I. ročník

Stredná odborná škola rybárska Mošovce Rybárstvo a životné prostredie
študijný  odbor
4215 6  Rybárstvo

Na úvod Hore Ďalej



 

Chronológia zmien

ŠkVP
nadstavbové štúdium:
rybárstvo a životné prostredie
poľnohospodárstvo

rybárstvo - prezentácia

ROČNÍK: PRVÝ

ROZPIS  UČIVA PREDMETU: telesná výchova - chlapci

2 hodiny týždenne, spolu 66 hodín

Názov tematického celku

Témy

Hodiny

Medzipredmetové vzťahy

Očakávané

vzdelávacie výstupy

Kritériá hodnotenia vzdelávacích výstupov

Metódy hodnotenia

Prostriedky hodnotenia

ˇUvod

1

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Oboznámenie žiakov s významom TEV pre aktívne zdravie

1

 

 

 

biológia – 2. ročník – Anatómia a fyziológia živočíchov

-vysvetliť pojem aktívne zdravie,

- posúdiť vplyv pohybovej aktivity človeka na jeho zdravie,

- navrhnúť zdravotne vhodné pohybové činnosti a návyky.

 

- vysvetlil pojem aktívne zdravie,

- posúdil vplyv pohybovej aktivity človeka na jeho zdravie,

- navrhol zdravotne vhodné pohybové činnosti a návyky.

 

- ústne skúšanie frontálne

- ústne individuálne skúšanie

- ústna odpoveď

- ústna odpoveď

Diagnostika VPV

4

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Skok do diaľky z miesta

1

 

- preukázať vlastnú silu, obratnosť, rýchlosť, vytrvalosť a vzťah všeobecnej prípravy na tréningový proces.

- preukázal vlastnú silu, obratnosť, rýchlosť, vytrvalosť –- vysvetlil vzťah všeobecnej prípravy na tréningový proces.

- praktické skúšanie

- praktická činnosť

Člnkový beh 4x10 m

1

Ľah – sed za 1 minútu

1

Vytrvalostný beh

1

Atletika

7

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Kondičné cvičenia

1

 

-          poznať a používať odbornú terminológiu v atletike,

-          poznať kritériá hodnotenia športových výkonov,

-          preukázať vlastné špeciálne schopnosti a celkovú telesnú zdatnosť,

-          zostaviť pohybový program s atletickým zameraním.

-          poznal a používal odbornú terminológiu v atletike,

-          poznal kritériá hodnotenia športových výkonov,

-          preukázal vlastné špeciálne schopnosti a celkovú telesnú zdatnosť,

-          zostavil pohybový program s atletickým zameraním.

- praktické skúšanie

- praktická činnosť

Atletická abeceda

1

Vysoký, polovysoký a nízky štart

1

Šprint – beh na 100 m

1

Beh na 800 m

1

Vytrvalostný beh

1

Skok do diaĺky

1

Športové hry

45

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Basketbal

10

 

-          poznať a používať príslušnú športovú terminológiu,

-          navrhnúť zásady športového tréningu,

-          poznať základné pohybové štruktúry vybraných športových odvetví, základné pravidlá jednotlivých športov a súťaží,

-          uviesť a vysvetliť zásady etiky športu a fair-play konania.

-          poznal a používal príslušnú športovú terminológiu,

-          navrhol zásady športového tréningu,

-          poznal základné pohybové štruktúry vybraných športových odvetví, základné pravidlá jednotlivých športov a súťaží,

-          uviedol a vysvetlil zásady etiky športu a fair-play konania.

- praktické skúšanie

- praktická činnosť

Uvoľňovanie, dribling

2

Prihrávky

2

Streľba

2

Zápasy

3

Hodnotenie

1

Futbal

25

Spracovanie lopty

2

Prihrávky

2

Streľba

2

Dribling

2

Zápasy

4

Spracovanie lopty

2

Prihrávky

2

Streľba

2

Dribling

2

Zápasy

4

Hodnotenie

1

Volejbal

10

Odbíjanie obojručne zhora

2

Odbíjanie obojručne zdola

2

Podanie

2

Smečovanie

1

Zápasy

3

Netradičné športy

9

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Badminton

3

 

-          poznať netradičné športy a ich pravidlá aplikovať v konkrétnej činnosti.

 

-          poznal netradičné športy a ich pravidlá aplikoval v konkrétnej činnosti.

 

- praktické skúšanie

- praktická činnosť

Stolný tenis

3

Nohejbal

3

 

Všeobecné pokyny hodnotenia:

 

Hodnotenie a klasifikácia žiakov sú integrujúcou súčasťou výchovno-vzdelávacej práce v telesnej výchove a jedným z prostriedkov získavania žiakov pre ich vlastné telesné, pohybové, psychické a intelektuálne zdokonaľovanie, pre utváranie trvalého vzťahu k telesnej výchove a športu. Za najdôležitejšie pri hodnotení a klasifikácii žiaka v telesnej výchove považujeme nielen to, aké dôsledky zanechala táto činnosť na zlepšení jeho zdravia, pohybovej dokonalosti a výkonnosti, telesnej zdatnosti, ale aj to, či žiak získal k tejto činnosti vzťah, či sa na nej so záujmom zúčastňoval a či  z nej pociťoval radosť i potešenie. Preto za základné ukazovatele hodnotenia i klasifikácie žiaka považujeme:

- úroveň a zmeny telesnej zdatnosti a všeobecnej pohybovej výkonnosti  s prihliadnutím na  individuálne predpoklady žiaka,

- vzťah žiaka k telesnej výchove a športovej činnosti,

-          získané poznatky z telesnej výchovy a športu.

           Pri hodnotení a klasifikácii predmetu telesná výchova vychádzame z výkonových štandardov uvedených v ŠVP a z Pokynov na hodnotenie vzdelávacích štandardov z telesnej výchovy žiakov stredných škôl (Melicher, A. – Slezák, J. a kol., MŠ SR číslo CD – 2004-3178/6208-1:09). Súhrnné hodnotenie žiaka je vyjadrené klasifikáciou.


Copyright or other proprietary statement goes here.
For problems or questions regarding this web contact [ProjectEmail].
Last updated: júna 01, 2009.