Stredná odborná škola rybárska |
22. VNÚTORNÝ SYSTÉM KONTROLY
A HODNOTENIA ŽIAKOV
Pri
hodnotení žiaka budeme sledovať
jeho úroveň dosahovania očakávaných výstupov v jednotlivých
oblastiach výchovy ( kompetencie žiaka). V procese výchovy mimo vyučovania v hodnotení žiaka vo väčšej miere
ako v škole využívame predovšetkým permanentné motivačné hodnotenie. V hodnotení žiaka preferujeme humanistické hodnotenie založené
na individuálnom prístupe, otvorenosti, komplexnosti hodnotenia a rozvoji silných stránok
žiaka V hodnotení rešpektujeme zmeny vo vývoja žiaka. Dôraz kladieme na poskytovanie efektívnej spätnej väzby žiakovi aj rodičom., ale aj na prijímanie spätnej väzby od žiaka a rodičov.
Vytvárame priestor pre sebahodnoteniu žiaka a vedieme ho k prijatiu
zodpovednosti za svoj osobnostný rozvoj a konanie. Rešpektujeme právo žiaka
na omyl. Pri hodnotení
žiakov uplatňujeme tieto indikátory: -
školský poriadok
internátu v ktorom sme po
dohode zo žiakmi, rodičmi a vychovávateľmi určili pravidlá správania sa žiakov v internáte,
ich práva , -
povinnosti a podmienky
pre udelenie výchovných opatrení, -
pravidlá spolužitia vo výchovnej
skupine, ktoré si spoločne určuje vychovávateľ so žiakmi svojej výchovnej
skupiny, -
ponuka výchovno-vzdelávacej
činnosti – účasť žiakov na výchovno-vzdelávacej činnosti. Preferujeme tieto
nástroje hodnotenia: - motivačný rozhovor - spätná väzba od iných vychovávateľov a rodičov - pozorovanie správania žiakov V záujme zabezpečenie objektivity hodnotenia všetkých
žiakov stanovené pravidlá počas školského roka nemeníme a všetky prípadné
zmeny konzultujeme so žiakmi a rodičmi. Pri hodnotení žiakov aplikujeme metódy individuálneho prístupu,
povzbudenia, pozorovania, rozhovoru, aktivizácie
a úzkej spolupráce s rodičmi žiakov ( rozhovor, pochvalné
listy). Výsledky hodnotenie žiakov evidujeme v osobných spisoch a v denníku výchovnej
skupiny. |