I. ročník

Stredná odborná škola rybárska Mošovce Rybárstvo a životné prostredie
študijný  odbor
4215 6  Rybárstvo

Na úvod Hore



 

Chronológia zmien

ŠkVP
nadstavbové štúdium:
rybárstvo a životné prostredie
poľnohospodárstvo

rybárstvo - prezentácia

ROČNÍK: PRVÝ

ROZPIS  UČIVA PREDMETU:   ekológia

1 hodina týždenne, spolu 33 vyučovacích hodín

Názov tematického celku

Témy

Hodiny

Medzipredmetové vzťahy

Očakávané

vzdelávacie výstupy

Kritériá hodnotenia vzdelávacích výstupov

Metódy hodnotenia

Prostriedky hodnotenia

Ekológia ako veda

2

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Predmet štúdia ekológie

1

 

a)       definovať ekológiu ako vede a predmet jej štúdia,

b)       poznať vedné disciplíny ekológie,

c)       vysvetliť vzťah ekológie k iným vedám,

 

*        charakterizoval ekológiu a jej predmet,

*        vymenoval vedné disciplíny ekológie,

*        charakterizoval vzťah ekológie k iným vedám,

frontálne skúšanie

 

Vzťah ekológie k iným vedám

1

Organizmy a prostredie

7

 

 

Žiak má:

 

 

 

Faktory prostredia

1

 

*        vymenovať faktory prostredia,

*        vysvetliť vplyv abiotických zložiek na organizmy,

*        charakterizovať biotické podmienky života

*        vymenoval faktory prostredia,

*        objasnil vplyv svetla, tepla, vody, vzduchu a pôdy na organizmy,

*        ilustroval vplyv abiotických podmienok života na konkrétnych príkladoch,

*        charakterizoval biotické podmienky života,

Individuálne skúšanie

písomné skúšanie

ústna odpoveď

 

neštandardizovaný didaktický test

Abiotické podmienky prostredia

5

Biotické podmienky života

1

 

Populácia a ekosystém

10

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Populácia

1

 

*        definovať pojem populácia

*        uviesť príklady populácií,

*        vysvetliť štruktúru populácie – veková, veľkostná, pohlavná, priestorová,

*        definovať pojem spoločenstvo,

*        charakterizovať medzidruhové vzťahy,

*        definovať ekosystém,

*        opísať vývoj ekosystému,

*        vysvetliť trofické vzťahy v ekosystéme,

*        vysvetlil pijem populácia a spoločenstvo,

*        uviedol príklady populácií,

*        charakterizoval jednotlivé druhy štruktúry populácie,

*        uviedol konkrétne príklady medzidruhových vzťahov,

*        definoval pojem ekosystém,

*        uviedol konkrétne príklady ekosystémov,

*        vyjadril vlastnými slovami proces sukcesie,

*        uviedol trofické vzťahy v ekosystéme,

*        uviedol príklady trofických reťazcov,

individuálne skúšanie

písomné skúšanie

ústna odpoveď

neštandardizovaný didaktický test

Štruktúra populácií

3

Medzidruhové vzťahy

2

Etológia

5

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Predmet štúdia etológie

1

 

*        definovať etológiu ako vedu,

*        vysvetliť  pojmy vrodené správanie – inštinkt, pud, kľúčový podnet, biorytmus,

*        vysvetliť pojmy fakultatívne a obligatórne správanie,

*        charakterizovať funkčné druhy správania živočíchov

*        definoval etológiu ako vedu,

*        vyjadriť svojimi slovami pojmy vrodené správanie, inštinkt, pud, kľúčový podnet, biorytmus,

*        vysvetlil pojmy fakultatívne a obligatórne správanie,

*        vysvetliť na konkrétnom príklade  funkčné druhy správania živočích,

individuálne skúšanie

písomné skúšanie

ústna odpoveď

neštandardizovaný didaktický test

Vrodené správanie – inštinkt, pud, kľúčový podnet, biorytmus

2

Získané správanie

1

 

Funkčné druhy správania živočíchov

1

 

Súčasné problémy životného prostredia človeka

9

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Trvalo udržateľný rozvoj

1

 

*        vysvetliť princípy trvalo udržateľného rozvoja,

*        vysvetlil svojimi slovami princípy trvalo udržateľného rozvoja

Individuálne skúšanie

písomné skúšanie

ústna odpoveď

neštandardizovaný didaktický test

Globálne problémy životného prostredia

6

 

*        vymenovať a charakterizovať globálne problémy ŽP

*        vyjadriť svoj názor na globálne problémy ŽP,

*        vymenoval a vysvetlil globálne problémy ŽP – kyslé dažde, skleníkový efekt, ozónová diera, strata biodiverzity, rozširovanie púšti, odlesňovanie,

*        prezentoval svoj postoj ku globálnym problémom ŽP,

Medzinárodná spolupráca

2

*        poznať niektoré dôležité dohovory, týkajúce sa globálnych problémov,

*        vymenoval dôležité medzinárodné dohovory o ZP.

*        Vyjadril svoj názor na potrebu medzinárodnej spolupráce v ochrane ŽP,

Všeobecné pokyny hodnotenia:

 

Pri každom hodnotení tematického celku používame všeobecné kritériá a klasifikáciu uvedenú v tomto ŠkVP (pre jednotlivcov, skupinu, pre ústne). Neštandardizované didaktické testy pripravuje vyučujúci.

Po ukončení tematického celku v danom vyučovacom predmete pripraví vyučujúci neštandardizovaný didaktický test na overenie vedomostí a zručností žiakov. Otázky v písomnej práci a neštandardizovaných didaktických testoch nesmú presahovať stanovenú úroveň vzdelávacích výstupov v jednotlivých tematických celkoch. Hodnotenie písomnej práce a neštandardizovaného didaktického testu stanovuje vyučujúci a žiaci sú s ním oboznámení po ukončení testu. Výsledky písomnej práce a neštandardizovaného didaktického testu sú významnou súčasťou sumatívneho hodnotenia a uchovávajú sa počas  doby štúdia žiaka. Vo výslednej klasifikácii sa odzrkadľuje súhrnné hodnotenie, ktoré sa odvíja od miery zvládnutia obsahového a výkonového štandardu, priebežné hodnotenie, ktoré preveruje schopnosť žiaka využiť medzipredmetové vzťahy a uplatniť získané vedomosti i schopnosti pri riešení konkrétnych úloh, práca žiaka v skupine.

Klasifikácia písomných prác a neštandardizovaných didaktických testov:

Stupeň 1 – výborný,            žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 90% (z maximálneho počtu bodov),

Stupeň 2 – chválitebný      žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 75%  (z maximálneho počtu bodov),

Stupeň 3 – dobrý                žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 50 %  (z maximálneho počtu bodov),

Stupeň 4 – dostatočný       žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 30%  (z maximálneho počtu bodov),

Stupeň 5 - nedostatočný   žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda na menej ako 30 %, (z maximálneho počtu bodov).

 

Copyright or other proprietary statement goes here.
For problems or questions regarding this web contact [ProjectEmail].
Last updated: júna 01, 2009.