ROZPIS
UČIVA PREDMETU: rybárstvo
vo voľných vodách
|
2
hodiny týždenne, spolu 60 hodín
|
Názov
tematického celku
Témy
|
Hodiny
|
Medzipredmetové vzťahy
|
Očakávané
vzdelávacie výstupy
|
Kritériá hodnotenia vzdelávacích
výstupov
|
Metódy hodnotenia
|
Prostriedky hodnotenia
|
1
Úvod do predmetu rybárstvo vo voľných vodách
|
2
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
Význam
rybárstva vo voľných vodách a vodného hospodárstva
|
1
|
|
Charakterizovať
predmet ,
vysvetliť
význam rybárstva vo voľných vodách
|
Charakterizoval
predmet ,
vysvetlil
význam rybárstva vo voľných vodách
|
Ústne frontálne
skúšanie
|
Ústne odpovede
|
Prehľad
vývoja, súčasný stav, organizácia hospodárenia na voľných vodách
|
|
Poznať
vývoj a súčasný stav hospodárenia na voľných vodách,
charakterizovať
jednotlivé obdobia hospodárenia na voľných vodách,
vedieť
organizáciu hospodárenia na voľných vodách
|
vedel
vývoj a súčasný stav hospodárenia na voľných vodách,
charakterizoval
jednotlivé obdobia hospodárenia na voľných vodách,
správne
vysvetlil organizáciu hospodárenia na voľných vodách
|
Ústne frontálne
skúšanie
Písomné skúšanie
|
Ústne odpovede
Neštandardizovaný
didaktický test
|
2
Charakteristika voľných vôd
|
5
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
Charakteristika tečúcich
vôd
|
1
|
|
Charakterizovať
tečúce vody,
vedieť
rozdelenie tečúcich vôd
|
Charakterizoval
tečúce vody,
vedel
rozdelenie tečúcich vôd
|
Ústne frontálne
skúšanie
Písomné skúšanie
|
Ústne odpovede
Neštandardizovaný
didaktický test
|
Rybie pásma –
charakteristika
|
1
|
Charakterizovať
pojem rybie pásmo,
vedieť
základné rozdelenie vodných tokov na rybie pásma,
charakterizovať
jednotlivé rybie pásma
|
Charakterizoval
pojem rybie pásmo,
vedel
základné rozdelenie vodných tokov na rybie pásma,
charakterizoval
jednotlivé rybie pásma
|
Ústne frontálne
skúšanie
Písomné skúšanie
|
Ústne odpovede
Neštandardizovaný
didaktický test
|
Charakteristika stojatých
vôd
|
1
|
Charakterizovať
stojaté vody,
určiť
základné vlastnosti stojatých vôd,
|
Charakterizovať
stojaté vody,
určiť
základné vlastnosti stojatých vôd,
|
Ústne frontálne
skúšanie
Písomné skúšanie
|
Ústne odpovede
Neštandardizovaný
didaktický test
|
Údolné nádrže
|
1
|
Definovať
údolné nádrže,
charakterizovať
a rozdeliť údolné nádrže,
vedieť
funkcie údolných nádrží,
poznať
morfológiu a fyzikálno – chemické podmienky údolných nádrží,
charakterizovať,
posúdiť a zhodnotiť biologické podmienky údolných nádrží
|
Definoval
údolné nádrže,
charakterizoval
a správne rozdelil údolné nádrže,
správne
vysvetlil funkcie údolných nádrží,
ovládal
morfológiu a fyzikálno – chemické podmienky údolných nádrží,
charakterizoval,
posúdil a zhodnotil biologické podmienky údolných nádrží
|
Ústne frontálne
skúšanie
Písomné skúšanie
|
Ústne odpovede
Neštandardizovaný
didaktický test
|
Ostatné voľné vody
|
1
|
Definovať
ostatné voľné vody,
charakterizovať
jednotlivé typy ostatných voľných vôd,
ovládať
možnosti zarybňovania a ďalšieho využitia ostatných voľných vôd
|
Definoval
ostatné voľné vody,
charakterizoval
jednotlivé typy ostatných voľných vôd,
ovládal
možnosti zarybňovania a ďalšieho využitia ostatných voľných vôd
|
Ústne frontálne
skúšanie
Písomné skúšanie
|
Ústne odpovede
Neštandardizovaný
didaktický test
|
3
Populačná dynamika rýb
|
3
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
Vyváženosť rybích
spoločenstiev
|
1
|
|
Charakterizovať
vyváženosť rybích spoločenstiev,
poznať
spôsoby zisťovania vyváženosti rybích spoločenstiev,
vedieť
popísať a vykonať merania a hodnotenia vyváženosti rybích spoločenstiev,
posúdiť
a zhodnotiť vyváženosť rybích spoločenstiev
|
Charakterizoval
vyváženosť rybích spoločenstiev,
ovládal
spôsoby zisťovania vyváženosti rybích spoločenstiev,
vedel
popísať a vykonať merania a hodnotenia vyváženosti rybích spoločenstiev,
posúdil
a zhodnotil vyváženosť rybích spoločenstiev
|
Ústne frontálne
skúšanie
Písomné skúšanie
|
Ústne odpovede
Neštandardizovaný
didaktický test
|
Úmrtnosť a prežívanie
rýb
|
1
|
Vedieť
definovať úmrtnosť a prežívanie,
vedieť
rozdeliť úmrtnosť na základe príčin,
posúdiť
príčiny úmrtnosti,
vysvetliť
a porovnať stupeň úmrtnosti a prežívania rýb,
zhodnotiť
jednotlivé spôsoby zisťovania úmrtnosti a prežívania rýb
|
Vedel
definovať úmrtnosť a prežívanie,
vedel
rozdeliť úmrtnosť na základe príčin,
posúdil
príčiny úmrtnosti,
vysvetlil
a porovnal stupeň úmrtnosti
a prežívania rýb,
zhodnotil
jednotlivé spôsoby zisťovania úmrtnosti a prežívania rýb
|
Ústne frontálne
skúšanie
Písomné skúšanie
|
Ústne odpovede
Neštandardizovaný
didaktický test
|
Vyjadrovanie vzťahov vo
vnútri ichtyocenóz
|
1
|
Charakterizovať
dynamiku rybích populácií a vekového zloženia,
vedieť
odhady veľkosti rybích populácií,
ovládať
vzťahy medzi produkciou, výnosom a úbytkom biomasy
vedieť
analyzovať potravné vzťahy v ichtyocenóze
|
Charakterizoval
dynamiku rybích populácií a vekového zloženia,
vedel
odhady veľkosti rybích populácií,
ovládal
vzťahy medzi produkciou, výnosom a úbytkom biomasy
vedel
analyzovať potravné vzťahy
v ichtyocenóze
|
Ústne frontálne
skúšanie
Písomné skúšanie
|
Ústne odpovede
Neštandardizovaný
didaktický test
|
4
Hospodárenie na voľných vodách
|
16
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
4.1
Základy hospodárenia na vodách
|
4
|
|
Definovať
hospodárenie na voľných vodách
|
Definoval
hospodárenie na voľných vodách
|
Ústne frontálne
skúšanie
|
Ústne odpovede
|
Rybárske
revíry – tvorba, rozdelenie
|
1
|
Vedieť
podmienky vyhlasovania rybárskeho revíru,
vedieť
rozdelenie rybárskych revírov podľa rôznych kritérií,
charakterizovať
podmienky pre zaradenie voľných vôd do rybárskych revírov
|
Ovládal
podmienky vyhlasovania rybárskeho revíru,
vedel
rozdelenie rybárskych revírov podľa rôznych kritérií,
charakterizoval
podmienky pre zaradenie voľných vôd do rybárskych revírov
|
Ústne frontálne
skúšanie
Písomné skúšanie
|
Ústne odpovede
Neštandardizovaný
didaktický test
|
Hospodárska dokumentácia
rybárskeho revíru
|
1
|
Poznať
základnú dokumentáciu rybárskeho revíru,
charakterizovať
základnú dokumentáciu,
vedieť
využívať základnú dokumentáciu
|
Ovládal
základnú dokumentáciu rybárskeho revíru,
charakterizoval
základnú dokumentáciu,
vedel
využívať základnú dokumentáciu
|
Plán hospodárenia v rybárskych
revíroch
|
2
|
Charakterizovať
plán hospodárenia v rybárskom revíri,
ovládať
metodický postup pri zostavení plánu,
vedieť
vypočítať náklady, tržby, výnosy pri zostavovaní plánu
|
Charakterizoval
plán hospodárenia v rybárskom revíri,
ovládal
metodický postup pri zostavení plánu,
vedel
vypočítať náklady, tržby, výnosy pri zostavovaní plánu
|
4.2
Hospodárenie na tečúcich vodách
|
5
|
|
Definovať
hospodárenie na tečúcich vodách
|
Definoval
hospodárenie na tečúcich vodách
|
Ústne frontálne
skúšanie
|
Ústne odpovede
|
Podmienky pre optimálne
využitie prirodzenej výrobnosti vodných tokov
|
1
|
charakterizovať
podmienky pre optimálne využitie prirodzenej výrobnosti vodných tokov,
charakterizovať
pojmy,
poznať
faktory ovplyvňujúce prirodzenú výrobnosť vodných tokov,
poznať
vzťahy organizmu a prostredia vodných
tokov,
vedieť
posúdiť charakter vodných tokov
|
Charakterizoval
podmienky pre optimálne využitie prirodzenej výrobnosti vodných tokov,
charakterizoval
pojmy,
vedel
popísať faktory ovplyvňujúce prirodzenú výrobnosť vodných tokov,
ovládal
vzťahy organizmu a prostredia vodných
tokov,
vedel
posúdiť charakter vodných tokov
|
Ústne frontálne
skúšanie
Písomné skúšanie
|
Ústne odpovede
Neštandardizovaný
didaktický test
|
Podpora prirodzeného
rozmnožovania
|
1
|
vedieť
dôvody podpory prirodzeného rozmnožovania,
ovládať
spôsoby podpory prirodzeného rozmnožovania,
charakterizovať
výterové hniezda,
vedieť
zhotoviť výterové hniezda,
určiť
vhodný materiál pre výterové hniezda,
vysvetliť
princíp rozmnožovania rýb na výterové hniezda,
zhodnotiť
podporu prirodzeného rozmnožovania
|
Vedel
dôvody podpory prirodzeného rozmnožovania,
ovládal
spôsoby podpory prirodzeného rozmnožovania,
charakterizoval
výterové hniezda,
vedel
zhotoviť výterové hniezda,
určil
vhodný materiál pre výterové hniezda,
vysvetlil
princíp rozmnožovania rýb na výterové hniezda,
zhodnotil
podporu prirodzeného rozmnožovania
|
Výber hlavných a sprievodných
druhov, formovanie obsádok
|
1
|
Vedieť
určiť druh a formovať obsádku pre prirodzené rozmnožovanie,
navrhnúť
hlavné a sprievodné druhy rýb,
ovládať
výterové teploty a doby neresu
rýb
|
Vedieť
určiť druh a formovať obsádku pre prirodzené rozmnožovanie,
navrhol
hlavné a sprievodné druhy rýb,
ovládal
výterové teploty a doby neresu
rýb
|
Zarybňovací plán,
vysadzovanie násad
|
1
|
Definovať
zarybňovací plán,
poznať
zásady tvorby zarybňovacieho plánu,
ovládať
podmienky pre zmenu zarybňovacieho plánu,
ovládať
rozdelenie rýb podľa ich hodnoty,
ovládať
postup pri stanovení návrhu
zarybňovacieho plánu,
posúdiť
a zhodnotiť ukazovatele efektivity hospodárenia na voľných vodách,
charakterizovať
zarybňovanie jednotlivými druhmi rýb,
ovládať
techniku a dobu vysadzovania násad do revíru,
ovládať
vedenie evidencie o zarybňovaní revíru,
vedieť
zdôvodniť a vykonať značkovanie rýb
|
Definoval
zarybňovací plán,
vedel
zásady tvorby zarybňovacieho plánu,
ovládal
podmienky pre zmenu zarybňovacieho plánu,
ovládal
rozdelenie rýb podľa ich hodnoty,
ovládal
postup pri stanovení návrhu
zarybňovacieho plánu,
správne
posúdil a zhodnotil ukazovatele efektivity hospodárenia na voľných
vodách,
charakterizoval
zarybňovanie jednotlivými druhmi rýb,
ovládal
techniku a dobu vysadzovania násad do revíru,
ovládal
vedenie evidencie o zarybňovaní revíru,
vedel
zdôvodniť a vykonať značkovanie rýb
|
Regulácia obsádok rýb
vo voľných vodách
|
1
|
Poznať
dôvody regulácie obsádok rýb vo voľných vodách,
charakterizovať
opatrenia k regulácií obsádok rýb,
vedieť
správne určiť a uplatniť vhodné opatrenie na reguláciu obsádok
rýb vo voľných vodách
|
Ovládal
dôvody regulácie obsádok rýb vo voľných vodách,
charakterizoval
opatrenia k regulácií obsádok rýb,
vedel
správne určiť a uplatniť vhodné opatrenie na reguláciu obsádok
rýb vo voľných vodách
|
4.3
Hospodárenie na vodných nádržiach
|
3
|
|
Poznať
význam vodných nádrží,
charakterizovať
využívanie vodných nádrží
|
Vysvetlil
význam vodných nádrží,
charakterizoval
využívanie vodných nádrží
|
Ústne frontálne
skúšanie
|
Ústne odpovede
|
Prvotné zarybňovanie
novo napustených vodných nádrží
|
1
|
|
Charakterizovať
podmienky novo napustených vodných nádrží,
vedieť
previesť prvotné zarybnenie,
vybrať
vhodné druhy a početnosti rýb podľa charakteru vodných nádrží
|
Charakterizoval
podmienky novo napustených vodných nádrží,
vedel
previesť prvotné zarybnenie,
vybral
vhodné druhy a početnosti rýb podľa charakteru vodných nádrží
|
Ústne frontálne
skúšanie
Písomné skúšanie
|
Ústne odpovede
Neštandardizovaný
didaktický test
|
Rybárske využitie,
zostavovanie plánu hospodárenia, výber druhov
|
1
|
|
Vedieť
vybrať hlavné druhy rýb pre vodné nádrže,
charakterizovať
jednotlivé typy vodných nádrží podľa nasadzovaných a chovaných
rýb,
poznať
charakter vodnej nádrže,
ovládať
princíp podpory chovu niektorých druhov rýb,
uviesť
dôvody obmedzovania, respektíve podporovania chovu niektorých druhov rýb,
uviesť
hľadiska vysadzovania rýb do vodných nádrží
|
Vedel
vybrať hlavné druhy rýb pre vodné nádrže,
charakterizoval
jednotlivé typy vodných nádrží podľa nasadzovaných a chovaných
rýb,
vedel
určiť charakter vodnej nádrže,
ovládal
princíp podpory chovu niektorých druhov rýb,
uviedol
dôvody obmedzovania, respektíve podporovania chovu niektorých druhov rýb,
uviedol
hľadiska vysadzovania rýb do vodných nádrží
|
Regulácia rybej obsádky
a jej význam pre hospodárenie
|
1
|
|
Poznať
dôvody regulácie rybej obsádky,
definovať
význam regulácie rybej obsádky,
definovať
pojmy biotické a abiotické faktory, lenitické a lotické
prostredie, abundancia a biomasa,
ovládať
spôsoby regulácie rybej obsádky,
|
Vedel
vymenovať dôvody regulácie rybej obsádky,
definoval
význam regulácie rybej obsádky,
definoval
pojmy biotické a abiotické faktory, lenitické a lotické
prostredie, abundancia a biomasa,
ovládal
spôsoby regulácie rybej obsádky,
|
4.4
Hospodárenie na stojatých vodách
|
4
|
|
Vedieť
rozčleniť a charakterizovať jazerá,
charakterizovať
podmienky pre chov rýb,
charakterizovať
ostatné stojaté vody
|
Vedel
rozčleniť a charakterizovať jazerá,
charakterizoval
podmienky pre chov rýb,
charakterizoval
ostatné stojaté vody
|
Ústne frontálne
skúšanie
Písomné skúšanie
|
Ústne odpovede
Neštandardizovaný
didaktický test
|
Obhospodarovanie
jednotlivých biotopov – výber rýb, zarybňovanie, regulácia obsádky
|
2
|
|
Charakterizovať
spôsob obhospodarovania na jednotlivých biotopoch,
vedieť
vykonať výber rýb,
ovládať
zarybňovanie a reguláciu obsádky
|
Charakterizovať
spôsob obhospodarovania na jednotlivých biotopoch,
vedel
vykonať výber rýb,
ovládal
zarybňovanie a reguláciu obsádky
|
Výroba násad
|
2
|
|
Charakterizovať
spôsob rozmnožovania jednotlivých rýb,
vedieť
vykonať polo umelý neres, alebo výter rýb,
vedieť
odchovať násadu rýb,
ovládať
podmienky pre rozmnožovanie a odchov rýb určených pre vysádzanie
do stojatých vôd
|
Charakterizoval
spôsob rozmnožovania jednotlivých rýb,
vedel
vykonať polo umelý neres, alebo výter rýb,
vedel
odchovať násadu rýb,
ovládal
podmienky pre rozmnožovanie a odchov rýb určených pre vysádzanie
do stojatých vôd
|
5
Meliorácie na voľných vodách, stavebné zásahy
|
3
|
|
Žiak
má
|
Žiak:
|
|
|
Meliorácie na tečúcich
vodách –význam, rozdelenie
|
1
|
|
Charakterizovať
meliorácií na tečúcich vodách,
poznať
význam meliorácií na tečúcich vodách,
ovládať
a vedieť vykonať meliorácie na tečúcich vodách,
vedieť
vykonať stavebné zásahy na tečúcich vodách
|
Charakterizoval
meliorácií na tečúcich vodách,
Poznal
význam meliorácií na tečúcich vodách,
ovládal
a vedel vykonať meliorácie na tečúcich vodách,
vedel
vykonať stavebné zásahy na tečúcich vodách
|
Ústne frontálne
skúšanie
Písomné skúšanie
|
Ústne odpovede
Neštandardizovaný
didaktický test
|
Meliorácie na vodných
nádržiach
|
1
|
|
Charakterizovať
meliorácie na vodných nádržiach,
ovládať
stavebné úpravy
|
Charakterizoval
meliorácie na vodných nádržiach,
ovládal
stavebné úpravy
|
Meliorácie na stojatých
vodách
|
1
|
|
Charakterizovať
meliorácie na stojatých vodách,
vedieť
vykonať meliorácie a stavebné úpravy na stojatých vodách
|
Charakterizoval
meliorácie na stojatých vodách,
vedel
vykonať meliorácie a stavebné úpravy na stojatých vodách
|
6
Nežiadúce dôsledky ľudskej činnosti pre rybárske hospodárenie
na voľných vodách
|
4
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
Znečisťovanie vôd –
súčasný stav, hlavné zdroje, vplyv na riečne rybárstvo
|
1
|
|
Poznať
súčasný stav znečisťovania
vôd,
charakterizovať
hlavné zdroje znečisťovania voľných vôd,
poznať
vplyv na riečne rybárstvo
|
Ovládal
súčasný stav znečisťovania
vôd,
charakterizoval
hlavné zdroje znečisťovania voľných vôd,
poznal
vplyv na riečne rybárstvo
|
Ústne frontálne
skúšanie
Písomné skúšanie
|
Ústne odpovede
Neštandardizovaný
didaktický test
|
Znečisťovanie vôd -
zisťovanie pôvodcov, stanovenie rozsahu škody
|
1
|
Charakterizovať
znečisťovateľov voľných vôd,
vedieť
zistiť pôvodcov znečistenia,
určiť
rozsah škôd,
vedieť
vykonať odber vody a zaistiť dôkazový materiál
|
Charakterizoval
znečisťovateľov voľných vôd,
vedel
zistiť pôvodcov znečistenia,
správne
určil rozsah škôd,
vedel
vykonať odber vody a zaistiť dôkazový materiál
|
Opatrenia na zlepšenie
čistoty vôd
|
1
|
|
Poznať
preventívne opatrenia proti znečisťovaniu povrchových vôd
|
Poznal
preventívne opatrenia proti znečisťovaniu povrchových vôd
|
Zmeny prietokového režimu,
vplyv plavby a vodných športov na riečne hospodárstvo
|
1
|
|
Poznať
dôležité ukazovatele prietokového režimu,
definovať
vplyvy zmien prietokového režimu,
poznať
vplyv plavby a vodných športov na riečne hospodárstvo
|
Poznal
dôležité ukazovatele prietokového režimu,
definoval
vplyvy zmien prietokového režimu,
poznal
vplyv plavby a vodných športov na riečne hospodárstvo
|
7
Hospodárske odlovy
|
9
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
Význam, rozsah a
rozdelenie hospodárskych odlovov
|
1
|
|
Charakterizovať
hospodárske odlovy,
poznať
význam a rozsah hospodárskych odlovov,
vedieť
rozdelenie hospodárskych odlovov,
|
Charakterizoval
hospodárske odlovy,
poznal
význam a rozsah hospodárskych odlovov,
vedel
definovať rozdelenie hospodárskych odlovov,
|
Ústne frontálne
skúšanie
Písomné skúšanie
|
Ústne odpovede
Neštandardizovaný
didaktický test
|
Organizácia hospodárskych
odlovov
|
1
|
|
Ovládať
organizáciu hospodárskych odlovov,
poznať
výnimky pri výkone rybárskeho
práva,
vedieť
vykonávať jednotlivé spôsoby odlovov
|
Ovládal
organizáciu hospodárskych odlovov,
poznal
výnimky pri výkone rybárskeho
práva,
vedel
vykonávať jednotlivé spôsoby odlovov
|
Lov drobným náradím
|
1
|
|
Charakterizovať
jednotlivé druhy drobného náradia,
vedieť
s drobným náradím narábať
|
Charakterizoval
jednotlivé druhy drobného náradia,
vedel
s drobným náradím narábať
|
Lov sieťami
|
2
|
|
Charakterizovať
a popísať jednotlivé siete,
ovládať
postup lovenia jednotlivými sieťami
|
Charakterizoval
a popísal jednotlivé siete,
ovládal
postup lovenia jednotlivými sieťami
|
Lov do pevných odlovných
zariadení a samočinných lapadiel
|
|
|
Charakterizovať
jednotlivé druhy odlovných zariadení a samočinných lapadiel,
popísať
a ovládať postup práce a princíp činnosti odlovných
zariadení a samočinných lapadiel
|
Charakterizoval
jednotlivé druhy odlovných zariadení a samočinných lapadiel,
popísal
a ovládal postup práce a princíp činnosti odlovných
zariadení a samočinných lapadiel
|
Nezákonné spôsoby
odlovu a ochrana pred nimi
|
1
|
|
Charakterizovať
nezákonné spôsoby odlovu rýb,
poznať
ochranu pred pytliactvom
|
Charakterizoval
nezákonné spôsoby odlovu rýb,
vedel
vysvetliť ochranu pred pytliactvom
|
Doprava rýb
|
1
|
|
Ovládať
podmienky prepravy rýb,
charakterizovať
prepravné prostriedky a spôsoby prepravy rýb,
vedieť
vykonať prípravu rýb a dopravných
prostriedkov pre prepravu rýb
a pre špeciálnu prepravu ikier a plôdika
|
Ovládal
podmienky prepravy rýb,
charakterizoval
prepravné prostriedky a spôsoby prepravy rýb,
vedel
vykonať prípravu rýb a dopravných
prostriedkov pre prepravu rýb
a pre špeciálnu prepravu ikier a plôdika
|
Zásady sádkovania rýb
|
1
|
|
Ovládať
zásady sádkovania rýb,
definovať
typy sádok,
|
Ovládal
zásady sádkovania rýb,
definoval
typy sádok,
|
8
Športový rybolov
|
9
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
Význam a vývoj
chytania rýb na udicu
|
1
|
|
Vedieť
význam chytania rýb na udicu,
ovládať
vývoj chytania rýb na udicu
|
Správne
uviedol význam chytania rýb na udicu,
ovládal
vývoj chytania rýb na udicu
|
Ústne frontálne
skúšanie
Písomné skúšanie
|
Ústne odpovede
Neštandardizovaný
didaktický test
|
Rybárske náradie a náčinie
|
1
|
|
Poznať
vlastnosti a hodnotenie
rybárskeho náradia a náčinia,
charakterizovať
rybárske náradie a náčinie,
vymenovať
a popísať príslušenstvo k rybárskemu prútu,
|
Poznal
vlastnosti a hodnotenie
rybárskeho náradia a náčinia,
charakterizoval
rybárske náradie a náčinie,
vymenoval
a popísal príslušenstvo k rybárskemu prútu,
|
Nástrahy a návnady
|
1
|
|
Definovať
pojmy nástraha, návnada,
vedieť
rozdeliť nástrahy,
charakterizovať
jednotlivé nástrahy,
poznať
hlavné skupiny mušiek
|
Definoval
pojmy nástraha, návnada,
vedel
rozdeliť nástrahy,
charakterizoval
jednotlivé nástrahy,
poznal
hlavné skupiny mušiek
|
Spôsoby chytania na
udicu
|
5
|
|
Charakterizovať
podmienky chytania rýb na udicu,
vedieť
vybrať vhodné miesto a dobu lovenia,
ovládať
rybolovné metódy,
vedieť
zasekávať, zdolávať a vylovovať ulovené ryby
|
Charakterizoval
podmienky chytania rýb na udicu,
vedel
vybrať vhodné miesto a dobu lovenia,
ovládal
rybolovné metódy,
vedel
zasekávať, zdolávať a vylovovať ulovené ryby
|
Zaobchádzanie s ulovenou
rybou
|
1
|
|
Vedieť
zaobchádzať s ulovenou rybou,
ovládať
základné pravidla správania sa pri vode a vôbec v prírode
|
Vedel
zaobchádzať s ulovenou rybou,
ovládal
základné pravidla správania sa pri vode a vôbec v prírode
|
9
Základy rybolovnej techniky
|
4
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
Súťažné disciplíny
rybolovnej techniky a ich pravidlá
|
2
|
|
Ovládať
medzinárodné pravidla CIPS,
poznať
jednotlivé disciplíny, ich pravidlá a hodnotenie výsledkov
|
Ovládal
medzinárodné pravidla CIPS,
Správne
definoval jednotlivé disciplíny, ich pravidlá a hodnotenie výsledkov
|
Ústne frontálne
skúšanie
Písomné skúšanie
|
Ústne odpovede
Neštandardizovaný
didaktický test
|
Organizácia závodov v lovení
rýb udicou
|
2
|
|
Poznať
podmienky organizovania
pretekov v lovení rýb udicou,
vedieť
pripraviť náradie a ovládať jednotlivé disciplíny
|
Správne
uviedol podmienky organizovania
pretekov v lovení rýb udicou,
vedel
pripraviť náradie a ovládal jednotlivé disciplíny
|
10
Zákonné úpravy rybárstva na voľných vodách
|
9
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
Zákon o vodách
|
9
|
|
Ovládať
základné ustanovenia zákona o rybárstve na voľných vodách,
vedieť
uplatniť základné ustanovenia zákona o vodách pri využívaní
povrchových vôd,
vedieť
chrániť a zlepšovať stav povrchových vôd
|
Ovládal
základné ustanovenia zákona o rybárstve na voľných vodách,
vedel
uplatniť základné ustanovenia zákona o vodách pri využívaní
povrchových vôd,
vedel
chrániť a zlepšovať stav povrchových vôd
|
Ústne frontálne
skúšanie
Písomné skúšanie
|
Ústne odpovede
Neštandardizovaný
didaktický test
|
11
Povodňová služba
|
1
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
Organizácia povodňovej
služby a opatrenia
|
0,5
|
|
Poznať
organizáciu povodňovej služby,
definovať
povodňové orgány,
ovládať
stupne povodňovej aktivity,
vedieť
opatrenia pri jednotlivých stupňoch povodňovej aktivity
|
Ovládal
organizáciu povodňovej služby,
definoval
povodňové orgány,
ovládal
stupne povodňovej aktivity,
ovládal
opatrenia pri jednotlivých stupňoch povodňovej aktivity
|
Ústne frontálne
skúšanie
Písomné skúšanie
|
Ústne odpovede
Neštandardizovaný
didaktický test
|
Prevádzková činnosť
na tokoch
|
0,5
|
|
Definovať
pojem pasport,
vedieť
význam, účel a spôsob vedenia pasportu,
charakterizovať
manipulačný poriadok,
charakterizovať
prevádzkový poriadok
|
Definoval
pojem pasport,
vedel
význam, účel a spôsob vedenia pasportu,
charakterizoval
manipulačný poriadok,
charakterizoval
prevádzkový poriadok
|
|
|
|
|
|
|
|