Na úvod Hore Mapa stránok
Stredná odborná škola rybárska

- organizačné
- materiálne - personálne - organizačné - BOZPStredná odborná škola rybárska Mošovce

 

 

 

NADSTAVBOVÉ ŠTÚDIUM

- rybárstvo a životné prostredie - 45084 00

- poľnohospodárstvo - 45124 00

       

 

ŠkVP
rybárstvo a životné prostredie

 

                  Plnenie stanovenej miery vyučovacej a výchovnej povinnosti vyplýva z platnej legislatívy a rámcového učebného plánu štátneho vzdelávacieho programu. Rámcové rozvrhnutie obsahu vzdelávania v školských vzdelávacích programoch vychádza zo ŠVP. Stanovené vzdelávacie oblasti, ako aj  ich minimálne počty hodín boli v tomto programe dodržané a sú preukázateľné. Vzdelávanie a príprava žiakov je organizovaná ako dvojročné nadstavbové štúdium.

                  Teoretické vyučovanie sa začína o 7,45 hodine a praktický výcvik začína spravidla o 7.00 hod. Organizácia školského roka sa riadi podľa pedagogicko-organizačných pokynov v danom školskom roku. Plnenie školskej legislatívy vzhľadom na organizáciu a priebeh školského vzdelávacieho programu vo väzbe na teoretické vyučovanie a odborný výcvik je v súlade.  Výchovno-vzdelávací proces sa riadi zákonom o výchove a vzdelávaní (školský zákon).

                  Praktické vyučovanie sa vyučuje v rozsahu stanovenom v učebnom pláne. Vykonáva sa v školských zariadeniach: dielne a učebne odborného výcviku, vlastné rybochovné zariadenie, ako aj v  zmluvných pracoviskách v Turci. Výučba prebieha pod vedením učiteľov praktického vyučovanie a inštruktorov poverených zamestnávateľom. Všetky pracoviská majú základné štandardné vybavenie. Praktické vyučovanie nadväzuje na teoretické vyučovanie. Realizuje sa v 6 hodinových celkoch každý týždeň. 

            Vzdelávanie a príprava sa riadi podľa Školského poriadku. Zabezpečuje jednotnosť v celom výchovno-vzdelávacom procese. Upravuje pravidlá správania sa žiakov v teoretickom  a praktickom vyučovaní. Obsahuje tiež práva a povinnosti žiakov. Školský poriadok je súčasťou Organizačného poriadku školy i Pracovného poriadku školy a riadi sa podľa nich. Žiaci sa oboznamujú so školským poriadkom každý rok na prvej vyučovacej hodine prvý deň školského roka a podpisujú v osobitnom zázname svojím podpisom jeho rešpektovanie. Táto skutočnosť je zaznamenaná aj v triednych knihách.

            Správanie žiakov v Školskom internáte sa riadi Internátnym poriadkom.

                  Hodnotenie a klasifikácia žiakov sa riadia Klasifikačným poriadkom školy a sú súčasťou školského vzdelávacieho programu. O všetkých kritériách hodnotenia, výchovných opatreniach a podmienkach vykonania maturitnej skúšky i opravných skúšok sú žiaci a ich zákonní zástupcovia  vopred informovaní.

            Ukončovanie štúdia a organizácia maturitnej skúšky sa riadia platným legislatívnym predpisom. Maturitná skúška sa skladá z externej a internej časti, pričom interná časť má  písomnú, praktickú a ústnu formu. Úspešní absolventi získajú  vysvedčenie o maturitnej skúške.

                  Organizácia exkurzií je súčasťou praktického a teoretického vyučovania, ktoré sa zameriavajú  na  poznávanie nových výrobných technológií, nových materiálov, ekologických stavieb, odpadových technológií, na výstavy a prezentácie  nových výrobkov i technológií. Exkurzie sa konajú podľa potrieb s pedagogickým dozorom  a počtom žiakov v zmysle platných predpisov.  Odborný obsah  exkurzií  vyplýva z obsahu učebných osnov odboru  štúdia   a plánuje sa v ročných plánoch práce školy.

                  Spolupráca s rodičmi sa realizuje predovšetkým prostredníctvom triednych učiteľov,  výchovných poradcov, manažmentu školy a jednotlivých  vyučujúcich všeobecnovzdelávacích a odborných predmetov, osobnou komunikáciou s rodičmi, prípadne zákonnými zástupcami rodičov. Sú to pravidelné, plánované konzultačné hodiny a zasadnutia Rady školy, v ktorých sú zastúpení  rodičia a  sociálni partneri. Obsahom týchto zasadnutí sú informácie o plánoch a dosiahnutých výsledkov školy, riešenie problémových výchovných situácií, organizovanie spoločenských, vzdelávacích, kultúrnych a športových akcií organizovaných školou.

            Súťaže a prezentácia zručností i odborných spôsobilostí v odbore  na školskej úrovni sa organizuje formou jednoduchých ročníkových prác ako spoločný výstup teoretického a praktického vyučovania na záver každého ročníka. Škola určí obsah, rozsah, úroveň, kritériá hodnotenia, formu prác a ich prezentácie, prípadne aj  s prístupom  verejnosti. Žiaci sa môžu zúčastňovať aj na súťažiach  a prezentáciách vo svojom odbore na národnej i medzinárodnej úrovni. Výrobky žiakov sa môžu predstaviť verejnosti na výstavách a prezentáciách  na miestnej, regionálnej, národnej i medzinárodnej úrovni.

 

 

Send mail to petermatula@souparmt.edu.sk with questions or comments about this web site.
Last modified: júla 27, 2009