ŠkVP
rybárstvo a životné prostredie
| |
ROČNÍK: PRVÝ
ROZPIS
UČIVA PREDMETU: telesná výchova
|
1hodiny
týždenne, spolu 33 hodín
|
Názov
tematického celku
Témy
|
Hodiny
|
Medzipredmetové
vzťahy
|
Očakávané
vzdelávacie
výstupy
|
Kritériá
hodnotenia vzdelávacích výstupov
|
Metódy
hodnotenia
|
Prostriedky
hodnotenia
|
Úvod
|
1
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
Oboznámenie
žiakov s významom TEV pre aktívne zdravie
|
1
|
biológia
– 2. ročník – Anatómia a fyziológia živočíchov
|
-vysvetliť
pojem aktívne zdravie,
- posúdiť vplyv
pohybovej aktivity človeka na jeho zdravie,
- navrhnúť zdravotne
vhodné pohybové činnosti a návyky.
|
-
vysvetlil pojem aktívne zdravie,
- posúdil vplyv
pohybovej aktivity človeka na jeho zdravie,
- navrhol zdravotne
vhodné pohybové činnosti a návyky.
|
-
ústne skúšanie frontálne
- ústne individuálne
skúšanie
|
-
ústna odpoveď
- ústna odpoveď
|
Diagnostika
VPV
|
2
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
Ľah
– sed za 1 minútu
|
1
|
|
- preukázať vlastnú
silu, obratnosť, rýchlosť, vytrvalosť a vzťah všeobecnej prípravy
na tréningový proces.
|
- preukázal vlastnú
silu, obratnosť, rýchlosť, vytrvalosť –- vysvetlil vzťah všeobecnej
prípravy na tréningový proces.
|
-
praktické skúšanie
|
-
praktická činnosť
|
Vytrvalostný
beh
|
1
|
Atletika
|
3
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
Beh
na 800 m
|
1
|
|
-
poznať
a používať odbornú terminológiu v atletike,
-
poznať
kritériá hodnotenia športových výkonov,
.
|
-
poznal
a používal odbornú terminológiu v atletike,
-
poznal
kritériá hodnotenia športových výkonov,
|
-
praktické skúšanie
|
-
praktická činnosť
|
Vytrvalostný
beh
|
1
|
Skok
do diaĺky
|
1
|
Športové
hry
|
24
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
Basketbal
|
5
|
|
-
poznať
a používať príslušnú športovú terminológiu,
-
navrhnúť
zásady športového tréningu,
-
poznať
základné pohybové štruktúry vybraných športových odvetví, základné
pravidlá jednotlivých športov a súťaží,
-
uviesť
a vysvetliť zásady etiky športu a fair-play konania.
|
-
poznal
a používal príslušnú športovú terminológiu,
-
navrhol
zásady športového tréningu,
-
poznal
základné pohybové štruktúry vybraných športových odvetví, základné
pravidlá jednotlivých športov a súťaží,
-
uviedol
a vysvetlil zásady etiky športu a fair-play konania.
|
-
praktické skúšanie
|
-
praktická činnosť
|
Uvoľňovanie,
dribling
|
1
|
Prihrávky
|
1
|
Streľba
|
1
|
Zápasy
|
2
|
Futbal
|
14
|
Spracovanie
lopty
|
2
|
Prihrávky
|
1
|
Streľba
|
1
|
Dribling
|
2
|
Zápasy
|
8
|
Volejbal
|
5
|
Podanie
|
1
|
Smečovanie
|
1
|
Zápasy
|
3
|
Netradičné športy
|
3
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
Badminton
|
1
|
|
-
poznať
netradičné športy a ich pravidlá aplikovať v konkrétnej činnosti.
|
-
poznal
netradičné športy a ich pravidlá aplikoval v konkrétnej činnosti.
|
-
praktické skúšanie
|
-
praktická činnosť
|
Stolný
tenis
|
1
|
Nohejbal
|
1
|
Všeobecné pokyny
hodnotenia:
Pri hodnotení a klasifikácii žiakov uplatňovať Metodický pokyn
MŠ SR č. 8/2009-R zo 14. mája 2009.
Hodnotenie a klasifikácia
žiakov sú integrujúcou súčasťou výchovno-vzdelávacej práce v telesnej výchove
a jedným z prostriedkov získavania žiakov pre ich vlastné telesné, pohybové,
psychické a intelektuálne zdokonaľovanie, pre utváranie trvalého vzťahu k
telesnej výchove a športu. Za najdôležitejšie pri hodnotení a klasifikácii
žiaka v telesnej výchove považujeme nielen to, aké dôsledky zanechala táto
činnosť na zlepšení jeho zdravia, pohybovej dokonalosti a výkonnosti,
telesnej zdatnosti, ale aj to, či žiak získal k tejto činnosti vzťah, či
sa na nej so záujmom zúčastňoval a či z nej
pociťoval radosť i potešenie. Preto za základné ukazovatele hodnotenia i
klasifikácie žiaka považujeme:
-
úroveň a zmeny telesnej zdatnosti a všeobecnej pohybovej výkonnosti
s prihliadnutím na individuálne
predpoklady žiaka,
-
vzťah žiaka k telesnej výchove a športovej činnosti,
-
získané
poznatky z telesnej výchovy a športu.
Pri hodnotení a klasifikácii predmetu telesná výchova vychádzame
z výkonových štandardov uvedených v ŠVP a z Pokynov na
hodnotenie vzdelávacích štandardov z telesnej výchovy žiakov stredných
škôl (Melicher, A. – Slezák, J. a kol., MŠ SR číslo CD –
2004-3178/6208-1:09). Súhrnné hodnotenie žiaka je vyjadrené klasifikáciou.
|