Chronológia zmien
ŠkVP
nadstavbové štúdium:
rybárstvo a životné prostredie
poľnohospodárstvo

| |
ROČNÍK: DRUHÝ
ROZPIS UČIVA PREDMETU: telesná výchova - chlapci
|
2 hodiny týždenne,
spolu 66 hodín
|
Názov tematického
celku
Témy
|
Hodiny
|
Medzipredmetové vzťahy
|
Očakávané
vzdelávacie výstupy
|
Kritériá hodnotenia vzdelávacích výstupov
|
Metódy hodnotenia
|
Prostriedky hodnotenia
|
ˇUvod
|
1
|
|
Žiak má:
|
Žiak:
|
|
|
Oboznámenie žiakov s významom
TEV pre aktívne zdravie
|
1
|
biológia – 2. ročník – Anatómia a fyziológia
živočíchov
|
-vysvetliť pojem aktívne zdravie,
- posúdiť vplyv pohybovej aktivity človeka na jeho
zdravie,
- navrhnúť zdravotne vhodné pohybové činnosti a návyky.
|
- vysvetlil pojem aktívne zdravie,
- posúdil vplyv pohybovej aktivity človeka na jeho
zdravie,
- navrhol zdravotne vhodné pohybové činnosti a návyky.
|
- ústne skúšanie frontálne
- ústne individuálne skúšanie
|
- ústna odpoveď
- ústna odpoveď
|
Diagnostika VPV
|
4
|
|
Žiak má:
|
Žiak:
|
|
|
Skok do diaľky z miesta
|
1
|
|
- preukázať vlastnú silu,
obratnosť, rýchlosť, vytrvalosť a vzťah všeobecnej prípravy na
tréningový proces.
|
- preukázal vlastnú silu,
obratnosť, rýchlosť, vytrvalosť –- vysvetlil vzťah všeobecnej
prípravy na tréningový proces.
|
- praktické skúšanie
|
- praktická činnosť
|
Člnkový beh 4x10 m
|
1
|
Ľah – sed za 1 minútu
|
1
|
Vytrvalostný beh
|
1
|
Atletika
|
7
|
|
Žiak má:
|
Žiak:
|
|
|
Kondičné cvičenia
|
1
|
|
-
poznať a používať odbornú terminológiu v atletike,
-
poznať kritériá hodnotenia športových výkonov,
-
preukázať vlastné špeciálne schopnosti a celkovú
telesnú zdatnosť,
-
zostaviť pohybový program s atletickým zameraním.
|
-
poznal a používal odbornú terminológiu v atletike,
-
poznal kritériá hodnotenia športových výkonov,
-
preukázal vlastné špeciálne schopnosti a celkovú
telesnú zdatnosť,
-
zostavil pohybový program s atletickým zameraním.
|
- praktické skúšanie
|
- praktická činnosť
|
Atletická abeceda
|
1
|
Vysoký, polovysoký a nízky štart
|
1
|
Šprint – beh na 100 m
|
1
|
Beh na 800 m
|
1
|
Vytrvalostný beh
|
1
|
Skok do diaĺky
|
1
|
Športové hry
|
45
|
|
Žiak má:
|
Žiak:
|
|
|
Basketbal
|
10
|
|
-
poznať a používať príslušnú športovú terminológiu,
-
navrhnúť zásady športového tréningu,
-
poznať základné pohybové štruktúry vybraných športových
odvetví, základné pravidlá jednotlivých športov a súťaží,
-
uviesť a vysvetliť zásady etiky športu a fair-play
konania.
|
-
poznal a používal príslušnú športovú terminológiu,
-
navrhol zásady športového tréningu,
-
poznal základné pohybové štruktúry vybraných športových
odvetví, základné pravidlá jednotlivých športov a súťaží,
-
uviedol a vysvetlil zásady etiky športu a fair-play
konania.
|
- praktické skúšanie
|
- praktická činnosť
|
Uvoľňovanie, dribling
|
2
|
Prihrávky
|
2
|
Streľba
|
2
|
Zápasy
|
3
|
Hodnotenie
|
1
|
Futbal
|
25
|
Spracovanie lopty
|
2
|
Prihrávky
|
2
|
Streľba
|
2
|
Dribling
|
2
|
Zápasy
|
4
|
Spracovanie lopty
|
2
|
Prihrávky
|
2
|
Streľba
|
2
|
Dribling
|
2
|
Zápasy
|
4
|
Hodnotenie
|
1
|
Volejbal
|
10
|
Odbíjanie obojručne zhora
|
2
|
Odbíjanie obojručne zdola
|
2
|
Podanie
|
2
|
Smečovanie
|
1
|
Zápasy
|
3
|
Netradičné
športy
|
9
|
|
Žiak má:
|
Žiak:
|
|
|
Badminton
|
3
|
|
-
poznať netradičné športy a ich pravidlá aplikovať
v konkrétnej činnosti.
|
-
poznal netradičné športy a ich pravidlá aplikoval
v konkrétnej činnosti.
|
- praktické skúšanie
|
- praktická činnosť
|
Stolný tenis
|
3
|
Nohejbal
|
3
|
Všeobecné pokyny hodnotenia:
Hodnotenie a klasifikácia
žiakov sú integrujúcou súčasťou výchovno-vzdelávacej práce v telesnej výchove
a jedným z prostriedkov získavania žiakov pre ich vlastné telesné, pohybové,
psychické a intelektuálne zdokonaľovanie, pre utváranie trvalého vzťahu k
telesnej výchove a športu. Za najdôležitejšie pri hodnotení a klasifikácii
žiaka v telesnej výchove považujeme nielen to, aké dôsledky zanechala táto
činnosť na zlepšení jeho zdravia, pohybovej dokonalosti a výkonnosti,
telesnej zdatnosti, ale aj to, či žiak získal k tejto činnosti vzťah, či
sa na nej so záujmom zúčastňoval a či z nej
pociťoval radosť i potešenie. Preto za základné ukazovatele hodnotenia i
klasifikácie žiaka považujeme:
-
úroveň a zmeny telesnej zdatnosti a všeobecnej pohybovej výkonnosti s prihliadnutím na individuálne predpoklady žiaka,
-
vzťah žiaka k telesnej výchove a športovej činnosti,
-
získané poznatky z telesnej výchovy a športu.
Pri hodnotení a klasifikácii predmetu telesná výchova vychádzame
z výkonových štandardov uvedených v ŠVP a z Pokynov na
hodnotenie vzdelávacích štandardov z telesnej výchovy žiakov stredných
škôl (Melicher, A. – Slezák, J. a kol., MŠ SR číslo CD –
2004-3178/6208-1:09). Súhrnné hodnotenie žiaka je vyjadrené klasifikáciou.
|