IV. ročník

Stredná odborná škola rybárska Mošovce Rybárstvo a životné prostredie
študijný  odbor
4215 6  Rybárstvo

Na úvod Hore



 

Chronológia zmien

ŠkVP
nadstavbové štúdium:
rybárstvo a životné prostredie
poľnohospodárstvo

rybárstvo - prezentácia

ROČNÍK: ŠTVRTÝ

ROZPIS  UČIVA PREDMETU:   chov akváriových rýb

2 hod. týždenne, spolu 60 hodín

Názov tematického celku

Témy

Hodiny

Medzipredmetové vzťahy

Očakávané

vzdelávacie výstupy

Kritériá hodnotenia vzdelávacích výstupov

Metódy hodnotenia

Prostriedky hodnotenia

Význam a história akvaristiky

4

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Spoločenský význam akvaristiky

1

 

*        Vysvetliť spoločenský význam akvaristiky,

*        vyjadriť vlastnými slovami miesto akvaristiky z pohľadu zamestnania

*        Vysvetlil spoločenský význam akvaristiky,

*        vyjadril vlastnými slovami miesto akvaristiky z pohľadu zamestnania

Ústne frontálne  skúšanie

Písomné skúšanie

Ústne odpovede

Neštandardizovaný didaktický test

Vývoj, história a súčasný stav akvaristiky

1

*        Charakterizovať a vysvetliť vývoj, históriu a súčasný stav akvaristiky,

*        poznať počiatky aj súčasný trend vo vývoji akvaristiky

*        Charakterizoval a vysvetlil vývoj, históriu a súčasný stav akvaristiky,

*        vedel počiatky aj súčasný trend vo vývoji akvaristiky

Ústne frontálne  skúšanie

Písomné skúšanie

Ústne odpovede

Neštandardizovaný didaktický test

Prirodzené prostredie pre akváriové ryby

2

*        Charakterizovať prirodzené prostredie pre akváriové ryby,

*        definovať podmienky chovu akváriových rýb v umelom prostredí,

*        určiť prostredie pre chov jednotlivých druhov akváriových rýb,

*        vysvetliť odlišné podmienky chovu jednotlivých druhov akváriových rýb,

*        rozlíšiť nároky akváriových rýb podľa prostredia z ktorého pochádzajú

*        Charakterizoval prirodzené prostredie pre akváriové ryby,

*        definoval podmienky chovu akváriových rýb v umelom prostredí,

*        určil prostredie pre chov jednotlivých druhov akváriových rýb,

*        vysvetlil odlišné podmienky chovu jednotlivých druhov akváriových rýb,

*        rozlíšil nároky akváriových rýb podľa prostredia z ktorého pochádzajú

Ústne frontálne  skúšanie

Písomné skúšanie

Ústne odpovede

Neštandardizovaný didaktický test

 

 

*         

*         

 

 

Chovné zariadenia a technické pomôcky

8

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Veľkosť, tvar a rozdelenie nádrží, typy nádrží

1

 

*        Charakterizovať umelé prostredie pre akváriové ryby,

*        definovať typy nádrží,

*        vybrať a určiť správnu veľkosť a tvar nádrží pre chov jednotlivých kategórií a skupín akváriových rýb,

*        poznať a charakterizovať jednotlivé nádrže,

*        vedieť rozdeliť nádrže podľa účelu,

*        navrhnúť veľkosť a tvár akvárií,

*        plánovať potrebu jednotlivých typov akvárií,

*        vedieť usporiadať akvária

*        Charakterizoval umelé prostredie pre akváriové ryby,

*        definoval typy nádrží,

*        vybral a určil správnu veľkosť a tvar nádrží pre chov jednotlivých kategórií a skupín akváriových rýb,

*        poznal a charakterizoval jednotlivé nádrže,

*        vedel rozdeliť nádrže podľa účelu,

*        navrhol veľkosť a tvár akvárií,

*        naplánoval potrebu jednotlivých typov akvárií,

*        vedel usporiadať akvária

Ústne frontálne  skúšanie

Písomné skúšanie

Ústne odpovede

Neštandardizovaný didaktický test

Elektroinštalácia akvária

1

 

*        Definovať elektroinštaláciu akvária,

*        opísať a vykonať napojenie elektroinštalácie akvária,

*        vysvetliť význam elektroinštalácie,

*        skontrolovať správnosť napojenia elektroinštalácie,

*        usporiadať a preveriť elektroinštaláciu

*        Definoval elektroinštaláciu akvária,

*        opísal a vykonal napojenie elektroinštalácie akvária,

 

*        vysvetlil význam elektroinštalácie,

*        skontroloval správnosť napojenia elektroinštalácie,

*        usporiadal a preveril elektroinštaláciu

Ústne frontálne  skúšanie

Písomné skúšanie

Ústne odpovede

Neštandardizovaný didaktický test

Prevzdušňovanie akvária

1

 

*        Definovať prevzdušňovanie akvária,

*        opísať a vykonať napojenie prevzdušňovania akvária,

*        vysvetliť význam prevzdušňovania akvária,

*        skontrolovať správnosť napojenia prevzdušňovania,

*        usporiadať a preveriť prevzdušňovanie akvária

*        Definoval prevzdušňovanie akvária,

*        opísal a vykonal napojenie prevzdušňovania akvária,

 

*        vysvetlil význam prevzdušňovania akvária,

*        skontroloval správnosť napojenia prevzdušňovania,

*        usporiadal a preveril prevzdušňovanie akvária

Ústne frontálne  skúšanie

Písomné skúšanie

Ústne odpovede

Neštandardizovaný didaktický test

Filtrácia vody

1

 

*        Definovať filtráciu vody,

*        opísať a vykonať napojenie filtrácie vody,

*        vysvetliť význam filtrácie vody,

*        skontrolovať správnosť napojenia filtrácie vody,

*        usporiadať a preveriť filtráciu vody

*        Definoval filtráciu vody,

*        opísal a vykonal napojenie filtrácie vody,

*        vysvetlil význam filtrácie vody,

*        skontroloval správnosť napojenia filtrácie vody,

*        usporiadal a preveril filtráciu vody

Ústne frontálne  skúšanie

Písomné skúšanie

Ústne odpovede

Neštandardizovaný didaktický test

Sterilizácia vody

1

 

*        Definovať pojem,

*        opísať a vykonať napojenie sterilizátora vody,

*        vysvetliť význam sterilizácie vody,

*        skontrolovať správnosť napojenia sterilizátora vody,

*        usporiadať a preveriť sterilizáciu vody

*        Definoval pojem,

*        opísal a vykonal napojenie sterilizátora vody,

 

*        vysvetlil význam sterilizácie vody,

*        skontroloval správnosť napojenia sterilizátora vody,

*        usporiadal a preveril sterilizáciu vody

Ústne frontálne  skúšanie

Písomné skúšanie

Ústne odpovede

Neštandardizovaný didaktický test

Osvetlenie akvária

1

 

*        Definovať pojem,

*        opísať a vykonať napojenie osvetlenia akvária,

*        vysvetliť význam osvetlenia akvária,

*        skontrolovať správnosť napojenia osvetlenia akvária,

*        usporiadať a preveriť osvetlenie akvária

*        Definoval pojem,

*        opísal a vykonal napojenie osvetlenia akvária,

 

*        vysvetlil význam osvetlenia akvária,

*        skontroloval správnosť napojenia osvetlenia akvária,

*        usporiadal a preveril osvetlenie akvária

Ústne frontálne  skúšanie

Písomné skúšanie

Ústne odpovede

Neštandardizovaný didaktický test

Ohrievanie akvária

1

 

*        Definovať pojem,

*        opísať a vykonať napojenie ohrievania akvária,

*        vysvetliť význam ohrievania akvária,

*        skontrolovať správnosť napojenia ohrievania akvária,

*        usporiadať a preveriť ohrievanie akvária

*        Definoval pojem,

*        opísal a vykonal napojenie ohrievania akvária,

 

*        vysvetlil význam ohrievania akvária,

*        skontroloval správnosť napojenia ohrievania akvária,

*        usporiadal a preveril ohrievanie akvária

Ústne frontálne  skúšanie

Písomné skúšanie

Ústne odpovede

Neštandardizovaný didaktický test

Ostatné pomôcky v akvaristike

1

 

*        Poznať a definovať ďalšie pomôcky v akvaristike,

*        vedieť využívať ostatné pomôcky v akvaristike,

*        plánovať potrebu ostatných pomôcok  v akvaristike

*        Vedel a definoval ďalšie pomôcky v akvaristike,

*        vedel využívať ostatné pomôcky v akvaristike,

*        naplánoval potrebu ostatných pomôcok  v akvaristike

Ústne frontálne  skúšanie

Písomné skúšanie

Ústne odpovede

Neštandardizovaný didaktický test

Akvárium a jeho ekosystém

7

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Fotosyntetická asimilácia

1

Chémia

Anorganická chémia

Ročník prvý

Hydrobiológia

 Fyzikálne a chemické vlastnosti vody

Ročník prvý

 Ekológia

 Organizmy a prostredie

Ročník prvý

 Ochrana prírody

Základné zložky ŽP a ich ochrana

  Ročník druhý

*        Definovať pojmy producenti, konzumenti, reducenti, fotosyntetická asimilácia,

*        vysvetliť princíp fotosyntetickej asimilácie,

*        vedieť vysvetliť kolobeh látok vo vode,

*        vysvetliť základné procesy biologickej rovnováhy v akváriu,

*        vysvetliť kyslíkový deficit pri prekŕmení rýb v akváriu

*        Definoval pojmy producenti, konzumenti, reducenti, fotosyntetická asimilácia,

*        vysvetlil princíp fotosyntetickej asimilácie,

*        vedel vysvetliť kolobeh látok vo vode,

*        vysvetlil základné procesy biologickej rovnováhy v akváriu,

*        vysvetlil kyslíkový deficit pri prekŕmení rýb v akváriu

Ústne frontálne  skúšanie

Písomné skúšanie

Ústne odpovede

Neštandardizovaný didaktický test

Biologická rovnováha

1

*        Poznať vzťahy medzi fotosyntetizujúcimi rastlinami a živočíchmi,

*        charakterizovať pojmy biologická rovnováha, asimilácia, disimilácia,

*        ovládať zásady, podmienky a faktory pre udržanie biologickej rovnováhy,

*        poznať pomôcky a spôsoby na udržanie biologickej rovnováhy v akváriu

*        Vedel popísať vzťahy medzi fotosyntetizujúcimi rastlinami a živočíchmi,

*        charakterizoval pojmy biologická rovnováha, asimilácia, disimilácia,

*        ovládal zásady, podmienky a faktory pre udržanie biologickej rovnováhy,

*        poznal pomôcky a spôsoby na udržanie biologickej rovnováhy v akváriu

Ústne frontálne  skúšanie

Písomné skúšanie

Ústne odpovede

Neštandardizovaný didaktický test

Kolobeh dusíka v akváriu

1

*        Ovládať kolobeh dusíka vo vode,

*        poznať zdroje dusíka vo vode,

*        vedieť definovať pojmy nitrifikácia, nitrobacter,

*        denitrifikácia, detrit

*        Ovládal kolobeh dusíka vo vode,

*        Vedel vymenovať zdroje dusíka vo vode,

*        vedeť definovať pojmy nitrifikácia, nitrobacter,

*        denitrifikácia, detrit

Ústne frontálne  skúšanie

Písomné skúšanie

Ústne odpovede

Neštandardizovaný didaktický test

Spoločenstvá rýb a rastlín

1

*        Charakterizovať spoločenstvo rýb a rastlín v jednotlivých typoch akvárií,

*        charakterizovať biotop,

*        vedieť správne určiť a kombinovať jednotlivé druhy rastlín a rýb pre vytvorenie optimálnych podmienok

*        Charakterizoval spoločenstvo rýb a rastlín v jednotlivých typoch akvárií,

*        charakterizoval biotop,

*        vedel správne určiť a kombinovať jednotlivé druhy rastlín a rýb pre vytvorenie optimálnych podmienok

Ústne frontálne  skúšanie

Písomné skúšanie

Ústne odpovede

Neštandardizovaný didaktický test

Narušenie biologickej rovnováhy

1

*        Pomenovať príčiny narušenia biologickej rovnováhy,

*        charakterizovať pojmy zelený zákal, riasy, sinice, rozsievky,

*        vedieť odstrániť príčiny narušenia biologickej rovnováhy

*        Pomenoval príčiny narušenia biologickej rovnováhy,

*        charakterizoval pojmy zelený zákal, riasy, sinice, rozsievky,

*        vedel odstrániť príčiny narušenia biologickej rovnováhy

Ústne frontálne  skúšanie

Písomné skúšanie

Ústne odpovede

Neštandardizovaný didaktický test

Voda a jej vlastnosti

2

*        Charakterizovať dôležité vlastnosti vody,

*        poznať prostriedky a pomôcky na úpravu vody,

*        definovať pojmy tvrdosť vody, mäkká voda, reakcia vody - pH

*        Charakterizoval dôležité vlastnosti vody,

*        poznal prostriedky a pomôcky na úpravu vody,

*        definoval pojmy tvrdosť vody, mäkká voda, reakcia vody - pH

Ústne frontálne  skúšanie

Písomné skúšanie

Ústne odpovede

Neštandardizovaný didaktický test

Zariaďovanie akvária a jeho údržba

4

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Zriaďovanie akvária

2

 

*        Určiť podmienky pre zriadenie akvária

*        vedieť zriadiť akvárium,

*        opísať postup zriaďovania akvária,

*        vybrať vhodný materiál, rastliny a pomôcky pre zriadenie akvária,

*        navrhnúť a usporiadať jednotlivé zariadenia do akvária,

*        posúdiť vhodnosť podmienok v akváriu pre chov rýb,

*        Správne určil podmienky pre zriadenie akvária,

*        vedel zriadiť akvárium,

*        opísal postup zriaďovania akvária,

*        vybral vhodný materiál, rastliny a pomôcky pre zriadenie akvária,

*        navrhol a usporiadal jednotlivé zariadenia do akvária,

*        posúdil vhodnosť podmienok v akváriu pre chov rýb,

Ústne frontálne  skúšanie

Písomné skúšanie

Ústne odpovede

Neštandardizovaný didaktický test

Nákup a prenášanie rýb

1

*        Vedieť rozoznať zdravé a choré ryby,

*        poznať podmienky prenášania rýb z obchodu,

*        naplánovať množstvo  a druhové zastúpenie rýb pre zriadené akvárium

*        Vedel popísať a rozoznať zdravé a choré ryby,

*        pomenoval podmienky prenášania rýb z obchodu,

*        vedel naplánovať množstvo  a druhové zastúpenie rýb pre zriadené akvárium

Ústne frontálne  skúšanie

Písomné skúšanie

Ústne odpovede

Neštandardizovaný didaktický test

Prevádzka, kontrola a údržba akvária

1

*        Poznať základné potreby pre osadenstvo akvária,

*        ovládať spôsoby údržby akvária,

*        ovládať základné činnosti pri prevádzke a údržbe akvária,

*        poznať pomôcky na údržbu a prevádzku akvária

*        Vedel základné potreby pre osadenstvo akvária,

*        ovládal spôsoby údržby akvária,

*        ovládal základné činnosti pri prevádzke a údržbe akvária,

*        vymenoval pomôcky na údržbu a prevádzku akvária

Ústne frontálne  skúšanie

Písomné skúšanie

Ústne odpovede

Neštandardizovaný didaktický test

 

Chov a rozmnožovanie rýb

22

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Morfológia rýb

1

Rybnikárstvo

Chov kapra

Ročník tretí

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rybnikárstvo

Chov kapra

Ročník tretí

 

 

 

Rybnikárstvo

Chov kapra

Ročník tretí

 

 

 

 

Ichtyológia

Taxonómia a biológia rýb

Ročník druhý

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Choroby rýb

Všeobecná prevencia a zoohygiena v chove rýb

Ročník štvrtý

*        Definovať morfologické znaky,

*        rozdeliť a vysvetliť jednotlivé znaky,

*        charakterizovať znaky pre zaradenie rýb

*        Definoval morfologické znaky,

*        rozdelil a vysvetlil jednotlivé znaky,

*        charakterizoval znaky pre zaradenie rýb

Ústne frontálne  skúšanie

Písomné skúšanie

Ústne odpovede

Neštandardizovaný didaktický test

Rozlišovanie pohlavia rýb

1

*        Charakterizovať pojem pohlavný dimorfizmus,

*        vedieť odlíšiť pohlavie na základe morfologických znakov,

*        opísať rozdiely medzi pohlaviami u akváriových rýb

*        Charakterizoval pojem pohlavný dimorfizmus,

*        vedel odlíšiť pohlavie na základe morfologických znakov,

*        opísal rozdiely medzi pohlaviami u akváriových rýb

Ústne frontálne  skúšanie

Písomné skúšanie

Ústne odpovede

Neštandardizovaný didaktický test

Podmienky prostredia pri chove rýb

1

*        Charakterizovať pojmy abiotické a biotické podmienky,

*        vedieť charakterizovať podmienky prostredia pre jednotlivé skupiny akváriových rýb,

*        vysvetliť rozdielne správanie rýb z rôzneho prostredia

*        Charakterizoval pojmy abiotické a biotické podmienky,

*        vedel charakterizovať podmienky prostredia pre jednotlivé skupiny akváriových rýb,

*        vysvetlil rozdielne správanie rýb z rôzneho prostredia

Ústne frontálne  skúšanie

Písomné skúšanie

Ústne odpovede

Neštandardizovaný didaktický test

Spoločenské akvárium

2

*        Charakterizovať spoločenské akvárium,

*        poznať podmienky vybudovania spoločenského akvária,

*        vedieť vybudovať a osadiť spoločenské akvárium,

*        zhodnotiť spoločenské akvárium

*        Charakterizoval spoločenské akvárium,

*        ovládal podmienky vybudovania spoločenského akvária,

*        vedel vybudovať a osadiť spoločenské akvárium,

*        zhodnotil spoločenské akvárium

Ústne frontálne  skúšanie

Písomné skúšanie

Ústne odpovede

Neštandardizovaný didaktický test

Chov nenáročných a náročných druhov rýb

1

*        Vedieť charakterizovať podmienky pre nenáročné a náročné druhy rýb,

*        určiť a vytvoriť vhodné podmienky pre nenáročné a náročné druhy rýb

*        Vedel charakterizovať podmienky pre nenáročné a náročné druhy rýb,

*        určil a vytvoril vhodné podmienky pre nenáročné a náročné druhy rýb

Ústne frontálne  skúšanie

Písomné skúšanie

Ústne odpovede

Neštandardizovaný didaktický test

Príprava na neres a vývoj ikernatých druhov rýb

2

*        Vytvoriť vhodné podmienky na neres,

*        navrhnúť vhodné chovné zariadenia,

*        posúdiť a zhodnotiť podmienky na neres a samotný neres,

*        vedieť správne určiť čas rozkŕmovania rybičiek

*        Vytvoril vhodné podmienky na neres,

*        navrhol vhodné chovné zariadenia,

*        posúdil a zhodnotil podmienky na neres a samotný neres,

*        vedel správne určiť čas rozkŕmovania rybičiek

Ústne frontálne  skúšanie

Písomné skúšanie

Ústne odpovede

Neštandardizovaný didaktický test

Manipulácia s rybami, narkotizácia , umelý výter

1

*        Vedieť zásady manipulácie s rybami,

*        charakterizovať pojem narkotizácia,

*        určiť vhodné prípravky, čas a zrelosť rýb pre narkotizáciu,

*        charakterizovať umelý výter,

*        vedieť vykonať umelý výter,

*        posúdiť a zhodnotiť umelý výter

*        Vedel zásady manipulácie s rybami,

*        charakterizoval pojem narkotizácia,

*        určil vhodné prípravky, čas a zrelosť rýb pre narkotizáciu,

*        charakterizoval umelý výter,

*        vedel vykonať umelý výter,

 

*        správne posúdil a zhodnotil umelý výter

Ústne frontálne  skúšanie

Písomné skúšanie

Ústne odpovede

Neštandardizovaný didaktický test

Názvoslovie rýb

10

*        Charakterizovať pojmy druh, rod, čeľaď, rad trieda,

*        vedieť zaradiť jednotlivé druhy rýb do skupín,

*        poznať a charakterizovať jednotlivé druhy rýb,

*        poznať podmienky chovu a rozmnožovania jednotlivých druhov rýb,

*        zhodnotiť chov jednotlivých druhov rýb

*        Charakterizovať pojmy druh, rod, čeľaď, rad trieda,

*        vedieť zaradiť jednotlivé druhy rýb do skupín,

*        poznať a charakterizovať jednotlivé druhy rýb,

*        poznať podmienky chovu a rozmnožovania jednotlivých druhov rýb,

*        zhodnotiť chov jednotlivých druhov rýb

Ústne frontálne  skúšanie

Písomné skúšanie

Ústne odpovede

Neštandardizovaný didaktický test

Naše ryby v akváriu

1

*        Vedieť charakterizovať podmienky pre chov našich rýb v akváriu,

*        určiť vhodné druhy rýb do akvária,

*        posúdiť vytvorené podmienky,

*        charakterizovať jednotlivé naše ryby vhodné pre akvária

*        Vedel charakterizovať podmienky pre chov našich rýb v akváriu,

*        určil vhodné druhy rýb do akvária,

*        posúdil vytvorené podmienky,

*        charakterizoval jednotlivé naše ryby vhodné pre akvária

Ústne frontálne  skúšanie

Písomné skúšanie

Ústne odpovede

Neštandardizovaný didaktický test

Prevencia a choroby rýb

2

*        Charakterizovať pojmy prevencia, izolácia, liečenie,

*        ovládať preventívne opatrenia,

*        poznať príznaky ochorenia,

*        vedieť využívať liečebné postupy a aplikovať liečiva,

*        posúdiť a zhodnotiť zdravotný stav rýb

*        Charakterizoval pojmy prevencia, izolácia, liečenie,

*        ovládal preventívne opatrenia,

*        vedel rozpoznať príznaky ochorenia,

*        vedel využívať liečebné postupy a aplikovať liečiva,

*        posúdil a zhodnotil zdravotný stav rýb

Ústne frontálne  skúšanie

Písomné skúšanie

Ústne odpovede

Neštandardizovaný didaktický test

 

Výživa rýb

8

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Základné pravidlá kŕmenia rýb, výživná hodnota krmív, potravná špecializácia

2

 

*        Ovládať základné pravidla kŕmenia rýb,

*        poznať výživnú hodnotu krmív,

*        určiť druh krmiva pre jednotlivé akváriové ryby,

*        poznať potravnú špecializáciu jednotlivých akváriových rýb,

*        posúdiť a zhodnotiť kvalitu krmiva a výživu rýb

*        Ovládal základné pravidla kŕmenia rýb,

*        vedel výživnú hodnotu krmív,

*        určil druh krmiva pre jednotlivé akváriové ryby,

*        vedel potravnú špecializáciu jednotlivých akváriových rýb,

*        posúdil a zhodnotil kvalitu krmiva a výživu rýb

Ústne frontálne  skúšanie

Písomné skúšanie

Ústne odpovede

Neštandardizovaný didaktický test

Živé krmivo

4

*        Charakterizovať jednotlivé druhy živého krmiva,

*        vedieť rozdeliť živé krmivo,

*        ovládať podmienky odchovu a uskladnenia živej potravy,

*        vedieť odloviť, al odchovať živú potravu,

*        určiť vhodnosť živej potravy pre akváriové ryby,

 

*        uviesť výhody kŕmenia rýb živou potravou

*        Charakterizoval jednotlivé druhy živého krmiva,

*        vedel rozdeliť živé krmivo,

*        ovládal podmienky odchovu a uskladnenia živej potravy,

*        vedel odloviť, a odchovať živú potravu,

*        správne určil vhodnosť živej potravy pre akváriové ryby,

*        uviedol výhody kŕmenia rýb živou potravou

Ústne frontálne  skúšanie

Písomné skúšanie

Ústne odpovede

Neštandardizovaný didaktický test

Transport a konzervovanie krmiva

1

*        Poznať podmienky prepravy živej potravy,

*        ovládať spôsoby konzervovania živej potravy,

*        charakterizovať pojem lyofilizácia,

*        uviesť výhody lyofilizácie živej potravy

*        Vedel uviesť podmienky prepravy živej potravy,

*        ovládal spôsoby konzervovania živej potravy,

*        charakterizoval pojem lyofilizácia,

*        uviedol výhody lyofilizácie živej potravy

Ústne frontálne  skúšanie

Písomné skúšanie

Ústne odpovede

Neštandardizovaný didaktický test

Náhradná potrava pre ryby, umelé krmivá

1

*        Charakterizovať náhradnú potravu,

*        uviesť podmienky kŕmenia náhradnou potravou,

*        posúdiť vhodnosť kŕmenia náhradnou potravou,

*        definovať a charakterizovať umelé krmivá

*        Charakterizoval náhradnú potravu,

*        uviedol podmienky kŕmenia náhradnou potravou,

*        posúdil vhodnosť kŕmenia náhradnou potravou,

*        definoval a charakterizoval umelé krmivá

Ústne frontálne  skúšanie

Písomné skúšanie

Ústne odpovede

Neštandardizovaný didaktický test

Pestovanie a rozmnožovanie rastlín

5

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

 

Význam rastlín v akváriu, pôvod rastlín

1

 

*        Poznať význam pestovania rastlín v akváriu,

*        poznať pôvod rastlín,

*        charakterizovať podmienky pestovania rastlín v akváriu,

*        Ovládal význam pestovania rastlín v akváriu,

*        vedel pôvod rastlín,

*        charakterizoval podmienky pestovania rastlín v akváriu,

Ústne frontálne  skúšanie

Písomné skúšanie

Ústne odpovede

Neštandardizovaný didaktický test

Dno akvária

1

*        Poznať materiál na stavbu dna akvária,

 

*        vedieť postup budovania dna,

*        ovládať funkciu a význam dna akvária

*        Vedel charakterizovať materiál na stavbu dna akvária,

*        vedel postup budovania dna,

*        ovládal funkciu a význam dna akvária

Ústne frontálne  skúšanie

Písomné skúšanie

Ústne odpovede

Neštandardizovaný didaktický test

Osvetlenie, kvalita vody, teplota vody

1

*        Definovať pojmy,

*        charakterizovať podmienky pre pestovanie rastlín v akváriu,

*        vysvetliť význam svetla, kvality vody a teploty vody pre rastliny,

*        určiť vhodnosť osvetlenia pre rastliny,

*        Definoval pojmy,

*        charakterizoval podmienky pre pestovanie rastlín v akváriu,

*        vysvetlil význam svetla, kvality vody a teploty vody pre rastliny,

*        určil vhodnosť osvetlenia pre rastliny,

Ústne frontálne  skúšanie

Písomné skúšanie

Ústne odpovede

Neštandardizovaný didaktický test

Výživa a spôsoby pestovania rastlín,

spôsoby rozmnožovania rastlín

1

 

*        Charakterizovať spôsoby pestovania rastlín,

*        poznať podmienky pestovania vodných rastlín,

*        vedieť vytvoriť vhodné prostredie pre rastliny,

*        ovládať postup pestovania rastlín,

*        vedieť zabezpečiť výživu rastlinám,

*        určiť  vhodný čas hnojenia a druh hnojiva,

*        ovládať spôsoby rozmnožovania rastlín

*        Charakterizoval spôsoby pestovania rastlín,

*        Vedel pomenovať podmienky pestovania vodných rastlín,

*        vedel vytvoriť vhodné prostredie pre rastliny,

*        ovládal postup pestovania rastlín,

*        vedel zabezpečiť výživu rastlinám,

*        určil  vhodný čas hnojenia a druh hnojiva,

*        ovládal spôsoby rozmnožovania rastlín

Ústne frontálne  skúšanie

Písomné skúšanie

Ústne odpovede

Neštandardizovaný didaktický test

Prehľad najbežnejších pestovaných druhov rastlín

1

*        Charakterizovať najbežnejšie druhy akváriových rastlín,

*        ovládať podmienky pestovania rastlín,

*        určiť vhodné druhy rastlín pre pestovanie v akváriu

*        Charakterizoval najbežnejšie druhy akváriových rastlín,

*        ovládal podmienky pestovania rastlín,

*        určil vhodné druhy rastlín pre pestovanie v akváriu

Ústne frontálne  skúšanie

Písomné skúšanie

Ústne odpovede

Neštandardizovaný didaktický test

Organizácia práce

 

2

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Záujmové organizácie akvaristov a členstvo v MO akvaristov

Príprava na výstavu akváriových rýb

1

 

 

*        Poznať aktivity akvaristických krúžkov a organizácií,

*        poznať výhody členstva v MO akvaristov

*        Poznal aktivity akvaristických krúžkov a organizácií,

*        poznal výhody členstva v MO akvaristov

Ústne frontálne  skúšanie

Písomné skúšanie

Ústne odpovede

Neštandardizovaný didaktický test

*        Poznať podmienky výstav akváriových rýb,

*        ovládať štandardy akváriových rýb

*        Ovládal podmienky výstav akváriových rýb,

*        ovládal štandardy akváriových rýb

Ústne frontálne  skúšanie

Písomné skúšanie

Ústne odpovede

Neštandardizovaný didaktický test

Akvaristický kalendár.

Veľkochov a export akváriových rýb

1

 

*        Ovládať rozvrh chovateľskej činnosti

*        Ovládal rozvrh chovateľskej činnosti

Ústne frontálne  skúšanie

Písomné skúšanie

Ústne odpovede

Neštandardizovaný didaktický test

 

*        Charakterizovať veľkochov akváriových rýb,

*        poznať základné podmienky pre založenie veľkochovu,

*        ovládať pravidla exportu akváriových rýb

*        Charakterizoval veľkochov akváriových rýb,

*        vedel základné podmienky pre založenie veľkochovu,

 

*        ovládal pravidla exportu akváriových rýb

Ústne frontálne  skúšanie

Písomné skúšanie

Ústne odpovede

Neštandardizovaný didaktický test

 

 

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

 

 

 

*         

*         

 

 

 

 

*         

*         

 

 

Všeobecné pokyny hodnotenia:

 

Pri každom hodnotení tematického celku používame všeobecné kritériá a klasifikáciu uvedenú v tomto ŠkVP (pre jednotlivcov, skupinu, pre ústne a písomné práce). Neštandardizované didaktické testy pripravuje vyučujúci.

Po ukončení tematického celku v danom vyučovacom predmete pripraví vyučujúci neštandardizovaný didaktický test na overenie vedomostí a zručností žiakov. Otázky v písomnej práci a neštandardizovaných didaktických testoch nesmú presahovať stanovenú úroveň vzdelávacích výstupov v jednotlivých tematických celkoch. Hodnotenie písomnej práce a neštandardizovaného didaktického testu stanovuje vyučujúci a žiaci sú s ním oboznámení po ukončení testu. Výsledky písomnej práce a neštandardizovaného didaktického testu sú významnou súčasťou sumatívneho hodnotenia a uchovávajú sa počas  doby štúdia žiaka. Vo výslednej klasifikácii sa odzrkadľuje súhrnne hodnotenie, ktoré sa odvíja od miery zvládnutia obsahového a výkonového štandardu a  priebežného hodnotenia, ktoré preveruje schopnosť žiaka využiť medzipredmetové vzťahy a uplatniť získané vedomosti a schopnosti pri riešení konkrétnych úloh a prácu žiaka v skupine.

Klasifikácia písomných prác a neštandardizovaných didaktických testov:

Stupeň 1 – výborný,           žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 90%, (z maximálneho počtu bodov),

Stupeň 2 – chválitebný      žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 75%, (z maximálneho počtu bodov),

Stupeň 3 – dobrý                                žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 50 %, (z maximálneho počtu bodov),

Stupeň 4 – dostatočný       žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 30%, (z maximálneho počtu bodov),

Stupeň 5 - nedostatočný   žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda na menej ako 30 %, (z maximálneho počtu bodov).

 

Copyright or other proprietary statement goes here.
For problems or questions regarding this web contact [ProjectEmail].
Last updated: júla 14, 2009.