ROZPIS UČIVA PREDMETU: Občianska náuka
|
33 vyučovacích hodín ročne, 1 hodina týždenne
|
|
Názov
tematického celku
Témy
|
Hodiny
|
Medzipredmetové vzťahy
|
Očakávané
vzdelávacie výstupy
|
Kritériá hodnotenia vzdelávacích výstupov
|
Metódy hodnotenia
|
Prostriedky hodnotenia
|
|
Základy
etiky
|
16
|
Etická výchova, všetky
predmety
|
Žiak má:
|
Žiak:
|
|
|
|
Morálka
a spoločnosť
|
|
|
·
definovať morálku a spoločnosť
|
·
definoval morálku a spoločnosť
|
Motivačné
Expozičné
Problémové
Samostatná práca
Samostatné štúdium literatúry
Fixačné
Klasické aid. Metódy
Brainstroming
|
Individuálna práca
Neštandardizovaný didaktický test
tvorivý rohovor
referát
individuálna odpoveď
|
|
Vznik a vývoj
morálky
|
|
|
Morálne normy
|
|
|
Základné ľudské
hodnoty ich vzťah k spoločenským
vedám
|
|
|
Sloboda, ľudskosť
|
|
|
Zodpovednosť,
svedomie
|
|
|
Šťastie, zmysel života
|
|
|
Medziľudské vzťahy
v spoločnosti, tolerancia
|
|
|
·
charakterizovať vznik a vývoj morálky
|
·
charakterizoval vznik a vývoj morálky
|
Motivačné
Expozičné
Problémové
Samostatná práca
Samostatné štúdium literatúry
Fixačné
Klasické aid. Metódy
Brainstroming
|
|
|
Spravodlivosť
|
|
|
Dôvera, spolucítenie
|
|
|
Morálne problémy súčasného
človeka, problémy ekológie
|
|
|
Problémy genetiky,
medicíny
|
|
|
Profesijná etika
|
|
|
Etické problémy budúceho
povolania podľa zamerania školy
|
|
|
·
vymenovať morálne normy
|
·
vymenoval morálne normy
|
Motivačné
Expozičné
Problémové
Samostatná práca
Samostatné štúdium literatúry
Fixačné
Klasické aid. Metódy
Brainstroming
|
Individuálna práca
Neštandardizovaný didaktický test
tvorivý rohovor
|
|
Aktuálne otázky
spoločenského a politického
života
|
2
|
|
·
vymenoval základné
ľudské hodnoty
|
·
vymenoval základné ľudské hodnoty
|
Motivačné
Expozičné
Problémové
Samostatná práca
Samostatné štúdium literatúry
Fixačné
Klasické aid. Metódy
Brainstroming
|
Individuálna práca
Neštandardizovaný didaktický test
tvorivý rohovor
|
|
·
definovať slobodu a ľudskosť
|
·
definoval slobodu a ľudskosť
|
Motivačné
Expozičné
Problémové
Samostatná práca
Samostatné štúdium literatúry
Fixačné
Klasické aid. Metódy
Brainstroming
|
referát
individuálna odpoveď
|
|
·
definovať zodpovednosť svedomie
|
·
definoval zodpovednosť a svedomie
|
Motivačné
Expozičné
Problémové
Samostatná práca
Samostatné štúdium literatúry
Fixačné
Klasické aid. Metódy
Brainstroming
|
Individuálna práca
Neštandardizovaný didaktický test
tvorivý rohovor
|
|
·
definovať šťastie a zmysel života
|
·
definoval šťastie a zmysel života
|
Motivačné
Expozičné
Problémové
Samostatná práca
Samostatné štúdium literatúry
Fixačné
Klasické aid. Metódy
Brainstroming
|
referát
individuálna odpoveď
|
|
·
využívať v živote medziľudské vzťahy
|
·
vymenoval vzťahy v spoločnosti
|
Motivačné
Expozičné
Problémové
Samostatná práca
Samostatné štúdium literatúry
Fixačné
Klasické aid. Metódy
Brainstroming
|
Individuálna práca
Neštandardizovaný didaktický test
tvorivý rohovor
|
|
·
definovať spravodlivosť
|
·
definoval spravodlivosť
|
Motivačné
Expozičné
Problémové
Samostatná práca
Samostatné štúdium literatúry
Fixačné
Klasické aid. Metódy
Brainstroming
|
Individuálna práca
Neštandardizovaný didaktický test
tvorivý rohovor
|
|
·
definovať dôveru a spolucítenie
|
·
definoval dôveru a spolucítenie
|
Motivačné
Expozičné
Problémové
Samostatná práca
Samostatné štúdium literatúry
Fixačné
Klasické aid. Metódy
Brainstroming
|
referát
individuálna odpoveď
|
|
·
zhodnotiť morálne problémy súčasného človeka, problémy
ekológie
|
·
zhodnotil morálne problémy súčasného človeka, problémy
ekológie
|
Motivačné
Expozičné
Problémové
Samostatná práca
Samostatné štúdium literatúry
Fixačné
Klasické aid. Metódy
Brainstroming
|
Individuálna práca
Neštandardizovaný didaktický test
tvorivý rohovor
|
|
·
vymenovať a oboznámiť
sa s problémami
genetiky, medicíny
|
·
vymenoval a oboznámil sa s problémami genetiky, medicíny
|
Motivačné
Expozičné
Problémové
Samostatná práca
Samostatné štúdium literatúry
Fixačné
Klasické aid. Metódy
Brainstroming
|
referát
individuálna odpoveď
|
|
·
definovať profesijnú etiku
|
·
definoval profesijnú etiku
|
Motivačné
Expozičné
Problémové
Samostatná práca
Samostatné štúdium literatúry
Fixačné
Klasické aid. Metódy
Brainstroming
|
Individuálna práca
Neštandardizovaný didaktický test
tvorivý rohovor
|
|
·
zhodnotiť problémy budúceho povolania
|
·
zhodnotiť problémy budúceho povolania
|
Motivačné
Expozičné
Problémové
Samostatná práca
Samostatné štúdium literatúry
Fixačné
Klasické aid. Metódy
Brainstroming
|
referát
individuálna odpoveď
|
|
·
aplikovať získané poznatky
|
·
aplikoval získané poznatky
|
Motivačné
Expozičné
Problémové
Samostatná práca
Samostatné štúdium literatúry
Fixačné
Klasické aid. Metódy
Brainstroming
|
Individuálna práca
Neštandardizovaný didaktický test
tvorivý rohovor
|
|
Základy
estetiky a etiky
|
17
|
Všetky predmety
|
Žiak má:
|
Žiak:
|
|
|
|
Krása v živote
človeka
|
|
|
·
Definovať krásu v živote človeka
|
·
definoval krásu v živote človeka
|
Motivačné
Expozičné
Problémové
Samostatná práca
Samostatné štúdium literatúry
Fixačné
Klasické aid. Metódy
Brainstroming
|
Individuálna práca
Neštandardizovaný didaktický test
tvorivý rohovor
|
|
Načo je nám krása
|
|
|
Kde nájdem krásu
|
|
|
Estetické vzťahy človeka
k prostrediu
|
|
|
Príroda má rada ľudí
|
|
|
Bez kultúrnych hodnôt
sa žiť nedá
|
|
|
Naspäť k prírode
|
|
|
·
rozprávať o kráse
|
·
rozprával o kráse
|
Motivačné
Expozičné
Problémové
Samostatná práca
Samostatné štúdium literatúry
Fixačné
Klasické did. Metódy
Brainstroming
|
referát
individuálna odpoveď
|
|
Druhy a žánre
umenia
|
|
|
Človek, umenie, dnešok
|
|
|
Je televízia dôležitá?
|
|
|
Estetika v každodennom
živote
|
|
|
Kultivované spoločenské
správanie
|
|
|
Všeobecné zásady
spoločenského správania
|
|
|
·
rozprávať o kráse
|
·
rozprával o kráse
|
Motivačné
Expozičné
Problémové
Samostatná práca
Samostatné štúdium literatúry
Fixačné
Klasické did. Metódy
Brainstroming
|
Individuálna práca
Neštandardizovaný didaktický test
tvorivý rohovor
|
|
Prejavy spoločenského
správania- dialóg, konverzácia
|
|
|
Oblečenie do spoločnosti,
spoločenské zvyklosti pri jedle, stolovanie
|
|
|
Spoločenský takt
|
|
|
Osobná hygiena a starostlivosť
o zovňajšok
|
|
|
·
definovať estetiku
|
·
definoval estetiku
|
Motivačné
Expozičné
Problémové
Samostatná práca
Samostatné štúdium literatúry
Fixačné
Klasické did. Metódy
Brainstroming
|
referát
individuálna odpoveď
|
|
·
vymenovať krásy prírody
|
·
vymenoval krásy prírody
|
Motivačné
Expozičné
Problémové
Samostatná práca
Samostatné štúdium literatúry
Fixačné
Klasické did. Metódy
Brainstroming
|
referát
individuálna odpoveď
|
|
·
charakterizovať kultúrne hodnoty
|
·
charakterizoval kultúrne hodnoty
|
Motivačné
Expozičné
Problémové
Samostatná práca
Samostatné štúdium literatúry
Fixačné
Klasické did. Metódy
Brainstroming
|
Individuálna práca
Neštandardizovaný didaktický test
tvorivý rohovor
|
|
·
vymenovať krásy prírody
|
·
vymenoval krásy prírody
|
Motivačné
Expozičné
Problémové
Samostatná práca
Samostatné štúdium literatúry
Fixačné
Klasické did. Metódy
Brainstroming
|
referát
individuálna odpoveď
|
|
·
vymenovať druhy a žánre umenia
|
·
vymenoval druhy a žánre umenia
|
Motivačné
Expozičné
Problémové
Samostatná práca
Samostatné štúdium literatúry
Fixačné
Klasické did. Metódy
Brainstroming
|
Individuálna práca
Neštandardizovaný didaktický test
tvorivý rohovor
|
|
·
rozprávať o človeku, umení, dnešku
|
·
rozprával o človeku, umení, dnešku
|
Motivačné
Expozičné
Problémové
Samostatná práca
Samostatné štúdium literatúry
Fixačné
Klasické did. Metódy
Brainstroming
|
referát
individuálna odpoveď
|
|
·
Zhodnotiť dôležitosť TV
|
·
zhodnotil dôležitosť TV
|
Motivačné
Expozičné
Problémové
Samostatná práca
Samostatné štúdium literatúry
Fixačné
Klasické did. Metódy
Brainstroming
|
Individuálna práca
Neštandardizovaný didaktický test
tvorivý rohovor
|
|
·
Definovať estetiku
|
·
definoval estetiku
|
Motivačné
Expozičné
Problémové
Samostatná práca
Samostatné štúdium literatúry
Fixačné
Klasické did. Metódy
Brainstroming
|
Individuálna práca
Neštandardizovaný didaktický test
tvorivý rohovor
|
|
·
Charakterizovať kultivované spoločenské správanie
|
·
charakterizoval kultivované
spoločenské správanie
|
Motivačné
Expozičné
Problémové
Samostatná práca
Samostatné štúdium literatúry
Fixačné
Klasické did. Metódy
Brainstroming
|
referát
individuálna odpoveď
|
|
·
vymenovať zásady spoločenského správania
|
·
všeobecné zásady spoločenského správania
|
Motivačné
Expozičné
Problémové
Samostatná práca
Samostatné štúdium literatúry
Fixačné
Klasické did. Metódy
Brainstroming
|
Individuálna práca
Neštandardizovaný didaktický test
tvorivý rohovor
|
|
·
zdokonaľovať sa v konverzácii
|
·
zdokonalil sa v konverzácii
|
Motivačné
Expozičné
Problémové
Samostatná práca
Samostatné štúdium literatúry
Fixačné
Klasické did. Metódy
Brainstroming
|
referát
individuálna odpoveď
|
|
·
aplikovať naučené vedomosti
|
·
aplikoval naučené vedomosti
|
Motivačné
Expozičné
Problémové
Samostatná práca
Samostatné štúdium literatúry
Fixačné
Klasické did. Metódy
Brainstroming
|
Individuálna práca
Neštandardizovaný didaktický test
tvorivý rohovor
|
|
·
definovať spoločenský takt
|
·
definoval spoločenský takt
|
Motivačné
Expozičné
Problémové
Samostatná práca
Samostatné štúdium literatúry
Fixačné
Klasické did. Metódy
Brainstroming
|
Individuálna práca
Neštandardizovaný didaktický test
tvorivý rohovor
|
|
·
rozprávať o starostlivosti o seba
|
·
rozprával o starostlivosti o seba
|
Motivačné
Expozičné
Problémové
Samostatná práca
Samostatné štúdium literatúry
Fixačné
Klasické did. Metódy
Brainstroming
|
referát
individuálna odpoveď
|
|