ROZPIS
UČIVA PREDMETU: chov
akváriových rýb
|
2
hod. týždenne, spolu 60 hodín
|
Názov
tematického celku
Témy
|
Hodiny
|
Medzipredmetové vzťahy
|
Očakávané
vzdelávacie výstupy
|
Kritériá hodnotenia vzdelávacích
výstupov
|
Metódy hodnotenia
|
Prostriedky hodnotenia
|
Význam
a história akvaristiky
|
4
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
Spoločenský
význam akvaristiky
|
1
|
|
Vysvetliť
spoločenský význam akvaristiky,
vyjadriť
vlastnými slovami miesto akvaristiky z pohľadu zamestnania
|
Vysvetlil
spoločenský význam akvaristiky,
vyjadril
vlastnými slovami miesto akvaristiky z pohľadu zamestnania
|
Ústne frontálne
skúšanie
Písomné skúšanie
|
Ústne odpovede
Neštandardizovaný
didaktický test
|
Vývoj,
história a súčasný stav akvaristiky
|
1
|
Charakterizovať
a vysvetliť vývoj, históriu a súčasný stav akvaristiky,
poznať
počiatky aj súčasný trend vo vývoji akvaristiky
|
Charakterizoval
a vysvetlil vývoj, históriu a súčasný stav akvaristiky,
vedel
počiatky aj súčasný trend vo vývoji akvaristiky
|
Ústne frontálne
skúšanie
Písomné skúšanie
|
Ústne odpovede
Neštandardizovaný
didaktický test
|
Prirodzené prostredie
pre akváriové ryby
|
2
|
Charakterizovať
prirodzené prostredie pre akváriové ryby,
definovať
podmienky chovu akváriových rýb v umelom prostredí,
určiť
prostredie pre chov jednotlivých druhov akváriových rýb,
vysvetliť
odlišné podmienky chovu jednotlivých druhov akváriových rýb,
rozlíšiť
nároky akváriových rýb podľa prostredia z ktorého pochádzajú
|
Charakterizoval
prirodzené prostredie pre akváriové ryby,
definoval
podmienky chovu akváriových rýb v umelom prostredí,
určil
prostredie pre chov jednotlivých druhov akváriových rýb,
vysvetlil
odlišné podmienky chovu jednotlivých druhov akváriových rýb,
rozlíšil
nároky akváriových rýb podľa prostredia z ktorého pochádzajú
|
Ústne frontálne
skúšanie
Písomné skúšanie
|
Ústne odpovede
Neštandardizovaný
didaktický test
|
|
|
|
|
|
|
Chovné
zariadenia a technické pomôcky
|
8
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
Veľkosť, tvar a rozdelenie
nádrží, typy nádrží
|
1
|
|
Charakterizovať
umelé prostredie pre akváriové ryby,
definovať
typy nádrží,
vybrať
a určiť správnu veľkosť a tvar nádrží pre chov jednotlivých
kategórií a skupín akváriových rýb,
poznať
a charakterizovať jednotlivé nádrže,
vedieť
rozdeliť nádrže podľa účelu,
navrhnúť
veľkosť a tvár akvárií,
plánovať
potrebu jednotlivých typov akvárií,
vedieť
usporiadať akvária
|
Charakterizoval
umelé prostredie pre akváriové ryby,
definoval
typy nádrží,
vybral
a určil správnu veľkosť a tvar nádrží pre chov jednotlivých
kategórií a skupín akváriových rýb,
poznal
a charakterizoval jednotlivé nádrže,
vedel
rozdeliť nádrže podľa účelu,
navrhol
veľkosť a tvár akvárií,
naplánoval
potrebu jednotlivých typov akvárií,
vedel
usporiadať akvária
|
Ústne frontálne
skúšanie
Písomné skúšanie
|
Ústne odpovede
Neštandardizovaný
didaktický test
|
Elektroinštalácia akvária
|
1
|
|
Definovať
elektroinštaláciu akvária,
opísať
a vykonať napojenie elektroinštalácie akvária,
vysvetliť
význam elektroinštalácie,
skontrolovať
správnosť napojenia elektroinštalácie,
usporiadať
a preveriť elektroinštaláciu
|
Definoval
elektroinštaláciu akvária,
opísal
a vykonal napojenie elektroinštalácie akvária,
vysvetlil
význam elektroinštalácie,
skontroloval
správnosť napojenia elektroinštalácie,
usporiadal
a preveril elektroinštaláciu
|
Ústne frontálne
skúšanie
Písomné skúšanie
|
Ústne odpovede
Neštandardizovaný
didaktický test
|
Prevzdušňovanie akvária
|
1
|
|
Definovať
prevzdušňovanie akvária,
opísať
a vykonať napojenie prevzdušňovania akvária,
vysvetliť
význam prevzdušňovania akvária,
skontrolovať
správnosť napojenia prevzdušňovania,
usporiadať
a preveriť prevzdušňovanie akvária
|
Definoval
prevzdušňovanie akvária,
opísal
a vykonal napojenie prevzdušňovania akvária,
vysvetlil
význam prevzdušňovania akvária,
skontroloval
správnosť napojenia prevzdušňovania,
usporiadal
a preveril prevzdušňovanie akvária
|
Ústne frontálne
skúšanie
Písomné skúšanie
|
Ústne odpovede
Neštandardizovaný
didaktický test
|
Filtrácia vody
|
1
|
|
Definovať
filtráciu vody,
opísať
a vykonať napojenie filtrácie vody,
vysvetliť
význam filtrácie vody,
skontrolovať
správnosť napojenia filtrácie vody,
usporiadať
a preveriť filtráciu vody
|
Definoval
filtráciu vody,
opísal
a vykonal napojenie filtrácie vody,
vysvetlil
význam filtrácie vody,
skontroloval
správnosť napojenia filtrácie vody,
usporiadal
a preveril filtráciu vody
|
Ústne frontálne
skúšanie
Písomné skúšanie
|
Ústne odpovede
Neštandardizovaný
didaktický test
|
Sterilizácia vody
|
1
|
|
Definovať
pojem,
opísať
a vykonať napojenie sterilizátora vody,
vysvetliť
význam sterilizácie vody,
skontrolovať
správnosť napojenia sterilizátora vody,
usporiadať
a preveriť sterilizáciu vody
|
Definoval
pojem,
opísal
a vykonal napojenie sterilizátora vody,
vysvetlil
význam sterilizácie vody,
skontroloval
správnosť napojenia sterilizátora vody,
usporiadal
a preveril sterilizáciu vody
|
Ústne frontálne
skúšanie
Písomné skúšanie
|
Ústne odpovede
Neštandardizovaný
didaktický test
|
Osvetlenie akvária
|
1
|
|
Definovať
pojem,
opísať
a vykonať napojenie osvetlenia akvária,
vysvetliť
význam osvetlenia akvária,
skontrolovať
správnosť napojenia osvetlenia akvária,
usporiadať
a preveriť osvetlenie akvária
|
Definoval
pojem,
opísal
a vykonal napojenie osvetlenia akvária,
vysvetlil
význam osvetlenia akvária,
skontroloval
správnosť napojenia osvetlenia akvária,
usporiadal
a preveril osvetlenie akvária
|
Ústne frontálne
skúšanie
Písomné skúšanie
|
Ústne odpovede
Neštandardizovaný
didaktický test
|
Ohrievanie akvária
|
1
|
|
Definovať
pojem,
opísať
a vykonať napojenie ohrievania akvária,
vysvetliť
význam ohrievania akvária,
skontrolovať
správnosť napojenia ohrievania akvária,
usporiadať
a preveriť ohrievanie akvária
|
Definoval
pojem,
opísal
a vykonal napojenie ohrievania akvária,
vysvetlil
význam ohrievania akvária,
skontroloval
správnosť napojenia ohrievania akvária,
usporiadal
a preveril ohrievanie akvária
|
Ústne frontálne
skúšanie
Písomné skúšanie
|
Ústne odpovede
Neštandardizovaný
didaktický test
|
Ostatné pomôcky v
akvaristike
|
1
|
|
Poznať
a definovať ďalšie pomôcky v akvaristike,
vedieť
využívať ostatné pomôcky v akvaristike,
plánovať
potrebu ostatných pomôcok v
akvaristike
|
Vedel
a definoval ďalšie pomôcky v akvaristike,
vedel
využívať ostatné pomôcky v akvaristike,
naplánoval
potrebu ostatných pomôcok v
akvaristike
|
Ústne frontálne
skúšanie
Písomné skúšanie
|
Ústne odpovede
Neštandardizovaný
didaktický test
|
Akvárium
a jeho ekosystém
|
7
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
Fotosyntetická asimilácia
|
1
|
Chémia
Anorganická chémia
Ročník prvý
Hydrobiológia
Fyzikálne
a chemické vlastnosti vody
Ročník prvý
Ekológia
Organizmy
a prostredie
Ročník prvý
Ochrana
prírody
Základné zložky ŽP a ich
ochrana
Ročník druhý
|
Definovať
pojmy producenti, konzumenti, reducenti, fotosyntetická asimilácia,
vysvetliť
princíp fotosyntetickej asimilácie,
vedieť
vysvetliť kolobeh látok vo vode,
vysvetliť
základné procesy biologickej rovnováhy v akváriu,
vysvetliť
kyslíkový deficit pri prekŕmení rýb v akváriu
|
Definoval
pojmy producenti, konzumenti, reducenti, fotosyntetická asimilácia,
vysvetlil
princíp fotosyntetickej asimilácie,
vedel
vysvetliť kolobeh látok vo vode,
vysvetlil
základné procesy biologickej rovnováhy v akváriu,
vysvetlil
kyslíkový deficit pri prekŕmení rýb v akváriu
|
Ústne frontálne
skúšanie
Písomné skúšanie
|
Ústne odpovede
Neštandardizovaný
didaktický test
|
Biologická rovnováha
|
1
|
Poznať
vzťahy medzi fotosyntetizujúcimi rastlinami a živočíchmi,
charakterizovať
pojmy biologická rovnováha, asimilácia, disimilácia,
ovládať
zásady, podmienky a faktory pre udržanie biologickej rovnováhy,
poznať
pomôcky a spôsoby na udržanie biologickej rovnováhy v akváriu
|
Vedel
popísať vzťahy medzi fotosyntetizujúcimi rastlinami a živočíchmi,
charakterizoval
pojmy biologická rovnováha, asimilácia, disimilácia,
ovládal
zásady, podmienky a faktory pre udržanie biologickej rovnováhy,
poznal
pomôcky a spôsoby na udržanie biologickej rovnováhy v akváriu
|
Ústne frontálne
skúšanie
Písomné skúšanie
|
Ústne odpovede
Neštandardizovaný
didaktický test
|
Kolobeh dusíka v akváriu
|
1
|
Ovládať
kolobeh dusíka vo vode,
poznať
zdroje dusíka vo vode,
vedieť
definovať pojmy nitrifikácia, nitrobacter,
denitrifikácia,
detrit
|
Ovládal
kolobeh dusíka vo vode,
Vedel
vymenovať zdroje dusíka vo vode,
vedeť
definovať pojmy nitrifikácia, nitrobacter,
denitrifikácia,
detrit
|
Ústne frontálne
skúšanie
Písomné skúšanie
|
Ústne odpovede
Neštandardizovaný
didaktický test
|
Spoločenstvá rýb a
rastlín
|
1
|
Charakterizovať
spoločenstvo rýb a rastlín v jednotlivých typoch akvárií,
charakterizovať
biotop,
vedieť
správne určiť a kombinovať jednotlivé druhy rastlín a rýb
pre vytvorenie optimálnych podmienok
|
Charakterizoval
spoločenstvo rýb a rastlín v jednotlivých typoch akvárií,
charakterizoval
biotop,
vedel
správne určiť a kombinovať jednotlivé druhy rastlín a rýb
pre vytvorenie optimálnych podmienok
|
Ústne frontálne
skúšanie
Písomné skúšanie
|
Ústne odpovede
Neštandardizovaný
didaktický test
|
Narušenie biologickej
rovnováhy
|
1
|
Pomenovať
príčiny narušenia biologickej rovnováhy,
charakterizovať
pojmy zelený zákal, riasy, sinice, rozsievky,
vedieť
odstrániť príčiny narušenia biologickej rovnováhy
|
Pomenoval
príčiny narušenia biologickej rovnováhy,
charakterizoval
pojmy zelený zákal, riasy, sinice, rozsievky,
vedel
odstrániť príčiny narušenia biologickej rovnováhy
|
Ústne frontálne
skúšanie
Písomné skúšanie
|
Ústne odpovede
Neštandardizovaný
didaktický test
|
Voda a jej
vlastnosti
|
2
|
Charakterizovať
dôležité vlastnosti vody,
poznať
prostriedky a pomôcky na úpravu vody,
definovať
pojmy tvrdosť vody, mäkká voda, reakcia vody - pH
|
Charakterizoval
dôležité vlastnosti vody,
poznal
prostriedky a pomôcky na úpravu vody,
definoval
pojmy tvrdosť vody, mäkká voda, reakcia vody - pH
|
Ústne frontálne
skúšanie
Písomné skúšanie
|
Ústne odpovede
Neštandardizovaný
didaktický test
|
Zariaďovanie
akvária a jeho údržba
|
4
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
Zriaďovanie
akvária
|
2
|
|
Určiť
podmienky pre zriadenie akvária
vedieť
zriadiť akvárium,
opísať
postup zriaďovania akvária,
vybrať
vhodný materiál, rastliny a pomôcky pre zriadenie akvária,
navrhnúť
a usporiadať jednotlivé zariadenia do akvária,
posúdiť
vhodnosť podmienok v akváriu pre chov rýb,
|
Správne
určil podmienky pre zriadenie akvária,
vedel
zriadiť akvárium,
opísal
postup zriaďovania akvária,
vybral
vhodný materiál, rastliny a pomôcky pre zriadenie akvária,
navrhol
a usporiadal jednotlivé zariadenia do akvária,
posúdil
vhodnosť podmienok v akváriu pre chov rýb,
|
Ústne frontálne
skúšanie
Písomné skúšanie
|
Ústne odpovede
Neštandardizovaný
didaktický test
|
Nákup
a prenášanie rýb
|
1
|
Vedieť
rozoznať zdravé a choré ryby,
poznať
podmienky prenášania rýb z obchodu,
naplánovať
množstvo a druhové zastúpenie
rýb pre zriadené akvárium
|
Vedel
popísať a rozoznať zdravé a choré ryby,
pomenoval
podmienky prenášania rýb z obchodu,
vedel
naplánovať množstvo a druhové
zastúpenie rýb pre zriadené akvárium
|
Ústne frontálne
skúšanie
Písomné skúšanie
|
Ústne odpovede
Neštandardizovaný
didaktický test
|
Prevádzka,
kontrola a údržba akvária
|
1
|
Poznať
základné potreby pre osadenstvo akvária,
ovládať
spôsoby údržby akvária,
ovládať
základné činnosti pri prevádzke a údržbe akvária,
poznať
pomôcky na údržbu a prevádzku akvária
|
Vedel
základné potreby pre osadenstvo akvária,
ovládal
spôsoby údržby akvária,
ovládal
základné činnosti pri prevádzke a údržbe akvária,
vymenoval
pomôcky na údržbu a prevádzku akvária
|
Ústne frontálne
skúšanie
Písomné skúšanie
|
Ústne odpovede
Neštandardizovaný
didaktický test
|
Chov
a rozmnožovanie rýb
|
22
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
Morfológia
rýb
|
1
|
Rybnikárstvo
Chov kapra
Ročník tretí
Rybnikárstvo
Chov kapra
Ročník tretí
Rybnikárstvo
Chov kapra
Ročník tretí
Ichtyológia
Taxonómia a biológia
rýb
Ročník druhý
Choroby
rýb
Všeobecná prevencia a zoohygiena
v chove rýb
Ročník štvrtý
|
Definovať
morfologické znaky,
rozdeliť
a vysvetliť jednotlivé znaky,
charakterizovať
znaky pre zaradenie rýb
|
Definoval
morfologické znaky,
rozdelil
a vysvetlil jednotlivé znaky,
charakterizoval
znaky pre zaradenie rýb
|
Ústne frontálne
skúšanie
Písomné skúšanie
|
Ústne odpovede
Neštandardizovaný
didaktický test
|
Rozlišovanie
pohlavia rýb
|
1
|
Charakterizovať
pojem pohlavný dimorfizmus,
vedieť
odlíšiť pohlavie na základe morfologických znakov,
opísať
rozdiely medzi pohlaviami u akváriových rýb
|
Charakterizoval
pojem pohlavný dimorfizmus,
vedel
odlíšiť pohlavie na základe morfologických znakov,
opísal
rozdiely medzi pohlaviami u akváriových rýb
|
Ústne frontálne
skúšanie
Písomné skúšanie
|
Ústne odpovede
Neštandardizovaný
didaktický test
|
Podmienky
prostredia pri chove rýb
|
1
|
Charakterizovať
pojmy abiotické a biotické podmienky,
vedieť
charakterizovať podmienky prostredia pre jednotlivé skupiny akváriových
rýb,
vysvetliť
rozdielne správanie rýb z rôzneho prostredia
|
Charakterizoval
pojmy abiotické a biotické podmienky,
vedel
charakterizovať podmienky prostredia pre jednotlivé skupiny akváriových
rýb,
vysvetlil
rozdielne správanie rýb z rôzneho prostredia
|
Ústne frontálne
skúšanie
Písomné skúšanie
|
Ústne odpovede
Neštandardizovaný
didaktický test
|
Spoločenské
akvárium
|
2
|
Charakterizovať
spoločenské akvárium,
poznať
podmienky vybudovania spoločenského akvária,
vedieť
vybudovať a osadiť spoločenské akvárium,
zhodnotiť
spoločenské akvárium
|
Charakterizoval
spoločenské akvárium,
ovládal
podmienky vybudovania spoločenského akvária,
vedel
vybudovať a osadiť spoločenské akvárium,
zhodnotil
spoločenské akvárium
|
Ústne frontálne
skúšanie
Písomné skúšanie
|
Ústne odpovede
Neštandardizovaný
didaktický test
|
Chov
nenáročných a náročných druhov rýb
|
1
|
Vedieť
charakterizovať podmienky pre nenáročné a náročné druhy rýb,
určiť
a vytvoriť vhodné podmienky pre nenáročné a náročné
druhy rýb
|
Vedel
charakterizovať podmienky pre nenáročné a náročné druhy rýb,
určil
a vytvoril vhodné podmienky pre nenáročné a náročné druhy
rýb
|
Ústne frontálne
skúšanie
Písomné skúšanie
|
Ústne odpovede
Neštandardizovaný
didaktický test
|
Príprava
na neres a vývoj ikernatých druhov rýb
|
2
|
Vytvoriť
vhodné podmienky na neres,
navrhnúť
vhodné chovné zariadenia,
posúdiť
a zhodnotiť podmienky na neres a samotný neres,
vedieť
správne určiť čas rozkŕmovania rybičiek
|
Vytvoril
vhodné podmienky na neres,
navrhol
vhodné chovné zariadenia,
posúdil
a zhodnotil podmienky na neres a samotný neres,
vedel
správne určiť čas rozkŕmovania rybičiek
|
Ústne frontálne
skúšanie
Písomné skúšanie
|
Ústne odpovede
Neštandardizovaný
didaktický test
|
Manipulácia
s rybami, narkotizácia , umelý výter
|
1
|
Vedieť
zásady manipulácie s rybami,
charakterizovať
pojem narkotizácia,
určiť
vhodné prípravky, čas a zrelosť rýb pre narkotizáciu,
charakterizovať
umelý výter,
vedieť
vykonať umelý výter,
posúdiť
a zhodnotiť umelý výter
|
Vedel
zásady manipulácie s rybami,
charakterizoval
pojem narkotizácia,
určil
vhodné prípravky, čas a zrelosť rýb pre narkotizáciu,
charakterizoval
umelý výter,
vedel
vykonať umelý výter,
správne
posúdil a zhodnotil umelý výter
|
Ústne frontálne
skúšanie
Písomné skúšanie
|
Ústne odpovede
Neštandardizovaný
didaktický test
|
Názvoslovie
rýb
|
10
|
Charakterizovať
pojmy druh, rod, čeľaď, rad trieda,
vedieť
zaradiť jednotlivé druhy rýb do skupín,
poznať
a charakterizovať jednotlivé druhy rýb,
poznať
podmienky chovu a rozmnožovania jednotlivých druhov rýb,
zhodnotiť
chov jednotlivých druhov rýb
|
Charakterizovať
pojmy druh, rod, čeľaď, rad trieda,
vedieť
zaradiť jednotlivé druhy rýb do skupín,
poznať
a charakterizovať jednotlivé druhy rýb,
poznať
podmienky chovu a rozmnožovania jednotlivých druhov rýb,
zhodnotiť
chov jednotlivých druhov rýb
|
Ústne frontálne
skúšanie
Písomné skúšanie
|
Ústne odpovede
Neštandardizovaný
didaktický test
|
Naše
ryby v akváriu
|
1
|
Vedieť
charakterizovať podmienky pre chov našich rýb v akváriu,
určiť
vhodné druhy rýb do akvária,
posúdiť
vytvorené podmienky,
charakterizovať
jednotlivé naše ryby vhodné pre akvária
|
Vedel
charakterizovať podmienky pre chov našich rýb v akváriu,
určil
vhodné druhy rýb do akvária,
posúdil
vytvorené podmienky,
charakterizoval
jednotlivé naše ryby vhodné pre akvária
|
Ústne frontálne
skúšanie
Písomné skúšanie
|
Ústne odpovede
Neštandardizovaný
didaktický test
|
Prevencia
a choroby rýb
|
2
|
Charakterizovať
pojmy prevencia, izolácia, liečenie,
ovládať
preventívne opatrenia,
poznať
príznaky ochorenia,
vedieť
využívať liečebné postupy a aplikovať liečiva,
posúdiť
a zhodnotiť zdravotný stav rýb
|
Charakterizoval
pojmy prevencia, izolácia, liečenie,
ovládal
preventívne opatrenia,
vedel
rozpoznať príznaky ochorenia,
vedel
využívať liečebné postupy a aplikovať liečiva,
posúdil
a zhodnotil zdravotný stav rýb
|
Ústne frontálne
skúšanie
Písomné skúšanie
|
Ústne odpovede
Neštandardizovaný
didaktický test
|
Výživa
rýb
|
8
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
Základné
pravidlá kŕmenia rýb, výživná hodnota krmív, potravná špecializácia
|
2
|
|
Ovládať
základné pravidla kŕmenia rýb,
poznať
výživnú hodnotu krmív,
určiť
druh krmiva pre jednotlivé akváriové ryby,
poznať
potravnú špecializáciu jednotlivých akváriových rýb,
posúdiť
a zhodnotiť kvalitu krmiva a výživu rýb
|
Ovládal
základné pravidla kŕmenia rýb,
vedel
výživnú hodnotu krmív,
určil
druh krmiva pre jednotlivé akváriové ryby,
vedel
potravnú špecializáciu jednotlivých akváriových rýb,
posúdil
a zhodnotil kvalitu krmiva a výživu rýb
|
Ústne frontálne
skúšanie
Písomné skúšanie
|
Ústne odpovede
Neštandardizovaný
didaktický test
|
Živé
krmivo
|
4
|
Charakterizovať
jednotlivé druhy živého krmiva,
vedieť
rozdeliť živé krmivo,
ovládať
podmienky odchovu a uskladnenia živej potravy,
vedieť
odloviť, al odchovať živú potravu,
určiť
vhodnosť živej potravy pre akváriové ryby,
uviesť
výhody kŕmenia rýb živou potravou
|
Charakterizoval
jednotlivé druhy živého krmiva,
vedel
rozdeliť živé krmivo,
ovládal
podmienky odchovu a uskladnenia živej potravy,
vedel
odloviť, a odchovať živú potravu,
správne
určil vhodnosť živej potravy pre akváriové ryby,
uviedol
výhody kŕmenia rýb živou potravou
|
Ústne frontálne
skúšanie
Písomné skúšanie
|
Ústne odpovede
Neštandardizovaný
didaktický test
|
Transport
a konzervovanie krmiva
|
1
|
Poznať
podmienky prepravy živej potravy,
ovládať
spôsoby konzervovania živej potravy,
charakterizovať
pojem lyofilizácia,
uviesť
výhody lyofilizácie živej potravy
|
Vedel
uviesť podmienky prepravy živej potravy,
ovládal
spôsoby konzervovania živej potravy,
charakterizoval
pojem lyofilizácia,
uviedol
výhody lyofilizácie živej potravy
|
Ústne frontálne
skúšanie
Písomné skúšanie
|
Ústne odpovede
Neštandardizovaný
didaktický test
|
Náhradná
potrava pre ryby, umelé krmivá
|
1
|
Charakterizovať
náhradnú potravu,
uviesť
podmienky kŕmenia náhradnou potravou,
posúdiť
vhodnosť kŕmenia náhradnou potravou,
definovať
a charakterizovať umelé krmivá
|
Charakterizoval
náhradnú potravu,
uviedol
podmienky kŕmenia náhradnou potravou,
posúdil
vhodnosť kŕmenia náhradnou potravou,
definoval
a charakterizoval umelé krmivá
|
Ústne frontálne
skúšanie
Písomné skúšanie
|
Ústne odpovede
Neštandardizovaný
didaktický test
|
Pestovanie
a rozmnožovanie rastlín
|
5
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
Význam
rastlín v akváriu, pôvod rastlín
|
1
|
|
Poznať
význam pestovania rastlín v akváriu,
poznať
pôvod rastlín,
charakterizovať
podmienky pestovania rastlín v akváriu,
|
Ovládal
význam pestovania rastlín v akváriu,
vedel
pôvod rastlín,
charakterizoval
podmienky pestovania rastlín v akváriu,
|
Ústne frontálne
skúšanie
Písomné skúšanie
|
Ústne odpovede
Neštandardizovaný
didaktický test
|
Dno
akvária
|
1
|
Poznať
materiál na stavbu dna akvária,
vedieť
postup budovania dna,
ovládať
funkciu a význam dna akvária
|
Vedel
charakterizovať materiál na stavbu dna akvária,
vedel
postup budovania dna,
ovládal
funkciu a význam dna akvária
|
Ústne frontálne
skúšanie
Písomné skúšanie
|
Ústne odpovede
Neštandardizovaný
didaktický test
|
Osvetlenie,
kvalita vody, teplota vody
|
1
|
Definovať
pojmy,
charakterizovať
podmienky pre pestovanie rastlín v akváriu,
vysvetliť
význam svetla, kvality vody a teploty vody pre rastliny,
určiť
vhodnosť osvetlenia pre rastliny,
|
Definoval
pojmy,
charakterizoval
podmienky pre pestovanie rastlín v akváriu,
vysvetlil
význam svetla, kvality vody a teploty vody pre rastliny,
určil
vhodnosť osvetlenia pre rastliny,
|
Ústne frontálne
skúšanie
Písomné skúšanie
|
Ústne odpovede
Neštandardizovaný
didaktický test
|
Výživa
a spôsoby pestovania rastlín,
spôsoby
rozmnožovania rastlín
|
1
|
Charakterizovať
spôsoby pestovania rastlín,
poznať
podmienky pestovania vodných rastlín,
vedieť
vytvoriť vhodné prostredie pre rastliny,
ovládať
postup pestovania rastlín,
vedieť
zabezpečiť výživu rastlinám,
určiť
vhodný čas hnojenia a druh hnojiva,
ovládať
spôsoby rozmnožovania rastlín
|
Charakterizoval
spôsoby pestovania rastlín,
Vedel
pomenovať podmienky pestovania vodných rastlín,
vedel
vytvoriť vhodné prostredie pre rastliny,
ovládal
postup pestovania rastlín,
vedel
zabezpečiť výživu rastlinám,
určil
vhodný čas hnojenia a druh hnojiva,
ovládal
spôsoby rozmnožovania rastlín
|
Ústne frontálne
skúšanie
Písomné skúšanie
|
Ústne odpovede
Neštandardizovaný
didaktický test
|
Prehľad
najbežnejších pestovaných druhov rastlín
|
1
|
Charakterizovať
najbežnejšie druhy akváriových rastlín,
ovládať
podmienky pestovania rastlín,
určiť
vhodné druhy rastlín pre pestovanie v akváriu
|
Charakterizoval
najbežnejšie druhy akváriových rastlín,
ovládal
podmienky pestovania rastlín,
určil
vhodné druhy rastlín pre pestovanie v akváriu
|
Ústne frontálne
skúšanie
Písomné skúšanie
|
Ústne odpovede
Neštandardizovaný
didaktický test
|
Organizácia
práce
|
2
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
Záujmové organizácie
akvaristov a členstvo v MO akvaristov
Príprava na výstavu
akváriových rýb
|
1
|
|
Poznať
aktivity akvaristických krúžkov a organizácií,
poznať
výhody členstva v MO akvaristov
|
Poznal
aktivity akvaristických krúžkov a organizácií,
poznal
výhody členstva v MO akvaristov
|
Ústne frontálne
skúšanie
Písomné skúšanie
|
Ústne odpovede
Neštandardizovaný
didaktický test
|
Poznať
podmienky výstav akváriových rýb,
ovládať
štandardy akváriových rýb
|
Ovládal
podmienky výstav akváriových rýb,
ovládal
štandardy akváriových rýb
|
Ústne frontálne
skúšanie
Písomné skúšanie
|
Ústne odpovede
Neštandardizovaný
didaktický test
|
Akvaristický kalendár.
Veľkochov a export
akváriových rýb
|
1
|
|
Ovládať
rozvrh chovateľskej činnosti
|
Ovládal
rozvrh chovateľskej činnosti
|
Ústne frontálne
skúšanie
Písomné skúšanie
|
Ústne odpovede
Neštandardizovaný
didaktický test
|
|
Charakterizovať
veľkochov akváriových rýb,
poznať
základné podmienky pre založenie veľkochovu,
ovládať
pravidla exportu akváriových rýb
|
Charakterizoval
veľkochov akváriových rýb,
vedel
základné podmienky pre založenie veľkochovu,
ovládal
pravidla exportu akváriových rýb
|
Ústne frontálne
skúšanie
Písomné skúšanie
|
Ústne odpovede
Neštandardizovaný
didaktický test
|
|
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|