II. ročník

Stredná odborná škola rybárska Mošovce Rybárstvo a životné prostredie
študijný  odbor
4215 6  Rybárstvo

Na úvod Hore Ďalej



 

Chronológia zmien

ŠkVP
nadstavbové štúdium:
rybárstvo a životné prostredie
poľnohospodárstvo

rybárstvo - prezentácia

ROČNÍK: DRUHÝ

ROZPIS  UČIVA PREDMETU:  Občianska náuka

33 vyučovacích hodín ročne, 1 hodina týždenne

Názov tematického celku

Témy

Hodiny

Medzipredmetové vzťahy

Očakávané

vzdelávacie výstupy

Kritériá hodnotenia vzdelávacích výstupov

Metódy hodnotenia

Prostriedky hodnotenia

Základy etiky

16

Etická výchova, všetky predmety

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Morálka a spoločnosť

 

 

·          definovať morálku a spoločnosť

·          definoval morálku a spoločnosť

Motivačné

Expozičné

Problémové

Samostatná práca

Samostatné štúdium literatúry

Fixačné

Klasické aid. Metódy

Brainstroming

Individuálna práca

Neštandardizovaný didaktický test

tvorivý rohovor

referát

individuálna odpoveď

Vznik a vývoj morálky

 

Morálne normy

 

Základné ľudské hodnoty  ich vzťah k spoločenským vedám

 

Sloboda, ľudskosť

 

Zodpovednosť, svedomie

 

Šťastie, zmysel života

 

Medziľudské vzťahy v spoločnosti, tolerancia

 

·          charakterizovať vznik a vývoj morálky

·          charakterizoval vznik a vývoj morálky

Motivačné

Expozičné

Problémové

Samostatná práca

Samostatné štúdium literatúry

Fixačné

Klasické aid. Metódy

Brainstroming

 

Spravodlivosť

 

Dôvera, spolucítenie

 

Morálne problémy súčasného človeka, problémy ekológie

 

Problémy genetiky, medicíny

 

Profesijná etika

 

Etické problémy budúceho povolania podľa zamerania školy

 

·          vymenovať morálne normy

·          vymenoval morálne normy

Motivačné

Expozičné

Problémové

Samostatná práca

Samostatné štúdium literatúry

Fixačné

Klasické aid. Metódy

Brainstroming

Individuálna práca

Neštandardizovaný didaktický test

tvorivý rohovor

 

Aktuálne otázky spoločenského a   politického života

2

·          vymenoval  základné ľudské hodnoty

·          vymenoval základné ľudské hodnoty

Motivačné

Expozičné

Problémové

Samostatná práca

Samostatné štúdium literatúry

Fixačné

Klasické aid. Metódy

Brainstroming

Individuálna práca

Neštandardizovaný didaktický test

tvorivý rohovor

 

·          definovať slobodu a ľudskosť

·          definoval slobodu a ľudskosť

Motivačné

Expozičné

Problémové

Samostatná práca

Samostatné štúdium literatúry

Fixačné

Klasické aid. Metódy

Brainstroming

referát

individuálna odpoveď

·          definovať zodpovednosť svedomie

·          definoval zodpovednosť a svedomie

Motivačné

Expozičné

Problémové

Samostatná práca

Samostatné štúdium literatúry

Fixačné

Klasické aid. Metódy

Brainstroming

Individuálna práca

Neštandardizovaný didaktický test

tvorivý rohovor

 

·          definovať šťastie a zmysel života

·          definoval šťastie a zmysel života

Motivačné

Expozičné

Problémové

Samostatná práca

Samostatné štúdium literatúry

Fixačné

Klasické aid. Metódy

Brainstroming

referát

individuálna odpoveď

·          využívať v živote medziľudské vzťahy

·          vymenoval vzťahy v spoločnosti

Motivačné

Expozičné

Problémové

Samostatná práca

Samostatné štúdium literatúry

Fixačné

Klasické aid. Metódy

Brainstroming

Individuálna práca

Neštandardizovaný didaktický test

tvorivý rohovor

 

·          definovať  spravodlivosť

·          definoval spravodlivosť

Motivačné

Expozičné

Problémové

Samostatná práca

Samostatné štúdium literatúry

Fixačné

Klasické aid. Metódy

Brainstroming

Individuálna práca

Neštandardizovaný didaktický test

tvorivý rohovor

 

·          definovať dôveru a spolucítenie

·          definoval dôveru a spolucítenie

Motivačné

Expozičné

Problémové

Samostatná práca

Samostatné štúdium literatúry

Fixačné

Klasické aid. Metódy

Brainstroming

referát

individuálna odpoveď

·          zhodnotiť morálne problémy súčasného človeka, problémy ekológie

·          zhodnotil morálne problémy súčasného človeka, problémy ekológie

Motivačné

Expozičné

Problémové

Samostatná práca

Samostatné štúdium literatúry

Fixačné

Klasické aid. Metódy

Brainstroming

Individuálna práca

Neštandardizovaný didaktický test

tvorivý rohovor

 

·          vymenovať a oboznámiť  sa s  problémami genetiky, medicíny

·          vymenoval a oboznámil sa s  problémami genetiky, medicíny

Motivačné

Expozičné

Problémové

Samostatná práca

Samostatné štúdium literatúry

Fixačné

Klasické aid. Metódy

Brainstroming

referát

individuálna odpoveď

·          definovať profesijnú etiku

·          definoval profesijnú etiku

Motivačné

Expozičné

Problémové

Samostatná práca

Samostatné štúdium literatúry

Fixačné

Klasické aid. Metódy

Brainstroming

Individuálna práca

Neštandardizovaný didaktický test

tvorivý rohovor

 

·          zhodnotiť problémy budúceho povolania

·          zhodnotiť problémy budúceho povolania

Motivačné

Expozičné

Problémové

Samostatná práca

Samostatné štúdium literatúry

Fixačné

Klasické aid. Metódy

Brainstroming

referát

individuálna odpoveď

·          aplikovať získané poznatky

·          aplikoval získané poznatky

Motivačné

Expozičné

Problémové

Samostatná práca

Samostatné štúdium literatúry

Fixačné

Klasické aid. Metódy

Brainstroming

Individuálna práca

Neštandardizovaný didaktický test

tvorivý rohovor

 

Základy estetiky a etiky

17

Všetky predmety

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Krása v živote človeka

 

 

·          Definovať krásu v živote človeka

·          definoval krásu v živote človeka

Motivačné

Expozičné

Problémové

Samostatná práca

Samostatné štúdium literatúry

Fixačné

Klasické aid. Metódy

Brainstroming

Individuálna práca

Neštandardizovaný didaktický test

tvorivý rohovor

 

Načo je nám krása

 

Kde nájdem krásu

 

Estetické vzťahy človeka k prostrediu

 

Príroda má rada ľudí

 

Bez kultúrnych hodnôt sa žiť nedá

 

Naspäť k prírode

 

·          rozprávať o kráse

·          rozprával o kráse

Motivačné

Expozičné

Problémové

Samostatná práca

Samostatné štúdium literatúry

Fixačné

Klasické did. Metódy

Brainstroming

referát

individuálna odpoveď

Druhy a žánre umenia

 

Človek, umenie, dnešok

 

Je televízia dôležitá?

 

Estetika v každodennom živote

 

Kultivované spoločenské správanie

 

Všeobecné zásady spoločenského správania

 

·          rozprávať o kráse

·          rozprával o kráse

Motivačné

Expozičné

Problémové

Samostatná práca

Samostatné štúdium literatúry

Fixačné

Klasické did. Metódy

Brainstroming

Individuálna práca

Neštandardizovaný didaktický test

tvorivý rohovor

 

Prejavy spoločenského správania- dialóg, konverzácia

 

Oblečenie do spoločnosti, spoločenské zvyklosti pri jedle, stolovanie

 

Spoločenský takt

 

Osobná hygiena a starostlivosť o zovňajšok

 

·          definovať estetiku

·          definoval estetiku

Motivačné

Expozičné

Problémové

Samostatná práca

Samostatné štúdium literatúry

Fixačné

Klasické did. Metódy

Brainstroming

referát

individuálna odpoveď

·          vymenovať krásy prírody

·          vymenoval krásy prírody

Motivačné

Expozičné

Problémové

Samostatná práca

Samostatné štúdium literatúry

Fixačné

Klasické did. Metódy

Brainstroming

referát

individuálna odpoveď

·          charakterizovať kultúrne hodnoty

·          charakterizoval kultúrne hodnoty

Motivačné

Expozičné

Problémové

Samostatná práca

Samostatné štúdium literatúry

Fixačné

Klasické did. Metódy

Brainstroming

Individuálna práca

Neštandardizovaný didaktický test

tvorivý rohovor

 

·          vymenovať krásy prírody

·          vymenoval krásy prírody

Motivačné

Expozičné

Problémové

Samostatná práca

Samostatné štúdium literatúry

Fixačné

Klasické did. Metódy

Brainstroming

referát

individuálna odpoveď

·          vymenovať druhy a žánre umenia

·          vymenoval druhy a žánre umenia

Motivačné

Expozičné

Problémové

Samostatná práca

Samostatné štúdium literatúry

Fixačné

Klasické did. Metódy

Brainstroming

Individuálna práca

Neštandardizovaný didaktický test

tvorivý rohovor

 

·          rozprávať o človeku, umení, dnešku

·          rozprával o človeku, umení, dnešku

Motivačné

Expozičné

Problémové

Samostatná práca

Samostatné štúdium literatúry

Fixačné

Klasické did. Metódy

Brainstroming

referát

individuálna odpoveď

·          Zhodnotiť dôležitosť TV

·          zhodnotil dôležitosť TV

Motivačné

Expozičné

Problémové

Samostatná práca

Samostatné štúdium literatúry

Fixačné

Klasické did. Metódy

Brainstroming

Individuálna práca

Neštandardizovaný didaktický test

tvorivý rohovor

 

·          Definovať estetiku

·          definoval estetiku

Motivačné

Expozičné

Problémové

Samostatná práca

Samostatné štúdium literatúry

Fixačné

Klasické did. Metódy

Brainstroming

Individuálna práca

Neštandardizovaný didaktický test

tvorivý rohovor

 

·          Charakterizovať kultivované spoločenské správanie

·          charakterizoval  kultivované spoločenské správanie

Motivačné

Expozičné

Problémové

Samostatná práca

Samostatné štúdium literatúry

Fixačné

Klasické did. Metódy

Brainstroming

referát

individuálna odpoveď

·          vymenovať zásady spoločenského správania

·          všeobecné zásady spoločenského správania

Motivačné

Expozičné

Problémové

Samostatná práca

Samostatné štúdium literatúry

Fixačné

Klasické did. Metódy

Brainstroming

Individuálna práca

Neštandardizovaný didaktický test

tvorivý rohovor

 

·          zdokonaľovať sa v konverzácii

·          zdokonalil sa v konverzácii

Motivačné

Expozičné

Problémové

Samostatná práca

Samostatné štúdium literatúry

Fixačné

Klasické did. Metódy

Brainstroming

referát

individuálna odpoveď

·          aplikovať naučené vedomosti

·          aplikoval naučené vedomosti

Motivačné

Expozičné

Problémové

Samostatná práca

Samostatné štúdium literatúry

Fixačné

Klasické did. Metódy

Brainstroming

Individuálna práca

Neštandardizovaný didaktický test

tvorivý rohovor

 

·          definovať spoločenský takt

·          definoval spoločenský takt

Motivačné

Expozičné

Problémové

Samostatná práca

Samostatné štúdium literatúry

Fixačné

Klasické did. Metódy

Brainstroming

Individuálna práca

Neštandardizovaný didaktický test

tvorivý rohovor

 

·          rozprávať o starostlivosti o seba

·          rozprával o starostlivosti o seba

Motivačné

Expozičné

Problémové

Samostatná práca

Samostatné štúdium literatúry

Fixačné

Klasické did. Metódy

Brainstroming

referát

individuálna odpoveď

Pokyny hodnotenia:

Stupeň 1  Žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na: 90%

Stupeň 2 Žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na: 75 %

Stupeň 3 Žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na: 50 %

Stupeň 4 Žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na: 30%

Stupeň 5 Žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda na menej ako  30%

 

Copyright or other proprietary statement goes here.
For problems or questions regarding this web contact [ProjectEmail].
Last updated: júla 21, 2009.