III. ročník

Stredná odborná škola rybárska Mošovce Rybárstvo a životné prostredie
študijný  odbor
4215 6  Rybárstvo

Na úvod Hore



 

Chronológia zmien

ŠkVP
nadstavbové štúdium:
rybárstvo a životné prostredie
poľnohospodárstvo

rybárstvo - prezentácia

ROČNÍK: TRETÍ

ROZPIS  UČIVA PREDMETU:   ochrana prírody

2hodiny týždenne, spolu 66 hodín

Názov tematického celku

Témy

Hodiny

Medzipredmetové vzťahy

Očakávané

vzdelávacie výstupy

Kritériá hodnotenia vzdelávacích výstupov

Metódy hodnotenia

Prostriedky hodnotenia

Úvod do ochrany prírody

4

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Úvod do predmetu

1

Biológia 1.a 2.roč.

Ekológia 1. roč.

·          vysvetliť význam predmetu ako základnej vednej disciplíny.

·          objasnil význam ochrany prírody pre poľnohospodársku prax.

ústne frontálne skúšanie

ústne odpovede

Význam ochrany prírody

1

Základné pojmy

1

·          objasniť základné pojmy a dejiny ochrany prírody

·          objasnil základné pojmy a dejiny ochrany prírody

ústne frontálne skúšanie

ústne odpovede

Dejiny ochrany prírody

1

Základné zložky životného prostredia a ich ochrana

14

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Ovzdušie – základné pojmy

2

Pestovanie rastlín 1. roč.

·          Charakterizovať základné zložky životného prostredia.

·          Popísať ochranu základných zložiek životného prostredia .

·          Charakterizovať emisie a opatrenia na zníženie škôd.

·          Vysvetliť základné pojmy o vode, vodnej bilancii a popísať znečisťovanie vody.

·          Vysvetliť základné pojmy o pôde, charakterizovať  pôdny fond Slovenska a popísať spôsoby znečistenia a ochrany pôdy.

·          Charakterizoval základné zložky životného prostredia.

·          Popísal ochranu základných zložiek životného prostredia.

·          Charakterizoval emisie a opatrenia na zníženie škôd.

·          Vysvetliť základné pojmy o vode, vodnej bilancii a popísať znečisťovanie vody.

·          Vysvetlil základné pojmy o pôde, charakterizoval  pôdny fond Slovenska a popísal spôsoby znečistenia a ochrany pôdy.

ústne frontálne skúšanie

písomné skúšanie

ústne odpovede

neštandardizovaný

test

písomná práca

Emisie

1

Opatrenia na znižovanie škôd

1

Voda – základné pojmy

2

ústne frontálne skúšanie

písomné skúšanie

ústne odpovede

neštandardizovaný

test

písomná práca

Vodná bilancia

1

Znečisťovanie vôd

1

Čistenie odpadových vôd

1

Pôda – základné pojmy

2

Pôdny fond na Slovensku

1

Znečisťovanie pôd

1

Spôsoby ochrany pôdy

1

Druhová ochrana

17

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Ochrana druhov

3

Biológia 1. a 2. ročník

Ekológia 1. ročník

·          Charakterizovať ochranu druhov.

·          Vysvetliť význam červených kníh.

·          Vysvetliť ochranu rastlín, popísať vyhynuté a ohrozené druhy rastlín, charakterizovať spoločenstvá rastlín.

·          Vysvetliť ochranu živočíchov, popísať vyhynuté a ohrozené druhy živočíchy, charakterizovať spoločenstvá živočíchov

·          Charakterizoval ochranu druhov.

·          Vysvetlil význam červených kníh.

·          Vysvetlil ochranu rastlín, popísal vyhynuté a ohrozené druhy rastlín, charakterizoval spoločenstvá rastlín

·          Vysvetliť ochranu živočíchov, popísať vyhynuté a ohrozené druhy živočíchy, charakterizovať spoločenstvá živočíchov

ústne frontálne skúšanie

písomné skúšanie

ústne odpovede

neštandardizovaný

test

písomná práca

Červené knihy

1

Etnické aspekty druhov

1

Ochrana rastlín

2

 

Vyhynuté a ohrozené druhy rastlín

1

Chránené druhy rastlín

1

Spoločenstvá rastlín

2

Ochrana živočíchov

2

Vyhynuté a ohrozené druhy živočíchov

1

Chránené druhy živočíchov

1

Spoločenstvá  živočíchov

2

Územná ochrana prírody

10

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Krajina

1

Ekológia 1. ročník

Biológia 1. a 2. ročník

 

·          Charakterizovať krajinu, krajinné zložky a typy krajiny.

·          Popísať všeobecnú ochranu krajiny.

·          Charakterizovať chránené územia.

·          Popísať národné parky, chránené krajinné oblasti, chránené areály, prírodné rezervácie a pamiatky a biosférické rezervácie.

·          Charakterizoval krajinu, krajinné zložky a typy krajiny.

·          Popísal všeobecnú ochranu krajiny.

·          Charakterizoval chránené územia.

·          Popísal národné parky, chránené krajinné oblasti, chránené areály, prírodné rezervácie a pamiatky a biosférické rezervácie

ústne frontálne skúšanie

písomné skúšanie

ústne odpovede

neštandardizovaný

test

písomná práca

Krajinné zložky

1

Typy krajiny

1

Všeobecná ochrana prírody a krajiny

2

 

Kategórie chránených území

1

 

 

Národné parky

1

Chránené krajinné oblasti, chránené areály

1

Prírodné rezervácie a pamiatky

1

Biosférické rezervácie

1

Ochrana prírody v mestách

5

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Problémy hluku

1

Ekológia 1. ročník

·          Popísať problémy hluku, odpadu a čistoty ovzdušia.

·          Popísal problémy hluku, odpadu a čistoty ovzdušia

ústne frontálne skúšanie

písomné skúšanie

ústne odpovede

neštandardizovaný

test

písomná práca

Odpady

2

Ovzdušie

2

Organizačné a právne aspekty ochrany prírody

6

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Základné právne normy v ochrane prírody

2

Ekológia 1. ročník

·          Vysvetliť právne normy, ktoré sa zaoberajú ochranou prírody

·          Vysvetlil právne normy, ktoré sa zaoberajú ochranou prírody

ústne frontálne skúšanie

písomné skúšanie

ústne odpovede

neštandardizovaný

test

písomná práca

Orgány ochrany prírody

2

Biológia 1. a 2. ročník

 

Medzinárodná spolupráca a inštitúcie v ochrane prírody

2

Praktické cvičenia

10

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Ochrana rastlín a rastlinných spoločenstiev, poznávanie rastlín

2

Ekológia 1. ročník

Biológia 1. a 2. ročník

 

·          Poznať chránené rastliny a rastlinné spoločenstvá.

·          Poznal chránené rastliny a rastlinné spoločenstvá.

ústne frontálne skúšanie

písomné skúšanie

ústne odpovede

neštandardizovaný

test

písomná práca

Ochrana živočíchov a ich spoločenstiev, poznávanie  chránených druhov

2

·          Poznať chránené živočíchy a ich spoločenstvá

·          Poznal chránené živočíchy a ich spoločenstvá

ústne frontálne skúšanie

písomné skúšanie

ústne odpovede

neštandardizovaný

test

písomná práca

Chránené územia Slovenska - exkurzia

6

·          Navštíviť vybrané chránené územie Slovenska.

·          Navštívil vybrané chránené územie Slovenska.

 

 

 

Všeobecné pokyny hodnotenia:

Pri hodnotení a klasifikácii žiakov uplatňovať Metodický pokyn MŠ SR č. 8/2009-R zo 14. mája 2009.

Pri každom hodnotení tematického celku používame všeobecné kritériá a klasifikáciu uvedenú v tomto ŠkVP (pre jednotlivcov, skupinu, pre ústne a písomné práce). Príprava didaktických testov, cieľových otázok pre skupinové práce, písomné cvičenia a frontálne skúšanie pripravuje vyučujúci v rámci tematických listov.

Po ukončení posledného tematického celku v danom vyučovacom predmete pripraví vyučujúci súborný didaktický test na overenie komplexných vedomostí a zručností žiakov. Otázky v didaktickom teste nesmú prevýšiť stanovenú úroveň vzdelávacích výstupov v jednotlivých tematických celkoch. Kritériá hodnotenia musia byť súčasťou didaktického testu. Žiaci budú s nimi oboznámení až po absolvovaní didaktického testu. Hodnotiacu škálu si volí vyučujúci. Žiak má možnosť didaktický test opakovať, ak bol v prvom didaktickom teste neúspešný. Termín opakovania didaktického testu sa dohodne medzi skúšajúcim a žiakom. Výsledky didaktického testu sú významnou súčasťou sumatívneho hodnotenia a uchovávajú sa za dobu štúdia žiaka.

Klasifikácia písomných prác a neštandardizovaných didaktických testov:

Stupeň 1 – výborný,            žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 90%, (z maximálneho počtu bodov),

Stupeň 2 – chválitebný      žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 75%, (z maximálneho počtu bodov),

Stupeň 3 – dobrý                žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 50 %, (z maximálneho počtu bodov),

Stupeň 4 – dostatočný       žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 30%, (z maximálneho počtu bodov),

Stupeň 5 - nedostatočný   žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda na menej ako 30 %, (z maximálneho počtu bodov).

 

Copyright or other proprietary statement goes here.
For problems or questions regarding this web contact [ProjectEmail].
Last updated: júla 07, 2009.