IV. ročnik

Stredná odborná škola rybárska Mošovce Rybárstvo a životné prostredie
študijný  odbor
4215 6  Rybárstvo

Na úvod Hore



 

Chronológia zmien

ŠkVP
nadstavbové štúdium:
rybárstvo a životné prostredie
poľnohospodárstvo

rybárstvo - prezentácia

ROČNÍK: ŠTVRTÝ

ROZPIS  UČIVA PREDMETU:  rybárstvo vo voľných vodách

2 hodiny týždenne, spolu 60 hodín

Názov tematického celku

Témy

Hodiny

Medzipredmetové vzťahy

Očakávané

vzdelávacie výstupy

Kritériá hodnotenia vzdelávacích výstupov

Metódy hodnotenia

Prostriedky hodnotenia

1 Úvod do predmetu rybárstvo vo voľných vodách

2

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Význam rybárstva vo voľných vodách a vodného hospodárstva

1

 

*        Charakterizovať predmet ,

*        vysvetliť význam rybárstva vo voľných vodách

*        Charakterizoval predmet ,

*        vysvetlil význam rybárstva vo voľných vodách

Ústne frontálne  skúšanie

 

Ústne odpovede

 

Prehľad vývoja, súčasný stav, organizácia hospodárenia na voľných vodách

 

*        Poznať vývoj a súčasný stav hospodárenia na voľných vodách,

*        charakterizovať jednotlivé obdobia hospodárenia na voľných vodách,

*        vedieť organizáciu hospodárenia na voľných vodách

*        vedel vývoj a súčasný stav hospodárenia na voľných vodách,

*        charakterizoval jednotlivé obdobia hospodárenia na voľných vodách,

*        správne vysvetlil organizáciu hospodárenia na voľných vodách

Ústne frontálne  skúšanie

Písomné skúšanie

Ústne odpovede

Neštandardizovaný didaktický test

2  Charakteristika voľných vôd

5

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Charakteristika tečúcich vôd

1

 

*        Charakterizovať tečúce vody,

*        vedieť rozdelenie tečúcich vôd

*        Charakterizoval tečúce vody,

*        vedel rozdelenie tečúcich vôd

Ústne frontálne  skúšanie

Písomné skúšanie

Ústne odpovede

Neštandardizovaný didaktický test

Rybie pásma – charakteristika

1

*        Charakterizovať pojem  rybie pásmo,

*        vedieť  základné rozdelenie vodných tokov na rybie pásma,

*        charakterizovať jednotlivé rybie pásma

*        Charakterizoval pojem  rybie pásmo,

*        vedel  základné rozdelenie vodných tokov na rybie pásma,

*        charakterizoval jednotlivé rybie pásma

Ústne frontálne  skúšanie

Písomné skúšanie

Ústne odpovede

Neštandardizovaný didaktický test

Charakteristika stojatých vôd

1

*        Charakterizovať stojaté vody,

*        určiť základné vlastnosti stojatých vôd,

*        Charakterizovať stojaté vody,

*        určiť základné vlastnosti stojatých vôd,

Ústne frontálne  skúšanie

Písomné skúšanie

Ústne odpovede

Neštandardizovaný didaktický test

Údolné nádrže

1

*        Definovať údolné nádrže,

*        charakterizovať a rozdeliť údolné nádrže,

*        vedieť funkcie údolných nádrží,

*        poznať morfológiu a fyzikálno – chemické podmienky údolných nádrží,

*        charakterizovať, posúdiť a zhodnotiť biologické podmienky údolných nádrží

*        Definoval údolné nádrže,

*        charakterizoval a správne rozdelil údolné nádrže,

*        správne vysvetlil funkcie údolných nádrží,

*        ovládal morfológiu a fyzikálno – chemické podmienky údolných nádrží,

*        charakterizoval, posúdil a zhodnotil biologické podmienky údolných nádrží

Ústne frontálne  skúšanie

Písomné skúšanie

Ústne odpovede

Neštandardizovaný didaktický test

Ostatné voľné vody

1

*        Definovať ostatné voľné vody,

*        charakterizovať jednotlivé typy ostatných voľných vôd,

*        ovládať možnosti zarybňovania a ďalšieho využitia ostatných voľných vôd

*        Definoval ostatné voľné vody,

*        charakterizoval jednotlivé typy ostatných voľných vôd,

*        ovládal možnosti zarybňovania a ďalšieho využitia ostatných voľných vôd

Ústne frontálne  skúšanie

Písomné skúšanie

Ústne odpovede

Neštandardizovaný didaktický test

3  Populačná dynamika rýb

3

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Vyváženosť rybích spoločenstiev

1

 

*        Charakterizovať vyváženosť rybích spoločenstiev,

*        poznať spôsoby zisťovania vyváženosti rybích spoločenstiev,

*        vedieť popísať a vykonať merania a hodnotenia vyváženosti rybích spoločenstiev,

*        posúdiť a zhodnotiť vyváženosť rybích spoločenstiev

*        Charakterizoval vyváženosť rybích spoločenstiev,

*        ovládal spôsoby zisťovania vyváženosti rybích spoločenstiev,

*        vedel popísať a vykonať merania a hodnotenia vyváženosti rybích spoločenstiev,

*        posúdil a zhodnotil vyváženosť rybích spoločenstiev

Ústne frontálne  skúšanie

Písomné skúšanie

Ústne odpovede

Neštandardizovaný didaktický test

Úmrtnosť a prežívanie rýb

1

*        Vedieť definovať úmrtnosť a prežívanie,

*        vedieť rozdeliť úmrtnosť na základe príčin,

*        posúdiť príčiny úmrtnosti,

*        vysvetliť a porovnať stupeň úmrtnosti a prežívania rýb,

*        zhodnotiť jednotlivé spôsoby zisťovania úmrtnosti a prežívania rýb

*        Vedel definovať úmrtnosť a prežívanie,

*        vedel rozdeliť úmrtnosť na základe príčin,

*        posúdil príčiny úmrtnosti,

*        vysvetlil a porovnal  stupeň úmrtnosti a prežívania rýb,

*        zhodnotil jednotlivé spôsoby zisťovania úmrtnosti a prežívania rýb

Ústne frontálne  skúšanie

Písomné skúšanie

Ústne odpovede

Neštandardizovaný didaktický test

Vyjadrovanie vzťahov vo vnútri  ichtyocenóz

1

*        Charakterizovať dynamiku rybích populácií a vekového zloženia,

*        vedieť odhady veľkosti rybích populácií,

*        ovládať vzťahy medzi produkciou, výnosom a úbytkom biomasy

*        vedieť analyzovať potravné vzťahy v ichtyocenóze

*        Charakterizoval dynamiku rybích populácií a vekového zloženia,

*        vedel odhady veľkosti rybích populácií,

*        ovládal vzťahy medzi produkciou, výnosom a úbytkom biomasy

*        vedel analyzovať  potravné vzťahy v ichtyocenóze

Ústne frontálne  skúšanie

Písomné skúšanie

Ústne odpovede

Neštandardizovaný didaktický test

4  Hospodárenie na voľných vodách

16

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

4.1  Základy hospodárenia na vodách

4

 

*        Definovať hospodárenie na voľných vodách

*        Definoval hospodárenie na voľných vodách

Ústne frontálne  skúšanie

Ústne odpovede

Rybárske  revíry – tvorba, rozdelenie

1

*        Vedieť podmienky vyhlasovania rybárskeho revíru,

*        vedieť rozdelenie rybárskych revírov podľa rôznych kritérií,

*        charakterizovať podmienky pre zaradenie voľných vôd do rybárskych revírov

*        Ovládal podmienky vyhlasovania rybárskeho revíru,

*        vedel rozdelenie rybárskych revírov podľa rôznych kritérií,

*        charakterizoval podmienky pre zaradenie voľných vôd do rybárskych revírov

Ústne frontálne  skúšanie

Písomné skúšanie

Ústne odpovede

Neštandardizovaný didaktický test

Hospodárska dokumentácia rybárskeho revíru

1

*        Poznať základnú dokumentáciu rybárskeho revíru,

*        charakterizovať základnú dokumentáciu,

*        vedieť využívať základnú dokumentáciu

*        Ovládal základnú dokumentáciu rybárskeho revíru,

*        charakterizoval základnú dokumentáciu,

*        vedel využívať základnú dokumentáciu

Plán hospodárenia v rybárskych revíroch

2

*        Charakterizovať plán hospodárenia v rybárskom revíri,

*        ovládať metodický postup pri zostavení plánu,

*        vedieť vypočítať náklady, tržby, výnosy pri zostavovaní plánu

*        Charakterizoval plán hospodárenia v rybárskom revíri,

*        ovládal metodický postup pri zostavení plánu,

*        vedel vypočítať náklady, tržby, výnosy pri zostavovaní plánu

4.2 Hospodárenie na tečúcich vodách

5

 

*        Definovať hospodárenie na tečúcich vodách

*        Definoval hospodárenie na tečúcich vodách

Ústne frontálne  skúšanie

Ústne odpovede

Podmienky pre optimálne využitie prirodzenej výrobnosti vodných tokov

1

*        charakterizovať podmienky pre optimálne využitie prirodzenej výrobnosti vodných tokov,

*        charakterizovať pojmy,

*        poznať faktory ovplyvňujúce prirodzenú výrobnosť vodných tokov,

*        poznať vzťahy organizmu a prostredia  vodných tokov,

*        vedieť posúdiť charakter vodných tokov

*        Charakterizoval podmienky pre optimálne využitie prirodzenej výrobnosti vodných tokov,

*        charakterizoval pojmy,

*        vedel popísať faktory ovplyvňujúce prirodzenú výrobnosť vodných tokov,

*        ovládal vzťahy organizmu a prostredia  vodných tokov,

*        vedel posúdiť charakter vodných tokov

Ústne frontálne  skúšanie

Písomné skúšanie

Ústne odpovede

Neštandardizovaný didaktický test

Podpora prirodzeného rozmnožovania

1

*        vedieť dôvody podpory prirodzeného rozmnožovania,

*        ovládať spôsoby podpory prirodzeného rozmnožovania,

*        charakterizovať výterové hniezda,

*        vedieť zhotoviť výterové hniezda,

*        určiť vhodný materiál pre výterové hniezda,

*        vysvetliť princíp rozmnožovania rýb na výterové hniezda,

*        zhodnotiť podporu prirodzeného rozmnožovania

*        Vedel dôvody podpory prirodzeného rozmnožovania,

*        ovládal spôsoby podpory prirodzeného rozmnožovania,

*        charakterizoval výterové hniezda,

*        vedel zhotoviť výterové hniezda,

*        určil vhodný materiál pre výterové hniezda,

*        vysvetlil princíp rozmnožovania rýb na výterové hniezda,

*        zhodnotil podporu prirodzeného rozmnožovania

Výber hlavných a sprievodných druhov, formovanie obsádok

1

*        Vedieť určiť druh a formovať obsádku pre prirodzené rozmnožovanie,

*        navrhnúť hlavné a sprievodné druhy rýb,

*        ovládať výterové teploty a doby neresu  rýb

*        Vedieť určiť druh a formovať obsádku pre prirodzené rozmnožovanie,

*        navrhol hlavné a sprievodné druhy rýb,

*        ovládal výterové teploty a doby neresu  rýb

Zarybňovací plán, vysadzovanie násad

1

*        Definovať zarybňovací plán,

*        poznať zásady tvorby zarybňovacieho plánu,

*        ovládať podmienky pre zmenu zarybňovacieho plánu,

*        ovládať rozdelenie rýb podľa ich hodnoty,

*        ovládať postup pri  stanovení návrhu zarybňovacieho plánu,

*        posúdiť a zhodnotiť ukazovatele efektivity hospodárenia na voľných vodách,

*        charakterizovať zarybňovanie jednotlivými druhmi rýb,

*        ovládať techniku a dobu vysadzovania násad do revíru,

*        ovládať vedenie evidencie o zarybňovaní revíru,

*        vedieť zdôvodniť a vykonať značkovanie rýb

*        Definoval zarybňovací plán,

*        vedel zásady tvorby zarybňovacieho plánu,

*        ovládal podmienky pre zmenu zarybňovacieho plánu,

*        ovládal rozdelenie rýb podľa ich hodnoty,

*        ovládal postup pri  stanovení návrhu zarybňovacieho plánu,

*        správne posúdil a zhodnotil ukazovatele efektivity hospodárenia na voľných vodách,

*        charakterizoval zarybňovanie jednotlivými druhmi rýb,

*        ovládal techniku a dobu vysadzovania násad do revíru,

*        ovládal vedenie evidencie o zarybňovaní revíru,

*        vedel zdôvodniť a vykonať značkovanie rýb

Regulácia obsádok rýb vo voľných vodách

1

*        Poznať dôvody regulácie obsádok rýb vo voľných vodách,

*        charakterizovať opatrenia k regulácií obsádok rýb,

*        vedieť správne určiť a uplatniť vhodné opatrenie na reguláciu obsádok rýb vo voľných vodách

*        Ovládal dôvody regulácie obsádok rýb vo voľných vodách,

*        charakterizoval opatrenia k regulácií obsádok rýb,

*        vedel správne určiť a uplatniť vhodné opatrenie na reguláciu obsádok rýb vo voľných vodách

4.3  Hospodárenie na vodných nádržiach

3

 

*        Poznať význam vodných nádrží,

*        charakterizovať využívanie vodných nádrží

*        Vysvetlil význam vodných nádrží,

*        charakterizoval využívanie vodných nádrží

Ústne frontálne  skúšanie

Ústne odpovede

Prvotné zarybňovanie novo napustených vodných nádrží

1

 

*        Charakterizovať podmienky novo napustených vodných nádrží,

*        vedieť previesť prvotné zarybnenie,

*        vybrať vhodné druhy a početnosti rýb podľa charakteru vodných nádrží

*        Charakterizoval podmienky novo napustených vodných nádrží,

*        vedel previesť prvotné zarybnenie,

*        vybral vhodné druhy a početnosti rýb podľa charakteru vodných nádrží

Ústne frontálne  skúšanie

Písomné skúšanie

Ústne odpovede

Neštandardizovaný didaktický test

Rybárske využitie, zostavovanie plánu hospodárenia, výber druhov

1

 

*        Vedieť vybrať hlavné druhy rýb pre vodné nádrže,

*        charakterizovať jednotlivé typy vodných nádrží podľa nasadzovaných a chovaných rýb,

*        poznať charakter vodnej nádrže,

*        ovládať princíp podpory chovu niektorých druhov rýb,

*        uviesť dôvody obmedzovania, respektíve podporovania chovu niektorých druhov rýb,

*        uviesť hľadiska vysadzovania rýb do vodných nádrží

*        Vedel vybrať hlavné druhy rýb pre vodné nádrže,

 

*        charakterizoval jednotlivé typy vodných nádrží podľa nasadzovaných a chovaných rýb,

*        vedel určiť charakter vodnej nádrže,

*        ovládal princíp podpory chovu niektorých druhov rýb,

*        uviedol dôvody obmedzovania, respektíve podporovania chovu niektorých druhov rýb,

*        uviedol hľadiska vysadzovania rýb do vodných nádrží

Regulácia rybej obsádky a jej  význam pre hospodárenie

1

 

*        Poznať dôvody regulácie rybej obsádky,

*        definovať význam regulácie rybej obsádky,

*        definovať pojmy biotické a abiotické faktory, lenitické a lotické prostredie, abundancia a biomasa,

*        ovládať spôsoby regulácie rybej obsádky,

*        Vedel vymenovať dôvody regulácie rybej obsádky,

*        definoval význam regulácie rybej obsádky,

*        definoval pojmy biotické a abiotické faktory, lenitické a lotické prostredie, abundancia a biomasa,

*        ovládal spôsoby regulácie rybej obsádky,

4.4  Hospodárenie na stojatých vodách

4

 

*        Vedieť rozčleniť a charakterizovať jazerá,

*        charakterizovať podmienky pre chov rýb,

*        charakterizovať ostatné stojaté vody

*        Vedel rozčleniť a charakterizovať jazerá,

*        charakterizoval podmienky pre chov rýb,

*        charakterizoval ostatné stojaté vody

Ústne frontálne  skúšanie

Písomné skúšanie

Ústne odpovede

Neštandardizovaný didaktický test

Obhospodarovanie jednotlivých biotopov – výber rýb, zarybňovanie, regulácia obsádky

2

 

*        Charakterizovať spôsob obhospodarovania na jednotlivých biotopoch,

*        vedieť vykonať výber rýb,

*        ovládať zarybňovanie a reguláciu obsádky

*        Charakterizovať spôsob obhospodarovania na jednotlivých biotopoch,

*        vedel vykonať výber rýb,

*        ovládal zarybňovanie a reguláciu obsádky

Výroba násad

2

 

*        Charakterizovať spôsob rozmnožovania jednotlivých rýb,

*        vedieť vykonať polo umelý neres, alebo výter rýb,

*        vedieť odchovať násadu rýb,

*        ovládať podmienky pre rozmnožovanie a odchov rýb určených pre vysádzanie do stojatých vôd

*        Charakterizoval spôsob rozmnožovania jednotlivých rýb,

*        vedel vykonať polo umelý neres, alebo výter rýb,

*        vedel odchovať násadu rýb,

*        ovládal podmienky pre rozmnožovanie a odchov rýb určených pre vysádzanie do stojatých vôd

 

5  Meliorácie na voľných vodách, stavebné zásahy

3

 

 

Žiak má

 

Žiak:

 

 

Meliorácie na tečúcich vodách –význam, rozdelenie

1

 

*        Charakterizovať meliorácií na tečúcich vodách,

*        poznať význam meliorácií na tečúcich vodách,

*        ovládať a vedieť vykonať meliorácie na tečúcich vodách,

*        vedieť vykonať stavebné zásahy na tečúcich vodách

*        Charakterizoval meliorácií na tečúcich vodách,

*        Poznal význam meliorácií na tečúcich vodách,

*        ovládal a vedel vykonať meliorácie na tečúcich vodách,

*        vedel vykonať stavebné zásahy na tečúcich vodách

Ústne frontálne  skúšanie

Písomné skúšanie

Ústne odpovede

Neštandardizovaný didaktický test

Meliorácie na vodných nádržiach

1

 

*        Charakterizovať meliorácie na vodných nádržiach,

*        ovládať stavebné úpravy

*        Charakterizoval meliorácie na vodných nádržiach,

*        ovládal stavebné úpravy

Meliorácie na stojatých vodách

1

 

*        Charakterizovať meliorácie na stojatých vodách,

*        vedieť vykonať meliorácie a stavebné úpravy na stojatých vodách

*        Charakterizoval meliorácie na stojatých vodách,

*        vedel vykonať meliorácie a stavebné úpravy na stojatých vodách

6  Nežiadúce dôsledky ľudskej činnosti pre rybárske hospodárenie na voľných vodách

4

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Znečisťovanie vôd – súčasný stav, hlavné zdroje, vplyv na riečne rybárstvo

1

 

*        Poznať súčasný stav  znečisťovania vôd,

*        charakterizovať hlavné zdroje znečisťovania voľných vôd,

*        poznať vplyv na riečne rybárstvo

*        Ovládal súčasný stav  znečisťovania vôd,

*        charakterizoval hlavné zdroje znečisťovania voľných vôd,

*        poznal vplyv na riečne rybárstvo

Ústne frontálne  skúšanie

Písomné skúšanie

Ústne odpovede

Neštandardizovaný didaktický test

Znečisťovanie vôd - zisťovanie pôvodcov, stanovenie rozsahu škody

1

*        Charakterizovať znečisťovateľov voľných vôd,

*        vedieť zistiť pôvodcov znečistenia,

*        určiť rozsah škôd,

*        vedieť vykonať odber vody a zaistiť dôkazový materiál

*        Charakterizoval znečisťovateľov voľných vôd,

*        vedel zistiť pôvodcov znečistenia,

*        správne určil rozsah škôd,

*        vedel vykonať odber vody a zaistiť dôkazový materiál

Opatrenia na zlepšenie čistoty vôd

1

 

*        Poznať preventívne opatrenia proti znečisťovaniu povrchových vôd

*        Poznal preventívne opatrenia proti znečisťovaniu povrchových vôd

Zmeny prietokového režimu, vplyv plavby a vodných športov na riečne hospodárstvo

1

 

*        Poznať dôležité ukazovatele prietokového režimu,

*        definovať vplyvy zmien prietokového režimu,

*        poznať vplyv plavby a vodných športov na riečne hospodárstvo

*        Poznal dôležité ukazovatele prietokového režimu,

*        definoval vplyvy zmien prietokového režimu,

*        poznal vplyv plavby a vodných športov na riečne hospodárstvo

7  Hospodárske odlovy

9

 

Žiak má:

Žiak:

 

 

Význam, rozsah a rozdelenie   hospodárskych odlovov

1

 

*        Charakterizovať hospodárske odlovy,

*        poznať význam a rozsah hospodárskych odlovov,

*        vedieť rozdelenie hospodárskych odlovov,

*        Charakterizoval hospodárske odlovy,

*        poznal význam a rozsah hospodárskych odlovov,

*        vedel definovať rozdelenie hospodárskych odlovov,

Ústne frontálne  skúšanie

Písomné skúšanie

Ústne odpovede

Neštandardizovaný didaktický test

Organizácia hospodárskych odlovov

1

 

*        Ovládať organizáciu hospodárskych odlovov,

*        poznať výnimky  pri výkone rybárskeho práva,

*        vedieť vykonávať jednotlivé spôsoby odlovov

*        Ovládal organizáciu hospodárskych odlovov,

*        poznal výnimky  pri výkone rybárskeho práva,

*        vedel vykonávať jednotlivé spôsoby odlovov

Lov drobným náradím

1

 

*        Charakterizovať jednotlivé druhy drobného náradia,

*        vedieť s drobným náradím narábať

*        Charakterizoval jednotlivé druhy drobného náradia,

*        vedel s drobným náradím narábať

Lov sieťami

2

 

*        Charakterizovať a popísať jednotlivé siete,

*        ovládať postup lovenia jednotlivými sieťami

*        Charakterizoval a popísal jednotlivé siete,

*        ovládal postup lovenia jednotlivými sieťami

Lov do pevných odlovných zariadení a samočinných lapadiel

 

 

*        Charakterizovať jednotlivé druhy odlovných zariadení a samočinných lapadiel,

*        popísať a ovládať postup práce a princíp činnosti odlovných zariadení a samočinných lapadiel

*        Charakterizoval jednotlivé druhy odlovných zariadení a samočinných lapadiel,

*        popísal a ovládal postup práce a princíp činnosti odlovných zariadení a samočinných lapadiel

Nezákonné spôsoby odlovu a ochrana pred nimi

1

 

*        Charakterizovať nezákonné spôsoby odlovu rýb,

*        poznať ochranu pred pytliactvom

*        Charakterizoval nezákonné spôsoby odlovu rýb,

*        vedel vysvetliť ochranu pred pytliactvom

Doprava rýb

1

 

*        Ovládať podmienky prepravy rýb,

*        charakterizovať prepravné prostriedky a spôsoby prepravy rýb,

*        vedieť vykonať prípravu  rýb a dopravných prostriedkov pre  prepravu rýb a pre špeciálnu prepravu ikier a plôdika

*        Ovládal podmienky prepravy rýb,

*        charakterizoval prepravné prostriedky a spôsoby prepravy rýb,

*        vedel vykonať prípravu  rýb a dopravných prostriedkov pre  prepravu rýb a pre špeciálnu prepravu ikier a plôdika

Zásady sádkovania rýb

1

 

*        Ovládať zásady sádkovania rýb,

*        definovať typy sádok,

*        Ovládal zásady sádkovania rýb,

*        definoval typy sádok,

8  Športový rybolov

9

 

Žiak má:

Žiak:

 

 

Význam a vývoj chytania rýb na udicu

1

 

*        Vedieť význam chytania rýb na udicu,

*        ovládať vývoj chytania rýb na udicu

*        Správne uviedol význam chytania rýb na udicu,

*        ovládal vývoj chytania rýb na udicu

Ústne frontálne  skúšanie

Písomné skúšanie

Ústne odpovede

Neštandardizovaný didaktický test

Rybárske náradie a náčinie

1

 

*        Poznať vlastnosti  a hodnotenie rybárskeho náradia a náčinia,

*        charakterizovať rybárske náradie a náčinie,

*        vymenovať a popísať príslušenstvo k rybárskemu prútu,

*        Poznal vlastnosti  a hodnotenie rybárskeho náradia a náčinia,

*        charakterizoval rybárske náradie a náčinie,

*        vymenoval a popísal príslušenstvo k rybárskemu prútu,

Nástrahy a návnady

1

 

*        Definovať pojmy nástraha, návnada,

*        vedieť rozdeliť nástrahy,

*        charakterizovať jednotlivé nástrahy,

*        poznať hlavné skupiny mušiek

*        Definoval pojmy nástraha, návnada,

*        vedel rozdeliť nástrahy,

*        charakterizoval jednotlivé nástrahy,

*        poznal hlavné skupiny mušiek

Spôsoby chytania na udicu

5

 

*        Charakterizovať podmienky chytania rýb na udicu,

*        vedieť vybrať vhodné miesto a dobu lovenia,

*        ovládať rybolovné metódy,

*        vedieť zasekávať, zdolávať a vylovovať ulovené ryby

*        Charakterizoval podmienky chytania rýb na udicu,

*        vedel vybrať vhodné miesto a dobu lovenia,

*        ovládal rybolovné metódy,

*        vedel zasekávať, zdolávať a vylovovať ulovené ryby

Zaobchádzanie s ulovenou rybou

1

 

*        Vedieť zaobchádzať s ulovenou rybou,

*        ovládať základné pravidla správania sa pri vode a vôbec v prírode

*        Vedel zaobchádzať s ulovenou rybou,

*        ovládal základné pravidla správania sa pri vode a vôbec v prírode

9  Základy rybolovnej techniky

4

 

Žiak má:

Žiak:

 

 

Súťažné disciplíny rybolovnej techniky a ich pravidlá

2

 

*        Ovládať medzinárodné pravidla CIPS,

*        poznať jednotlivé disciplíny, ich pravidlá a hodnotenie výsledkov

*        Ovládal medzinárodné pravidla CIPS,

*        Správne definoval jednotlivé disciplíny, ich pravidlá a hodnotenie výsledkov

Ústne frontálne  skúšanie

Písomné skúšanie

Ústne odpovede

Neštandardizovaný didaktický test

Organizácia závodov v lovení rýb udicou

2

 

*        Poznať podmienky  organizovania pretekov v lovení rýb udicou,

 

*        vedieť pripraviť náradie a ovládať jednotlivé disciplíny

*        Správne uviedol podmienky  organizovania pretekov v lovení rýb udicou,

*        vedel pripraviť náradie a ovládal jednotlivé disciplíny

10  Zákonné úpravy rybárstva na voľných vodách

9

 

Žiak má:

Žiak:

 

 

Zákon o vodách

9

 

*        Ovládať základné ustanovenia zákona o rybárstve na voľných vodách,

*        vedieť uplatniť základné ustanovenia zákona o vodách pri využívaní povrchových vôd,

*        vedieť chrániť a zlepšovať stav povrchových vôd

*        Ovládal základné ustanovenia zákona o rybárstve na voľných vodách,

*        vedel uplatniť základné ustanovenia zákona o vodách pri využívaní povrchových vôd,

*        vedel chrániť a zlepšovať stav povrchových vôd

Ústne frontálne  skúšanie

Písomné skúšanie

Ústne odpovede

Neštandardizovaný didaktický test

11  Povodňová služba

1

 

Žiak má:

Žiak:

 

 

Organizácia povodňovej služby a opatrenia

0,5

 

*        Poznať organizáciu povodňovej služby,

*        definovať povodňové orgány,

*        ovládať stupne povodňovej aktivity,

*        vedieť opatrenia pri jednotlivých stupňoch povodňovej aktivity

*        Ovládal organizáciu povodňovej služby,

*        definoval povodňové orgány,

*        ovládal stupne povodňovej aktivity,

*        ovládal opatrenia pri jednotlivých stupňoch povodňovej aktivity

Ústne frontálne  skúšanie

Písomné skúšanie

Ústne odpovede

Neštandardizovaný didaktický test

Prevádzková činnosť na tokoch

0,5

 

*        Definovať pojem pasport,

*        vedieť význam, účel a spôsob vedenia pasportu,

*        charakterizovať manipulačný poriadok,

*        charakterizovať prevádzkový poriadok

*        Definoval pojem pasport,

*        vedel význam, účel a spôsob vedenia pasportu,

*        charakterizoval manipulačný poriadok,

*        charakterizoval prevádzkový poriadok

 

 

 

*         

*         

 

 

Všeobecné pokyny hodnotenia:

 

Pri každom hodnotení tematického celku používame všeobecné kritériá a klasifikáciu uvedenú v tomto ŠkVP (pre jednotlivcov, skupinu, pre ústne a písomné práce). Neštandardizované didaktické testy pripravuje vyučujúci.

Po ukončení tematického celku v danom vyučovacom predmete pripraví vyučujúci neštandardizovaný didaktický test na overenie vedomostí a zručností žiakov. Otázky v písomnej práci a neštandardizovaných didaktických testoch nesmú presahovať stanovenú úroveň vzdelávacích výstupov v jednotlivých tematických celkoch. Hodnotenie písomnej práce a neštandardizovaného didaktického testu stanovuje vyučujúci a žiaci sú s ním oboznámení po ukončení testu. Výsledky písomnej práce a neštandardizovaného didaktického testu sú významnou súčasťou sumatívneho hodnotenia a uchovávajú sa počas  doby štúdia žiaka. Vo výslednej klasifikácii sa odzrkadľuje súhrnne hodnotenie, ktoré sa odvíja od miery zvládnutia obsahového a výkonového štandardu a  priebežného hodnotenia, ktoré preveruje schopnosť žiaka využiť medzipredmetové vzťahy a uplatniť získané vedomosti a schopnosti pri riešení konkrétnych úloh a prácu žiaka v skupine.

Klasifikácia písomných prác a neštandardizovaných didaktických testov:

Stupeň 1 – výborný,           žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 90%, (z maximálneho počtu bodov),

Stupeň 2 – chválitebný      žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 75%, (z maximálneho počtu bodov),

Stupeň 3 – dobrý                                žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 50 %, (z maximálneho počtu bodov),

Stupeň 4 – dostatočný       žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 30%, (z maximálneho počtu bodov),

Stupeň 5 - nedostatočný   žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda na menej ako 30 %, (z maximálneho počtu bodov).

 


Copyright or other proprietary statement goes here.
For problems or questions regarding this web contact [ProjectEmail].
Last updated: júla 13, 2009.