|
ŠkVP |
Charakteristika predmetu
Úlohou predmetu je umožniť žiakom osvojiť si všeobecné a špeciálne
poznatky, princípy, zákonitosti a pravidlá, na ktorých je založené
pestovanie rastlín a výroba poľnohospodárskych plodín pri rešpektovaní
zásad starostlivosti o životné prostredie. Nadväzovaním na učivo z biológie,
chémie, ako aj ďalších všeobecnovzdelávacích a odborných
predmetov má predmet poskytnúť celkový pohľad na problematiku výroby poľnohospodárskych
produktov. Ciele vyučovacieho predmetu
Cieľom vyučovacieho predmetu pestovanie rastlín v študijnom
odbore 4215 6 00 rybárstvo je poskytnúť žiakom súbor vedomostí, zručností a kompetencií
o pestovaní rastlín, o činiteľoch, ktoré pôsobia na kvalitu a produkciu
potravín rastlinného pôvodu a technológiu rastlinnej výroby ako sú
ekologické a pôdne činitele, spracovanie pôdy, výživa a hnojenie
rastlín, sejba a sadenie, zber a pozberová úprava rastlín a technológia
výroby jednotlivých rastlinných produktov. Formovať logické myslenie a rozvíjať
vedomosti, zručnosti a kľúčové kompetencie využiteľné aj v ďalšom
vzdelávaní, odbornom výcviku a občianskom živote. Žiaci získajú
poznatky o vybraných plodinách a pojmoch, osvoja si základné vzťahy
medzi rastlinným organizmom a vonkajším prostredím, budú ovládať
využiteľnosť rastlinných produktov pre výživu obyvateľstva a pri
chove rýb. Prehľad výchovných a vzdelávacích stratégií:
Vo vyučovacom predmete pestovanie rastlín využívame pre utváranie
a rozvíjanie nasledujúcich kľúčových
kompetencií výchovné a vzdelávacie stratégie, ktoré žiakom umožňujú: Komunikatívne
a sociálno-interakčné spôsobilosti
Absolvent má:
-
vyjadrovať a zdôvodňovať
svoje názory, -
reprodukovať a interpretovať
prečítaný alebo vypočutý text v materinskom a cudzom jazyku, -
podať výklad a popis konkrétneho
objektu, veci alebo činnosti, -
vyjadrovať sa nielen podrobne a bohato,
ale aj krátko a výstižne, Intrapersonálne a interpersonálne spôsobilosti Absolvent má:
-
vedieť samostatne predkladať
jednoduché návrhy a projekty, formulovať, pozorovať, triediť a merať
hypotéza, -
overovať a interpretovať získané
údaje, -
rozhodovať o princípoch
kontrolného mechanizmu, -
rozvíjať vlastnú aktivitu,
samostatnosť, sebapoznanie, sebadôveru a reproduktívne myslenie, -
ovládať základy modernej
pracovnej technológie a niesť zodpovednosť za prácu v životnom
prostredí, jeho ochranu, bezpečnosť a stratégiu jeho rozvoja, -
samostatne pracovať a zapájať
sa do práce kolektívu, riadiť jednoduchšie práce v menšom kolektíve,
niesť zodpovednosť aj za prácu druhých, Schopnosť tvorivo riešiť problémy Absolvent má:
-
objasňovať formou systematického
poznávania najzávažnejšie rysy problémov, využívať za týmto účelom
rôzne všeobecne platné pravidlá, -
získavať samostatným štúdiom
všetky nové informácie vzťahujúce sa priamo k objasneniu neznámych
oblastí problému, -
zhodnotiť význam rozmanitých
informácií, samostatne zhromažďovať informácie, vytriediť a využiť
len tie, ktoré sú pre objasnenie problému najdôležitejšie, -
určovať najzávažnejšie rysy
problému, zvažovať rôzne možností riešenia, ich klady a zápory v danom
kontexte aj v dlhodobejších súvislostiach, stanoviť kritériá pre voľbu
konečného optimálneho riešenia, -
vedieť vybrať vhodné postupy
pre realizáciu zvoleného riešenia a dodržiavať ho, -
poskytovať ľuďom informácie
(oznamovanie, referovanie, rozprávanie, vyučovanie), -
vedieť ovplyvňovať ľudí
(prehováranie, presvedčovanie), -
spolupracovať pri riešení problémov
s inými ľuďmi. Spôsobilosť využívať
informačné technológie Absolvent má:
vyhľadávať vhodné informačné zdroje a potrebné
informácie, Spôsobilosť byť
demokratickým občanom Absolvent má:
-
porozumieť systémovej (globálnej)
podstate sveta, -
konať zodpovedne, samostatne a iniciatívne, nielen vo
svojom vlastnom záujme, ale aj vo verejnom záujme, -
poznať a rešpektovať, že neexistuje iba jeden pohľad
na svet, -
orientovať sa na budúcnosť vo svojom vzťahu k Zemi, Všeobecné kompetencie Absolvent má:
Odborné kompetencie Požadované vedomosti Absolvent má:
Stratégia vyučovania Pri vyučovaní sa budú
využívať nasledovné metódy a formy vyučovania
Učebné zdroje Na podporou a aktiváciu
vyučovania a učenia žiakov sa využijú nasledovné učebné zdroje:
|
Copyright or other proprietary statement goes here.
|