.
|
Krv, orgány krvotvorby,
miazgová sústava
|
1
|
3.7
Dýchacia sústava rýb
|
1
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
Ústne frontálne
skúšanie
Písomné skúšanie
|
Ústne odpovede
Neštandardizovaný
didaktický test
|
Dýchacia sústava rýb
|
1
|
Učivo rybárstva je východiskom
pre pochopenie a zvládnutie učiva odborných predmetov rybárska
technológia, choroby rýb, rybárstvo vo voľných vodách, spracovanie rýb,
vodné hospodárstvo a učebná prax.
|
vysvetliť
význam, stavbu a funkciu žiabrí,
vyjadriť
vlastnými slovami dýchanie rýb,
charakterizovať
pomocné formy dýchania.
|
vysvetlil
význam, stavbu a funkciu žiabrí,
vyjadril
vlastnými slovami dýchanie rýb,
charakterizoval
pomocné formy dýchania.
|
3.8
Tráviaca sústava rýb
|
4
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
Ústne frontálne
skúšanie
Písomné skúšanie
|
Ústne odpovede
Neštandardizovaný
didaktický test
|
Význam, funkcia a stavba
tráviacej sústavy
|
1
|
Učivo rybárstva je východiskom
pre pochopenie a zvládnutie učiva odborných predmetov rybárska
technológia, choroby rýb, rybárstvo vo voľných vodách, spracovanie rýb,
vodné hospodárstvo a učebná prax.
|
vysvetliť
význam a funkciu tráviacej sústavy,
charakterizovať
stavbu tráviacej sústavy,
definovať
typy tráviacich sústav,
vyjadriť
vlastnými slovami význam a funkciu tráviacich žliaz,
charakterizovať
vlastnými slovami metabolizmus
a fyziológiu trávenia,
objasniť
pojmy prirodzená potrava a kŕmenie rýb,
vysvetliť
využitie potravy a intenzitu trávenia u rýb.
|
vysvetlil
význam a funkciu tráviacej sústavy,
charakterizoval
stavbu tráviacej sústavy,
definoval
typy tráviacich sústav,
vyjadril
vlastnými slovami význam a funkciu tráviacich žliaz,
charakterizoval
vlastnými slovami metabolizmus
a fyziológiu trávenia,
objasnil
pojmy prirodzená potrava a kŕmenie rýb,
vysvetlil
využitie potravy a intenzitu trávenia u rýb.
|
Typy tráviacich sústav,
tráviace žľazy
|
1
|
Premena látok a energie,
fyziológia trávenia
|
1
|
Prirodzená potrava a kŕmenie
rýb, využitie potravy a intenzita trávenia u rýb
|
1
|
3.9
Vylučovacia sústava rýb
|
2
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
Ústne frontálne
skúšanie
Písomné skúšanie
|
Ústne odpovede
Neštandardizovaný
didaktický test
|
Význam,
funkcia a stavba obličiek
|
1
|
Učivo rybárstva je východiskom
pre pochopenie a zvládnutie učiva odborných predmetov rybárska
technológia, choroby rýb, rybárstvo vo voľných vodách, spracovanie rýb,
vodné hospodárstvo a učebná prax.
|
objasniť
význam a funkciu obličiek,
charakterizovať
stavbu obličiek,
vyjadriť
vlastnými slovami osmoreguláciu a hospodárenie s vodou.
|
objasnil
význam a funkciu obličiek,
charakterizoval
stavbu obličiek,
vyjadril
vlastnými slovami osmoreguláciu a hospodárenie s vodou.
|
Osmoregulácia a hospodárenie
s vodou
|
1
|
3.10
Hydrostatický orgán
|
1
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
Význam, funkcia a
stavba plynového mechúra
|
1
|
Učivo rybárstva je východiskom
pre pochopenie a zvládnutie učiva odborných predmetov rybárska
technológia, choroby rýb, rybárstvo vo voľných vodách, spracovanie rýb,
vodné hospodárstvo a učebná prax.
|
objasniť
anatomickú stavbu plynového mechúra,
charakterizovať
funkciu plynového mechúra,
vyjadriť
vlastnými slovami význam plynového mechúra.
|
objasnil
anatomickú stavbu plynového mechúra,
charakterizoval
funkciu plynového mechúra,
vyjadril
vlastnými slovami význam plynového mechúra.
|
3.11
Rozmnožovacia sústava
rýb
|
7
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
Ústne frontálne
skúšanie
Písomné skúšanie
|
Ústne odpovede
Neštandardizovaný
didaktický test
|
Stavba a funkcia
pohlavných orgánov – samčích
a samičích
|
1
|
Učivo rybárstva je východiskom
pre pochopenie a zvládnutie učiva odborných predmetov rybárska
technológia, choroby rýb, rybárstvo vo voľných vodách, spracovanie rýb,
vodné hospodárstvo a učebná prax.
|
objasniť
stavbu a funkciu pohlavných orgánov samčích aj samičích,
opísať
stavbu ikry a spermie,
vysvetliť
vývoj pohlavných buniek,
charakterizovať
štádia vývoja pohlavných žliaz,
vyjadriť
vlastnými slovami reguláciu činnosti pohlavných žliaz,
definovať
plodnosť a spôsoby vyjadrovania plodnosti,
definovať
pohlavnú dospelosť,
vysvetliť
pohlavný dimorfizmus,
charakterizovať
spôsoby rozmnožovania rýb,
opísať
vlastnými slovami jednotlivé životné periódy u rýb: embryonálnu,
larválnu, uvenilnú, adultívnu, senektívnu,
charakterizovať
a vysvetliť, ktoré vývojové štádia sú dôležité z chovateľského
hľadiska.
|
objasnil
stavbu a funkciu pohlavných orgánov samčích aj samičích,
opísal
stavbu ikry a spermie,
vysvetlil
vývoj pohlavných buniek,
charakterizoval
štádia vývoja pohlavných žliaz,
vyjadril
vlastnými slovami reguláciu činnosti pohlavných žliaz,
definoval
plodnosť a spôsoby vyjadrovania plodnosti,
definoval
pohlavnú dospelosť,
vysvetlil
pohlavný dimorfizmus,
charakterizoval
spôsoby rozmnožovania rýb,
opísal
vlastnými slovami jednotlivé životné periódy u rýb: embryonálnu,
larválnu, uvenilnú, adultívnu, senektívnu,
charakterizoval
a vysvetlil, ktoré vývojové štádia sú dôležité z chovateľského
hľadiska.
|
Stavba ikry a spermie,
vývoj pohlavných buniek
|
1
|
Štádia vývoja pohlavných
žliaz, regulácia činnosti pohlavných žliaz
|
1
|
Plodnosť a spôsoby
vyjadrovania plodnosti, pohlavná dospelosť, pohlavný dimorfizmus
|
1
|
Spôsoby rozmnožovania
|
1
|
Životné periódy u rýb
|
1
|
Životné periódy u rýb,
niektoré aspekty vývoja rýb dôležité z chovateľského hľadiska
|
1
|
3.12
Hormonálna sústava rýb
|
2
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
Ústne frontálne
skúšanie
Písomné skúšanie
|
Ústne odpovede
Neštandardizovaný
didaktický test
|
Hormonálna sústava rýb
|
1
|
Učivo rybárstva je východiskom
pre pochopenie a zvládnutie učiva odborných predmetov rybárska
technológia, choroby rýb, rybárstvo vo voľných vodách, spracovanie rýb,
vodné hospodárstvo a učebná prax.
|
vyjadriť
vlastnými slovami význam žliaz s vnútorným,
objasniť
stavbu a funkciu žliaz s vnútorným vylučovaním.
|
vyjadriť
vlastnými slovami, význam žliaz s vnútorným,
objasniť
stavbu a funkciu žliaz s vnútorným vylučovaním.
|
Hormonálna sústava rýb
|
1
|
4.
Úvod do predmetu hydrobiológia
|
29
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
Význam
a štruktúra hydrobiológie, význam hydrobiológie pre rybárstvo a ochranu
vôd
|
1
|
Učivo rybárstva je východiskom
pre pochopenie a zvládnutie učiva odborných predmetov rybárska
technológia, choroby rýb, rybárstvo vo voľných vodách, spracovanie rýb,
vodné hospodárstvo a učebná prax.
|
definovať
ako hydrobiológiu vedu a predmet
jej štúdia, poznať vedné disciplíny hydrobiológie,
vysvetliť vzťah hydrobiológie k iným vedám.
|
charakterizoval
hydrobiológiu ako vedu a predmet jej štúdia,
vymenoval
vedné disciplíny hydrobiológie,
charakterizoval
vzťah hydrobiológie k iným vedám.
|
frontálne
skúšanie
|
ústna odpoveď
|
4.1.
Základné vlastnosti vodného prostredia
|
9
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
Teplota vody a termické
vlastnosti vody
|
1
|
|
poznať
termické vlastnosti vody a ich vplyv na život rýb a vodných
organizmov,
objasniť
pojmy hustota vody, viskozita vody, hydrostatický tlak a povrchové
napätie ako aj ich vplyv na život rýb a vodných organizmov,
vyjadriť
vlastnými slovami príčiny
pohybu vody a jej vplyv na ryby a vodné organizmy,
vysvetliť
príčiny prieniku svetla a jeho význam pre život vo vode,
opísať
šírenie zvuku vo vode a a adaptácie vodných organizmov na
prijímanie zvukov.
|
poznal
termické vlastnosti vody a ich vplyv na život rýb a vodných
organizmov,
objasnil
pojmy hustota vody, viskozita vody, hydrostatický tlak a povrchové
napätie ako aj ich vplyv na život rýb a vodných organizmov,
vyjadril
vlastnými slovami príčiny
pohybu vody a jej vplyv na ryby a vodné organizmy,
vysvetliť
príčiny prieniku svetla a jeho význam pre život vo vode,
opísal
šírenie zvuku vo vode a a adaptácie vodných organizmov na
prijímanie zvukov.
|
ústne frontálne
skúšanie
písomné skúšanie
|
ústne odpovede
neštandardizovaný
didaktický test
|
Hustota – merná
hmotnosť vody, viskozita vody
|
1
|
Hydrostatický tlak,
povrchové napätie
|
1
|
Svetlo a priepustnosť,
pohyb vody, zvuk vo vode
|
1
|
4.1.2
Chemické vlastnosti vody
|
5
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
Hodnota pH, alkalita,
acidita
|
1
|
Učivo rybárstva je východiskom
pre pochopenie a zvládnutie učiva odborných predmetov rybárska
technológia, choroby rýb, rybárstvo vo voľných vodách, spracovanie rýb,
vodné hospodárstvo a učebná prax.
|
objasniť
pojmy hodnota pH, alkalita, acidita, tlmivá schopnosť vody,
vysvetliť
vlastnými slovami vzťah vodných organizmov k salinite,
charakterizovať
tvrdosť vody, chuť a zápach vody,
objasniť
význam hlavných biogénnych prvkov,
vyjadriť
vlastnými slovami význam kyslíka a oxidu uhličitého vo vode,
opísať
organické látky vo vode a ich vplyv na vodné biocenózy,
definovať
pojem oxidovateľnosť.
|
objasnil
pojmy hodnota pH, alkalita, acidita, tlmivá schopnosť vody,
vysvetlil
vlastnými slovami vzťah vodných organizmov k salinite,
charakterizoval
tvrdosť vody, chuť a zápach vody,
objasnil
význam hlavných biogénnych prvkov,
vyjadril
vlastnými slovami význam kyslíka a oxidu uhličitého vo vode,
opísal
organické látky vo vode a ich vplyv na vodné biocenózy,
definoval
pojem oxidovateľnosť.
|
ústne frontálne
skúšanie
písomné skúšanie
|
ústne odpovede
neštandardizovaný
didaktický test
|
Salinita
|
1
|
Tvrdosť vody, chuť
vody, zápach vody, hlavné biogénne prvky – anorganické látky
|
1
|
Plyny vo vode
|
1
|
Organické látky vo
vode,
oxidovateľnosť
|
1
|
4.2
Systematická hydrobiológia
|
14
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
4.2.1
Prehľad sústav
|
1
|
Učivo rybárstva je východiskom
pre pochopenie a zvládnutie učiva odborných predmetov rybárska
technológia, choroby rýb, rybárstvo vo voľných vodách, spracovanie rýb,
vodné hospodárstvo a učebná prax.
|
charakterizovať
zatriedenie hlavných zástupcov sladkovodných organizmov.
|
charakterizovať
zatriedenie hlavných zástupcov sladkovodných organizmov.
|
frontálne
skúšanie
|
ústna odpoveď
|
Zatriedenie hlavných zástupcov
sladkovodných organizmov
|
1
|
4.2.2
Mikróby, huby
|
2
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
Vírusy, baktérie
|
1
|
charakterizovať
vírusy, baktérie,
a huby,
vysvetliť vlastnými slovami význam vírusov, baktérií
a húb v rybárstve.
|
charakterizoval
vírusy, baktérie,
a huby,
vysvetlil vlastnými slovami význam vírusov, baktérií
a húb v rybárstve.
|
ústne frontálne
skúšanie
písomné skúšanie
|
ústne odpovede
neštandardizovaný
didaktický test
|
Baktérie, huby
|
1
|
4.2.4
Rastliny
|
3
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
Rastliny –
charakteristika vodných, močiarnych a pobrežných rastlín
|
1
|
Učivo rybárstva je východiskom
pre pochopenie a zvládnutie učiva odborných predmetov rybárska
technológia, choroby rýb, rybárstvo vo voľných vodách, spracovanie rýb,
vodné hospodárstvo a učebná prax.
|
charakterizovať
vodné, močiarne a pobrežné rastliny,
vysvetliť
vlastnými slovami význam siníc a rias v rybárstve,
opísať
vodný kvet e vegetačné zafarbenie vody,
charakterizovať
a objasniť vlastnými
slovami význam vyšších vodných
rastlín
v rybárstve.
|
charakterizoval
vodné, močiarne a pobrežné rastliny,
vysvetlil
vlastnými slovami význam siníc a rias v rybárstve,
charakterizoval
riasy,
opísal
vodný kvet e vegetačné zafarbenie vody,
charakterizoval
a objasnil vlastnými slovami
význam vyšších vodných rastlín v rybárstve.
|
ústne frontálne
skúšanie
písomné skúšanie
|
ústne odpovedeneštandardizovaný
didaktický test
|
Sinice, riasy
|
1
|
Vyššie vodné rastliny
– charakteristika hlavných zástupcov, rozdelenie, význam v rybárstve
|
1
|
4.2.5
Jednobunkovce
|
2
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
Jednobunkovce –
charakteristika, rozdelenie
|
1
|
Učivo rybárstva je východiskom
pre pochopenie a zvládnutie učiva odborných predmetov rybárska
technológia, choroby rýb, rybárstvo vo voľných vodách, spracovanie rýb,
vodné hospodárstvo a učebná prax.
|
charakterizovať
jednobunkovce a opísať ich rozdelenie,
objasniť
vlastnými slovami význam jednobunkovcov v rybárstve.
|
charakterizoval
jednobunkovce a opísal ich rozdelenie,
objasnil
vlastnými slovami význam jednobunkovcov v rybárstve.
|
ústne frontálne
skúšanie
písomné skúšanie
|
ústne odpovede
neštandardizovaný
didaktický test
|
Jednobunkovce –
význam v rybárstve
|
1
|
4.2.6
Mnohobunkovce
|
6
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
Hubky, pŕhlivce,
ploskavce – charakteristika, rozdelenie, význam v rybárstve
|
1
|
Učivo rybárstva je východiskom
pre pochopenie a zvládnutie učiva odborných predmetov rybárska
technológia, choroby rýb, rybárstvo vo voľných vodách, spracovanie rýb,
vodné hospodárstvo a učebná prax.
|
vyjadriť
vlastnými slovami význam hubiek, pŕhlivcov, ploskavcov, okrúhlovcov,
obrúčkavcov a mäkkýšov v rybárstve,
charakterizovať
článkonožce,
opísať
rozdelenie článkonožcov,
objasniť
vlastnými slovami význam článkonožcov v rybárstve.
|
vyjadril
vlastnými slovami význam hubiek, pŕhlivcov, ploskavcov, okrúhlovcov,
obrúčkavcov a mäkkýšov v rybárstve,
charakterizoval
článkonožce,
opísal
rozdelenie článkonožcov,
objasnil
vlastnými slovami význam článkonožcov v rybárstve.
|
ústne frontálne
skúšanie
písomné skúšanie
|
ústne odpovede
neštandardizovaný
didaktický test
|
Okrúhlovce, obrúčkavce,
mäkkýše - charakteristika, rozdelenie, význam v rybárstve
|
1
|
Článkonožce -
charakteristika
Článkonožce -
rozdelenie
|
1
|
Článkonožce – význam
v rybárstve
|
1
|
Vtáky
- význam v rybárstve
|
1
|
|
charakterizovať
a rozlišovať vtákov a cicavcov
žijúcich pri vode a živiacich sa rybami,
|
charakterizoval
a rozlíšil vtákov a cicavcov žijúcich pri vode a živiacich
sa rybami.
|
frontálne
skúšanie
|
ústna odpoveď
|
Cicavce -
význam v rybárstve
|
1
|
4.3
Ekologická hydrobiológia
|
5
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
4.3.1 Základné
ekologické pojmy
|
3
|
Učivo rybárstva je východiskom
pre pochopenie a zvládnutie učiva odborných predmetov rybárska
technológia, choroby rýb, rybárstvo vo voľných vodách, spracovanie rýb,
vodné hospodárstvo a učebná prax.
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
Ekosystém
|
1
|
definovať
pojmy biosféra, ekosystém, biotop, producenti, konzumenti, deštruenti,
biotop, biocenóza, populácia,
charakterizovať
vodné ekosystémy.
|
definoval
pojmy biosféra, ekosystém, biotop, producenti, konzumenti, deštruenti,
biotop, biocenóza, populácia,
charakterizoval
vodné ekosystémy.
|
ústne frontálne
skúšanie
písomné skúšanie
|
ústne odpovede
neštandardizovaný
didaktický test
|
Vodné ekosystémy
|
1
|
Vodné ekosystémy
|
1
|
4.3.2
Potravové reťazce
|
2
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
Potravové reťazce
|
1
|
Učivo rybárstva je východiskom
pre pochopenie a zvládnutie učiva odborných predmetov rybárska
technológia, choroby rýb, rybárstvo vo voľných vodách, spracovanie rýb,
vodné hospodárstvo a učebná prax.
|
opísať
vlastnými slovami potravové vzťahy v biocenóze a vysvetliť
potravové reťazce,
charakterizovať
obeh živín a tok energie,
definovať
pojmy produktivita, produkcia a trofia.
|
opísal
vlastnými slovami potravové vzťahy v biocenóze a vysvetlil
potravové reťazce,
charakterizoval
obeh živín a tok energie,
definoval
pojmy produktivita, produkcia a trofia.
|
ústne frontálne
skúšanie
písomné skúšanie
|
ústne odpovede
neštandardizovaný
didaktický test
|
Obeh živín, tok
energie, produktivita, produkcia, trofia
|
1
|