|
ŠkVP |
Charakteristika predmetu Voliteľný
predmet poľovníctvo je zameraný na získanie
vedomostí žiakov o biológii zveri, ochrane, love a chove lovnej zveri, loveckých
zbraniach a spôsoboch lovu, zaobchádzaní so zbraňami,
o poľovníctve, psiarstve, o organizácii, plánovaní a zákonných
predpisoch vzťahujúcich
sa na poľovníctvo. Žiaci získajú vedomosti v oblasti poľovníctva, čo im umožní vykonať skúšky z poľovníctva podľa
„Skušobného poriadku Ministerstva pôdohospodárstva Slovenskej republiky
pre skúšky z poľovníctva“. Vyučovaním
predmetu poľovníctvo v prípade, že
predmet vyústi do skúšok z poľovníctva musí byť poverený
učiteľ,
ktorý je pre všetky skúšky z predmetu poľovníctvo
skúšobným komisárom, menovaným podľa
ustanovenia uvedeného skúšobného poriadku, v opačnom prípade žiaci nemôžu absolvovať skúšky z poľovníctva. Obsahom vyučovacieho
predmetu sú praktické cvičenia
v predpísanom rozsahu. Žiaci musia absolvovať strelecký
výcvik v streľbe s guľovou a brokovou zbraňou
v určenom množstve podľa
skúšobného poriadku. Z toho dôvodu je predmet nutné zaradiť tak,
aby vek žiakov pri plnení tejto témy zodpovedal príslušnej legislatíve. Obsah učiva
a časová dotácia je záväzný v rozsahu „Skúšobného poriadku
Ministerstva pôdohospodárstva Slovenskej republiky pre skúšky z
poľovníctva“ pokiaľ žiaci budú vykonávať skúšku z poľovníctva. Ciele vyučovacieho predmetu
Výchovno-vzdelávací
proces v poľovníctve smeruje k pochopeniu živej prírody ako celku, konečným
cieľom je: -
chápanie lesov, polí a lúk ako dynamického,
samoregulujúceho sa systému, -
chápanie lesov, polí a lúk v interakcii so životným
prostredím ako súčasti širšieho celku, -
chápanie miesta jednotlivých živých organizmov v
systéme živej prírody ako výsledku vzájomného, pôsobenia zložitých procesov dedičnosti
a premenlivosti, -
postihovanie podstatných súvislostí biologických
javov, ako predpokladu pre systematickú činnosť v poľovníctve -
absolvovanie poľovníckych skúšok Prehľad výchovných a vzdelávacích
stratégií: Vo vyučovacom
predmete biológia využívame pre utváranie a rozvíjanie nasledujúcich kľúčových
kompetencií výchovné a vzdelávacie stratégie, ktoré žiakom umožňujú: Komunikatívne a sociálno-interakčné
spôsobilosti
Absolvent má:
-
vyjadrovať a zdôvodňovať svoje
názory, -
reprodukovať a interpretovať prečítaný
alebo vypočutý text v materinskom a cudzom jazyku, -
podať výklad a popis konkrétneho
objektu, veci alebo činnosti, -
vyjadrovať sa nielen podrobne a bohato,
ale aj krátko a výstižne, Intrapersonálne a interpersonálne spôsobilosti Absolvent
má:
-
vedieť samostatne predkladať jednoduché
návrhy a projekty, formulovať, pozorovať, triediť a merať hypotéza, -
overovať a interpretovať získané
údaje, -
rozhodovať o princípoch kontrolného
mechanizmu, -
rozvíjať vlastnú aktivitu,
samostatnosť, sebapoznanie, sebadôveru a reproduktívne myslenie, -
ovládať základy modernej pracovnej
technológie a niesť zodpovednosť za prácu v životnom prostredí,
jeho ochranu, bezpečnosť a stratégiu jeho rozvoja, -
samostatne pracovať a zapájať sa
do práce kolektívu, riadiť jednoduchšie práce v menšom kolektíve,
niesť zodpovednosť aj za prácu druhých, -
mať zodpovedný vzťah k svojmu
zdraviu, starať sa o svoj fyzický a duševný rozvoj, byť si vedomí
dôsledkov nezdravého životného štýlu a závislostí, -
prijímať a plniť zodpovedne dané
úlohy, -
Schopnosť tvorivo riešiť problémy Absolvent
má:
-
objasňovať formou systematického poznávania
najzávažnejšie rysy problémov, využívať za týmto účelom rôzne všeobecne
platné pravidlá, -
získavať samostatným štúdiom všetky
nové informácie vzťahujúce sa priamo k objasneniu neznámych oblastí
problému, -
zhodnotiť význam rozmanitých informácií,
samostatne zhromažďovať informácie, vytriediť a využiť len tie, ktoré
sú pre objasnenie problému najdôležitejšie, -
určovať najzávažnejšie rysy problému,
zvažovať rôzne možností riešenia, ich klady a zápory v danom
kontexte aj v dlhodobejších súvislostiach, stanoviť kritériá pre voľbu
konečného optimálneho riešenia, -
vedieť vybrať vhodné postupy pre
realizáciu zvoleného riešenia a dodržiavať ho, -
poskytovať ľuďom informácie
(oznamovanie, referovanie, rozprávanie, vyučovanie), -
vedieť ovplyvňovať ľudí (prehováranie,
presvedčovanie), - spolupracovať pri riešení problémov s inými
ľuďmi. Spôsobilosť
využívať informačné technológie Absolvent
má:
vyhľadávať
vhodné informačné zdroje a potrebné informácie, Spôsobilosť
byť demokratickým občanom Absolvent
má:
-
porozumieť systémovej (globálnej)
podstate sveta, -
konať zodpovedne, samostatne a iniciatívne, nielen vo svojom
vlastnom záujme, ale aj vo verejnom záujme, -
poznať a rešpektovať, že neexistuje iba jeden pohľad na
svet, -
orientovať sa na budúcnosť vo svojom vzťahu k Zemi, Všeobecné
kompetencie Absolvent
má:
Odborné
kompetencie Požadované vedomosti Absolvent má:
Stratégia a obsah vyučovania
Sa
prispôsobí momentálne platnej legislatíve, ako aj schváleným učebným
osnovám MP SR. |
Copyright or other proprietary statement goes here.
|