Na úvod Hore Mapa stránok
Stredná odborná škola rybárska

I. ročník
I. ročník II. ročníkStredná odborná škola rybárska Mošovce

 

 

 

NADSTAVBOVÉ ŠTÚDIUM

- rybárstvo a životné prostredie - 45084 00

- poľnohospodárstvo - 45124 00

       

 

ŠkVP
rybárstvo a životné prostredie


ROČNÍK: PRVÝ

ROZPIS  UČIVA PREDMETU: telesná výchova

 1hodiny týždenne, spolu 33 hodín

Názov tematického celku

Témy

Hodiny

Medzipredmetové vzťahy

Očakávané

vzdelávacie výstupy

Kritériá hodnotenia vzdelávacích výstupov

Metódy hodnotenia

Prostriedky hodnotenia

Úvod

1

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Oboznámenie žiakov s významom TEV pre aktívne zdravie

1

 

 

 

biológia – 2. ročník – Anatómia a fyziológia živočíchov

-vysvetliť pojem aktívne zdravie,

- posúdiť vplyv pohybovej aktivity človeka na jeho zdravie,

- navrhnúť zdravotne vhodné pohybové činnosti a návyky.

 

- vysvetlil pojem aktívne zdravie,

- posúdil vplyv pohybovej aktivity človeka na jeho zdravie,

- navrhol zdravotne vhodné pohybové činnosti a návyky.

 

- ústne skúšanie frontálne

- ústne individuálne skúšanie

- ústna odpoveď

- ústna odpoveď

Diagnostika VPV

2

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Ľah – sed za 1 minútu

1

 

- preukázať vlastnú silu, obratnosť, rýchlosť, vytrvalosť a vzťah všeobecnej prípravy na tréningový proces.

- preukázal vlastnú silu, obratnosť, rýchlosť, vytrvalosť –- vysvetlil vzťah všeobecnej prípravy na tréningový proces.

- praktické skúšanie

- praktická činnosť

Vytrvalostný beh

1

Atletika

3

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Beh na 800 m

1

 

-       poznať a používať odbornú terminológiu v atletike,

-       poznať kritériá hodnotenia športových výkonov,

.

-       poznal a používal odbornú terminológiu v atletike,

-       poznal kritériá hodnotenia športových výkonov,

 

- praktické skúšanie

- praktická činnosť

Vytrvalostný beh

1

Skok do diaĺky

1

Športové hry

24

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Basketbal

5

 

-       poznať a používať príslušnú športovú terminológiu,

-       navrhnúť zásady športového tréningu,

-       poznať základné pohybové štruktúry vybraných športových odvetví, základné pravidlá jednotlivých športov a súťaží,

-       uviesť a vysvetliť zásady etiky športu a fair-play konania.

-       poznal a používal príslušnú športovú terminológiu,

-       navrhol zásady športového tréningu,

-       poznal základné pohybové štruktúry vybraných športových odvetví, základné pravidlá jednotlivých športov a súťaží,

-       uviedol a vysvetlil zásady etiky športu a fair-play konania.

- praktické skúšanie

- praktická činnosť

Uvoľňovanie, dribling

1

Prihrávky

1

Streľba

1

Zápasy

2

Futbal

14

Spracovanie lopty

2

Prihrávky

1

Streľba

1

Dribling

2

Zápasy

8

Volejbal

5

Podanie

1

Smečovanie

1

Zápasy

3

Netradičné športy

3

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Badminton

1

 

-       poznať netradičné športy a ich pravidlá aplikovať v konkrétnej činnosti.

 

-       poznal netradičné športy a ich pravidlá aplikoval v konkrétnej činnosti.

 

- praktické skúšanie

- praktická činnosť

Stolný tenis

1

Nohejbal

1

 

Všeobecné pokyny hodnotenia:

               Pri hodnotení a klasifikácii žiakov uplatňovať Metodický pokyn MŠ SR č. 8/2009-R zo 14. mája 2009.

Hodnotenie a klasifikácia žiakov sú integrujúcou súčasťou výchovno-vzdelávacej práce v telesnej výchove a jedným z prostriedkov získavania žiakov pre ich vlastné telesné, pohybové, psychické a intelektuálne zdokonaľovanie, pre utváranie trvalého vzťahu k telesnej výchove a športu. Za najdôležitejšie pri hodnotení a klasifikácii žiaka v telesnej výchove považujeme nielen to, aké dôsledky zanechala táto činnosť na zlepšení jeho zdravia, pohybovej dokonalosti a výkonnosti, telesnej zdatnosti, ale aj to, či žiak získal k tejto činnosti vzťah, či sa na nej so záujmom zúčastňoval a či  z nej pociťoval radosť i potešenie. Preto za základné ukazovatele hodnotenia i klasifikácie žiaka považujeme:

 

- úroveň a zmeny telesnej zdatnosti a všeobecnej pohybovej výkonnosti  s prihliadnutím na  individuálne predpoklady žiaka,

 

- vzťah žiaka k telesnej výchove a športovej činnosti,

 

-       získané poznatky z telesnej výchovy a športu.

           Pri hodnotení a klasifikácii predmetu telesná výchova vychádzame z výkonových štandardov uvedených v ŠVP a z Pokynov na hodnotenie vzdelávacích štandardov z telesnej výchovy žiakov stredných škôl (Melicher, A. – Slezák, J. a kol., MŠ SR číslo CD – 2004-3178/6208-1:09). Súhrnné hodnotenie žiaka je vyjadrené klasifikáciou.

 

 

Send mail to petermatula@souparmt.edu.sk with questions or comments about this web site.
Last modified: júla 22, 2009