ŠkVP
rybárstvo a životné prostredie
| |
Tabuľka vzťahu kľúčových kompetencií k obsahu
vzdelávania
Prehľad kľúčových
kompetencií
|
Komunikatívne a sociálno
interakčné spôsobilosti
|
Interpersonálne a intrapersonálne
spôsobilosti
|
Schopnosti tvorivo riešiť problémy
|
Podnikateľské spôsobilosti
|
Spôsobilosti využívať informačné
technológie
|
Spôsobilosti byť demokratickým
občanom
|
Prehľad názov
predmetov
|
Prehľad výchovných a vzdelávacích stratégií
|
Povinné všeobecnovzdelávacie
predmety
|
|
slovenský jazyk a literatúra
|
J
|
J
|
J
|
J
|
J
|
J
|
anglický jazyk
|
J
|
J
|
J
|
J
|
J
|
J
|
ekológia
|
J
|
J
|
J
|
J
|
J
|
J
|
biológia
|
J
|
J
|
J
|
J
|
J
|
J
|
matematika
|
|
J
|
J
|
J
|
J
|
|
informatika
|
J
|
J
|
J
|
J
|
J
|
|
telesná výchova
|
J
|
J
|
J
|
|
|
J
|
Povinné
odborné predmety
|
|
ekonomika a podnikanie
|
J
|
J
|
J
|
J
|
J
|
J
|
účtovníctvo
|
|
J
|
J
|
J
|
J
|
J
|
manažment a marketing
|
J
|
J
|
J
|
J
|
J
|
J
|
ochrana prírody
|
J
|
J
|
J
|
J
|
J
|
J
|
rybárstvo
|
J
|
J
|
J
|
J
|
J
|
J
|
rybárska technológia
|
J
|
J
|
J
|
J
|
J
|
J
|
vodné hospodárstvo
|
J
|
J
|
J
|
J
|
J
|
J
|
pestovanie rastlín
|
J
|
J
|
J
|
J
|
J
|
J
|
chov zvierat
|
J
|
J
|
J
|
J
|
J
|
J
|
mechanizácia
|
J
|
J
|
J
|
J
|
J
|
J
|
učebná prax
|
J
|
J
|
J
|
J
|
J
|
J
|
Voliteľné
predmety
|
|
rybárstvo vo voľných vodách
|
J
|
J
|
J
|
J
|
J
|
J
|
spracovanie rýb
|
J
|
J
|
J
|
J
|
J
|
J
|
choroby rýb
|
J
|
J
|
J
|
J
|
J
|
J
|
poľovníctvo
|
J
|
J
|
J
|
J
|
J
|
J
|
chov akváriových rýb
|
J
|
J
|
J
|
J
|
J
|
J
|
chov vodnej hydiny
|
J
|
J
|
J
|
J
|
J
|
J
|
špeciálne stroje a zariadenia
|
J
|
J
|
J
|
J
|
J
|
J
|
spracovanie poľnohospodárskych produktov
|
J
|
J
|
J
|
J
|
J
|
J
|
psychológia trhu
|
J
|
J
|
J
|
J
|
J
|
J
|
podnikanie, obchod a služby
|
J
|
J
|
J
|
J
|
J
|
J
|
Nepovinné
predmety
|
|
motorové vozidlá
|
J
|
J
|
J
|
|
J
|
J
|
športové hry
|
J
|
J
|
J
|
|
|
J
|
Kľúčové
kompetencie predstavujú spoločne uplatňované zásady a pravidlá pri
vybraných postupoch, metódach a formách práce, pri organizovaní rôznych
akcií alebo aktivít, mali by podporovať a rozvíjať aktivitu,
tvorivosť, zručnosť, učenie žiaka. Výchovné a vzdelávacie stratégie
(ďalej len „VVS“) nie sú formulované ako ciele, konkrétne metódy,
postupy, pokyny alebo predpokladané výsledky žiakov, ale predstavujú spoločný
postup, prostredníctvom ktorého by učitelia doviedli žiakov k vytváraniu
alebo ďalšiemu rozvoju kľúčových kompetencií.
VVS sú v našom školskom
vzdelávacom programe stanovené pre každý vyučovací predmet a pre
vybrané kľúčové kompetencie tak, ako to ukazuje tabuľka. Táto stratégia
bola odsúhlasená všetkými metodickými komisiami na škole.
|