ROZPIS UČIVA PREDMETU: pestovanie rastlín
|
2 hodiny týždenne,
spolu 66 vyučovacích hodín
|
Názov tematického
celku
Témy
|
Hodiny
|
Medzipredmetové vzťahy
|
Očakávané
vzdelávacie výstupy
|
Kritériá hodnotenia vzdelávacích výstupov
|
Metódy hodnotenia
|
Prostriedky hodnotenia
|
Úvod
|
5
|
|
Žiak má:
|
Žiak:
|
|
|
Význam poľnohosp.výroby
|
1
|
|
- vysvetliť význam
poľnohospodárskej výroby,
|
-pozná význam poľnohosp.výroby,
|
ústne frontálne skúšanie
|
ústne odpovede
|
Vzťah RV a ŽV
|
1
|
- poznať vzťah medzi RV
a
ŹV.
|
-pozná vzťah medzi RV a ŽV.
|
ústne frontálne skúšanie
|
ústne odpovede
|
Stavba rastlinného tela
|
3
|
Biológia
2.roč.-Biológia
rastlín
|
|
|
|
|
Nauka o prostredí
|
22
|
|
Žiak má:
|
Žiak:
|
|
|
Meterológia, klimatológia
|
2
|
Ichtyológia
1.roč.- Životné
prostredie
Hydrobiológia
1.-roč.Fyzikálne
a chemické vlastnosti vody
Chémia
1.roč.-Zmesi
a roztoky
Ekológia
1.roč.-Organizmy
a prostredie
-Súčastné
problémy životného prostredia človek
Ochrana prírody
2.roč.-Základné
zložky životného prostredia
|
-charakterizovať ekologické činitele
prostredia,
-posúdiť ich význam pre rast
a vývoj rastlín,
|
-charakterizoval ekologické činitele
prostredia
-posúdil ich význam pre rast a vývoj
rastlín
|
písomné skúšanie
ústne frontálne skúšanie
|
písomná práca
ústne odpovede
|
Ovzdušie
|
2
|
Tlak vzduchu
|
1
|
Žiarivá energia Slnka
|
2
|
Teplota pôdy a vzduchu
|
2
|
Voda a jej bilancia
|
2
|
Podnebie a počasie
|
1
|
Vznik pôdy
|
2
|
-charakterizovať pôdne činitele
prostredia,
-objasniť ich význam pre rast
a vývoj rastlín.
|
-charakterizoval pôdne činitele
prostredia,
-objasnil ich význam pre rast a vývoj
rastlín.
|
ústne frontálne skúšanie
písomné skúšanie
|
písomná práca
ústne odpovede
neštandarizovaný test
|
Vlastnosti pôdy
|
2
|
Zloženie pôdy
|
2
|
Kultúrne pôdy
|
1
|
Pôdne druhy
|
1
|
Pôdne typy
|
1
|
Ochrana pôdy
|
1
|
Výber pozemku a zásady
striedania plodín
|
2
|
|
Žiak má:
|
Žiak:
|
|
|
Výber pozemku a zásady striedania plodín
|
2
|
|
objasniť zásady striedania plodín na pozemku.
|
objasnil zásady striedania plodín na pozemku.
|
ústne frontálne skúšanie
|
ústne odpovede
|
Sústava spracovania pôdy
|
9
|
|
Žiak má:
|
Žiak:
|
|
|
Základné spracovanie pôdy
|
1
|
Rybnikárstvo
|
popísať základné spracovanie pôdy,
vysvetliť jeho význam pre zabezpečenie kvalitnej
produkcie poľnohospodárskych plodín,
|
popísal základné spracovanie pôdy ,
vysvetlil jeho význam pre zabezpečenie kvalitnej
produkcie poľnohospodárskych plodín,
|
ústne frontálne skúšanie
písomné skúšanie
|
ústne odpovede
písomná práca
neštandardizovaný
test
|
Podmietka
|
1
|
Orba
|
2
|
Podrývanie, rigolovanie, prehlbovanie
|
1
|
Predsejbové spracovanie pôdy
|
1
|
|
charakterizovať spôsoby predsejbového spracovania pôdy,
ovládať význam predsejbového spracovania pôdy.
|
charakterizoval spôsoby predsejbového spracovania pôdy,
ovládal význam predsejbového spracovania pôdy.
|
ústne frontálne skúšanie
písomné skúšanie
|
ústne odpovede
písomná práca
neštandard. test
|
Smykovanie, valcovanie
|
1
|
Bránenie
|
1
|
Kyprenie
|
1
|
Výživa a hnojenie
rastlín
|
9
|
|
Žiak má:
|
Žiak:
|
|
|
Výživa rastlín
|
2
|
Chémia
1.roč.-Kovy
a nekovy
Ochrana prírody
3.roč.-Základné
zložky životného prostedia
|
vysvetliť význam správnej výživy a hnojenia rastlín
pre zlepšovanie kvality a množstva poľnohospodárskej produkcie,
rozdeliť hnojivá,
charakterizovať organické a priemyselné hnojivá,
objasniť spôsoby aplikácie a BOZP.
|
pochopil význam správnej výživy a hnojenia rastlín
pre zlepšovanie kvality a množstva poľnohospodárskej produkcie,
rozdelil hnojivá,
charakterizoval organické a priemyselné hnojivá,
objasnil spôsoby aplikácie a BOZP.
|
ústne frontálne skúšanie
písomné skúšanie
|
ústne odpovede
písomná práca
neštandardizovaný
test
|
Rozdelenie hnojív
|
1
|
Organické hnojivá
|
3
|
Priemyselné hnojivá
|
2
|
Spôsoby aplikácie a BOZP
|
1
|
Sejba a
siatie
|
7
|
|
Žiak má:
|
Žiak:
|
|
|
Význam siatia a sadenia
|
1
|
Biológia
1.roč.-
Biológia rastlín
-Systém rastlín
|
Vysvetliť význam siatia a sadenia,
charakterizovať vlastnosti, prípravu osiva a sadiva
popísať spôsoby sejby a sadenia.
|
objasnil význam siatia a sadenia,
charakterizoval vlastnosti, prípravu osiva a sadiva,
popísal spôsoby sejby a sadenia.
|
ústne frontálne skúšanie
písomné skúšanie
|
ústne odpovede
písomná práca
neštandard.test
|
Vlastnosti osiva a sadiva
|
2
|
Príprava osiva a sadiva
|
2
|
Spôsoby sejby a sadenia
|
2
|
Ošetrovanie
porastov počas vegetácie
|
7
|
|
Žiak má:
|
Žiak:
|
|
|
Bežné pracovné úkony
|
2
|
Biológia
1.roč.-Biológia
rastlín
Chémia
2.roč.- Chémia
bežného života
Ochrana prírody
1.-roč.-Druhová
ochrana
|
charakterizovať
ošetrovanie porastov
počas vegetácie,
posúdiť spôsoby ochrany rastlín.
|
charakterizoval ošetrovanie porastov počas vegetácie,
posúdil spôsoby ochrany rastlín.
|
ústne frontálne skúšanie
písomné skúšanie
|
ústne odpovede
písomná práca
|
Zavlažovanie
|
2
|
Ochrana rastlín
|
1
|
Mechanická a biologická ochrana
|
1
|
Chemická ochrana
|
1
|
Zber a pozberová
úprava
|
5
|
|
Žiak má:
|
Žiak:
|
|
|
Pojem zber a pozberová úprava
|
1
|
|
vysvetliť pojmy zber a pozberová úprava,
charakterizovať technicko-ekonomické opatrenia zberu,
ovládať pracovné operácie pri zbere a pozberovej
úprave plodín.
|
vysvetlil pojmy zber a pozberová úprava,
chakterizovall technicko-ekonomické opatrenia zberu,
ovládal pracovné operácie pri zbere a pozberovej úprave
plodín.
|
ústne frontálne skúšanie
|
ústne odpovede
|
Technicko-ekonomické opatrenia zberu
|
2
|
Pracovné operácie pri zbere a pozberovej úprave
|
2
|