III. ročník

Stredná odborná škola rybárska Mošovce Rybárstvo a životné prostredie
študijný  odbor
4215 6  Rybárstvo

Naspäť Na úvod Hore Ďalej



 

Chronológia zmien

ŠkVP
nadstavbové štúdium:
rybárstvo a životné prostredie
poľnohospodárstvo

rybárstvo - prezentácia

ROČNÍK: TRETÍ

ROZPIS  UČIVA PREDMETU: Občianska náuka

33 vyučovacích hodín ročne, 1 hodina týždenne

Názov tematického celku

Témy

Hodiny

Medzipredmetové vzťahy

Očakávané

vzdelávacie výstupy

Kritériá hodnotenia vzdelávacích výstupov

Metódy hodnotenia

Prostriedky hodnotenia

Základy psychológie

4

Psychológia, etická výchova, odborný výcvik, ekológia

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Psychológia ako veda, psychika človeka, príčiny a spôsoby jej poznávania

 

 

·          definovať psychologiu

·          definoval psychológiu

Motivačné

Expozičné

Problémové

Samostatná práca

Samostatné štúdium literatúry

Fixačné

Klasické aid. Metódy

Brainstroming

Individuálna práca

Neštandardizovaný didaktický test

tvorivý rohovor

 

Psychika a psychológia, psychické schopnosti

 

Emócie

 

Praktické využitie psychologických poznatkov

 

·          charakterizovať psychiku

·          charakterizovať psychiku

Motivačné

Expozičné

Problémové

Samostatná práca

Samostatné štúdium literatúry

Fixačné

Klasické aid. Metódy

Brainstroming

 

·          definovať emócie

·          definoval emócia

Motivačné

Expozičné

Problémové

Samostatná práca

Samostatné štúdium literatúry

Fixačné

Klasické aid. Metódy

Brainstroming

Individuálna práca

Neštandardizovaný didaktický test

tvorivý rohovor

 

·          aplikovať získané poznatky v praxi

·          aplikoval získané poznatky v praxi

Motivačné

Expozičné

Problémové

Samostatná práca

Samostatné štúdium literatúry

Fixačné

Klasické aid. Metódy

Brainstroming

 

Základy sociálnej psychológie

3

Etická výchova, psychológia, odborný výcvik, telesná výchova

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Jednotlivec a skupina

 

 

·          charakterizovať jednotlivca a skupinu

·          charakterizoval jednotlivca a skupinu

Motivačné

Expozičné

Problémové

Samostatná práca

Samostatné štúdium literatúry

Fixačné

Klasické aid. Metódy

Brainstroming

Individuálna práca

Neštandardizovaný didaktický test

tvorivý rohovor

 

Sociálny vplyv

 

Sociálna výmena

 

·          definovať sociálny vplyv

·          definoval sociálny vplyv

Motivačné

Expozičné

Problémové

Samostatná práca

Samostatné štúdium literatúry

Fixačné

Klasické aid. Metódy

Brainstroming

 

·          charakterizovať sociálnu výmenu

·          charakterizoval sociálnu výmenu

Motivačné

Expozičné

Problémové

Samostatná práca

Samostatné štúdium literatúry

Fixačné

Klasické aid. Metódy

Brainstroming

Individuálna práca

Neštandardizovaný didaktický test

tvorivý rohovor

 

Základy práva

9

Ekonomika, odborný výcvik, dejepis, slovenský jazyk

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Vznik a podstata práva

 

 

·          definovať vznik a podstatu práva

·          definoval vznik a podstatu práva

Motivačné

Expozičné

Problémové

Samostatná práca

Samostatné štúdium literatúry

Fixačné

Klasické aid. Metódy

Brainstroming

Individuálna práca

Neštandardizovaný didaktický test

tvorivý rohovor

 

Právna kultúra

 

Systém práva

 

Charakteristika právneho štátu

 

Odvetvia práva. Správne, občianske a rodinné právo.

 

Pracovné právo

 

Právny štát, vznik právneho štátu.

 

·          definovať právo a kultúru

·          definoval kultúru

Motivačné

Expozičné

Problémové

Samostatná práca

Samostatné štúdium literatúry

Fixačné

Klasické aid. Metódy

Brainstroming

 

Ústava SR.

 

Armáda, polícia v demokratickom štáte

 

·          definovať systém práva

·          definoval systém práva

Motivačné

Expozičné

Problémové

Samostatná práca

Samostatné štúdium literatúry

Fixačné

Klasické aid. Metódy

Brainstroming

Individuálna práca

Neštandardizovaný didaktický test

tvorivý rohovor

 

·          charakterizovať právny štát

·          charakterizoval právny štát

Motivačné

Expozičné

Problémové

Samostatná práca

Samostatné štúdium literatúry

Fixačné

Klasické aid. Metódy

Brainstroming

 

·          Charakterizovať odvetvia práva

·          Charakterizoval odvetvia práva

Motivačné

Expozičné

Problémové

Samostatná práca

Samostatné štúdium literatúry

Fixačné

Klasické aid. Metódy

Brainstroming

Individuálna práca

Neštandardizovaný didaktický test

tvorivý rohovor

 

·          Definovať pracovné právo

·          Definoval pracovné právo

Motivačné

Expozičné

Problémové

Samostatná práca

Samostatné štúdium literatúry

Fixačné

Klasické aid. Metódy

Brainstroming

 

·          Charakterizovať právny štát

·          Charakterizoval právny štát

Motivačné

Expozičné

Problémové

Samostatná práca

Samostatné štúdium literatúry

Fixačné

Klasické aid. Metódy

Brainstroming

Individuálna práca

Neštandardizovaný didaktický test

tvorivý rohovor

 

·          Rozprávať o ústave SR

·          Rozprával o ústave SR

Motivačné

Expozičné

Problémové

Samostatná práca

Samostatné štúdium literatúry

Fixačné

Klasické aid. Metódy

Brainstroming

 

·          Definovať úlohy armády, polície v demokratickom štáte

·          Definoval úlohy armády, polície v demokratickom štáte

Motivačné

Expozičné

Problémové

Samostatná práca

Samostatné štúdium literatúry

Fixačné

Klasické aid. Metódy

Brainstroming

Individuálna práca

Neštandardizovaný didaktický test

tvorivý rohovor

 

Ľudské práva a slobody

4

Všetky predmety

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Ľudské práva, vývoj ľudských práv

 

 

·          Vymenovať ľudské práva

·          Vymenoval ľudské práva

Motivačné

Expozičné

Problémové

Samostatná práca

Samostatné štúdium literatúry

Fixačné

Klasické aid. Metódy

Brainstroming

 

Ochrana ľudských práv.(OSN)

 

Všeobecná deklarácia ľudských práv

 

Uplatňovanie a porušovanie ľudských práv a slobôd v súčasnom svete

 

·          Charakterizovať OSN

·          Charakterizoval OSN

Motivačné

Expozičné

Problémové

Samostatná práca

Samostatné štúdium literatúry

Fixačné

Klasické aid. Metódy

Brainstroming

Individuálna práca

Neštandardizovaný didaktický test

tvorivý rohovor

 

·          poznať a rozprávať  o všeobecnej deklarácii ľudských práv

·          poznal a rozprával o všeobecnej deklarácii ľudských práv

Motivačné

Expozičné

Problémové

Samostatná práca

Samostatné štúdium literatúry

Fixačné

Klasické aid. Metódy

Brainstroming

 

·          poznať následky za porušovanie ľudských práva a slobôd

·          poznal následky za porušovanie ľudských práva a slobôd

Motivačné

Expozičné

Problémové

Samostatná práca

Samostatné štúdium literatúry

Fixačné

Klasické aid. Metódy

Brainstroming

Individuálna práca

Neštandardizovaný didaktický test

tvorivý rohovor

 

Ochrana spotrebiteľa

13

Ekonomika, podnikanie, marketing

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Ochrana spotrebiteľa u nás

 

 

·          definovať

·          definoval

Motivačné

Expozičné

Problémové

Samostatná práca

Samostatné štúdium literatúry

Fixačné

Klasické aid. Metódy

Brainstroming

Individuálna práca

Neštandardizovaný didaktický test

tvorivý rohovor

 

Postup pri reklamácii

 

Predávajúci a spotrebiteľ v trhovom mechanizme

 

Zodpovednosť predávajúceho za kvalitu tovaru

 

Informácie o vlastnostiach výrobku

 

Informácie o spôsobe použitia výrobku

 

·          charakterizovať

·          charakterizoval

Motivačné

Expozičné

Problémové

Samostatná práca

Samostatné štúdium literatúry

Fixačné

Klasické aid. Metódy

Brainstroming

 

Rozpornosť predávajúceho a kupujúceho

 

Záručné lehoty, dĺžka

 

Miesto uplatnenia reklamácie

 

Zánik práva zodpovednosti za vady

 

Plynutie reklamačnej doby

 

Úhrada nákladov spojených s uplatnením práva zodpovednosti za vady

 

·          poznať

·          poznal

Motivačné

Expozičné

Problémové

Samostatná práca

Samostatné štúdium literatúry

Fixačné

Klasické aid. Metódy

Brainstroming

Individuálna práca

Neštandardizovaný didaktický test

tvorivý rohovor

 

Aktuálne otázky spoločenského a politického života

 

·          definovať

·          definoval

Motivačné

Expozičné

Problémové

Samostatná práca

Samostatné štúdium literatúry

Fixačné

Klasické aid. Metódy

Brainstroming

 

·          charakterizovať

·          charakterizoval

Motivačné

Expozičné

Problémové

Samostatná práca

Samostatné štúdium literatúry

Fixačné

Klasické aid. Metódy

Brainstroming

Individuálna práca

Neštandardizovaný didaktický test

tvorivý rohovor

 

·          charakterizovať

·          charakterizoval

Motivačné

Expozičné

Problémové

Samostatná práca

Samostatné štúdium literatúry

Fixačné

Klasické aid. Metódy

Brainstroming

Individuálna práca

Neštandardizovaný didaktický test

tvorivý rohovor

 

·          poznať

·          poznal

Motivačné

Expozičné

Problémové

Samostatná práca

Samostatné štúdium literatúry

Fixačné

Klasické aid. Metódy

Brainstroming

 

·          poznať

·          poznal

Motivačné

Expozičné

Problémové

Samostatná práca

Samostatné štúdium literatúry

Fixačné

Klasické aid. Metódy

Brainstroming

Individuálna práca

Neštandardizovaný didaktický test

tvorivý rohovor

 

·          orientovať sa v zákone o spotrebiteľoch

·          orientoval sa v zákone o spotrebiteľoch

Motivačné

Expozičné

Problémové

Samostatná práca

Samostatné štúdium literatúry

Fixačné

Klasické aid. Metódy

Brainstroming

 

·          charakterizovať

·          charakterizoval

Motivačné

Expozičné

Problémové

Samostatná práca

Samostatné štúdium literatúry

Fixačné

Klasické aid. Metódy

Brainstroming

 

·          orientovať sa v zákone o spotrebiteľoch

·          orientoval sa v zákone o spotrebiteľoch

Motivačné

Expozičné

Problémové

Samostatná práca

Samostatné štúdium literatúry

Fixačné

Klasické aid. Metódy

Brainstroming

Individuálna práca

Neštandardizovaný didaktický test

tvorivý rohovor

 

·          orientovať sa v zákone o spotrebiteľoch

·          orientoval sa v zákone o spotrebiteľoch

Motivačné

Expozičné

Problémové

Samostatná práca

Samostatné štúdium literatúry

Fixačné

Klasické aid. Metódy

Brainstroming

 

·          aplikovať získané poznatky v každodennom živote

·          aplikovať získané poznatky v každodennom živote

Motivačné

Expozičné

Problémové

Samostatná práca

Samostatné štúdium literatúry

Fixačné

Klasické aid. Metódy

Brainstroming

Individuálna práca

Neštandardizovaný didaktický test

tvorivý rohovor

 

Pokyny hodnotenia:

 

Stupeň 1  Žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na: 90%

Stupeň 2 Žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na: 75 %

Stupeň 3 Žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na: 50 %

Stupeň 4 Žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na:                                                                                                                              30%

Stupeň 5 Žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda na menej ako  30%

 

Copyright or other proprietary statement goes here.
For problems or questions regarding this web contact [ProjectEmail].
Last updated: júla 21, 2009.