SWOT

Stredná odborná škola rybárska Mošovce Rybárstvo a životné prostredie
študijný  odbor
4215 6  Rybárstvo

Na úvod Hore Ďalej



 

Chronológia zmien

ŠkVP
nadstavbové štúdium:
rybárstvo a životné prostredie
poľnohospodárstvo

rybárstvo - prezentácia

·               Silnými stránkami školy na skvalitnenie a rozvoj výchovno-vzdelávacieho procesu sú:

*       záujem uchádzačov o ryby a tým lepší záujem o štúdium ,

*       komplexnosť školy a jej poloha (škola, stravovacie zariadenie, školský internát, športový areál),

*       kvalita a skúsenosť pedagogických zamestnancov,

*       dobré vybavenie štandardných a odborných učební, kabinetov,

*       vlastné rybochovné zariadenie a spracovňa rýb,

*       zabezpečenie praktického vyučovania v  zmluvných rybárskych organizáciách po celom Slovensku,

*       rozvíjajúce sa projektové vyučovanie a vyučovanie pomocou riešenia situácií,

*       záujem podnikateľských subjektov o absolventov študijného odboru,

*       vidiecka škola,

*       nízky počet žiakov – individuálny prístup k žiakom,

*       dobrá prevencia proti drogám a negatívnym javom,

*       nie je  anonymita žiakov, ani v škole, ani v obci,

*       partnerská spolupráca so školou v Česku - výmenné praxe, rozvíjajúca sa spolupráca s Maďarskom a Poľskom,

*       škola je členom Združenia chovateľov rýb Slovenska, ZCRVF, Turčianskej regionálnej poľnohospodárskej a potravinárskej komory,

*       povolenie na chov rýb vydané MP SR, pridelené veterinárne kontrolné číslo, pridelená Značka kvality,

*       dostatok pracovných príležitostí na vykonávanie praktického vyučovania,

*       podpora vidieka zo strany štátu,

*       deklarovaná aj praktická podpora VÚC ako zriaďovateľa,

*       prostredníctvom ped. zamestnancov členstvo v celoslovenských odborných komisiách a združeniach,

*       prvá rybárska škola na Slovensku,

*       vlastná autoškola s potrebnými oprávneniami,

*       kurzy - vodičský, lov rýb elektrickým agregátom a pod.,

*       dosahované dobré výsledky v medzinárodných súťažiach študentov rybárskych škôl,

*       tradícia pôdohospodárskeho školstva v Mošovciach.

·               Slabou stránkou školy je:

*       náročné povolanie a nízke finančné ohodnotenie v poľnohospodárskom sektore,

*       nedostatok finančných prostriedkov na modernizáciu odborných učební,

*       nemožnosť odpočtu DPH v rybochovnom zariadení,

*       nemožnosť čerpania finančných prostriedkov zo štrukturálnych fondov – rybárstvo,

*       vidiecka škola,

*       nedostatočná vybavenosť  jazykovej učebne.

·               Príležitosti školy signalizujú:

*       zamerať sa na problematiku životného prostredia pri modifikácii vyučovania a tým rozšíriť možnosti uplatnenia absolventov,

*       možnosti vzdelávania formou kurzov podľa potrieb slovenských rybárov a chovateľov rýb,

*       fungujúce partnerstvo s podobnými školami doma a v zahraničí,

*       dobrá a funkčná spolupráca so zamestnávateľmi a zriaďovateľom,  ŠIOV ako predpokladu dobrých koncepčných a poradenských služieb,

*       rozšíriť možnosti komunikácie s rodičmi – neinteraktívna -internet - žiacka knižka,

*       zosúladenie odbornosti žiakov s požiadavkami trhu práce na základe analýz podnikateľských subjektov.

·               Ohrozenia  školy sú:

*       nízky počet žiakov,

*       nedostatok finančných prostriedkov na obnovu a prevádzku školy,

*       nízka a rozdielna vedomostná úroveň prichádzajúcich žiakov zo základných škôl,

*       nízka priemerná mzda v oblasti pôdohospodárstva – z toho vyplývajúci nízky záujem žiakov a rodičov o štúdium poľnohospodárskych odborov,

*       slabá spolupráca s rodičmi.

 

Copyright or other proprietary statement goes here.
For problems or questions regarding this web contact [ProjectEmail].
Last updated: mája 07, 2009.