IV. ročník

Stredná odborná škola rybárska Mošovce Rybárstvo a životné prostredie
študijný  odbor
4215 6  Rybárstvo

Naspäť Na úvod Hore



 

Chronológia zmien

ŠkVP
nadstavbové štúdium:
rybárstvo a životné prostredie
poľnohospodárstvo

rybárstvo - prezentácia

ROČNÍK: ŠTVRTÝ

ROZPIS  UČIVA PREDMETU:  Občianska náuka

30 vyučovacích hodín ročne,1 hodina týždenne

Názov tematického celku

Témy

Hodiny

Medzipredmetové vzťahy

Očakávané

vzdelávacie výstupy

Kritériá hodnotenia vzdelávacích výstupov

Metódy hodnotenia

Prostriedky hodnotenia

Základy sociológie

7

Psychológia. Etická výchova, odborný výcvik, Ekolólógia, Ekonomika.

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Sociológia ako vedná disciplína a ako praktické poznanie

 

 

·          charakterizovať sociológiu

·          charakterizoval sociológiu

Motivačné

Expozičné

Problémové

Samostatná práca

Samostatné štúdium literatúry

Fixačné

Klasické aid. Metódy

Brainstroming

 

Skupinový život ľudí

 

Mikro a makro štruktúry

 

Sociálna väzba, jej typy

 

·          definovať skupinový život ľudí

·          definoval skupinový život ľudí

Motivačné

Expozičné

Problémové

Samostatná práca

Samostatné štúdium literatúry

Fixačné

Klasické aid. Metódy

Brainstroming

 

·          charakterizovať mikro a makro štruktúry

·          charakterizovať mikro a marko šturtkúty

Motivačné

Expozičné

Problémové

Samostatná práca

Samostatné štúdium literatúry

Fixačné

Klasické aid. Metódy

Brainstroming

 

·          poznať sociálnu väzbu

·          poznal soicálnu väzbu

Motivačné

Expozičné

Problémové

Samostatná práca

Samostatné štúdium literatúry

Fixačné

Klasické aid. Metódy

Brainstroming

 

Polarity sociologickej optiky

 

 

·          charakterizovať

·          charakterizoval

Motivačné

Expozičné

Problémové

Samostatná práca

Samostatné štúdium literatúry

Fixačné

Klasické aid. Metódy

Brainstroming

 

Koncept životného sveta a koncept systému

 

Privátna a verejná sféra spoločenského života

 

Zoskupovanie združovanie

 

·          vedeiť sa orientovať vo svete

·          vedel sa orienotvať sa vo svete

Motivačné

Expozičné

Problémové

Samostatná práca

Samostatné štúdium literatúry

Fixačné

Klasické aid. Metódy

Brainstroming

 

·          charakterizovať privátnu sféru a verejnú sféru spoločenského života

·          charakterizoval privátnu sféru a verejnú sféru spoločenského života

Motivačné

Expozičné

Problémové

Samostatná práca

Samostatné štúdium literatúry

Fixačné

Klasické aid. Metódy

Brainstroming

 

·          poznať zoskupovanie a združovanie

·          poznať zoskupovanie a združovanie

Motivačné

Expozičné

Problémové

Samostatná práca

Samostatné štúdium literatúry

Fixačné

Klasické aid. Metódy

Brainstroming

 

Základy politológie

11

Etická výchova, dejepis, slovenský jazyk

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Politológia a jej predmet skúmania.

 

 

·          Definovať politológiu

·          definoval politológiu

Motivačné

Expozičné

Problémové

Samostatná práca

Samostatné štúdium literatúry

Fixačné

Klasické aid. Metódy

Brainstroming

 

Občianske slobody, občianske práva.

 

Štruktúra štátnej moci, formy štátu

 

Volebné správanie, volebné systémy na centrálnej a štátnej moci

 

Pôvodné a súčasné príčiny vzniku strán, diferenciácia strán, politické postavenie strán

 

·          Poznať občianske slobody,

·          Poznať občianske slobody

Motivačné

Expozičné

Problémové

Samostatná práca

Samostatné štúdium literatúry

Fixačné

Klasické aid. Metódy

Brainstroming

 

Nátlakové organizácie

 

Politické združenie občanov, ciele a formy aktivít

 

Príčiny radikalizmu aliberalizmu v prejavoch politických združení občanov, lobbyzmus v politike

 

·          charakterizovať štrutkúru štátnej moci, formy štátu

·          charakterizoval štrutkúru štátnej moci, formy štátu

Motivačné

Expozičné

Problémové

Samostatná práca

Samostatné štúdium literatúry

Fixačné

Klasické aid. Metódy

Brainstroming

 

Národ, národné záujmy

 

Národné tradície, národná reprezentácia

 

Väčšina, menšina, druhy menšín a ich postavenie

 

Kultúrna autonómia a politická tolerancia v demokratickom režime

 

·          Posilňovať a uplaňovať volebné právo

·          Posilňoval a uplaňoval volebné právo

Motivačné

Expozičné

Problémové

Samostatná práca

Samostatné štúdium literatúry

Fixačné

Klasické aid. Metódy

Brainstroming

 

·          Oboznámiť sa s príčinami vzniku strán, diferenciácie strán

·          Oboznámil sa s príčinami vzniku strán, diferenciácie strán

Motivačné

Expozičné

Problémové

Samostatná práca

Samostatné štúdium literatúry

Fixačné

Klasické aid. Metódy

Brainstroming

 

·          Poznať a oboznámiť sa s nátlakovými organizáciami

·          Poznal a oboznámil  sa s nátlakovými organizáciami

Motivačné

Expozičné

Problémové

Samostatná práca

Samostatné štúdium literatúry

Fixačné

Klasické aid. Metódy

Brainstroming

 

·          Poznať politické združenie občanov

·          Poznal politické združenie občanov

Motivačné

Expozičné

Problémové

Samostatná práca

Samostatné štúdium literatúry

Fixačné

Klasické aid. Metódy

Brainstroming

 

·          Vedieť príčiny radikalizmu a liberalizmu v prejavoch

·          Vediel príčiny radikalizmu a liberalizmu v prejavoch

Motivačné

Expozičné

Problémové

Samostatná práca

Samostatné štúdium literatúry

Fixačné

Klasické aid. Metódy

Brainstroming

 

·          Definovať národ, národné záujmy

·          Definoval národ a národné záujmy

Motivačné

Expozičné

Problémové

Samostatná práca

Samostatné štúdium literatúry

Fixačné

Klasické aid. Metódy

Brainstroming

 

·          Prezenovať národne tradície

·          Prezentoval národné tradície

Motivačné

Expozičné

Problémové

Samostatná práca

Samostatné štúdium literatúry

Fixačné

Klasické aid. Metódy

Brainstroming

 

·          Definovať väčšina menšian, druhy menšín a ich postavenie

·          Definoval väčšina menšian, druhy menšín a ich postavenie

Motivačné

Expozičné

Problémové

Samostatná práca

Samostatné štúdium literatúry

Fixačné

Klasické aid. Metódy

Brainstroming

 

·          Využívať a poznať kultúrnu autnomiu

·          Využíval a poznal kultúrnu autonomiu

Motivačné

Expozičné

Problémové

Samostatná práca

Samostatné štúdium literatúry

Fixačné

Klasické aid. Metódy

Brainstroming

 

Zvyšovanie právneho povedomia

12

Psychológia, slovenský jazyk a literatúra, dejepis, ekonomika, psychológia trhu, podnikanie obchod a služby

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Práca so zákonníkom práce

 

 

·          Orientovať sa  v zákonníku práce

·          Orientoval sa zákonníku práce

Motivačné

Expozičné

Problémové

Samostatná práca

Samostatné štúdium literatúry

Fixačné

Klasické aid. Metódy

Brainstroming

 

Začiatok a skončenie pracovného pomeru

 

Práca s obchodným zákonníkom

 

Kúpna zmluva, vlastnícke a záväzkové právo

 

Práca s občianskym zákonom

 

Práca so Zákonom o životnom prostredí

 

·          Vyhľadať  v zákonníku práce začiatok a skončenie pracovného pomeru

·          Vyhľadal v zákonníku práce začiatok a skončenie pracovného pomeru

Motivačné

Expozičné

Problémové

Samostatná práca

Samostatné štúdium literatúry

Fixačné

Klasické aid. Metódy

Brainstroming

 

Práca so Živnostenským zákonom

 

Podnikanie, podnik, prokúra

 

Práca s rybárskym zákonom

 

Pokračovanie v práci

 

Práca s Vodným zákonom

 

Pokračovanie v práci

 

Práca so zákonom o spotrebiteľovi

 

·          Orientovať sa  v obchodnom zákonníku

·          Orientoval sa v obchodnom zákonníku

Motivačné

Expozičné

Problémové

Samostatná práca

Samostatné štúdium literatúry

Fixačné

Klasické aid. Metódy

Brainstroming

 

Práca so zákonmi, podľa priania žiakov

 

·          Vyhľadať a napísať kúpnu zmluvu vlastnícke a záväzkové právo

·          Vyhľadal a napísal kúpnu zmluvu vlastnícke a záväzkové právo

Motivačné

Expozičné

Problémové

Samostatná práca

Samostatné štúdium literatúry

Fixačné

Klasické aid. Metódy

Brainstroming

 

·          Vyhľadať občiansky zákonník

·          Vyhľadal  občiansky zákonník

Motivačné

Expozičné

Problémové

Samostatná práca

Samostatné štúdium literatúry

Fixačné

Klasické aid. Metódy

Brainstroming

 

·          Vyhľadať živnostenský zákon

·          Vyhľadal  živnostenský zákon

Motivačné

Expozičné

Problémové

Samostatná práca

Samostatné štúdium literatúry

Fixačné

Klasické aid. Metódy

Brainstroming

 

·          Vyhľadať živnostenský zákon

·          Vyhľadal  živnostenský zákon

Motivačné

Expozičné

Problémové

Samostatná práca

Samostatné štúdium literatúry

Fixačné

Klasické aid. Metódy

Brainstroming

 

·          Charakterizovať podnikanie, podnik a prokúra

·          charakterizoval podnikanie, podnik a prokúra

Motivačné

Expozičné

Problémové

Samostatná práca

Samostatné štúdium literatúry

Fixačné

Klasické aid. Metódy

Brainstroming

 

·          Vyhľadať rybársky zákon

·          Vyhľadal  rybársky zákon

Motivačné

Expozičné

Problémové

Samostatná práca

Samostatné štúdium literatúry

Fixačné

Klasické aid. Metódy

Brainstroming

 

·          Aplikovať získané poznatky

·          Aplikoval získané poznatky

Motivačné

Expozičné

Problémové

Samostatná práca

Samostatné štúdium literatúry

Fixačné

Klasické aid. Metódy

Brainstroming

 

·          Vyhľadať vodný zákon

·          Vyhľadal vodný zákon

Motivačné

Expozičné

Problémové

Samostatná práca

Samostatné štúdium literatúry

Fixačné

Klasické aid. Metódy

Brainstroming

 

·          Aplikovať získané poznatky

·          Aplikoval získané poznatky

Motivačné

Expozičné

Problémové

Samostatná práca

Samostatné štúdium literatúry

Fixačné

Klasické aid. Metódy

Brainstroming

 

·          Vyhľadať zákon o spotrebiteľovi

·          Vyhľadal zákon o sportrebiteľovi

Motivačné

Expozičné

Problémové

Samostatná práca

Samostatné štúdium literatúry

Fixačné

Klasické aid. Metódy

Brainstroming

 

·          Aplikovať získané poznatky

·          Aplikoval získané poznatky

Motivačné

Expozičné

Problémové

Samostatná práca

Samostatné štúdium literatúry

Fixačné

Klasické aid. Metódy

Brainstroming

 

 

Pokyny hodnotenia:

 

Stupeň 1  Žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na: 90%

Stupeň 2 Žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na: 75 %

Stupeň 3 Žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na: 50 %

Stupeň 4 Žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na:                                                                                                                              30%

Stupeň 5 Žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda na menej ako  30%

 

Copyright or other proprietary statement goes here.
For problems or questions regarding this web contact [ProjectEmail].
Last updated: júla 21, 2009.