|
ŠkVP |
Plnenie stanovenej miery vyučovacej a výchovnej povinnosti vyplýva z platnej
legislatívy a rámcového učebného plánu štátneho vzdelávacieho
programu. Rámcové rozvrhnutie obsahu vzdelávania v školských vzdelávacích
programoch vychádza zo ŠVP. Stanovené vzdelávacie oblasti, ako aj ich
minimálne počty hodín boli v tomto programe dodržané a sú preukázateľné.
Vzdelávanie a príprava žiakov je organizovaná ako štvoročné štúdium.
Teoretické vyučovanie sa začína o 7,45 hodine a praktický
výcvik začína spravidla o 7.00 hod. Organizácia školského roka sa
riadi podľa pedagogicko-organizačných pokynov v danom školskom roku.
Plnenie školskej legislatívy vzhľadom na organizáciu a priebeh školského
vzdelávacieho programu vo väzbe na teoretické vyučovanie a odborný výcvik
je v súlade. Výchovno-vzdelávací
proces sa riadi zákonom o výchove a vzdelávaní (školský zákon).
Praktické vyučovanie sa vyučuje v rozsahu stanovenom v učebnom
pláne. Vykonáva sa v školských zariadeniach: dielne a učebne
odborného výcviku, vlastné rybochovné zariadenie,ako aj v zmluvných
pracoviskách v Turci, na celom
Slovensku, resp. v zahraničí. Výučba prebieha pod vedením učiteľov
praktického vyučovanie a inštruktorov poverených zamestnávateľom. Všetky
pracoviská majú základné štandardné vybavenie. Praktické vyučovanie nadväzuje
na teoretické vyučovanie. Realizuje sa v 6 – 7 hodinových celkoch každý
druhý týždeň. Mimo učebnej praxe sú v učebnom pláne zaradené aj týždňové
bloky praktického vyučovania ( viď učebný plán).
Vzdelávanie a príprava sa riadi podľa Školského poriadku.
Zabezpečuje jednotnosť v celom výchovno-vzdelávacom procese. Upravuje
pravidlá správania sa žiakov v teoretickom
a praktickom vyučovaní. Obsahuje tiež práva a povinnosti žiakov.
Školský poriadok je súčasťou Organizačného poriadku školy i Pracovného
poriadku školy a riadi sa podľa nich. Žiaci sa oboznamujú so školským
poriadkom každý rok na prvej vyučovacej hodine prvý deň školského roka a podpisujú
v osobitnom zázname svojím podpisom jeho rešpektovanie. Táto skutočnosť
je zaznamenaná aj v triednych knihách.
Správanie žiakov v Školskom
internáte sa riadi Internátnym poriadkom.
Hodnotenie a klasifikácia žiakov sa riadia Klasifikačným
poriadkom školy a sú súčasťou školského vzdelávacieho programu. O všetkých
kritériách hodnotenia, výchovných opatreniach a podmienkach vykonania
maturitnej skúšky i opravných skúšok sú žiaci a ich zákonní zástupcovia vopred informovaní.
Ukončovanie štúdia a organizácia maturitnej skúšky sa riadia platným
legislatívnym predpisom. Maturitná skúška sa skladá z externej a internej
časti, pričom interná časť má písomnú, praktickú a ústnu
formu. Úspešní absolventi získajú vysvedčenie o maturitnej skúške.
Kurzy, exkurzie, športové akcie sa organizujú v rámci rezervy týždňov
v školskom roku. Kurzy nevyhnutné na výkon povolania, vyplývajúce z kompetencií
(profilu) absolventa, sa môžu
vykonávať aj ako súčasť praktického vyučovania.
Kurz na ochranu človeka a prírody sa organizuje priebežne počas roka skupinovou formou v 6
hodinových celkoch vo všetkých ročníkoch. V prvom a druhom
ročníku sú to účelové cvičenia,
2-krát v každom ročníku, v treťom ročníku je to Kurz na ochranu
človeka a prírody v rozsahu 3
dní. Telovýchovno-výcvikový kurz sa bude organizovať podľa podmienok v regióne školy s náplňou plaveckého kurzu
a turistického kurzu, skupinovou formou, v 1. alebo 2. ročníku.
Organizácia exkurzií je súčasťou praktického a teoretického
vyučovania, ktoré sa zameriavajú na poznávanie nových výrobných technológií,
nových materiálov, ekologických stavieb, odpadových technológií, na výstavy
a prezentácie nových výrobkov
i technológií. Exkurzie sa konajú v každom ročníku po dva dni
(12 – 14 hodín) s pedagogickým dozorom
a počtom žiakov v zmysle platných predpisov. Odborný obsah exkurzií
vyplýva z obsahu učebných osnov odboru štúdia
a plánuje sa v ročných plánoch práce školy.
Spolupráca s rodičmi sa realizuje predovšetkým prostredníctvom
triednych učiteľov, výchovných
poradcov, manažmentu školy a jednotlivých
vyučujúcich všeobecnovzdelávacích a odborných predmetov,
osobnou komunikáciou s rodičmi, prípadne zákonnými zástupcami rodičov.
Sú to pravidelné, plánované konzultačné hodiny a zasadnutia Rady školy,
v ktorých sú zastúpení rodičia
a sociálni partneri. Obsahom týchto
zasadnutí sú informácie o plánoch a dosiahnutých výsledkov školy,
riešenie problémových výchovných situácií, organizovanie spoločenských,
vzdelávacích, kultúrnych a športových akcií organizovaných školou. Súťaže
a prezentácia zručností i odborných spôsobilostí v odbore na školskej úrovni sa organizuje formou
jednoduchých ročníkových prác ako spoločný výstup teoretického a praktického
vyučovania na záver každého ročníka. Škola určí obsah, rozsah, úroveň,
kritériá hodnotenia, formu prác a ich prezentácie, prípadne aj s prístupom verejnosti. Žiaci sa môžu zúčastňovať
aj na súťažiach a prezentáciách
vo svojom odbore na národnej i medzinárodnej úrovni. Výrobky žiakov sa
môžu predstaviť verejnosti na výstavách a prezentáciách na miestnej, regionálnej, národnej i medzinárodnej
úrovni. |
Copyright or other proprietary statement goes here.
|