SYSTÉM KONR. ZAMSTNANCOVStredná odborná škola rybárska Mošovce
Na úvod

Stredná odborná škola rybárska

 

23. VNÚTORNÝ SYSTÉM  KONTROLY  A HODNOTENIA ZAMESTNANCOV

Vnútorný systém kontroly pedagogických zamestnancov v našom internáte orientujeme predovšetkým na zvyšovanie kvality výchovno-vzdelávacej činnosti, najmä na plnenie

-         cieľov, ktoré  sme si  stanovili v strategickom pláne rozvoja internátu

-         cieľov , ktoré sme si stanovili  vo výchovnom programe internátu

-         cieľov v oblastiach  v ktorých  dosahujeme dobré výsledky

-         cieľov v oblastiach  v ktorých dosahujeme slabšie výsledky

-         ďalších operatívnych alebo dlhodobých úloh

Využívame najmä tieto indikátory hodnotenia

-         výsledky a aktivita  žiakov, ktorých vychovávateľ usmerňuje

-         ponuka výchovno-vzdelávacích  činností vychovávateľa vo výchovnej skupine.

-         písomná príprava vychovávateľa

-         školský  poriadok internátu

-         pracovný poriadok

-         dotazník   pre rodičov, žiakov a ostatných vychovávateľov

-         ďalšie vzdelávanie vychovávateľov

-         záznamy o žiakoch

Nástroje hodnotenia vychovávateľov:

-           výsledky dotazníkov a prieskumov - spätná väzba

-           pozorovanie činnosti vychovávateľov  a hospitácie

-           analýza výsledkov žiakov, ktorých vychovávateľ usmerňuje

-           analýza ponuky výchovno-vzdelávacích  činností vychovávateľa vo výchovnej                                    skupine.

-           motivačný rozhovor

-           hodnotenie výsledkov vychovávateľov v oblasti ďalšieho vzdelávania

-           úroveň znalostí  a využívania školského poriadku v oblasti udeľovania výchovných                  opatrení

-           úroveň dodržiavania pracovného poriadku

-           hodnotenie, overovanie  a zlepšovanie podmienok  a kvality všetkých  činností                                    internátu  realizujeme predovšetkým metódou vnútornej a vonkajšej autoevalvácie : 

-           analýza záznamov o žiakoch

Pri hodnotení využívame vnútornú aj vonkajšiu autevalváciu.

Vnútorná autoevalvácia:

-           permanentné sebahodnotenie činnosti vychovávateľov

-           motivačný rozhovor , spojený s vyhodnotením plánu  osobného profesijného rastu –                riaditeľ internátu

-           hodnotenie klímy vo výchovnej skupine

-           analýza výsledkov žiakov, ktorých vychovávateľ usmerňuje (dodržiavanie školského               poriadku internátu , zodpovednosť v príprave na vyučovanie, správanie a prejavy              žiakov, schopnosť participácie , spôsob uspokojovania záujmov- zástupca riaditeľa                  internátu

-           analýza ponuky výchovno-vzdelávacích  činností vychovávateľa vo výchovnej                                     skupine oddelení  (pestrosť, kvalita, zastúpenie všetkých oblastí výchovy, frekvencia,              nadväznosť) – zástupca riaditeľa internátu

-           hodnotenie výsledkov vychovávateľov v oblasti ďalšieho vzdelávania, uplatňovania                 inovačných metód práce , aplikovania špecifických zručností, tvorba projektov -                          zástupca riaditeľa internátu

-           vzájomné hodnotenie vychovávateľov - vzájomné hospitácie , “otvorené výchovné                  činnosti „

Vonkajšia autoevalácia

-           spätná väzba od žiakov 

-           spätná väzba  od rodičov

-           hodnotenie verejnosťou , zriaďovateľom, školskou inšpekciou