I. ročník

Stredná odborná škola rybárska Mošovce Rybárstvo a životné prostredie
študijný  odbor
4215 6  Rybárstvo

Na úvod Hore Ďalej



 

Chronológia zmien

ŠkVP
nadstavbové štúdium:
rybárstvo a životné prostredie
poľnohospodárstvo

rybárstvo - prezentácia

ROČNÍK: PRVÝ

ROZPIS  UČIVA PREDMETU: telesná výchova - dievčatá

2 hodiny týždenne, spolu 66 hodín

Názov tematického celku

Témy

Hodiny

Medzipredmetové vzťahy

Očakávané

vzdelávacie výstupy

Kritériá hodnotenia vzdelávacích výstupov

Metódy hodnotenia

Prostriedky hodnotenia

Teoretické vedomosti

4

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Ľudský organizmus ako celok z hľadiska stavby a funkcie

1

biológia – 2. ročník – Anatómia a fyziológia živočíchov

-vysvetliť pojem aktívne zdravie,

- posúdiť vplyv pohybovej aktivity človeka na jeho zdravie,

- navrhnúť zdravotne vhodné pohybové činnosti a návyky.

 

- vysvetlil pojem aktívne zdravie,

- posúdil vplyv pohybovej aktivity človeka na jeho zdravie,

- navrhol zdravotne vhodné pohybové činnosti a návyky.

 

- ústne skúšanie frontálne

- ústne individuálne skúšanie

- ústna odpoveď

- ústna odpoveď

Vplyv telesnej výchovy na somatický, funkčný a zdravotný stav človeka

1

Hygiena a bezpečnosť pri telesnej výchove a športe

1

Z histórie telesnej výchovy a športu

1

Diagnostika VPV

4

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Skok do diaľky z miesta

1

 

- preukázať vlastnú silu, obratnosť, rýchlosť, vytrvalosť a vzťah všeobecnej prípravy na tréningový proces.

- preukázal vlastnú silu, obratnosť, rýchlosť, vytrvalosť –- vysvetlil vzťah všeobecnej prípravy na tréningový proces.

- praktické skúšanie

- praktická činnosť

Člnkový beh 4x10 m

1

Ľah – sed za 1 minútu

1

Vytrvalostný beh

1

Atletika

15

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Kondičné cvičenia

2

 

-          poznať a používať odbornú terminológiu v atletike,

-          poznať kritériá hodnotenia športových výkonov,

-          preukázať vlastné špeciálne schopnosti a celkovú telesnú zdatnosť,

-          zostaviť pohybový program s atletickým zameraním.

-          poznal a používal odbornú terminológiu v atletike,

-          poznal kritériá hodnotenia športových výkonov,

-          preukázal vlastné špeciálne schopnosti a celkovú telesnú zdatnosť,

-          zostavil pohybový program s atletickým zameraním.

- praktické skúšanie

- praktická činnosť

Atletická abeceda

1

Vysoký, polovysoký a nízky štart

1

Štafetový beh

1

*         

 

 

Šprint – beh na 100 m

1

Beh na 800 m

1

Vytrvalostný beh

1

Skok do diaľky

1

 

Hod granátom

1

 

Rozvoj výbušnej a dynamickej sily

3

 

Regeneračné a kompenzačné cvičenia

2

 

Gymnastika

10

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Poradové cvičenia

1

 

-          poznať a používať gymnastické názvoslovie,

-          poznať techniku a funkciu cvičebných tvarov, aplikovať na konkrétnych cvičeniach,

-          preukázať vlastný estetický prejav, pohybovú pamäť a kreativitu,

-          poznať a podľa potreby použiť prvky sebaobrany.

-          poznal a používal gymnastické názvoslovie,

-          poznal techniku a funkciu cvičebných tvarov, aplikoval na konkrétnych cvičeniach,

-          preukázal vlastný estetický prejav, pohybovú pamäť a kreativitu,

-          poznal a podľa potreby použil prvky sebaobrany.

- praktické skúšanie

- praktická činnosť

Všestranne rozvíjajúce cvičenia

1

Akrobatické cvičenia

2

Preskoky

1

Cvičenia na náradí

2

Regeneračné a kompenzačné cvičenia

1

Základy sebaobrany

2

 

 

Športové hry

24

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Basketbal

9

 

-          poznať a používať príslušnú športovú terminológiu,

-          navrhnúť zásady športového tréningu,

-          poznať základné pohybové štruktúry vybraných športových odvetví, základné pravidlá jednotlivých športov a súťaží,

-          uviesť a vysvetliť zásady etiky športu a fair-play konania.

-          poznal a používal príslušnú športovú terminológiu,

-          navrhol zásady športového tréningu,

-          poznal základné pohybové štruktúry vybraných športových odvetví, základné pravidlá jednotlivých športov a súťaží,

-          uviedol a vysvetlil zásady etiky športu a fair-play konania.

- praktické skúšanie

- praktická činnosť

Volejbal

15

Netradičné športy

6

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Badminton

2

 

-          poznať netradičné športy a ich pravidlá aplikovať v konkrétnej činnosti.

 

-          poznal netradičné športy a ich pravidlá aplikoval v konkrétnej činnosti.

 

- praktické skúšanie

- praktická činnosť

Stolný tenis

2

Nohejbal

2

Diagnostika VPV

4

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Skok do diaľky z miesta

1

 

-          preukázať zdokonalenie svojich schopností a zručností.

 

-          preukázal zdokonalenie svojich schopností a zručností.

 

- praktické skúšanie

- praktická činnosť

Člnkový beh 4x10 m

1

Ľah – sed za 1 minútu

1

Vytrvalostný beh

1

 

Copyright or other proprietary statement goes here.
For problems or questions regarding this web contact [ProjectEmail].
Last updated: júna 01, 2009.