Chronológia zmien
ŠkVP
nadstavbové štúdium:
rybárstvo a životné prostredie
poľnohospodárstvo

| |
ROČNÍK: DRUHÝ
ROZPIS UČIVA PREDMETU: biológia
|
2 hodiny týždenne,spolu
66 vyučovacích hodín
|
Názov tematického
celku
Témy
|
Hodiny
|
Medzipredmetové vzťahy
|
Očakávané
vzdelávacie výstupy
|
Kritériá hodnotenia vzdelávacích výstupov
|
Metódy hodnotenia
|
Prostriedky hodnotenia
|
Biológia živočíchov
|
28
|
|
Žiak má:
|
Žiak:
|
|
|
Histológia – tkanivá
|
1
|
Chov hospodárskych
zviert 1.roč
Základy
anatómie a fyziológie
|
vysvetliť význam poznania histológie.
charakterizovať jednotlivé tkanivá ako základ stavby
organizmu.
|
vysvetlil význam poznania histológie.
charakterizoval jednotlivé tkanivá ako základ stavby
organizmu.
|
ústne frontálne skúšanie
písomné skúšanie
|
ústne odpovede
neštandardizovaný
test
písomná práca
|
Epitelové
|
1
|
Spojivové
|
1
|
Svalové
|
1
|
Nervové
|
1
|
Organológia - orgány
|
1
|
Chov hospodárskych
zviert 1.roč
Základy
anatómie a fyziológie
|
objasniť význam organológie.
poznať orgánové sústavy a ich význam pre zabezpečenie
a správnej činnosti organizmu živočícha.
popísať pokryv tela
popísať pohybovú sústavu
popísať regulačné sústavy
popísať zmyslovú sústavu
charakterizovať telové tekutiny a popísať obehovú
sústavu
popísať dychaciu sústavu
popísať tráviacu sústavu
popísať vylučovaciu a rozmnožovaciu sústavu
|
objasnil význam organológie.
poznal orgánové sústavy a ich význam pre zabezpečenie
a správnej činnosti organizmu živočícha.
popísal pokryv tela
popísal pohybovú sústavu
popísal regulačné sústavy
popísal zmyslovú sústavu
charakterizoval telové tekutiny a popísal obehovú sústavu
popísal dychaciu sústavu
popísal tráviacu sústavu
popísal vylučovaciu a rozmnožovaciu sústavu
|
ústne frontálne skúšanie
písomné skúšanie
|
ústne odpovede
neštandardizovaný
test
písomná práca
|
Pokryv tela
|
2
|
Oporná sústava - kostra
|
2
|
Pohybová sústava
|
1
|
Hormonálna sústava
|
2
|
Nervová sústava
|
2
|
Zmyslové orgány
|
2
|
Telové tekutiny
|
2
|
Obehová sústava
|
2
|
Dýchacia sústava
|
2
|
Tráviaca sústava
|
2
|
Vylučovacia sústava
|
1
|
Rozmnožovacia sústava
|
2
|
Systém živočíchov
|
24
|
|
Žiak má:
|
Žiak:
|
|
|
Živočíšna ríša
|
1
|
Chov hospodárskych
zviert 1.roč
Chov HD,ošípaných,oviec,hydiny,
králikov,včiel
|
Charakterizovať systém živočíšnej ríše
Charakterizovať a poznať jednobunkovce
|
Charakterizoval systém živočíšnej ríše
Charakterizoval a poznal jednobunkovce
|
|
|
Jednobunkovce
|
1
|
Koreňonožce, bičíkovce
|
1
|
Výtrusovce, nálevníky
|
1
|
charakterizovať a poznať jednotlivé skupiny
mnohobunkovcov
|
charakterizoval a poznal jednotlivé skupiny
mnohobunkovcov
|
ústne frontálne skúšanie
písomné skúšanie
počítačová prezentácia
|
ústne odpovede
neštandardizovaný
test
písomná práca
počítačová prezentácia
|
Mnohobunkovce
|
1
|
Hubky,pŕhlivce
|
1
|
Ploskavce, okrúhlovce
|
1
|
Mäkkýše, obrúčkavce
|
1
|
Článkonožce-klepietkavce, žiabrovce
|
1
|
-vzdušnicovce
|
1
|
Chordáty-plášťovce, kopijovce
|
1
|
Stavovce-znaky a rozdelenie
|
2
|
Kruhoústovce, drsnokožce
|
1
|
Ryby
|
2
|
Obojživelníky
|
1
|
Plazy
|
1
|
Vtáky
|
2
|
Cicavce
|
3
|
Domestikácia
|
1
|
Základy genetiky
|
10
|
|
Žiak má:
|
Žiak:
|
|
|
Základné pojmy
|
1
|
Chov hospodárskych
zviert 1.roč
Všeobecné
základy chovu HZ
|
charakterizovať genetiku
vysvetliť mat.základy genetiky a popísať
chromozomy.
Vysvetliť dedičnosť pohlavia, kvalitatívnych a kvantitatívnych
znakov.
|
charakterizoval genetiku
vysvetlil mat.základy genetiky a popísal chromozomy.
Vysvetlil dedičnosť pohlavia, kvalitatívnych a kvantitatívnych
znakov.
|
ústne frontálne skúšanie
písomné skúšanie
|
ústne odpovede
neštandardizovaný
test
písomná práca
|
Materiálne základy genetiky
|
2
|
Chromozómy
|
1
|
Dedičnosť pohlavia
|
1
|
Mendelove zákony
|
3
|
Dedičnosť kvalitatívnych znakov
|
1
|
Dedičnosť kvantitatívnych znakov
|
1
|
Základy etológie
|
4
|
|
Žiak má:
|
Žiak:
|
|
|
Význam a predmet štúdia
|
1
|
|
charakterizovať predmet.
|
charakterizoval predmet.
|
ústne frontálne skúšanie
písomné skúšanie
|
ústne odpovede
neštandardizovaný
test
písomná práca
|
Správanie zvierat
|
2
|
Chov hospodárskych
zvierat
1.roč.
|
popísať správanie zvierat avysvetliť význam a vplyv
stresu na zviera.
|
popísať správanie zvierat avysvetliť význam a vplyv
stresu na zviera.
|
Vplyv stresu
|
1
|
Všeobecné pokyny hodnotenia:
Pri každom hodnotení tematického celku používame všeobecné kritériá
a klasifikáciu uvedenú v tomto ŠkVP (pre jednotlivcov, skupinu, pre
ústne a písomné práce). Neštandardizované didaktické testy
pripravuje vyučujúci.
Po ukončení tematického celku v danom
vyučovacom predmete pripraví vyučujúci neštandardizovaný didaktický test
na overenie vedomostí a zručností žiakov. Otázky
v písomnej práci a neštandardizovaných didaktických testoch nesmú
presahovať stanovenú úroveň vzdelávacích výstupov v jednotlivých
tematických celkoch. Hodnotenie písomnej práce a neštandardizovaného
didaktického testu stanovuje vyučujúci a žiaci sú s ním oboznámení
po ukončení testu. Výsledky písomnej práce a neštandardizovaného
didaktického testu sú významnou súčasťou sumatívneho hodnotenia a uchovávajú
sa počas doby štúdia žiaka. Vo výslednej
klasifikáciu sa odzrkadľuje súhrnne hodnotenie , ktoré sa odvíja od miery
zvládnutia obsahového a výkonového štandardu, priebežné
hodnotenie, ktoré preveruje schopnosť žiaka využiť medzipredmetové vzťahy
a uplatniť získané vedomosti a schopnosti pri riešení konkrétnych
úloh a práca žiaka v skupine.
Klasifikácia písomných prác a neštandardizovaných
didaktických testov:
Stupeň 1 – výborný,
žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na
90%, (z maximálneho počtu bodov),
Stupeň 2 – chválitebný žiak obsahový a výkonový
štandard predmetu ovláda aspoň na 75%, (z maximálneho počtu bodov),
Stupeň 3 – dobrý
žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 50
%, (z maximálneho počtu bodov),
Stupeň 4 – dostatočný žiak
obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 30%, (z maximálneho
počtu bodov),
Stupeň 5 - nedostatočný žiak obsahový a výkonový štandard
predmetu ovláda na menej ako 30 %, (z maximálneho počtu bodov).
|