III. ročník

Stredná odborná škola rybárska Mošovce Rybárstvo a životné prostredie
študijný  odbor
4215 6  Rybárstvo

Na úvod Hore



 

Chronológia zmien

ŠkVP
nadstavbové štúdium:
rybárstvo a životné prostredie
poľnohospodárstvo

rybárstvo - prezentácia

ROČNÍK: TRETÍ

ROZPIS  UČIVA PREDMETU:  chov vodnej hydiny

2 hodiny týždenne, spolu 66 vyučovacích hodín

 

Názov tematického celku

Témy

Hodiny

Medzipredmetové vzťahy

Očakávané

vzdelávacie výstupy

Kritériá hodnotenia vzdelávacích výstupov

Metódy hodnotenia

Prostriedky hodnotenia

 

Úvod

1

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

 

Význam chovu vodnej hydiny

1

Chov zvierat 1. roč.

*        poznať význam chovu vodnej hydiny.

*        poznal význam chovu vodnej hydiny.

ústne frontálne skúšanie

ústne odpovede

 

Anatómia a fyziológia vodnej hydiny

10

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

 

Pohybová sústava

1

Chov zvierat 1. roč.

Biológia 1. roč.

*        vysvetliť význam anatómie a fyziológie vodnej hydiny

*        poznať orgánové sústavy vodnej hydiny.

*        Vysvetlil význam anatómie a fyziológie vodnej hydiny.

*        poznal orgánové sústavy vodnej hydiny.

ústne frontálne skúšanie

písomné skúšanie

ústne odpovede

neštandardizovaný

test

písomná práca

 

Dýchacia sústava

1

 

Obehova sústava

1

 

Vylučovacia sústava(kožná, močová)

1

 

Tráviaca sústava

2

 

Rozmnožovacia sústava

2

 

Nervová sústava

1

 

Hormonálna sústava

1

 

Liahnutie vodnej hydiny

10

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

 

Vysvetlenie pojmov - umelé a prirodzené liahnutie

1

Biológia 1. roč.

*        poznať význam a históriu umelého liahnutia.

*        poznať emryonálny vývoj .

*        vysvetliť činitele, ktoré ovplyvňujú umelé liahnutie.

*        poznať zákonitosti liahnutia v predliahni a doliahni.

*        popísať výber mláďať.

*        poznal význam a históriu umelého liahnutia.

*        poznal emryonálny vývoj.

*        vysvetlil činitele, ktoré ovplyvňujú umelé liahnutie.

*        poznal zákonitosti liahnutia .v predliahni a doliahni

*        popísal výber mláďať.

ústne frontálne skúšanie

písomné skúšanie

ústne odpovede

neštandardizovaný

test

písomná práca

 

Význam a história umelého liahnutia

1

 

Emryonálny vývoj

2

 

Činitele liahnutia

2

 

Presvecovanie vajec - kontróla vývoja

1

 

Liahnutie v predliahni

1

 

Liahnutie v doliahni

1

 

Výber mláďat

1

 

Vlastnosti vodnej hydiny

4

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

 

Morfologické vlastnosti

1

Chov zvierat 1. roč

*        poznať a popísať vlastnosti a činitele, ktoré ich ovplyvňujú.

*        poznal a popísal vlastnosti a činitele, ktoré ich ovplyvňujú.

ústne frontálne skúšanie

písomné skúšanie

ústne odpovede

neštandardizovaný

test

písomná práca

 

Fyziologické vlastnosti

2

 

Činitele, ktoré ovplyvňujú úžitkové vlastnosti

1

 

Plemenárska práca v chove vodnej hydiny

3

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

 

Selekcia

1

Chov zvierat 1. roč.

*        ovládať metódy plemenárskej práce a poznať plemenitbu.

*        ovládal metódy plemenárskej práce a poznal plemenitbu.

 

 

 

Metódy plemenitby

2

 

Výživa a kŕmenie vodnej hydiny

3

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

 

Živiny a ich rozdelenie

1

Chov zvierat 1. roč.

*        vysvetliť význam výživy a kŕmenia vodnej hydiny

*        poznať krmivá a možnosti ich využitia.

*        poznať spôsoby kŕmenia.

*        vysvetlil význam výživy a kŕmenia vodnej hydiny.

*        poznal krmivá a možnosti ich využitia.

*        poznal spôsoby kŕmenia.

ústne frontálne skúšanie

písomné skúšanie

ústne odpovede

neštandardizovaný

test

písomná práca

 

Krmivá-charakteristika, rozdelenie

1

 

Spôsoby kŕmenie vodnej hydiny

1

 

Chov kačíc

15

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

 

Význam chovu kačíc

1

Chov zvierat 1. roč.

Biológia 1. roč.

*        poznať pôvod, plemená, úžitkové typy a zvláštnosti chovu kačíc.

*        vysvetliť a na príkladoch objasniť technológiu odchovu, chovu, výkrmu kačíc.

*        poznať technologické zariadenia v chove, odchove a výkrme kačíc.

*        objasniť faktory, ktoré ovplyvňujú ekonomiku chovu a výkrmu kačíc.

*        poznal pôvod, plemená, úžitkové typy a zvláštnosti chovu kačíc.

*        vysvetliť a na príkladoch objasniť technológiu odchovu, chovu, výkrmu kačíc.

*        poznal technologické zariadenia v chove, odchove a výkrme kačíc.

*        objasnil faktory, ktoré ovplyvňujú ekonomiku chovu a výkrmu kačíc

ústne frontálne skúšanie

písomné skúšanie

ústne odpovede

neštandardizovaný

test

písomná práca

 

Pôvod a zvláštnosti kačíc

2

 

Plemená a úžitkové typy

3

 

Odchov káčat

1

 

Chov kačíc

1

 

Výroba násadových vajec

1

 

Hodnotenie a triedenie násadových vajec

1

 

Výkrm kačíc - mäsová úžitkovosť

2

 

Produkcia peria

1

 

Stavby, stroje a zariadenia

1

 

Ekonomika chovu

1

 

Chov husí

15

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

 

Význam chovu husí

1

Chov zvierat 1. roč.

 

Biológia 1. roč.

*        poznať pôvod, plemená, úžitkové typy a zvláštnosti chovu husí.

*        vysvetliť a na príkladoch objasniť technológiu odchovu, chovu, výkrmu husí.

*        poznať technologické zariadenia v chove, odchove a výkrme husí

*        objasniť faktory, ktoré ovplyvňujú ekonomiku chovu a výkrmu husí.

*        poznal pôvod, plemená, úžitkové typy a zvláštnosti chovu husí.

*        vysvetlil a na príkladoch objasnil technológiu odchovu, chovu, výkrmu husí.

*        poznal technologické zariadenia v chove, odchove a výkrme husí.

*        objasnil faktory, ktoré ovplyvňujú ekonomiku chovu a výkrmu husí.

 

ústne frontálne skúšanie

písomné skúšanie

ústne odpovede

neštandardizovaný

test

písomná práca

 

Pôvod a zvláštnosti husí

2

 

Plemená a úžitkové typy husí

3

 

Odchov húsat

1

 

Chov husí

1

 

Výroba násadových vajec

1

 

Hodnotenie a triedenie násadových vajec

1

 

Výkrm husí

2

 

Produkcia peria

1

 

Stavby, stroje a zariadenia

1

 

 

 

*         

*         

 

 

Ekonomika chovu husí

1

 

 

*         

*         

 

 

Choroby vodnej hydiny

5

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

 

 

*         

*         

 

 

Príznaky a zisťovanie zdravia

1

 

*        charakterizovať a popísať  príznaky a príčiny chorôb vodnej hydiny.

*        charakterizoval a popísal  príznaky a príčiny chorôb vodnej hydiny.

ústne frontálne skúšanie

písomné skúšanie

ústne odpovede

neštandardizovaný

test

písomná práca

 

Príčiny chorôb

2

 

Choroby vodnej hydiny

2

 

 

Všeobecné pokyny hodnotenia:

 

.                 Pri každom hodnotení tematického celku používame všeobecné kritériá a klasifikáciu uvedenú v tomto ŠkVP (pre jednotlivcov, skupinu, pre ústne a písomné práce). Neštandardizované didaktické testy pripravuje vyučujúci.

Po ukončení tematického celku v danom vyučovacom predmete pripraví vyučujúci neštandardizovaný didaktický test na overenie vedomostí a zručností žiakov. Otázky v písomnej práci a neštandardizovaných didaktických testoch nesmú presahovať stanovenú úroveň vzdelávacích výstupov v jednotlivých tematických celkoch. Hodnotenie písomnej práce a neštandardizovaného didaktického testu stanovuje vyučujúci a žiaci sú s ním oboznámení po ukončení testu. Výsledky písomnej práce a neštandardizovaného didaktického testu sú významnou súčasťou sumatívneho hodnotenia a uchovávajú sa počas  doby štúdia žiaka. Vo výslednej klasifikáciu sa odzrkadľuje súhrnne hodnotenie , ktoré sa odvíja od miery zvládnutia obsahového a výkonového štandardu,  priebežné hodnotenie, ktoré preveruje schopnosť žiaka využiť medzipredmetové vzťahy a uplatniť získané vedomosti a schopnosti pri riešení konkrétnych úloh a práca žiaka v skupine.

Klasifikácia písomných prác a neštandardizovaných didaktických testov:

Stupeň 1 – výborný,            žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 90%, (z maximálneho počtu bodov),

Stupeň 2 – chválitebný      žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 75%, (z maximálneho počtu bodov),

Stupeň 3 – dobrý                žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 50 %, (z maximálneho počtu bodov),

Stupeň 4 – dostatočný       žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 30%, (z maximálneho počtu bodov),

Stupeň 5 - nedostatočný   žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda na menej ako 30 %, (z maximálneho počtu bodov).

 

Copyright or other proprietary statement goes here.
For problems or questions regarding this web contact [ProjectEmail].
Last updated: júna 03, 2009.