ROZPIS UČIVA PREDMETU: Občianska náuka
|
33 vyučovacích hodín ročne, 1 hodina týždenne
|
|
Názov
tematického celku
Témy
|
Hodiny
|
Medzipredmetové vzťahy
|
Očakávané
vzdelávacie výstupy
|
Kritériá hodnotenia vzdelávacích výstupov
|
Metódy hodnotenia
|
Prostriedky hodnotenia
|
|
Základy
psychológie
|
4
|
Psychológia, etická výchova,
odborný výcvik, ekológia
|
Žiak má:
|
Žiak:
|
|
|
|
Psychológia
ako veda, psychika človeka, príčiny a spôsoby jej poznávania
|
|
|
·
definovať psychologiu
|
·
definoval psychológiu
|
Motivačné
Expozičné
Problémové
Samostatná práca
Samostatné štúdium literatúry
Fixačné
Klasické aid. Metódy
Brainstroming
|
Individuálna práca
Neštandardizovaný didaktický test
tvorivý rohovor
|
|
Psychika
a psychológia, psychické schopnosti
|
|
|
Emócie
|
|
|
Praktické využitie
psychologických poznatkov
|
|
|
·
charakterizovať psychiku
|
·
charakterizovať psychiku
|
Motivačné
Expozičné
Problémové
Samostatná práca
Samostatné štúdium literatúry
Fixačné
Klasické aid. Metódy
Brainstroming
|
|
|
·
definovať emócie
|
·
definoval emócia
|
Motivačné
Expozičné
Problémové
Samostatná práca
Samostatné štúdium literatúry
Fixačné
Klasické aid. Metódy
Brainstroming
|
Individuálna práca
Neštandardizovaný didaktický test
tvorivý rohovor
|
|
·
aplikovať získané poznatky v praxi
|
·
aplikoval získané poznatky v praxi
|
Motivačné
Expozičné
Problémové
Samostatná práca
Samostatné štúdium literatúry
Fixačné
Klasické aid. Metódy
Brainstroming
|
|
|
Základy
sociálnej psychológie
|
3
|
Etická výchova,
psychológia, odborný výcvik, telesná výchova
|
Žiak má:
|
Žiak:
|
|
|
|
Jednotlivec a skupina
|
|
|
·
charakterizovať jednotlivca a skupinu
|
·
charakterizoval jednotlivca a skupinu
|
Motivačné
Expozičné
Problémové
Samostatná práca
Samostatné štúdium literatúry
Fixačné
Klasické aid. Metódy
Brainstroming
|
Individuálna práca
Neštandardizovaný didaktický test
tvorivý rohovor
|
|
Sociálny vplyv
|
|
|
Sociálna výmena
|
|
|
·
definovať sociálny vplyv
|
·
definoval sociálny vplyv
|
Motivačné
Expozičné
Problémové
Samostatná práca
Samostatné štúdium literatúry
Fixačné
Klasické aid. Metódy
Brainstroming
|
|
|
·
charakterizovať sociálnu výmenu
|
·
charakterizoval sociálnu výmenu
|
Motivačné
Expozičné
Problémové
Samostatná práca
Samostatné štúdium literatúry
Fixačné
Klasické aid. Metódy
Brainstroming
|
Individuálna práca
Neštandardizovaný didaktický test
tvorivý rohovor
|
|
Základy práva
|
9
|
Ekonomika, odborný výcvik,
dejepis, slovenský jazyk
|
Žiak má:
|
Žiak:
|
|
|
|
Vznik a podstata
práva
|
|
|
·
definovať vznik a podstatu práva
|
·
definoval vznik a podstatu práva
|
Motivačné
Expozičné
Problémové
Samostatná práca
Samostatné štúdium literatúry
Fixačné
Klasické aid. Metódy
Brainstroming
|
Individuálna práca
Neštandardizovaný didaktický test
tvorivý rohovor
|
|
Právna kultúra
|
|
|
Systém práva
|
|
|
Charakteristika právneho
štátu
|
|
|
Odvetvia práva. Správne,
občianske a rodinné právo.
|
|
|
Pracovné právo
|
|
|
Právny štát, vznik
právneho štátu.
|
|
|
·
definovať právo a kultúru
|
·
definoval kultúru
|
Motivačné
Expozičné
Problémové
Samostatná práca
Samostatné štúdium literatúry
Fixačné
Klasické aid. Metódy
Brainstroming
|
|
|
Ústava SR.
|
|
|
Armáda, polícia v demokratickom
štáte
|
|
|
·
definovať systém práva
|
·
definoval systém práva
|
Motivačné
Expozičné
Problémové
Samostatná práca
Samostatné štúdium literatúry
Fixačné
Klasické aid. Metódy
Brainstroming
|
Individuálna práca
Neštandardizovaný didaktický test
tvorivý rohovor
|
|
·
charakterizovať právny štát
|
·
charakterizoval právny štát
|
Motivačné
Expozičné
Problémové
Samostatná práca
Samostatné štúdium literatúry
Fixačné
Klasické aid. Metódy
Brainstroming
|
|
|
·
Charakterizovať odvetvia práva
|
·
Charakterizoval odvetvia práva
|
Motivačné
Expozičné
Problémové
Samostatná práca
Samostatné štúdium literatúry
Fixačné
Klasické aid. Metódy
Brainstroming
|
Individuálna práca
Neštandardizovaný didaktický test
tvorivý rohovor
|
|
·
Definovať pracovné právo
|
·
Definoval pracovné právo
|
Motivačné
Expozičné
Problémové
Samostatná práca
Samostatné štúdium literatúry
Fixačné
Klasické aid. Metódy
Brainstroming
|
|
|
·
Charakterizovať právny štát
|
·
Charakterizoval právny štát
|
Motivačné
Expozičné
Problémové
Samostatná práca
Samostatné štúdium literatúry
Fixačné
Klasické aid. Metódy
Brainstroming
|
Individuálna práca
Neštandardizovaný didaktický test
tvorivý rohovor
|
|
·
Rozprávať o ústave SR
|
·
Rozprával o ústave SR
|
Motivačné
Expozičné
Problémové
Samostatná práca
Samostatné štúdium literatúry
Fixačné
Klasické aid. Metódy
Brainstroming
|
|
|
·
Definovať úlohy armády, polície v demokratickom štáte
|
·
Definoval úlohy armády, polície v demokratickom štáte
|
Motivačné
Expozičné
Problémové
Samostatná práca
Samostatné štúdium literatúry
Fixačné
Klasické aid. Metódy
Brainstroming
|
Individuálna práca
Neštandardizovaný didaktický test
tvorivý rohovor
|
|
Ľudské práva
a slobody
|
4
|
Všetky predmety
|
Žiak má:
|
Žiak:
|
|
|
|
Ľudské práva, vývoj
ľudských práv
|
|
|
·
Vymenovať ľudské práva
|
·
Vymenoval ľudské práva
|
Motivačné
Expozičné
Problémové
Samostatná práca
Samostatné štúdium literatúry
Fixačné
Klasické aid. Metódy
Brainstroming
|
|
|
Ochrana ľudských práv.(OSN)
|
|
|
Všeobecná deklarácia
ľudských práv
|
|
|
Uplatňovanie a porušovanie
ľudských práv a slobôd v súčasnom svete
|
|
|
·
Charakterizovať OSN
|
·
Charakterizoval OSN
|
Motivačné
Expozičné
Problémové
Samostatná práca
Samostatné štúdium literatúry
Fixačné
Klasické aid. Metódy
Brainstroming
|
Individuálna práca
Neštandardizovaný didaktický test
tvorivý rohovor
|
|
·
poznať a rozprávať
o všeobecnej deklarácii ľudských práv
|
·
poznal a rozprával o všeobecnej deklarácii ľudských
práv
|
Motivačné
Expozičné
Problémové
Samostatná práca
Samostatné štúdium literatúry
Fixačné
Klasické aid. Metódy
Brainstroming
|
|
|
·
poznať následky za porušovanie ľudských práva a slobôd
|
·
poznal následky za porušovanie ľudských práva a slobôd
|
Motivačné
Expozičné
Problémové
Samostatná práca
Samostatné štúdium literatúry
Fixačné
Klasické aid. Metódy
Brainstroming
|
Individuálna práca
Neštandardizovaný didaktický test
tvorivý rohovor
|
|
Ochrana
spotrebiteľa
|
13
|
Ekonomika, podnikanie,
marketing
|
Žiak má:
|
Žiak:
|
|
|
|
Ochrana spotrebiteľa
u nás
|
|
|
·
definovať
|
·
definoval
|
Motivačné
Expozičné
Problémové
Samostatná práca
Samostatné štúdium literatúry
Fixačné
Klasické aid. Metódy
Brainstroming
|
Individuálna práca
Neštandardizovaný didaktický test
tvorivý rohovor
|
|
Postup pri reklamácii
|
|
|
Predávajúci a spotrebiteľ
v trhovom mechanizme
|
|
|
Zodpovednosť predávajúceho
za kvalitu tovaru
|
|
|
Informácie o vlastnostiach
výrobku
|
|
|
Informácie o spôsobe
použitia výrobku
|
|
|
·
charakterizovať
|
·
charakterizoval
|
Motivačné
Expozičné
Problémové
Samostatná práca
Samostatné štúdium literatúry
Fixačné
Klasické aid. Metódy
Brainstroming
|
|
|
Rozpornosť predávajúceho
a kupujúceho
|
|
|
Záručné lehoty, dĺžka
|
|
|
Miesto uplatnenia
reklamácie
|
|
|
Zánik práva
zodpovednosti za vady
|
|
|
Plynutie reklamačnej
doby
|
|
|
Úhrada nákladov
spojených s uplatnením práva zodpovednosti za vady
|
|
|
·
poznať
|
·
poznal
|
Motivačné
Expozičné
Problémové
Samostatná práca
Samostatné štúdium literatúry
Fixačné
Klasické aid. Metódy
Brainstroming
|
Individuálna práca
Neštandardizovaný didaktický test
tvorivý rohovor
|
|
Aktuálne otázky
spoločenského a politického života
|
|
|
·
definovať
|
·
definoval
|
Motivačné
Expozičné
Problémové
Samostatná práca
Samostatné štúdium literatúry
Fixačné
Klasické aid. Metódy
Brainstroming
|
|
|
·
charakterizovať
|
·
charakterizoval
|
Motivačné
Expozičné
Problémové
Samostatná práca
Samostatné štúdium literatúry
Fixačné
Klasické aid. Metódy
Brainstroming
|
Individuálna práca
Neštandardizovaný didaktický test
tvorivý rohovor
|
|
·
charakterizovať
|
·
charakterizoval
|
Motivačné
Expozičné
Problémové
Samostatná práca
Samostatné štúdium literatúry
Fixačné
Klasické aid. Metódy
Brainstroming
|
Individuálna práca
Neštandardizovaný didaktický test
tvorivý rohovor
|
|
·
poznať
|
·
poznal
|
Motivačné
Expozičné
Problémové
Samostatná práca
Samostatné štúdium literatúry
Fixačné
Klasické aid. Metódy
Brainstroming
|
|
|
·
poznať
|
·
poznal
|
Motivačné
Expozičné
Problémové
Samostatná práca
Samostatné štúdium literatúry
Fixačné
Klasické aid. Metódy
Brainstroming
|
Individuálna práca
Neštandardizovaný didaktický test
tvorivý rohovor
|
|
·
orientovať sa v zákone o spotrebiteľoch
|
·
orientoval sa v zákone o spotrebiteľoch
|
Motivačné
Expozičné
Problémové
Samostatná práca
Samostatné štúdium literatúry
Fixačné
Klasické aid. Metódy
Brainstroming
|
|
|
·
charakterizovať
|
·
charakterizoval
|
Motivačné
Expozičné
Problémové
Samostatná práca
Samostatné štúdium literatúry
Fixačné
Klasické aid. Metódy
Brainstroming
|
|
|
·
orientovať sa v zákone o spotrebiteľoch
|
·
orientoval sa v zákone o spotrebiteľoch
|
Motivačné
Expozičné
Problémové
Samostatná práca
Samostatné štúdium literatúry
Fixačné
Klasické aid. Metódy
Brainstroming
|
Individuálna práca
Neštandardizovaný didaktický test
tvorivý rohovor
|
|
·
orientovať sa v zákone o spotrebiteľoch
|
·
orientoval sa v zákone o spotrebiteľoch
|
Motivačné
Expozičné
Problémové
Samostatná práca
Samostatné štúdium literatúry
Fixačné
Klasické aid. Metódy
Brainstroming
|
|
|
·
aplikovať získané poznatky v každodennom živote
|
·
aplikovať získané poznatky v každodennom živote
|
Motivačné
Expozičné
Problémové
Samostatná práca
Samostatné štúdium literatúry
Fixačné
Klasické aid. Metódy
Brainstroming
|
Individuálna práca
Neštandardizovaný didaktický test
tvorivý rohovor
|
|