Stredná odborná škola rybárska |
12. KĽÚČOVÉ KOMPETENCIE ŽIAKA INTERNÁTU
Výchovno-vzdelávacia činnosť Vo výchove mimo vyučovania nadväzujeme na výchovno-vzdelávaciu
činnosť strednej školy. Chceme umožniť individuálny rozvoj osobnosti každého
žiaka , jeho záujmov, potrieb, poznatkov, spôsobilostí, zručností,
postojov a hodnôt, pripraviť ho
na život v otvorenej informačnej spoločnosti, motivovať k celoživotnému
vzdelávaniu, aktívnemu využívaniu voľného času a k aktívnemu občianstvu,
posiľňovať jeho úctu k rodičom, k ľudským
právam a základným slobodám, k porozumeniu a znášanlivosti,
tolerancii, kultúrnym a národným hodnotám a tradíciám štátu. Profil žiaka nášho internátu predstavuje súbor kľúčových
kompetencií, ktoré chceme v procese výchovno-vzdelávacej
činnosti rozvíjať a navzájom
prelínať v jednotlivých výchovných oblastiach. Žiak ich počas pobytu
v internáte môže rozvíjať dobrovoľnou
účasťou na záujmovej činnosti a na výchovno-vzdelávacích aktivitách.
Medzi kľúčové kompetencie žiaka internátu
sme zaradili vzťah k celoživotnému vzdelávaniu, komunikačné,
pracovné, sociálne, občianske, a kultúrne kompetencie Stanovené kompetencie predstavujú náš ideálny plánovaný cieľový výstup,
ktorý chceme dosahovať systematickým
a postupným výchovno-vzdelávacím procesom. Uvedomujeme si, že niektorí žiaci tento výstup nebudú schopní
dosiahnuť. Chceme im však pomôcť dosiahnuť čo najoptimálnejší výsledok. Chceme dosiahnuť, aby žiak internátu mal pri ukončení pobytu v internáte osvojené tieto kľúčové kompetencie, zodpovedajúce jeho osobnostným možnostiam: |