II. ročník

Stredná odborná škola rybárska Mošovce Rybárstvo a životné prostredie
študijný  odbor
4215 6  Rybárstvo

Naspäť Na úvod Hore



 

Chronológia zmien

ŠkVP
nadstavbové štúdium:
rybárstvo a životné prostredie
poľnohospodárstvo

rybárstvo - prezentácia

ROČNÍK: DRUHÝ

ROZPIS  UČIVA PREDMETU:   biológia

2 hodiny týždenne,spolu 66 vyučovacích hodín

Názov tematického celku

Témy

Hodiny

Medzipredmetové vzťahy

Očakávané

vzdelávacie výstupy

Kritériá hodnotenia vzdelávacích výstupov

Metódy hodnotenia

Prostriedky hodnotenia

Biológia živočíchov   

28

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Histológia – tkanivá

1

Chov hospodárskych zviert 1.roč

Základy anatómie a fyziológie

*        vysvetliť význam poznania histológie.

 

*        charakterizovať jednotlivé tkanivá ako základ stavby organizmu.

*        vysvetlil význam poznania histológie.

*        charakterizoval jednotlivé tkanivá ako základ stavby organizmu.

ústne frontálne skúšanie

písomné skúšanie

ústne odpovede

neštandardizovaný

test

písomná práca

Epitelové

1

Spojivové

1

Svalové

1

Nervové

1

Organológia - orgány

1

Chov hospodárskych zviert 1.roč

Základy anatómie a fyziológie

*        objasniť význam organológie.

*        poznať orgánové sústavy a ich význam pre zabezpečenie a správnej činnosti organizmu živočícha.

*        popísať pokryv tela

*        popísať pohybovú sústavu

*        popísať regulačné sústavy

*        popísať zmyslovú sústavu

*        charakterizovať telové tekutiny a popísať obehovú sústavu

*        popísať dychaciu sústavu

*        popísať tráviacu sústavu

*        popísať vylučovaciu a rozmnožovaciu sústavu

 

 

 

*        objasnil význam organológie.

*        poznal orgánové sústavy a ich význam pre zabezpečenie a správnej činnosti organizmu živočícha.

*        popísal pokryv tela

*        popísal pohybovú sústavu

*        popísal regulačné sústavy

*        popísal zmyslovú sústavu

*        charakterizoval telové tekutiny a popísal obehovú sústavu

*        popísal dychaciu sústavu

*        popísal tráviacu sústavu

*        popísal vylučovaciu a rozmnožovaciu sústavu

 

 

ústne frontálne skúšanie

písomné skúšanie

ústne odpovede

neštandardizovaný

test

písomná práca

Pokryv tela

2

Oporná sústava - kostra

2

Pohybová sústava

1

Hormonálna sústava

2

Nervová sústava

2

Zmyslové orgány

2

Telové tekutiny

2

Obehová sústava

2

Dýchacia sústava

2

Tráviaca sústava

2

Vylučovacia sústava

1

Rozmnožovacia sústava

2

Systém živočíchov

24

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Živočíšna ríša

1

Chov hospodárskych zviert 1.roč

Chov HD,ošípaných,oviec,hydiny,

králikov,včiel

*        Charakterizovať systém živočíšnej ríše

*        Charakterizovať a poznať jednobunkovce

*        Charakterizoval systém živočíšnej ríše

*        Charakterizoval a poznal jednobunkovce

 

 

Jednobunkovce

1

Koreňonožce, bičíkovce

1

Výtrusovce, nálevníky

1

*        charakterizovať a poznať jednotlivé skupiny mnohobunkovcov

*        charakterizoval a poznal jednotlivé skupiny mnohobunkovcov

ústne frontálne skúšanie

písomné skúšanie

 

počítačová prezentácia

ústne odpovede

neštandardizovaný

test

písomná práca

počítačová prezentácia

Mnohobunkovce

1

Hubky,pŕhlivce

1

Ploskavce, okrúhlovce

1

Mäkkýše, obrúčkavce

1

Článkonožce-klepietkavce, žiabrovce

1

                     -vzdušnicovce

1

Chordáty-plášťovce, kopijovce

1

Stavovce-znaky a rozdelenie

2

Kruhoústovce, drsnokožce

1

Ryby

2

Obojživelníky

1

Plazy

1

Vtáky

2

Cicavce

3

Domestikácia

1

Základy genetiky

10

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Základné pojmy

1

Chov hospodárskych zviert 1.roč

Všeobecné základy chovu HZ

*        charakterizovať genetiku

*        vysvetliť mat.základy genetiky a popísať chromozomy.

*        Vysvetliť dedičnosť pohlavia, kvalitatívnych a kvantitatívnych znakov.

*        charakterizoval genetiku

*        vysvetlil mat.základy genetiky a popísal chromozomy.

*        Vysvetlil dedičnosť pohlavia, kvalitatívnych a kvantitatívnych znakov.

ústne frontálne skúšanie

písomné skúšanie

ústne odpovede

neštandardizovaný

test

písomná práca

Materiálne základy genetiky

2

Chromozómy

1

Dedičnosť pohlavia

1

Mendelove zákony

3

Dedičnosť kvalitatívnych znakov

1

Dedičnosť kvantitatívnych znakov

1

Základy etológie

4

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Význam a predmet štúdia

1

 

*        charakterizovať predmet.

*        charakterizoval predmet.

ústne frontálne skúšanie

písomné skúšanie

ústne odpovede

neštandardizovaný

test

písomná práca

Správanie zvierat

2

Chov hospodárskych zvierat

1.roč.

*        popísať správanie zvierat avysvetliť význam a vplyv stresu na zviera.

*        popísať správanie zvierat avysvetliť význam a vplyv stresu na zviera.

Vplyv stresu

1

Všeobecné pokyny hodnotenia:

                  Pri každom hodnotení tematického celku používame všeobecné kritériá a klasifikáciu uvedenú v tomto ŠkVP (pre jednotlivcov, skupinu, pre ústne a písomné práce). Neštandardizované didaktické testy pripravuje vyučujúci.

Po ukončení tematického celku v danom vyučovacom predmete pripraví vyučujúci neštandardizovaný didaktický test na overenie vedomostí a zručností žiakov. Otázky v písomnej práci a neštandardizovaných didaktických testoch nesmú presahovať stanovenú úroveň vzdelávacích výstupov v jednotlivých tematických celkoch. Hodnotenie písomnej práce a neštandardizovaného didaktického testu stanovuje vyučujúci a žiaci sú s ním oboznámení po ukončení testu. Výsledky písomnej práce a neštandardizovaného didaktického testu sú významnou súčasťou sumatívneho hodnotenia a uchovávajú sa počas  doby štúdia žiaka. Vo výslednej klasifikáciu sa odzrkadľuje súhrnne hodnotenie , ktoré sa odvíja od miery zvládnutia obsahového a výkonového štandardu,  priebežné hodnotenie, ktoré preveruje schopnosť žiaka využiť medzipredmetové vzťahy a uplatniť získané vedomosti a schopnosti pri riešení konkrétnych úloh a práca žiaka v skupine.

Klasifikácia písomných prác a neštandardizovaných didaktických testov:

Stupeň 1 – výborný,            žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 90%, (z maximálneho počtu bodov),

Stupeň 2 – chválitebný      žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 75%, (z maximálneho počtu bodov),

Stupeň 3 – dobrý                žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 50 %, (z maximálneho počtu bodov),

Stupeň 4 – dostatočný       žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 30%, (z maximálneho počtu bodov),

Stupeň 5 - nedostatočný   žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda na menej ako 30 %, (z maximálneho počtu bodov).

 

Copyright or other proprietary statement goes here.
For problems or questions regarding this web contact [ProjectEmail].
Last updated: júna 01, 2009.