II. ročník

Stredná odborná škola rybárska Mošovce Rybárstvo a životné prostredie
študijný  odbor
4215 6  Rybárstvo

Na úvod Hore Ďalej



 

Chronológia zmien

ŠkVP
nadstavbové štúdium:
rybárstvo a životné prostredie
poľnohospodárstvo

rybárstvo - prezentácia

ROČNÍK: DRUHÝ

ROZPIS  UČIVA PREDMETU:          Motorové vozidlá

     spolu  66 hodín

Názov tematického celku

Témy

Hodiny

Medzipredmetové vzťahy

Očakávané

vzdelávacie výstupy

Kritériá hodnotenia vzdelávacích výstupov

Metódy hodnotenia

Prostriedky hodnotenia

Pravidlá cestnej premávky /PCP/

 

30

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

 

Úvodná hodina do predmetu,

 význam, pomôcky, druhy vodičských oprávnení,

 

 

1

 

*        vedieť charakterizovať základné pojmy a vedieť druhy vodičských oprávnení,

*        poznať základné pomôcky a ich použitie/ako správne využívať učebnicu .... /

*        správne charakterizoval základné pojmy ako sú  motorové vozidlo, nemotorové vozidlo, vodičské oprávnenie, ....

*        vedel, aké pomôcky sa používajú v predmete

 

ústne frontálne skúšanie

 

ústne odpovede

samostatná práca-výkres

Zákon č. 8/2009 úvodné časti

4

*        vedieť charakterizovať základné pojmy zo  zákona,

*        vedieť povinnosti vodičov a ostatných účastníkov na cestách,

*        vedel význam základných pojmov zo zákona o cestnej premávke,

*        vedel, aké povinnosti vodiča sú v cestnej premávke,

ústne frontálne skúšanie

 

ústne odpovede

 

Vyhl.  č.  9/2009, dopravné značky a dopravné zariadenia

5

*        poznať obsahový význam značiek používaných na cestách,

*        vedieť vysvetliť význam  každej dopravnej značky,

*        vedieť rozlíšiť platnosť značiek,

*        vysvetliť čo nie je dovolené, alebo zakázané pri značkách,

*        poznal dopravné značky a dopravné zariadenia,

*        vedel význam dopravných značiek,

*        vysvetlil, ktoré sú zakázané činnosti vodiča pri dopravných značkách

ústne frontálne skúšanie,

skúšanie testom

 

ústne odpovede

skúšobný test

Zákon č. 8/2009 a  Vyhl.  č.  9/2009, riadenie premávky svetelnými signálmi a pokynmi policajta

2

*        poznať zásady riadenia cestnej premávky,

*        vedieť význam signálov a pokynov policajta,

*        vysvetliť zásady prednosti v jazde,

*        poznal zásady riadenia cestnej premávky,

*        vedel význam svetelných signálov,

*        vedel zásady prednosti v jazde

ústne frontálne skúšanie,

skúšanie testom

 

ústne odpovede

skúšobný test

Riešenie dopravných situácií, riešenie križovatiek

5

*        vedieť riešiť dopravné situácie na cestách, najmä na križovatkách,

*        poznať zásady dávania prednosti v jazde,

*        vedel riešiť dopravné situácie v cestnej premávke,

*        poznal zásady dávania prednosti v jazde,

ústne frontálne skúšanie,

skúšanie testom

 

ústne odpovede

skúšobný test

Zákon č. 8/2009,  ostatné paragrafy zo zákona o cestnej premávke

5

*        poznať ostatné paragrafy zo ZK č. 8/2009,

*        vedieť dodržiavať ustanovenia jednotlivých paragrafov, ktoré tvoria zásady PCP na cestách

*        vedel ostatné paragrafy zo zákona o PCP,

*        vedel vysvetliť zásady a význam ostatných paragrafov v cestnej premávke

ústne frontálne skúšanie,

skúšanie testom

 

ústne odpovede

skúšobný test

Podmienky premávky vozidiel na cestných komunikáciách, výbava vozidiel

2

*        poznať, za akých podmienok môže vozidlo použiť v cestnej premávke,

*        charakterizovať jednotlivé časti vo výbave vozidiel,

*        vedieť využitie jednotlivých častí výbavy vozidla,

*        charakterizoval zásady použitia vozidla v cestnej premávke,

*        vysvetlil použitie jednotlivých častí výbavy vozidiel,

ústne frontálne skúšanie,

skúšanie testom

 

ústne odpovede

skúšobný test

Ostatné súvisiace predpisy, STK, EK, .....

2

*        poznať ostatné súvisiace predpisy v súvislosti s využívaním vozidiel na cestách

*        poznal ostatné súvisiace predpisy s používaním vozidiel na komunikáciách,

ústne frontálne skúšanie,

 

ústne odpovede

 

Poistenie vozidiel, plnenie škodovej udalosti

1

*        vedieť ako postupovať pri dopravnej nehode,

*        vedel, ako sa správať pri dopravnej nehode

ústne frontálne skúšanie,

 

ústne odpovede

 

Trestno právna zodpovednosť vodičov, priestupky, pokuty, sadzobník pokút

1

*        poznať zásady riešenia priestupkov pri porušení platných zákonov,

*        vysvetlil, ako sa postupuje pri porušení zákona o cestnej premávke

ústne frontálne skúšanie,

 

ústne odpovede

 

Precvičenie PCP štandardným testom

2

*        overiť si svoje znalosti z prepisov  PCP štandardným testom,

*        overil si svoje vedomosti z PCP ako príprave  na preskúšanie dopravným inšpektorátom Slovenskej polície pri získaní vodičského oprávnenia zvolenej skupiny,

skúšanie testom

 

skúšobný test

Konštrukcia a údržba vozidiel

23

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Rozdelenie vozidiel, základná terminológia vozidiel, hlavné časti vozidla a ich funkcia

2

 

*        charakterizovať druhy vozidiel,

*        poznať základné pojmy vozidiel,

*        opísať jednotlivé časti vozidla a ich funkciu,

*        charakterizoval jednotlivé druhy vozidiel,

*        vysvetlil základné pojmy vozidiel,

*        opísal hlavné časti vozidiel

ústne frontálne skúšanie,

 

ústne odpovede

 

Motor vozidla: charakteristika, druhy motorv, činnosť motorov, časti motora, sústavy motora, príslušenstvo motorov, ošetrovanie motorov

8

*        poznať motor, jeho princíp práce,

*        charakterizovať jednotlivé časti vo vzťahu k správnemu a efektívnemu  využitiu motora

*        poznal zloženie motora,

*        charakterizoval jednotlivé časti vo vzťahu k bezpečnosti a efektívnemu využitiu energie motora

ústne frontálne skúšanie,

skúšanie testom

 

ústne odpovede

skúšobný test

Prenos energie z motora, prevody a ich ošetrovanie

3

*        vedieť význam a používanie spojky a ostatných prevodov vozidla,

*        vysvetlil význam spojky a ostatných prevodov vo vozidle,

ústne frontálne skúšanie,

skúšanie testom

 

ústne odpovede

skúšobný test

Podvozok vozidla, nápravy, pneumatiky, riadenie

3

*        charakterizovať podvozkovú časť vozidla,  jeho časti a vedieť využívať vo vzťahu k hospodárnosti a bezpečnosti v cestnej premávke,

*        opísal jednotlivé časti a ich správne využívanie v cestnej premávke,

ústne frontálne skúšanie,

skúšanie testom

 

ústne odpovede

skúšobný test

Brzdová sústava vozidla

3

*        vedieť hlavné časti brzdového systému vo vzťahu k bezpečnému použitiu vozidiel v cestnej premávke,

*        vysvetlil hlavné časti, ich ošetrovanie a kontrolu vo vzťahu k bezpečnosti v cestnej premávky,

ústne frontálne skúšanie,

skúšanie testom

 

ústne odpovede

skúšobný test

Elektrická sústava vozidla

2

*        poznať časti elektrickej sústavy vozidiel vo vzťahu k bezpečnému použitiu vozidiel v cestnej premávke,

*        charakterizoval časti elektrickej sústavy vozidiel vo vzťahu k bezpečnému použitiu vozidiel v cestnej premávke,

ústne frontálne skúšanie,

skúšanie testom

 

ústne odpovede

skúšobný test

Ostatné sústavy vozidla /hydraulika, príslušenstvo ..../

1

*        poznať časti hydrauliky  vozidiel a ostatných časti podľa druhu vozidla,

*        poznal časti hydrauliky  vozidiel a ostatných časti podľa druhu vozidla,

ústne frontálne skúšanie,

skúšanie testom

 

ústne odpovede

skúšobný test

Technické údržby, ošetrovanie vozidiel, starostlivosť o vozidlá, ochrana životného prostredia vo vzťahu vozidlo-príroda

1

*        poznať význam ošetrovania vozidla,

*        vysvetliť zásady technickej údržby vozidiel,

*        vysvetlil zásady technických údržieb a kontroly vozidiel  pri použití vozidla na cestách,

ústne frontálne skúšanie,

skúšanie testom

 

ústne odpovede

skúšobný test

Teória vedenia vozidla

4

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Ovládacie prvky vozidla, bezpečnostné zariadenie vozidla

1

 

*        charakterizovať ovládacie prvky vozidla,

*        vedieť význam ukazovateľov a oznamovačov na prístrojovej doske vozidla,

*        vysvetlil ovládacie prvky vozidla,

*        opísal  význam ukazovateľov a oznamovačov na prístrojovej doske vozidla,

ústne frontálne skúšanie,

 

ústne odpovede

 

Príprava vozidla na jazdu

1

*        poznať zásady prípravy  vozidla na jazdu,

*        charakterizoval  zásady prípravy  vozidla na jazdu,

ústne frontálne skúšanie,

 

ústne odpovede

 

Jazda za rôznych situácií

2

*        poznať zásady ovládania vozidla pri rôznych situáciách, a podmienkach, ktoré sa môžu vyskytnúť v cestnej premávke,

*        vysvetlil  zásady ovládania vozidla pri rôznych situáciách, a podmienkach, ktoré sa môžu vyskytnúť v cestnej premávke,

ústne frontálne skúšanie,

 

ústne odpovede

 

Zásady bezpečnej jazdy

6

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Fyzikálne vlastnosti jazdy

1

 

*        vedieť vzťah: človek-vozidlo-prostredie a fyzikálne zákonitosti jazdy,

*        charakterizoval vzťah: človek-vozidlo-prostredie a fyzikálne zákonitosti jazdy

ústne frontálne skúšanie,

 

ústne odpovede

 

Činitele vplývajúce na jazdu

1

*        poznať zákonitosti väzby: človek-vozidlo-prostredie,

*        charakterizoval jednotlivé zložky vzťahu:  človek-vozidlo-prostredie

ústne frontálne skúšanie,

 

ústne odpovede

 

Zásady predvídavosti vodiča, kritické situácie, reakcie vodiča, riziková jazda

 

1

*        opísať rôzne kritické situácie  v cestnej premávke,

*        opísal rôzne kritické situácie  v cestnej premávke,

*        vysvetlil, ako sa správať pri rizikovej jazde,

ústne frontálne skúšanie,

 

ústne odpovede

 

Riešenie nebezpečných situácií, zlyhanie bŕzd vo svahu

1

*        poznať zásady v ovládaní vozidla pri náhlej poruche,

*        poznal zásady v ovládaní vozidla pri náhlej poruche,

ústne frontálne skúšanie,

 

ústne odpovede

 

Alkohol a toxikománia a ich vplyv na bezpečnú jazdu

1

*        vysvetliť,  ako vplýva požitie alkoholu a iných nebezpečných látok na jazdu

*        charakterizovať, aké druhy látok, alebo prostriedkov nie je dovolené požívať pred a počas jazdy,

*        vysvetlil,  ako vplýva požitie alkoholu a iných nebezpečných látok na jazdu

*        charakterizoval, aké druhy látok, alebo prostriedkov nie je dovolené požívať pred a počas jazdy,

ústne frontálne skúšanie,

 

ústne odpovede

 

Dopravné nehody – rozbor, rôzne rizikové situácie

1

*        poznať hlavné príčiny dopravných nehôd, a ako predchádzať dopravnej nehode,

*        poznal hlavné príčiny dopravných nehôd, a ako predchádzať dopravnej nehode,

ústne frontálne skúšanie,

 

ústne odpovede

 

Opakovanie a precvičovanie

3

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Precvičenie PCP štandardným testom

2

 

*        prehĺbiť a utvrdiť svoje poznatky z predmetu tak, aby úspešne vykonal skúšky na dopravnom inšpektoráte pre získanie vodičského oprávnenia zvolenej skupiny,

*        prehĺbil a utvrdil svoje poznatky z predmetu tak, aby úspešne vykonal skúšky na dopravnom inšpektoráte pre získanie vodičského oprávnenia zvolenej skupiny

písomne testom

cvičný test

Opakovanie konštrukcie vozidiel

1

 

*        prehĺbiť svoje poznatky z náuky o konštrukcii a údržbe vozidiel.

*        prehĺbil svoje poznatky z náuky o konštrukcii a údržbe vozidiel.

ústne frontálne skúšanie

 

ústne odpovede

 

 

 

Všeobecné pokyny hodnotenia:

 

Pri každom hodnotení tematického celku používame všeobecné kritériá a klasifikáciu uvedenú v tomto ŠkVP (pre jednotlivcov, skupinu, pre ústne). Neštandardizované didaktické testy pripravuje vyučujúci.

Po ukončení tematického celku v danom vyučovacom predmete pripraví vyučujúci neštandardizovaný didaktický test na overenie vedomostí a zručností žiakov. Otázky v písomnej práci a neštandardizovaných didaktických testoch nesmú presahovať stanovenú úroveň vzdelávacích výstupov v jednotlivých tematických celkoch. Hodnotenie písomnej práce a neštandardizovaného didaktického testu stanovuje vyučujúci a žiaci sú s ním oboznámení po ukončení testu. Výsledky písomnej práce a neštandardizovaného didaktického testu sú významnou súčasťou sumatívneho hodnotenia a uchovávajú sa počas  doby štúdia žiaka. Vo výslednej klasifikáciu sa odzrkadľuje súhrnne hodnotenie , ktoré sa odvíja od miery zvládnutia obsahového a výkonového štandardu,  priebežné hodnotenie, ktoré preveruje schopnosť žiaka využiť medzipredmetové vzťahy a uplatniť získané vedomosti a schopnosti pri riešení konkrétnych úloh a práca žiaka v skupine.

Klasifikácia písomných prác a neštandardizovaných didaktických testov:

Stupeň 1 – výborný,            žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 90%, (z maximálneho počtu bodov),

Stupeň 2 – chválitebný      žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 75%, (z maximálneho počtu bodov),

Stupeň 3 – dobrý                žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 50 %, (z maximálneho počtu bodov),

Stupeň 4 – dostatočný       žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 30%, (z maximálneho počtu bodov),

Stupeň 5 - nedostatočný   žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda na menej ako 30 %, (z maximálneho počtu bodov).

 

Copyright or other proprietary statement goes here.
For problems or questions regarding this web contact [ProjectEmail].
Last updated: mája 21, 2009.