Home Up Mapa stránok

1. ročník

školský vzdelávaci program                                           
1. ročník 2. ročník

 

ROZPIS  UČIVA PREDMETU: pestovanie rastlín 

 

spolu 11 vyučovacích hodín

Názov tematického celku

Témy

Hodiny

Medzipredmetové vzťahy

Očakávané

vzdelávacie výstupy

Kritériá hodnotenia vzdelávacích výstupov

Metódy hodnotenia

Prostriedky hodnotenia

 

Úvod

 

1

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Význam poľnohosp.výroby Vzťahy medzi organizmom a prostredím /odlišnosti živej a neživej prírody/

Stavba rastlinného tela

1

 

*        vysvetliť význam           poľnohospodárskej výroby,

*        poznať vzťah medzi RV a ŹV,

*        poznať stavbu rastlinného   tela. 

*        poznal význam poľnohosp.výroby,

*        poznal vzťah medzi RV a ŽV,

*        poznal stavbu rastlinného  tela. 

Ústne skúšanie

Písomné skúšanie

Ústna skúška

  Test

 

Poveternostné a klimatické činitele

 

1

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Meterológia, klimatológia

Vzduch, jeho zloženie, vlastnosti, tlak vzduchu, meranie

Svetlo, slnečné žiarenie, teplo, teplota , meranie

Voda, výpar, základné pojmy, zrážky, meranie zrážok

Získavanie meteorologických  a klimatických údajov

Zostavenie predpovede počasia

Klimatické zmeny a ich vplyv na život

1

 

*        charakterizovať ekologické činitele prostredia,

*        posúdiť ich význam pre rast a vývoj rastlín,

*        poznať základné faktory prostredia rastlín,

*        vedieť zostaviť predpoveď počasia,

*        vedieť základné činitele, ktoré ovplyvňujú zmenu klímy na planéte.

*        charakterizoval ekologické činitele prostredia,

*        posúdil ich význam pre rast a vývoj rastlín,

*        poznal základné faktory prostredia rastlín,

*        vedel zostaviť predpoveď počasia,

*        vediel posúdiť  základné činitele, ktoré ovplyvňujú zmenu klímy na planéte.

Ústne skúšanie

Písomné skúšanie

Ústna skúška

  Test

Pôdne činitele

2

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Pojem pôdy, vznik pôdy

Zloženie pôdy, pôdne fázy

Sorpčný komplex

Pôdne druhy

Pôdne typy

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

*        charakterizovať pôdne činitele prostredia,

*        objasniť ich význam pre rast a vývoj rastlín.

 

 

 

 

 

 

*        charakterizoval pôdne činitele prostredia,

*        objasnil ich význam pre rast a vývoj rastlín.

 

 

 

 

 

 

Ústne skúšanie

Písomné skúšanie projekt

 

 

 

 

Ústna skúška

  Test

 

 

Vlastnosti pôdy

Humus v pôde a jeho význam

Spôsoby obnovy vlastností pôdy, poškodenie pôdy

Vplyv pôdotvornych činiteľov, ochrana pôdy ako súčasť starostlivosti o životné prostredie /projekt/

Prieskum pôdy a odoberanie vzoriek pôdy, určovanie pôdnej reakcie

 

1

 

Výber pozemku a zásady striedania plodín

1

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Význam a zásady striedania plodín

Modely osevných postupov

Príprava osevného plánu

Zostavovanie osevného postupu a plánu-samostatný projekt

 

1

 

 

*        objasniť zásady striedania plodín na pozemku,

*        vedieť zostaviť osevný postup na určenú plochu, pre určitú výrobnú oblasť.

*        objasniť zásady striedania plodín na pozemku,

*        vediel zostaviť osevný postup na určenú plochu, pre zadanú výrobnú oblasť.

Ústne skúšanie

Písomné skúšanie projekt

Ústna skúška

  Test

Technológie v rastlinnej výrobe

6

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Úvod do technológie, základné pojmy, prvky technologického postupu

Sústava obrábania pôdy, význam, rozdelenie

Základné spracovanie pôdy

Mech. prostriedky  na základné spracovanie pôdy

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

*        vedieť základné princípy spracovania pôdy,

*        vysvetliť význam siatia a sadenia,

*        charakterizovať vlastnosti, prípravu osiva a sadiva,

*        popísať spôsoby sejby a sadenia,

*        pochopiť zásady ošetrovania rastlín počas vegetácie,

*        vedieť posúdiť agrotechnický termín zberu a základné technológie zberu a uskladnenia plodín,

*        vysvetliť pojmy zber a pozberová úprava,

*        charakterizovať technicko-ekonomické opatrenia zberu,

*        ovládať pracovné operácie pri zbere a pozberovej úprave plodín.

*        vediel vysvetliť  základné princípy spracovania pôdy,

*        vysvetliť význam siatia,

*        objasnil význam siatia a sadenia,

*        charakterizoval vlastnosti, prípravu osiva a sadiva,

*        popísal spôsoby sejby a sadenia,

*        vedel vysvetliť  zásady ošetrovania rastlín počas vegetácie,

*        vediel posúdiť agrotechnický termín zberu a základné technológie zberu a uskladnenia plodín,

*        vysvetlil pojmy zber a pozberová úprava,

*        chakterizoval technicko-ekonomické opatrenia zberu,

*        ovládal pracovné operácie pri zbere a pozberovej úprave plodín.

Ústne skúšanie

Písomné skúšanie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ústna skúška

  Test

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Smykovanie pôdy, smyky,

Bránenie pôdy, brány

Kyprenie pôdy, kypriče

Valcovanie pôdy, valce

1

 

Sejba , sadenie, osivo, sadba, vlastnosti osiva

Mechanizačné prostriedky na sejbu a sadenie

1

Ošetrovanie plodín počas vegetácie

Prerieďovanie, zahusťovanie porastov

Plečkovanie, plečky, oborávače

1

 

Chemická ochrana, stroje

Prihnojovanie a zavlažovanie porastov, systém závlah, vlahový deficit, plán zavlažovania

1

 

Zber plodín, zrelosť, technológie, stroje

Pozberová úprava plodín, technológie, stroje

Uskladňovanie plodín, sklady,technológie

1

 

 

Home ] Up ]

Send mail to soupar@souparmt.edu.sk  with questions or comments about this web site.
Last modified: augusta 29, 2010