ROZPIS UČIVA PREDMETU: ochrana prírody
|
2hodiny týždenne, spolu 66 hodín
|
|
Názov
tematického celku
Témy
|
Hodiny
|
Medzipredmetové vzťahy
|
Očakávané
vzdelávacie výstupy
|
Kritériá hodnotenia vzdelávacích výstupov
|
Metódy hodnotenia
|
Prostriedky hodnotenia
|
|
Úvod do ochrany prírody
|
4
|
|
Žiak má:
|
Žiak:
|
|
|
|
Úvod
do predmetu
|
1
|
Biológia 1.a 2.roč.
Ekológia 1. roč.
|
·
vysvetliť význam predmetu ako základnej vednej disciplíny.
|
·
objasnil význam ochrany prírody pre poľnohospodársku
prax.
|
ústne frontálne skúšanie
|
ústne odpovede
|
|
Význam
ochrany prírody
|
1
|
|
Základné pojmy
|
1
|
|
·
objasniť základné pojmy a dejiny ochrany prírody
|
·
objasnil základné pojmy a dejiny ochrany prírody
|
ústne frontálne skúšanie
|
ústne odpovede
|
|
Dejiny ochrany prírody
|
1
|
|
Základné zložky životného prostredia a ich
ochrana
|
14
|
|
Žiak má:
|
Žiak:
|
|
|
|
Ovzdušie – základné
pojmy
|
2
|
Pestovanie rastlín 1.
roč.
|
·
Charakterizovať základné zložky životného prostredia.
·
Popísať ochranu základných zložiek životného
prostredia .
·
Charakterizovať emisie a opatrenia na zníženie škôd.
·
Vysvetliť základné pojmy o vode, vodnej bilancii a popísať
znečisťovanie vody.
·
Vysvetliť základné pojmy o pôde, charakterizovať pôdny fond Slovenska a popísať
spôsoby znečistenia a ochrany pôdy.
|
·
Charakterizoval základné zložky životného prostredia.
·
Popísal ochranu základných zložiek životného
prostredia.
·
Charakterizoval emisie a opatrenia na zníženie škôd.
·
Vysvetliť základné pojmy o vode, vodnej bilancii a popísať
znečisťovanie vody.
·
Vysvetlil základné pojmy o pôde, charakterizoval pôdny fond Slovenska a popísal
spôsoby znečistenia a ochrany pôdy.
|
ústne frontálne skúšanie
písomné skúšanie
|
ústne odpovede
neštandardizovaný
test
písomná práca
|
|
Emisie
|
1
|
|
Opatrenia na znižovanie
škôd
|
1
|
|
Voda – základné
pojmy
|
2
|
|
ústne frontálne skúšanie
písomné skúšanie
|
ústne odpovede
neštandardizovaný
test
písomná práca
|
|
Vodná bilancia
|
1
|
|
Znečisťovanie vôd
|
1
|
|
Čistenie odpadových
vôd
|
1
|
|
Pôda – základné
pojmy
|
2
|
|
Pôdny fond na
Slovensku
|
1
|
|
Znečisťovanie pôd
|
1
|
|
Spôsoby ochrany pôdy
|
1
|
|
Druhová ochrana
|
17
|
|
Žiak má:
|
Žiak:
|
|
|
|
Ochrana druhov
|
3
|
Biológia 1. a 2.
ročník
Ekológia 1. ročník
|
·
Charakterizovať ochranu druhov.
·
Vysvetliť význam červených kníh.
·
Vysvetliť ochranu rastlín, popísať vyhynuté a ohrozené
druhy rastlín, charakterizovať spoločenstvá rastlín.
·
Vysvetliť ochranu živočíchov, popísať vyhynuté a ohrozené
druhy živočíchy, charakterizovať spoločenstvá živočíchov
|
·
Charakterizoval ochranu druhov.
·
Vysvetlil význam červených kníh.
·
Vysvetlil ochranu rastlín, popísal vyhynuté a ohrozené
druhy rastlín, charakterizoval spoločenstvá rastlín
·
Vysvetliť ochranu živočíchov, popísať vyhynuté a ohrozené
druhy živočíchy, charakterizovať spoločenstvá živočíchov
|
ústne frontálne skúšanie
písomné skúšanie
|
ústne odpovede
neštandardizovaný
test
písomná práca
|
|
Červené knihy
|
1
|
|
Etnické aspekty
druhov
|
1
|
|
Ochrana rastlín
|
2
|
|
|
|
Vyhynuté a ohrozené
druhy rastlín
|
1
|
|
Chránené druhy rastlín
|
1
|
|
Spoločenstvá rastlín
|
2
|
|
Ochrana živočíchov
|
2
|
|
Vyhynuté a ohrozené
druhy živočíchov
|
1
|
|
Chránené druhy živočíchov
|
1
|
|
Spoločenstvá živočíchov
|
2
|
|
Územná ochrana prírody
|
10
|
|
Žiak má:
|
Žiak:
|
|
|
|
Krajina
|
1
|
Ekológia 1. ročník
Biológia 1. a 2. ročník
|
·
Charakterizovať krajinu, krajinné zložky a typy
krajiny.
·
Popísať všeobecnú ochranu krajiny.
·
Charakterizovať chránené územia.
·
Popísať národné parky, chránené krajinné oblasti,
chránené areály, prírodné rezervácie a pamiatky a biosférické
rezervácie.
|
·
Charakterizoval krajinu, krajinné zložky a typy
krajiny.
·
Popísal všeobecnú ochranu krajiny.
·
Charakterizoval chránené územia.
·
Popísal národné parky, chránené krajinné oblasti, chránené
areály, prírodné rezervácie a pamiatky a biosférické
rezervácie
|
ústne frontálne skúšanie
písomné skúšanie
|
ústne odpovede
neštandardizovaný
test
písomná práca
|
|
Krajinné zložky
|
1
|
|
Typy krajiny
|
1
|
|
Všeobecná ochrana prírody
a krajiny
|
2
|
|
|
|
Kategórie chránených
území
|
1
|
|
|
|
|
Národné parky
|
1
|
|
Chránené krajinné
oblasti, chránené areály
|
1
|
|
Prírodné rezervácie
a pamiatky
|
1
|
|
Biosférické rezervácie
|
1
|
|
Ochrana prírody v mestách
|
5
|
|
Žiak má:
|
Žiak:
|
|
|
|
Problémy hluku
|
1
|
Ekológia 1. ročník
|
·
Popísať problémy hluku, odpadu a čistoty ovzdušia.
|
·
Popísal problémy hluku, odpadu a čistoty ovzdušia
|
ústne frontálne skúšanie
písomné skúšanie
|
ústne odpovede
neštandardizovaný
test
písomná práca
|
|
Odpady
|
2
|
|
Ovzdušie
|
2
|
|
Organizačné a právne aspekty ochrany prírody
|
6
|
|
Žiak má:
|
Žiak:
|
|
|
|
Základné právne
normy v ochrane prírody
|
2
|
Ekológia 1. ročník
|
·
Vysvetliť právne normy, ktoré sa zaoberajú ochranou prírody
|
·
Vysvetlil právne normy, ktoré sa zaoberajú ochranou prírody
|
ústne frontálne skúšanie
písomné skúšanie
|
ústne odpovede
neštandardizovaný
test
písomná práca
|
|
Orgány ochrany prírody
|
2
|
Biológia 1. a 2.
ročník
|
|
Medzinárodná spolupráca
a inštitúcie v ochrane prírody
|
2
|
|
Praktické cvičenia
|
10
|
|
Žiak má:
|
Žiak:
|
|
|
|
Ochrana rastlín a rastlinných
spoločenstiev, poznávanie rastlín
|
2
|
Ekológia 1. ročník
Biológia 1. a 2. ročník
|
·
Poznať chránené rastliny a rastlinné spoločenstvá.
|
·
Poznal chránené rastliny a rastlinné spoločenstvá.
|
ústne frontálne skúšanie
písomné skúšanie
|
ústne odpovede
neštandardizovaný
test
písomná práca
|
|
Ochrana živočíchov
a ich spoločenstiev, poznávanie
chránených druhov
|
2
|
|
·
Poznať chránené živočíchy a ich spoločenstvá
|
·
Poznal chránené živočíchy a ich spoločenstvá
|
ústne frontálne skúšanie
písomné skúšanie
|
ústne odpovede
neštandardizovaný
test
písomná práca
|
|
Chránené územia
Slovenska - exkurzia
|
6
|
|
·
Navštíviť vybrané chránené územie Slovenska.
|
·
Navštívil vybrané chránené územie Slovenska.
|
|
|
|