·
Silnými
stránkami školy
na skvalitnenie a rozvoj výchovno-vzdelávacieho procesu sú:
záujem uchádzačov o ryby a tým lepší záujem
o štúdium ,
komplexnosť školy a jej poloha (škola, stravovacie
zariadenie, školský internát, športový areál),
kvalita a skúsenosť pedagogických zamestnancov,
dobré vybavenie štandardných a odborných učební,
kabinetov,
vlastné rybochovné zariadenie a spracovňa rýb,
zabezpečenie praktického vyučovania v zmluvných rybárskych
organizáciách po celom Slovensku,
rozvíjajúce sa projektové vyučovanie a vyučovanie
pomocou riešenia situácií,
záujem podnikateľských subjektov o absolventov študijného
odboru,
vidiecka škola,
nízky počet žiakov – individuálny prístup k žiakom,
dobrá prevencia proti drogám a negatívnym javom,
nie je anonymita
žiakov, ani v škole, ani v obci,
partnerská spolupráca so školou v Česku - výmenné
praxe, rozvíjajúca sa spolupráca s Maďarskom a Poľskom,
škola je členom Združenia chovateľov rýb Slovenska,
ZCRVF, Turčianskej regionálnej poľnohospodárskej a potravinárskej
komory,
povolenie na chov rýb vydané MP SR, pridelené veterinárne
kontrolné číslo, pridelená Značka kvality,
dostatok pracovných príležitostí na vykonávanie praktického
vyučovania,
podpora vidieka zo strany štátu,
deklarovaná aj praktická podpora VÚC ako zriaďovateľa,
prostredníctvom ped. zamestnancov členstvo v celoslovenských
odborných komisiách a združeniach,
prvá rybárska škola na Slovensku,
vlastná autoškola s potrebnými oprávneniami,
kurzy - vodičský, lov rýb elektrickým agregátom a pod.,
dosahované dobré výsledky v medzinárodných súťažiach
študentov rybárskych škôl,
tradícia pôdohospodárskeho školstva v Mošovciach.
·
Slabou
stránkou
školy je:
náročné povolanie a nízke finančné ohodnotenie v poľnohospodárskom
sektore,
nedostatok finančných prostriedkov na modernizáciu odborných
učební,
nemožnosť odpočtu DPH v rybochovnom zariadení,
nemožnosť čerpania finančných prostriedkov zo štrukturálnych
fondov – rybárstvo,
vidiecka škola,
nedostatočná vybavenosť
jazykovej učebne.
·
Príležitosti
školy
signalizujú:
zamerať sa na problematiku životného prostredia pri
modifikácii vyučovania a tým rozšíriť možnosti uplatnenia
absolventov,
možnosti vzdelávania formou kurzov podľa potrieb slovenských
rybárov a chovateľov rýb,
fungujúce partnerstvo s podobnými školami doma a v zahraničí,
dobrá a funkčná spolupráca so zamestnávateľmi a zriaďovateľom,
ŠIOV ako predpokladu dobrých koncepčných a poradenských služieb,
rozšíriť možnosti komunikácie s rodičmi –
neinteraktívna -internet - žiacka knižka,
zosúladenie odbornosti žiakov s požiadavkami trhu práce
na základe analýz podnikateľských subjektov.
·
Ohrozenia
školy
sú:
nízky počet žiakov,
nedostatok finančných prostriedkov na obnovu a prevádzku
školy,
nízka a rozdielna vedomostná úroveň prichádzajúcich
žiakov zo základných škôl,
nízka priemerná mzda v oblasti pôdohospodárstva –
z toho vyplývajúci nízky záujem žiakov a rodičov o štúdium
poľnohospodárskych odborov,
slabá spolupráca s rodičmi.
|