Stredná odborná škola rybárska |
23. VNÚTORNÝ
SYSTÉM KONTROLY A HODNOTENIA ZAMESTNANCOV
Vnútorný systém
kontroly pedagogických zamestnancov v našom internáte orientujeme predovšetkým
na zvyšovanie kvality výchovno-vzdelávacej činnosti, najmä na plnenie -
cieľov, ktoré sme si
stanovili v strategickom pláne rozvoja internátu -
cieľov , ktoré sme si
stanovili vo výchovnom programe
internátu -
cieľov v oblastiach v ktorých dosahujeme dobré výsledky -
cieľov v oblastiach v ktorých dosahujeme slabšie výsledky -
ďalších operatívnych alebo
dlhodobých úloh Využívame najmä tieto indikátory hodnotenia - výsledky a aktivita žiakov, ktorých vychovávateľ usmerňuje - ponuka výchovno-vzdelávacích činností vychovávateľa vo výchovnej skupine. - písomná príprava vychovávateľa - školský poriadok internátu - pracovný poriadok - dotazník pre rodičov, žiakov a ostatných vychovávateľov - ďalšie vzdelávanie vychovávateľov - záznamy o žiakoch Nástroje
hodnotenia vychovávateľov: - výsledky dotazníkov a prieskumov - spätná väzba - pozorovanie činnosti vychovávateľov a hospitácie - analýza výsledkov žiakov, ktorých vychovávateľ usmerňuje - analýza ponuky výchovno-vzdelávacích činností vychovávateľa vo výchovnej skupine. - motivačný rozhovor - hodnotenie výsledkov vychovávateľov v oblasti ďalšieho vzdelávania - úroveň znalostí a využívania školského poriadku v oblasti udeľovania výchovných opatrení - úroveň dodržiavania pracovného poriadku - hodnotenie, overovanie a zlepšovanie podmienok a kvality všetkých činností internátu realizujeme predovšetkým metódou vnútornej a vonkajšej autoevalvácie : - analýza záznamov o žiakoch Pri hodnotení využívame vnútornú aj vonkajšiu
autevalváciu. Vnútorná
autoevalvácia: - permanentné sebahodnotenie činnosti vychovávateľov - motivačný rozhovor , spojený s vyhodnotením plánu osobného profesijného rastu – riaditeľ internátu - hodnotenie klímy vo výchovnej skupine - analýza výsledkov žiakov, ktorých vychovávateľ usmerňuje (dodržiavanie školského poriadku internátu , zodpovednosť v príprave na vyučovanie, správanie a prejavy žiakov, schopnosť participácie , spôsob uspokojovania záujmov- zástupca riaditeľa internátu - analýza ponuky výchovno-vzdelávacích činností vychovávateľa vo výchovnej skupine oddelení (pestrosť, kvalita, zastúpenie všetkých oblastí výchovy, frekvencia, nadväznosť) – zástupca riaditeľa internátu - hodnotenie výsledkov vychovávateľov v oblasti ďalšieho vzdelávania, uplatňovania inovačných metód práce , aplikovania špecifických zručností, tvorba projektov - zástupca riaditeľa internátu - vzájomné hodnotenie vychovávateľov - vzájomné hospitácie , “otvorené výchovné činnosti „ Vonkajšia autoevalácia - spätná väzba od žiakov - spätná väzba od rodičov - hodnotenie verejnosťou , zriaďovateľom, školskou inšpekciou |