Na úvod Hore Mapa stránok
Stredná odborná škola rybárska

II. ročník
I. ročník II. ročníkStredná odborná škola rybárska Mošovce

 

 

 

NADSTAVBOVÉ ŠTÚDIUM

- rybárstvo a životné prostredie - 45084 00

- poľnohospodárstvo - 45124 00

       

 

ŠkVP
rybárstvo a životné prostredie

 

ROČNÍK: DRUHÝ

ROZPIS  UČIVA PREDMETU:  chov zvierat

 

2 hodiny týždenne, spolu 60 hodín

Názov tematického celku

Témy

Hodiny

Medzipredmetové vzťahy

Očakávané

vzdelávacie výstupy

Kritériá hodnotenia vzdelávacích výstupov

Metódy hodnotenia

Prostriedky hodnotenia

Úvod do špeciálneho chovu zvierat

1

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Význam chovu zvierat

1

Chov zvierat 1.roč

·          vysvetliť význam chovu zvierat

·          vysvetlil význam chovu zvierat

ústne frontálne skúšanie

ústne odpovede

Chov hovädzieho dobytka

5

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Význam chovu HD

1

Chov zvierat 1.roč

·          vysvetliť význam chovu

·          poznať plemená

·          popísať odchov

·          charakterizovať chov dojníc a popísať výrobu mlieka

·          popísať výrobu mäsa

·          vysvetlil význam chovu

·          poznal plemená

·          popísal odchov

·          charakterizoval chov dojníc a popísal výrobu mlieka

·          popísal výrobu mäsa

ústne frontálne skúšanie

písomné skúšanie

ústne odpovede

neštandardizovaný

test

písomná práca

Plemená HD

1

Odchov teliat a MHD

1

Chov dojníc a výroba mlieka

1

Výroba mäsa

1

Chov ošípaných

5

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Význam chovu ošípaných

1

Chov zvierat 1.roč

·          poznať význam chovu oš.

·          poznať plemená a charakterizovať hybridizačný program

·          popísať chov prasníc a kancov

·          popísať odchov a odstav prasiatok

·          charakterizovať výkrm a popísať výrobu mäsa

·          poznal význam chovu oš.

·          poznal plemená a charakterizoval hybridizačný program

·          popísal chov prasníc a kancov

·          popísal odchov a odstav prasiatok

·          charakterizoval výkrm a popísal výrobu mäsa

ústne frontálne skúšanie

písomné skúšanie

ústne odpovede

neštandardizovaný

test

písomná práca

Plemená a hybridizačný program

1

Chov prasníc a kancov

1

Odchov a odstav prasiatok

1

Výkrm a výroba mäsa

1

Chov oviec

4

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Význam chovu oviec

1

Chov zvierat 1.roč

·          vysvetliť význam chovu

·          vysvetlil význam chovu

ústne frontálne skúšanie

písomné skúšanie

ústne odpovede

neštandardizovaný

test

písomná práca

·          poznať plemená a charakterizovať plemenitbu

·          popísať chov oviec

·          popísať výrobu mlieka a mäsa

·          poznal plemená a charakterizoval plemenitbu

·          popísal chov oviec

·          popísal výrobu mlieka a mäsa

Plemená a plemenitba

1

Chov oviec

1

Výroba mlieka a mäsa

1

Chov koní

4

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Význam chovu koní

1

Chov zvierat 1.roč

·          vysvetliť význam chovu

·          poznať plemená

·          popísať výživu a kŕmenie ustajnenie  a ošetrovanie

·          popísať výcvik koní

·          vysvetlil význam chovu

·          poznal plemená

·          popísal výživu a kŕmenie ustajnenie  a ošetrovanie

·          popísal výcvik koní

ústne frontálne skúšanie

písomné skúšanie

ústne odpovede

neštandardizovaný

test

písomná práca

Plemená koní

1

Výživa a kŕmenie, ustajnenie a ošetrovanie

1

Výcvik koní

1

Chov hydiny

4

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Chov kúr

1

Chov zvierat 1.roč

·          charakterizovať a popísať chov kúr

·          charakterizovať a popísať chov moriek

·          charakterizovať a popísať chov perličiek

·          charakterizovať a popísať chov jap. prepelice

·          charakterizoval a popísal chov

·          charakterizoval a popísal chov

ústne frontálne skúšanie

písomné skúšanie

ústne odpovede

neštandardizovaný

test

písomná práca

Chov moriek

1

Chov perličiek

1

·          charakterizoval a popísal chov

·          charakterizoval a popísal chov

Chov japonskej prepelice

1

Chov králikov

3

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Význam chovu

1

Chov zvierat 1.roč

·          vysvetliť význam chovu

·          poznať plemená a popísať plemenitbu

·          charakterizovať výrobu mäsa

·          vysvetlil význam chovu

·          poznal plemená a popísal plemenitbu

·          charakterizoval výrobu mäsa

ústne frontálne skúšanie

písomné skúšanie

ústne odpovede

neštandardizovaný

test

písomná práca

Plemená a plemenitba

1

Výroba mäsa

1

Chov včiel

3

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Význam chovu včiel

1

Chov zvierat 1.roč

·          vysvetliť význam chovu včiel

·          popísať včelstvo a poznať včelárske náradie

·          popísať včelársky rok

·          vysvetlil význam chovu včiel

·          popísal včelstvo a poznal včelárske náradie

·          popísal včelársky rok

ústne frontálne skúšanie

písomné skúšanie

ústne odpovede

neštandardizovaný

test

písomná práca

Včelstvo a včelárske náradie

1

Včelársky rok

1

Choroby zvierat

1

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Choroby zvierat

1

Chov zvierat 1.roč

·          poznať a charakterizovať najdôležitejšie choroby a ich príznaky

·          poznal a charakterizovaťlnajdôležitejšie choroby a ich príznaky

ústne frontálne skúšanie

písomné skúšanie

ústne odpovede

neštandardizovaný

test

písomná práca

 Všeobecné pokyny hodnotenia:

Pri hodnotení a klasifikácii žiakov uplatňovať Metodický pokyn MŠ SR č. 8/2009-R zo 14. mája 2009.

 Pri každom hodnotení tematického celku používame všeobecné kritériá a klasifikáciu uvedenú v tomto ŠkVP (pre jednotlivcov, skupinu, pre ústne a písomné práce). Neštandardizované didaktické testy pripravuje vyučujúci.

Po ukončení tematického celku v danom vyučovacom predmete pripraví vyučujúci neštandardizovaný didaktický test na overenie vedomostí a zručností žiakov. Otázky v písomnej práci a neštandardizovaných didaktických testoch nesmú presahovať stanovenú úroveň vzdelávacích výstupov v jednotlivých tematických celkoch. Hodnotenie písomnej práce a neštandardizovaného didaktického testu stanovuje vyučujúci a žiaci sú s ním oboznámení po ukončení testu. Výsledky písomnej práce a neštandardizovaného didaktického testu sú významnou súčasťou sumatívneho hodnotenia a uchovávajú sa počas  doby štúdia žiaka. Vo výslednej klasifikáciu sa odzrkadľuje súhrnne hodnotenie , ktoré sa odvíja od miery zvládnutia obsahového a výkonového štandardu,  priebežné hodnotenie, ktoré preveruje schopnosť žiaka využiť medzipredmetové vzťahy a uplatniť získané vedomosti a schopnosti pri riešení konkrétnych úloh a práca žiaka v skupine.

Klasifikácia písomných prác a neštandardizovaných didaktických testov:

Stupeň 1 – výborný,           žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 90%, (z maximálneho počtu bodov),

Stupeň 2 – chválitebný      žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 75%, (z maximálneho počtu bodov),

Stupeň 3 – dobrý                                žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 50 %, (z maximálneho počtu bodov),

Stupeň 4 – dostatočný       žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 30%, (z maximálneho počtu bodov),

Stupeň 5 - nedostatočný   žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda na menej ako 30 %, (z maximálneho počtu bodov).

 

Send mail to petermatula@souparmt.edu.sk with questions or comments about this web site.
Last modified: júla 24, 2009