Na úvod Hore Mapa stránok
Stredná odborná škola rybárska

I. ročník
I. ročník II. ročníkStredná odborná škola rybárska Mošovce

 

 

 

NADSTAVBOVÉ ŠTÚDIUM

- rybárstvo a životné prostredie - 45084 00

- poľnohospodárstvo - 45124 00

       

 

ŠkVP
rybárstvo a životné prostredie

 

ROČNÍK: PRVÝ

ROZPIS  UČIVA PREDMETU: rybárstvo

 

2 hodiny týždenne, spolu 66 hodín

Názov tematického celku

Témy

Hodiny

Medzipredmetové vzťahy

Očakávané

vzdelávacie výstupy

Kritériá hodnotenia vzdelávacích výstupov

Metódy hodnotenia

Prostriedky hodnotenia

1. Úvod do predmetu rybárstvo

1

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Rozdelenie predmetu, význam rýb, rybárstvo v SR, prehľad svetového rybárstva

1

Učivo rybárstva je východiskom pre pochopenie a zvládnutie učiva odborných predmetov rybárska technológia, choroby rýb, rybárstvo vo voľných vodách, spracovanie rýb, vodné hospodárstvo a učebná prax.

zdôvodniť význam rýb pre národné hospodárstvo a zdravie ľudí,

charakterizovať rybárstvo vo svete a na Slovensku.

vysvetlil význam rýb pre národné hospodárstvo a zdravie ľudí,

charakterizoval rybárstvo vo svete a na Slovensku.

Ústne frontálne  skúšanie

Ústne odpovede

2. Životné prostredie rýb

3

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Voda ako životné prostredie rýb, teplota vody, vplyv teploty vody na obsah kyslíka

1

Učivo rybárstva je východiskom pre pochopenie a zvládnutie učiva odborných predmetov rybárska technológia, choroby rýb, rybárstvo vo voľných vodách, spracovanie rýb, vodné hospodárstvo a učebná prax.

vyjadriť vlastnými slovami význam vody ako životného prostredia rýb,

vysvetliť vplyv teploty vody na obsah kyslíka vo vode,

na metabolizmus,

na rozmnožovanie,

na odolnosť a zdravotný stav rýb.

vyjadril vlastnými slovami význam vody ako životného prostredia rýb,

vysvetlil vplyv teploty vody na obsah kyslíka vo vode,

na metabolizmus,

na rozmnožovanie,

na odolnosť a zdravotný stav rýb.

Ústne frontálne  skúšanie

Písomné skúšanie

Ústne odpovede

Neštandardizovaný didaktický test

Vplyv teploty vody na metabolizmus rýb

1

Vplyv teploty vody na rozmnožovanie, na odolnosť a zdravotný stav

1

3. Morfológia, anatómia a fyziológia rýb

33

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

3.1 Členenie tela rýb, biometria rýb

5

Učivo rybárstva je východiskom pre pochopenie a zvládnutie učiva odborných predmetov rybárska technológia, choroby rýb, rybárstvo vo voľných vodách, spracovanie rýb, vodné hospodárstvo a učebná prax.

 

*        definovať živočíšnu bunku, tkanivo, orgán, orgánovú sústavu a organizmus,

*        objasniť jednotlivé časti hlavy ryby a typy úst,

*        opísať trup, chvost rýb a základné tvary tela rýb,

*        charakterizovať plutvy rýb,

*        definovať roviny a krajiny tela rýb,

*        zdôvodniť ako a prečo sa ryby merajú,

*        definovať exteriérové ukazovatele rýb.

 

*        definoval živočíšnu bunku, tkanivo, orgán, orgánovú sústavu a organizmus,

*        objasnil jednotlivé časti hlavy ryby a typy úst,

*        opísal trup, chvost rýb a základné tvary tela rýb,

*        charakterizoval plutvy rýb,

*        definoval roviny a krajiny tela rýb,

*        zdôvodnil ako a prečo sa ryby merajú,

*        definoval exteriérové ukazovatele rýb.

Ústne frontálne  skúšanie

Písomné skúšanie

Ústne odpovede

Neštandardizovaný didaktický test

Organizmus ryby ako anatomicko – biologický celok

1

Členenie tela rýb: opis hlavy, typy úst,

 

1

Opis trupu a  chvosta, základné tvary tela rýb

1

Plutvy rýb

1

Roviny a krajiny tela rýb

Meranie rýb

1

3.2 Pohybová sústava rýb

3

 

*        Žiak má:

*        Žiak:

Ústne frontálne  skúšanie

Písomné skúšanie

Ústne odpovede

Neštandardizovaný didaktický test

Kostrová sústava rýb

1

Učivo rybárstva je východiskom pre pochopenie a zvládnutie učiva odborných predmetov rybárska technológia, choroby rýb, rybárstvo vo voľných vodách, spracovanie rýb, vodné hospodárstvo a učebná prax.

*        opísať stavbu, rast, a spojenie kostí, charakterizovať kostru hlavy, trupu, chvosta  a plutiev,

*        objasniť stavbu svalov, svaly hlavy, trupu, chvosta a plutiev,

*        vysvetliť pohyb rýb.

*        opísal stavbu, rast, a spojenie kostí, charakterizoval kostru hlavy, trupu, chvosta  a plutiev,

*        objasnil stavbu svalov, svaly hlavy, trupu, chvosta a plutiev,

*        vysvetlil pohyb rýb.

Kostrová sústava rýb

1

Svalová  sústava rýb

1

3.3 Kožná sústava rýb

1

 

*        Žiak má:

*        Žiak:

Ústne frontálne  skúšanie

Písomné skúšanie

Ústne odpovede

Neštandardizovaný didaktický test

Kožná sústavy rýb

1

Učivo rybárstva je východiskom pre pochopenie a zvládnutie učiva odborných predmetov rybárska technológia, choroby rýb, rybárstvo vo voľných vodách, spracovanie rýb, vodné hospodárstvo a učebná prax.

*        vysvetliť význam kože, popísať stavbu a funkciu kožnej sústavy, charakterizovať šupiny rýb a šupinový vzorec, objasniť sfarbenie rýb.

*        vysvetlil význam kože, popísal stavbu a funkciu kožnej sústavy,

*        charakterizoval šupiny rýb a šupinový vzorec, objasnil sfarbenie rýb.

3.4 Nervová sústava rýb

2

 

*        Žiak má:

*        Žiak:

Ústne frontálne  skúšanie

Písomné skúšanie

Ústne odpovede

Neštandardizovaný didaktický test

Význam, funkcia a stavba nervovej sústavy

 

1

Učivo rybárstva je východiskom pre pochopenie a zvládnutie učiva odborných predmetov rybárska technológia, choroby rýb, rybárstvo vo voľných vodách, spracovanie rýb, vodné hospodárstvo a učebná prax.

*        objasniť význam nervovej sústavy,

*        charakterizovať stavbu a funkciu nervovej sústavy,

*        vyjadriť vlastnými slovami činnosť nervovej sústavy.

*        objasnil význam nervovej sústavy,

*        charakterizoval stavbu a funkciu nervovej sústavy,

*        vyjadril vlastnými slovami činnosť nervovej sústavy.

Činnosť nervovej sústavy

1

3.5 Sústava zmyslových orgánov

3

 

*        Žiak má:

*        Žiak:

Ústne frontálne  skúšanie

Písomné skúšanie

Ústne odpovede

Neštandardizovaný didaktický test

Orgány zrakového zmyslu

1

Učivo rybárstva je východiskom pre pochopenie a zvládnutie učiva odborných predmetov rybárska technológia, choroby rýb, rybárstvo vo voľných vodách, spracovanie rýb, vodné hospodárstvo a učebná prax.

*        objasniť význam orgánov zrakového, sluchového, rovnovážneho, čuchového, chuťového a kožného zmyslu,

*        charakterizovať stavbu a funkciu orgánov zrakového, sluchového, rovnovážneho, čuchového, chuťového a kožného zmyslu,

*        vyjadriť vlastnými slovami činnosť zmyslovej sústavy rýb.

*        objasnil význam orgánov zrakového, sluchového, rovnovážneho, čuchového, chuťového a kožného zmyslu,

*        charakterizoval stavbu a funkciu orgánov zrakového, sluchového, rovnovážneho, čuchového, chuťového a kožného zmyslu,

*        vyjadril vlastnými slovami činnosť zmyslovej sústavy rýb.

Orgány sluchového zmyslu,  rovnováhy, čuchového a chuťového zmyslu

1

Orgány kožného zmyslu

Činnosť zmyslovej sústavy rýb

1

3.6 Sústava orgánov krvného obehu

2

 

*        Žiak má:

*        Žiak:

Ústne frontálne  skúšanie

Písomné skúšanie

Ústne odpovede

Neštandardizovaný didaktický test

Význam a funkcia orgánov krvného obehu, srdce a krvný obeh

1

Učivo rybárstva je východiskom pre pochopenie a zvládnutie učiva odborných predmetov rybárska technológia, choroby rýb, rybárstvo vo voľných vodách, spracovanie rýb, vodné hospodárstvo a učebná prax.

*        vysvetliť význam a funkciu orgánov krvného obehu,

*        charakterizovať stavbu orgánov krvného obehu,

*        vyjadriť vlastnými slovami krvný obeh,

*        definovať orgány krvotvorby,

*        opísať miazgovú sústavu.

*        vysvetlil význam a funkciu orgánov krvného obehu,

*        charakterizoval stavbu orgánov krvného obehu,

*        vyjadril vlastnými slovami krvný obeh,

*        definoval orgány krvotvorby,

*        opísal miazgovú sústavu.

Krv, orgány krvotvorby, miazgová sústava

1

3.7 Dýchacia sústava rýb

1

 

*        Žiak má:

*        Žiak:

Ústne frontálne  skúšanie

Písomné skúšanie

Ústne odpovede

Neštandardizovaný didaktický test

Dýchacia sústava rýb

1

Učivo rybárstva je východiskom pre pochopenie a zvládnutie učiva odborných predmetov rybárska technológia, choroby rýb, rybárstvo vo voľných vodách, spracovanie rýb, vodné hospodárstvo a učebná prax.

*        vysvetliť význam, stavbu a funkciu žiabrí,

*        vyjadriť vlastnými slovami dýchanie rýb,

*        charakterizovať pomocné formy dýchania.

 

*        vysvetlil význam, stavbu a funkciu žiabrí,

*        vyjadril vlastnými slovami dýchanie rýb,

*        charakterizoval pomocné formy dýchania.

 

3.8 Tráviaca sústava rýb

4

 

*        Žiak má:

*        Žiak:

Ústne frontálne  skúšanie

Písomné skúšanie

Ústne odpovede

Neštandardizovaný didaktický test

Význam, funkcia a stavba tráviacej sústavy

1

Učivo rybárstva je východiskom pre pochopenie a zvládnutie učiva odborných predmetov rybárska technológia, choroby rýb, rybárstvo vo voľných vodách, spracovanie rýb, vodné hospodárstvo a učebná prax.

*        vysvetliť význam a funkciu tráviacej sústavy,

*        charakterizovať stavbu tráviacej sústavy,

*        definovať typy tráviacich sústav,

*        vyjadriť vlastnými slovami význam a funkciu tráviacich žliaz,

*        charakterizovať vlastnými slovami  metabolizmus a fyziológiu trávenia,

*        objasniť pojmy prirodzená potrava a kŕmenie rýb,

*        vysvetliť využitie potravy a intenzitu trávenia u rýb.

 

*        vysvetlil význam a funkciu tráviacej sústavy,

*        charakterizoval stavbu tráviacej sústavy,

*        definoval typy tráviacich sústav,

*        vyjadril vlastnými slovami význam a funkciu tráviacich žliaz,

*        charakterizoval vlastnými slovami  metabolizmus a fyziológiu trávenia,

*        objasnil pojmy prirodzená potrava a kŕmenie rýb,

*        vysvetlil využitie potravy a intenzitu trávenia u rýb.

 

Typy tráviacich sústav,

tráviace žľazy

1

Premena látok a energie, fyziológia trávenia

1

Prirodzená potrava a kŕmenie rýb, využitie potravy a intenzita trávenia u rýb

1

3.9 Vylučovacia sústava rýb

2

 

*        Žiak má:

*        Žiak:

Ústne frontálne  skúšanie

Písomné skúšanie

Ústne odpovede

Neštandardizovaný didaktický test

Význam,  funkcia a stavba obličiek

1

Učivo rybárstva je východiskom pre pochopenie a zvládnutie učiva odborných predmetov rybárska technológia, choroby rýb, rybárstvo vo voľných vodách, spracovanie rýb, vodné hospodárstvo a učebná prax.

*        objasniť význam a funkciu obličiek,

*        charakterizovať stavbu obličiek,

*        vyjadriť vlastnými slovami osmoreguláciu a hospodárenie s vodou.

*        objasnil význam a funkciu obličiek,

*        charakterizoval stavbu obličiek,

*        vyjadril vlastnými slovami osmoreguláciu a hospodárenie s vodou.

Osmoregulácia a hospodárenie s vodou

1

3.10  Hydrostatický orgán

1

 

*        Žiak má:

*        Žiak:

 

 

Význam, funkcia a stavba  plynového mechúra

1

Učivo rybárstva je východiskom pre pochopenie a zvládnutie učiva odborných predmetov rybárska technológia, choroby rýb, rybárstvo vo voľných vodách, spracovanie rýb, vodné hospodárstvo a učebná prax.

*        objasniť anatomickú stavbu plynového mechúra,

*        charakterizovať funkciu plynového mechúra,

*        vyjadriť vlastnými slovami význam plynového mechúra.

*        objasnil anatomickú stavbu plynového mechúra,

*        charakterizoval funkciu plynového mechúra,

*        vyjadril vlastnými slovami význam plynového mechúra.

3.11  Rozmnožovacia     sústava rýb

7

 

*        Žiak má:

*        Žiak:

Ústne frontálne  skúšanie

Písomné skúšanie

Ústne odpovede

Neštandardizovaný didaktický test

Stavba a funkcia pohlavných  orgánov – samčích a  samičích

1

Učivo rybárstva je východiskom pre pochopenie a zvládnutie učiva odborných predmetov rybárska technológia, choroby rýb, rybárstvo vo voľných vodách, spracovanie rýb, vodné hospodárstvo a učebná prax.

*        objasniť stavbu a funkciu pohlavných orgánov samčích aj samičích,

*        opísať stavbu ikry a spermie,

*        vysvetliť vývoj pohlavných buniek,

*        charakterizovať štádia vývoja pohlavných žliaz,

*        vyjadriť vlastnými slovami reguláciu činnosti pohlavných žliaz,

*        definovať plodnosť a spôsoby vyjadrovania plodnosti,

*        definovať pohlavnú dospelosť,

*        vysvetliť pohlavný dimorfizmus,

*        charakterizovať spôsoby rozmnožovania rýb,

*        opísať vlastnými slovami jednotlivé životné periódy u rýb: embryonálnu, larválnu, uvenilnú, adultívnu, senektívnu,

*        charakterizovať a vysvetliť, ktoré vývojové štádia sú dôležité z chovateľského hľadiska.

*        objasnil stavbu a funkciu pohlavných orgánov samčích aj samičích,

*        opísal stavbu ikry a spermie,

*        vysvetlil vývoj pohlavných buniek,

*        charakterizoval štádia vývoja pohlavných žliaz,

*        vyjadril vlastnými slovami reguláciu činnosti pohlavných žliaz,

*        definoval plodnosť a spôsoby vyjadrovania plodnosti,

*        definoval pohlavnú dospelosť,

*        vysvetlil pohlavný dimorfizmus,

*        charakterizoval spôsoby rozmnožovania rýb,

*        opísal vlastnými slovami jednotlivé životné periódy u rýb: embryonálnu, larválnu, uvenilnú, adultívnu, senektívnu,

*        charakterizoval a vysvetlil, ktoré vývojové štádia sú dôležité z chovateľského hľadiska.

Stavba ikry a spermie, vývoj pohlavných buniek

1

Štádia vývoja pohlavných žliaz, regulácia činnosti pohlavných žliaz

1

Plodnosť a spôsoby vyjadrovania plodnosti, pohlavná dospelosť, pohlavný dimorfizmus

1

Spôsoby rozmnožovania

1

Životné periódy u rýb 

1

Životné periódy u rýb,  niektoré aspekty vývoja rýb dôležité z chovateľského hľadiska

1

3.12 Hormonálna sústava rýb

2

 

*        Žiak má:

*        Žiak:

Ústne frontálne  skúšanie

Písomné skúšanie

Ústne odpovede

Neštandardizovaný didaktický test

Hormonálna sústava rýb

1

Učivo rybárstva je východiskom pre pochopenie a zvládnutie učiva odborných predmetov rybárska technológia, choroby rýb, rybárstvo vo voľných vodách, spracovanie rýb, vodné hospodárstvo a učebná prax.

*        vyjadriť vlastnými slovami význam žliaz s vnútorným,

*        objasniť stavbu a funkciu žliaz s vnútorným vylučovaním.

*        vyjadriť vlastnými slovami, význam žliaz s vnútorným,

*        objasniť stavbu a funkciu žliaz s vnútorným vylučovaním.

Hormonálna sústava rýb

1

4. Úvod do predmetu hydrobiológia

29

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Význam a štruktúra hydrobiológie, význam hydrobiológie pre rybárstvo a ochranu vôd

1

Učivo rybárstva je východiskom pre pochopenie a zvládnutie učiva odborných predmetov rybárska technológia, choroby rýb, rybárstvo vo voľných vodách, spracovanie rýb, vodné hospodárstvo a učebná prax.

definovať  ako hydrobiológiu vedu a predmet jej štúdia, poznať vedné disciplíny hydrobiológie,                vysvetliť vzťah hydrobiológie k iným vedám.

 

charakterizoval hydrobiológiu ako vedu a predmet jej štúdia,

vymenoval vedné disciplíny hydrobiológie,

charakterizoval vzťah hydrobiológie k iným vedám.

frontálne skúšanie

ústna odpoveď

4.1. Základné vlastnosti vodného prostredia

9

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Teplota vody a termické vlastnosti vody

1

 

poznať termické vlastnosti vody a ich vplyv na život rýb a vodných organizmov,

objasniť pojmy hustota vody, viskozita vody, hydrostatický tlak a povrchové napätie ako aj ich vplyv na život rýb a vodných organizmov,

vyjadriť vlastnými slovami  príčiny pohybu vody a jej vplyv na ryby a vodné organizmy,

vysvetliť príčiny prieniku svetla a jeho význam pre život vo vode,

opísať šírenie zvuku vo vode a a adaptácie vodných organizmov na prijímanie zvukov.

poznal termické vlastnosti vody a ich vplyv na život rýb a vodných organizmov,

objasnil pojmy hustota vody, viskozita vody, hydrostatický tlak a povrchové napätie ako aj ich vplyv na život rýb a vodných organizmov,

vyjadril vlastnými slovami  príčiny pohybu vody a jej vplyv na ryby a vodné organizmy,

vysvetliť príčiny prieniku svetla a jeho význam pre život vo vode,

opísal šírenie zvuku vo vode a a adaptácie vodných organizmov na prijímanie zvukov.

ústne frontálne  skúšanie

písomné skúšanie

ústne odpovede

neštandardizovaný didaktický test

Hustota – merná hmotnosť vody, viskozita vody

1

Hydrostatický tlak, povrchové napätie

1

 

Svetlo a priepustnosť, pohyb vody, zvuk vo vode

 

1

 

4.1.2 Chemické vlastnosti vody

5

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Hodnota pH, alkalita, acidita

1

Učivo rybárstva je východiskom pre pochopenie a zvládnutie učiva odborných predmetov rybárska technológia, choroby rýb, rybárstvo vo voľných vodách, spracovanie rýb, vodné hospodárstvo a učebná prax.

objasniť pojmy hodnota pH, alkalita, acidita, tlmivá schopnosť vody,

vysvetliť vlastnými slovami vzťah vodných organizmov k salinite,

charakterizovať tvrdosť vody, chuť a zápach vody,

objasniť význam hlavných biogénnych prvkov,

vyjadriť vlastnými slovami význam kyslíka a oxidu uhličitého vo vode,

opísať organické látky vo vode a ich vplyv na vodné biocenózy,

definovať pojem oxidovateľnosť.

objasnil pojmy hodnota pH, alkalita, acidita, tlmivá schopnosť vody,

vysvetlil vlastnými slovami vzťah vodných organizmov k salinite,

charakterizoval tvrdosť vody, chuť a zápach vody,

objasnil význam hlavných biogénnych prvkov,

vyjadril vlastnými slovami význam kyslíka a oxidu uhličitého vo vode,

opísal organické látky vo vode a ich vplyv na vodné biocenózy,

definoval pojem oxidovateľnosť.

ústne frontálne  skúšanie

písomné skúšanie

ústne odpovede

neštandardizovaný didaktický test

Salinita

1

Tvrdosť vody, chuť vody, zápach vody, hlavné biogénne prvky – anorganické látky

1

 

Plyny vo vode

1

Organické látky vo vode,

oxidovateľnosť

1

 

 

4.2  Systematická hydrobiológia

14

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

4.2.1 Prehľad sústav

1

Učivo rybárstva je východiskom pre pochopenie a zvládnutie učiva odborných predmetov rybárska technológia, choroby rýb, rybárstvo vo voľných vodách, spracovanie rýb, vodné hospodárstvo a učebná prax.

charakterizovať zatriedenie hlavných zástupcov sladkovodných organizmov.

charakterizovať zatriedenie hlavných zástupcov sladkovodných organizmov.

frontálne skúšanie

ústna odpoveď

Zatriedenie hlavných zástupcov sladkovodných organizmov

1

4.2.2  Mikróby, huby

2

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Vírusy, baktérie

1

charakterizovať vírusy, baktérie,

a huby, vysvetliť vlastnými slovami význam vírusov, baktérií  a húb v rybárstve.

charakterizoval vírusy, baktérie,

a huby, vysvetlil vlastnými slovami význam vírusov, baktérií  a húb v rybárstve.

ústne frontálne  skúšanie

písomné skúšanie

ústne odpovede

neštandardizovaný didaktický test

Baktérie, huby

1

4.2.4  Rastliny

3

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Rastliny –  charakteristika vodných, močiarnych a pobrežných rastlín

1

Učivo rybárstva je východiskom pre pochopenie a zvládnutie učiva odborných predmetov rybárska technológia, choroby rýb, rybárstvo vo voľných vodách, spracovanie rýb, vodné hospodárstvo a učebná prax.

 

charakterizovať vodné, močiarne a pobrežné rastliny,

vysvetliť vlastnými slovami význam siníc a rias v rybárstve,

opísať vodný kvet e vegetačné zafarbenie vody,

charakterizovať  a objasniť vlastnými slovami význam vyšších  vodných  rastlín

v rybárstve.

 

charakterizoval vodné, močiarne a pobrežné rastliny,

vysvetlil vlastnými slovami význam siníc a rias v rybárstve,

charakterizoval riasy,

opísal vodný kvet e vegetačné zafarbenie vody,

charakterizoval a  objasnil vlastnými slovami význam vyšších vodných rastlín v rybárstve.

ústne frontálne  skúšanie

písomné skúšanie

ústne odpovedeneštandardizovaný didaktický test

Sinice, riasy

1

Vyššie vodné rastliny – charakteristika hlavných zástupcov, rozdelenie, význam v rybárstve

1

 

4.2.5  Jednobunkovce

2

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Jednobunkovce – charakteristika, rozdelenie 

1

Učivo rybárstva je východiskom pre pochopenie a zvládnutie učiva odborných predmetov rybárska technológia, choroby rýb, rybárstvo vo voľných vodách, spracovanie rýb, vodné hospodárstvo a učebná prax.

charakterizovať jednobunkovce a opísať ich rozdelenie,

objasniť vlastnými slovami význam jednobunkovcov v rybárstve.

charakterizoval jednobunkovce a opísal ich rozdelenie,

objasnil vlastnými slovami význam jednobunkovcov v rybárstve.

ústne frontálne  skúšanie

písomné skúšanie

ústne odpovede

neštandardizovaný didaktický test

Jednobunkovce –  význam v rybárstve

1

4.2.6  Mnohobunkovce

6

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Hubky, pŕhlivce, ploskavce – charakteristika, rozdelenie, význam v rybárstve

1

Učivo rybárstva je východiskom pre pochopenie a zvládnutie učiva odborných predmetov rybárska technológia, choroby rýb, rybárstvo vo voľných vodách, spracovanie rýb, vodné hospodárstvo a učebná prax.

vyjadriť vlastnými slovami význam hubiek, pŕhlivcov, ploskavcov, okrúhlovcov, obrúčkavcov a mäkkýšov  v rybárstve,

charakterizovať článkonožce,

opísať rozdelenie článkonožcov,

objasniť vlastnými slovami význam článkonožcov v rybárstve.

vyjadril vlastnými slovami význam hubiek, pŕhlivcov, ploskavcov, okrúhlovcov, obrúčkavcov a mäkkýšov  v rybárstve,

charakterizoval článkonožce,

opísal rozdelenie článkonožcov,

objasnil vlastnými slovami význam článkonožcov v rybárstve.

ústne frontálne  skúšanie

písomné skúšanie

ústne odpovede

neštandardizovaný didaktický test

Okrúhlovce, obrúčkavce, mäkkýše - charakteristika, rozdelenie, význam v rybárstve

1

Článkonožce - charakteristika

Článkonožce - rozdelenie

1

Článkonožce – význam v rybárstve

1

Vtáky  -  význam v rybárstve

1

 

charakterizovať  a rozlišovať vtákov  a cicavcov žijúcich pri vode a živiacich sa rybami,

 

charakterizoval  a rozlíšil vtákov a cicavcov žijúcich pri vode a živiacich sa rybami.

frontálne skúšanie

ústna odpoveď

Cicavce -  význam v rybárstve

1

4.3  Ekologická hydrobiológia

5

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

4.3.1  Základné ekologické pojmy

3

Učivo rybárstva je východiskom pre pochopenie a zvládnutie učiva odborných predmetov rybárska technológia, choroby rýb, rybárstvo vo voľných vodách, spracovanie rýb, vodné hospodárstvo a učebná prax.

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Ekosystém

1

definovať pojmy biosféra, ekosystém, biotop, producenti, konzumenti, deštruenti, biotop, biocenóza, populácia,

charakterizovať vodné ekosystémy.

definoval pojmy biosféra, ekosystém, biotop, producenti, konzumenti, deštruenti, biotop, biocenóza, populácia,

charakterizoval vodné ekosystémy.

ústne frontálne  skúšanie

písomné skúšanie

ústne odpovede

neštandardizovaný didaktický test

Vodné ekosystémy

1

Vodné ekosystémy

1

4.3.2 Potravové reťazce

2

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Potravové reťazce

1

Učivo rybárstva je východiskom pre pochopenie a zvládnutie učiva odborných predmetov rybárska technológia, choroby rýb, rybárstvo vo voľných vodách, spracovanie rýb, vodné hospodárstvo a učebná prax.

opísať vlastnými slovami potravové vzťahy v biocenóze a vysvetliť potravové reťazce,

charakterizovať obeh živín a tok energie,

definovať pojmy produktivita, produkcia a trofia.

 

opísal vlastnými slovami potravové vzťahy v biocenóze a vysvetlil potravové reťazce,

charakterizoval obeh živín a tok energie,

definoval pojmy produktivita, produkcia a trofia.

 

 

ústne frontálne  skúšanie

písomné skúšanie

ústne odpovede

neštandardizovaný didaktický test

Obeh živín, tok energie, produktivita, produkcia, trofia

1

 

 

Send mail to petermatula@souparmt.edu.sk with questions or comments about this web site.
Last modified: júla 24, 2009