I. ročník

Stredná odborná škola rybárska Mošovce Rybárstvo a životné prostredie
študijný  odbor
4215 6  Rybárstvo

Na úvod Hore



 

Chronológia zmien

ŠkVP
nadstavbové štúdium:
rybárstvo a životné prostredie
poľnohospodárstvo

rybárstvo - prezentácia

ROČNÍK: PRVÝ

ROZPIS  UČIVA PREDMETU: pestovanie rastlín 

 

2 hodiny týždenne, spolu 66 vyučovacích hodín

Názov tematického celku

Témy

Hodiny

Medzipredmetové vzťahy

Očakávané

vzdelávacie výstupy

Kritériá hodnotenia vzdelávacích výstupov

Metódy hodnotenia

Prostriedky hodnotenia

 

Úvod

 

5

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Význam poľnohosp.výroby

 

1

 

       - vysvetliť význam      poľnohospodárskej výroby,

 

        -pozná význam poľnohosp.výroby,

ústne frontálne skúšanie

ústne odpovede

Vzťah RV a ŽV

 

1

      - poznať vzťah medzi RV a

        ŹV.      

         -pozná vzťah medzi RV a ŽV.

ústne frontálne skúšanie

ústne odpovede

Stavba rastlinného tela

3

Biológia

2.roč.-Biológia rastlín

 

 

 

 

 

Nauka o prostredí

     22

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Meterológia, klimatológia

2

Ichtyológia

1.roč.- Životné prostredie

Hydrobiológia

1.-roč.Fyzikálne a chemické vlastnosti vody

Chémia

1.roč.-Zmesi a roztoky

Ekológia

1.roč.-Organizmy a prostredie

         -Súčastné problémy životného prostredia človek

Ochrana prírody

2.roč.-Základné zložky životného prostredia

 

 

 

 

-charakterizovať ekologické činitele prostredia,

 

-posúdiť ich význam pre rast a vývoj rastlín,

 

 

 

 

-charakterizoval ekologické činitele prostredia

 

-posúdil ich význam pre rast a vývoj rastlín

 

písomné skúšanie

 

ústne frontálne skúšanie

písomná práca

 

 

ústne odpovede

Ovzdušie

2

Tlak vzduchu

1

Žiarivá energia Slnka

2

Teplota pôdy a vzduchu

2

Voda a jej bilancia

2

Podnebie a počasie

1

Vznik pôdy

2

 

 

 

-charakterizovať pôdne činitele prostredia,

 

-objasniť ich význam pre rast a vývoj rastlín.

 

 

 

 

-charakterizoval pôdne činitele prostredia,

-objasnil ich význam pre rast a vývoj rastlín.

 

 

ústne frontálne skúšanie

písomné skúšanie

písomná práca

 

 

ústne odpovede

 

neštandarizovaný test

Vlastnosti pôdy

2

Zloženie pôdy

2

Kultúrne pôdy

1

Pôdne druhy

1

Pôdne typy

1

Ochrana pôdy

1

Výber pozemku a zásady striedania plodín

2

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Výber pozemku a zásady striedania plodín

2

 

*        objasniť zásady striedania plodín na pozemku.

*        objasnil zásady striedania plodín na pozemku.

ústne frontálne skúšanie

ústne odpovede

 

Sústava spracovania pôdy

9

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Základné spracovanie pôdy

1

Rybnikárstvo

*        popísať základné spracovanie pôdy,

*        vysvetliť jeho význam pre zabezpečenie kvalitnej produkcie poľnohospodárskych plodín,

*        popísal základné spracovanie pôdy ,

*        vysvetlil jeho význam pre zabezpečenie kvalitnej produkcie poľnohospodárskych plodín,

ústne frontálne skúšanie

písomné skúšanie

ústne odpovede

písomná práca

neštandardizovaný

test

 

Podmietka

1

Orba

2

Podrývanie, rigolovanie, prehlbovanie

1

Predsejbové spracovanie pôdy

1

 

 

*        charakterizovať spôsoby predsejbového spracovania pôdy,

*        ovládať význam predsejbového spracovania pôdy.

 

*        charakterizoval spôsoby predsejbového spracovania pôdy,

*        ovládal význam predsejbového spracovania pôdy.

ústne frontálne skúšanie

písomné skúšanie

ústne odpovede

písomná práca

neštandard. test

 

Smykovanie, valcovanie

1

Bránenie

1

Kyprenie

1

Výživa a hnojenie rastlín

9

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Výživa rastlín

2

Chémia

1.roč.-Kovy a nekovy

Ochrana prírody

3.roč.-Základné zložky životného prostedia

*        vysvetliť význam správnej výživy a hnojenia rastlín pre zlepšovanie kvality a množstva poľnohospodárskej produkcie,

*        rozdeliť hnojivá,

*        charakterizovať organické a priemyselné hnojivá,

*        objasniť spôsoby aplikácie a BOZP.

*        pochopil význam správnej výživy a hnojenia rastlín pre zlepšovanie kvality a množstva poľnohospodárskej produkcie,

*        rozdelil hnojivá,

*        charakterizoval organické a priemyselné hnojivá,

*        objasnil spôsoby aplikácie a BOZP.

ústne frontálne skúšanie

písomné skúšanie

ústne odpovede

písomná práca

neštandardizovaný

test

 

Rozdelenie hnojív

1

Organické hnojivá

3

Priemyselné hnojivá

2

Spôsoby aplikácie a BOZP

1

Sejba a siatie

7

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Význam siatia a sadenia

1

Biológia

1.roč.- Biológia rastlín

          -Systém rastlín

*        Vysvetliť význam siatia a sadenia,

*        charakterizovať vlastnosti, prípravu osiva a sadiva

*        popísať spôsoby sejby a sadenia.

*        objasnil význam siatia a sadenia,

*        charakterizoval vlastnosti, prípravu osiva a sadiva,

*        popísal spôsoby sejby a sadenia.

ústne frontálne skúšanie

písomné skúšanie

ústne odpovede

písomná práca

neštandard.test

 

Vlastnosti osiva a sadiva

2

Príprava osiva a sadiva

2

Spôsoby sejby a sadenia

2

Ošetrovanie porastov počas vegetácie

7

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Bežné pracovné úkony

2

Biológia

1.roč.-Biológia rastlín

Chémia

2.roč.- Chémia bežného života

Ochrana prírody

1.-roč.-Druhová ochrana

*         

*        charakterizovať

        ošetrovanie porastov

        počas vegetácie,

  

*        posúdiť spôsoby ochrany rastlín.

*         

*        charakterizoval ošetrovanie porastov počas vegetácie,

 

*        posúdil spôsoby ochrany rastlín.

 

 

ústne frontálne skúšanie

písomné skúšanie

 

 

ústne odpovede

písomná práca

 

Zavlažovanie

2

Ochrana rastlín

1

Mechanická a biologická ochrana

1

Chemická ochrana

1

Zber a pozberová úprava

5

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Pojem zber a pozberová úprava

1

 

*        vysvetliť pojmy zber a pozberová úprava,

*        charakterizovať technicko-ekonomické opatrenia zberu,

*        ovládať pracovné operácie pri zbere a pozberovej úprave plodín.

*        vysvetlil pojmy zber a pozberová úprava,

*        chakterizovall technicko-ekonomické opatrenia zberu,

*        ovládal pracovné operácie pri zbere a pozberovej úprave plodín.

ústne frontálne skúšanie

 

ústne odpovede

Technicko-ekonomické opatrenia zberu

2

Pracovné operácie pri zbere a pozberovej úprave

2

Všeobecné pokyny hodnotenia:

Pri každom hodnotení tematického celku používame všeobecné kritériá a klasifikáciu uvedenú v tomto ŠkVP (pre jednotlivcov, skupinu, pre ústne a písomné práce). Neštandardizované didaktické testy pripravuje vyučujúci.

Po ukončení tematického celku v danom vyučovacom predmete pripraví vyučujúci neštandardizovaný didaktický test na overenie vedomostí a zručností žiakov. Otázky v písomnej práci a neštandardizovaných didaktických testoch nesmú presahovať stanovenú úroveň vzdelávacích výstupov v jednotlivých tematických celkoch. Hodnotenie písomnej práce a neštandardizovaného didaktického testu stanovuje vyučujúci a žiaci sú s ním oboznámení po ukončení testu. Výsledky písomnej práce a neštandardizovaného didaktického testu sú významnou súčasťou sumatívneho hodnotenia a uchovávajú sa počas  doby štúdia žiaka. Vo výslednej klasifikáciu sa odzrkadľuje súhrnne hodnotenie , ktoré sa odvíja od miery zvládnutia obsahového a výkonového štandardu,  priebežné hodnotenie, ktoré preveruje schopnosť žiaka využiť medzipredmetové vzťahy a uplatniť získané vedomosti a schopnosti pri riešení konkrétnych úloh a práca žiaka v skupine.

Klasifikácia písomných prác a neštandardizovaných didaktických testov:

Stupeň 1 – výborný,            žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 90%, (z maximálneho počtu bodov),

Stupeň 2 – chválitebný      žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 75%, (z maximálneho počtu bodov),

Stupeň 3 – dobrý                žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 50 %, (z maximálneho počtu bodov),

Stupeň 4 – dostatočný       žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 30%, (z maximálneho počtu bodov),

Stupeň 5 - nedostatočný   žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda na menej ako 30 %, (z maximálneho počtu bodov).

 

 


Copyright or other proprietary statement goes here.
For problems or questions regarding this web contact [ProjectEmail].
Last updated: júna 01, 2009.