Home Up Mapa stránok

2. ročník

školský vzdelávaci program                                           
1. ročník 2. ročník

 

ROZPIS  UČIVA PREDMETU: pestovanie rastlín 

 

spolu 15 vyučovacích hodín

Názov tematického celku

Témy

Hodiny

Medzipredmetové vzťahy

Očakávané

vzdelávacie výstupy

Kritériá hodnotenia vzdelávacích výstupov

Metódy hodnotenia

Prostriedky hodnotenia

Náuka o výžive rastlín a hnojivá

2

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Chemické zloženie rastlinného tela

Význam živín

Makrobiogénne a mikrobiogénne prvky

Príjem a výdaj vody rastlinami

Prijímanie živín koreňmi a listami rastliny

1

 

 

 

 

 

 

 

*        vedieť, aké chemické látky sú súčasťou tela rastlín,

*        charakterizovať jednotlivé zložky a ich význam v tele rastlín,

*        pochopiť princípy prijmu živín rastlinami,

*        poznať základné živiny a ich spôsoby aplikácie,

*        vedieť posúdiť kladné a záporné stránky chemických látok a ich vplyv na jednotlivé zložky životného prostredia,

*        ovládať zásady ochrany životného prostredia, pred chemickými látkami.

*        vediel, aké chemické látky sú súčasťou tela rastlín,

*        charakterizoval jednotlivé zložky a ich význam v tele rastlín,

*        pochopil princípy prijmu živín rastlinami,

*        poznal základné živiny a ich spôsoby aplikácie,

*        vediel posúdiť kladné a záporné stránky chemických látok a ich vplyv na jednotlivé zložky životného prostredia,

*        ovládal zásady ochrany životného prostredia, pred chemickými látkami.

Ústne skúšanie

Písomné skúšanie

projekt

Ústna skúška

  Test

Hnojivá, význam, rozdelenie

Hospodárske hnojivá, charakteristika, spôsoby manipulácie

Technické prostriedky na aplikáciu pevných hospodárskych hnojív a zásady ochrany životného prostredia

Kvapalné hospodárske hnojivá, charakteristika, spôsoby aplikácie a zásady ochrany životného prostredia 

Moderné spôsoby výživy-projekt

1

 

 

Priemyselné hnojivá a riadenie výživy v sústave hnojenia

 

2

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Prehľad hospodárskych hnojív

Druhy priemyselných hnojív a ich charakteristika

1

 

 

*         poznať základné živiny a ich spôsoby aplikácie,

*         vedieť posúdiť kladné a záporné stránky chemických látok a ich vplyv na jednotlivé zložky životného prostredia,

*         porozumieť zostaveniu plánu hnojenia,

*         vedieť použitie technických prostriedkov na aplikáciu hnojív a ich nastavenie,

*         ovládať zásady ochrany životného prostredia, pred chemickými látkami.

*         poznal základné živiny a ich spôsoby aplikácie,

*         vediel posúdiť kladné a záporné stránky chemických látok a ich vplyv na jednotlivé zložky životného prostredia,

*         porozumiel zostaveniu plánu hnojenia,

*         vediel použitie technických prostriedkov na aplikáciu hnojív a ich nastavenie,

*         ovládal zásady ochrany životného prostredia, pred chemickými látkami.

Ústne skúšanie

Písomné skúšanie projekt

Ústna skúška

  Test

Plán hnojenia, metódy riešenia riadenej výživy rastlín

Prehľad mechanizačných prostriedkov na aplikáciu PH  a ich nastavenie

Starostlivosť o životné prostredie vo vzťahu k hnojeniu - projekt

1

Meliorácie a úpravy pozemkov

1

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Meliorácie, účel, druhy meliorácií

Spôsoby odvodňovania pozemkov

Technické úpravy pozemkov

1

 

*        poznať základné melioračné zásahy do pôdy a ich vplyv na prostredie rastlín

*        poznal základné melioračné zásahy do pôdy a ich vplyv na prostredie rastlín

Ústne skúšanie

Písomné skúšanie

Ústna skúška

  Test

Pestovanie a technológia výroby  produktov poľnohospodárskych plodín

 

5

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Obilniny, význam a rozdelenie

Biologická charakteristika obilnín, rastové fázy

Technológia pestovania pšenice, raže

Technológia pestovania kukurice

Pozberová úprava obilnín, uskladnenie

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

*        ovládať základné technologické postupy pri pestovaní rastlín,

*        poznať biologické charakteristiky základných predstaviteľov jednotlivých druhov plodín,

*        poznať základné požiadavky na prostredie pri pestovaní jednotlivých rastlín,

*        pochopiť vzťahy jednotlivých činiteľov, ktoré ovplyvňujú úrodnosť- stanovište rastliny, výživa, postup, výber vhodných MP, ochrana životného prostredia, ekonomické dopady na hospodárnosť výroby,

*        vedieť samostatne zostaviť komplexný technologický postup pri pestovaní konkrétnej plodiny.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

*        ovládal základné technologické postupy pri pestovaní rastlín,

*        poznal biologické charakteristiky základných predstaviteľov jednotlivých druhov plodín,

*        poznal základné požiadavky na prostredie pri pestovaní jednotlivých rastlín,

*        pochopil vzťahy jednotlivých činiteľov, ktoré ovplyvňujú úrodnosť- stanovište rastliny, výživa, postup, výber vhodných MP, ochrana životného prostredia, ekonomické dopady na hospodárnosť výroby,

*        vediel samostatne zostaviť komplexný technologický postup pri pestovaní konkrétnej plodiny.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ústne skúšanie

Písomné skúšanie projekt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ústna skúška

  Test

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Strukoviny, význam, rozdelenie

Technológia pestovania strukovín

1

Olejniny, význam, rozdelenie, charakteristika

Technológia pestovania olejnín

1

Okopaniny, význam, rozdelenie, charakteristika

Technológia pestovania zemiakov

Pozberová úprava a uskladnenie zemiakov

Cukrová repa, význam, charakteristika

Technológia pestovania cukrovej repy

1

Krmoviny, význam, rozdelenie

Trávy

Technológia pestovania  tráv

Datelinoviny, technológia pestovania

Krmovinové miešanky

Výroba sena, senážovanie, silážovanie, výroba úsuškov

Špeciálne plodiny, význam, druhy, charakteristika

1

 

Ústrojenstvá mechanizačných prostriedkov

 

4

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Žacie ústrojenstvá a ich nastavenie na požadovanú kvalitu práce

Obracacie a zhrňovacie ústrojenstvá a ich nastavenie na požadovanú kvalitu práce

Rezacie ústrojenstvá - rezačky

1

 

*        opísať druhy žacích ústrojenstiev,

*        poznať základné pracovné časti a ich ošetrovanie,

*        charakterizovať zberové stoje na krmoviny,

*        charakterizovať princípy práce strojov na zber obilia,

*        vysvetliť ústrojenstvá na zber zemiakov,

*        charakterizovať stroje na pozberové spracovanie plodín,

*        charakterizovať stroje na zber špeciálnych plodín.

*        opísal druhy žacích ústrojenstiev,

*        poznal základné pracovné časti a ich ošetrovanie,

*        charakterizoval zberové stoje na krmoviny,

*        charakterizoval princípy práce strojov na zber obilia,

*        vysvetlil ústrojenstvá na zber zemiakov,

*        charakterizoval stroje na pozberové spracovanie plodín,

*        charakterizoval stroje na zber špeciálnych plodín.

Ústne skúšanie

Písomné skúšanie projekt

Ústna skúška

  Test

Ústrojenstvá na zber obilnín, ich nastavenie na požadovanú kvalitu práce a nízke straty Lisovacie ústrojernstvá - lisy

 

1

Ústrojenstvá na čistenie a triedenie semien

Technické prostriedky na sušenie semien

1

Technické prostriedky na zber zemiakov, odstraňovanie vňate

Ústrojenstvá na zber zemiakov

Ústrojenstvá na triedenie zemiakov

Ostatné ústrojenstvá na zber špeciálnych plodín - prehľad

1

 

Základy šľachtenia a semenárstva Záverečný prehľad učiva

 

1

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Ciele a metódy šlachtenia

Uznávacie pokračovanie Prehľad pestovania a zberu okopanín

Prehľad obrábania pôdy

Prehľad pestovania a zberu obilnín

Prehľad pestovania a zberu krmovín

1

 

*        pochopiť základy šľachtiteľskej práce, pri šľachtení nových odrôd,

*        vedieť postup šľachtenia, metódy.

*         

*        vedieť samostatne riešiť problémy pri  jednotlivých  technológiách  pestovania a úpravy plodín.

*        pochopil základy šľachtiteľskej práce, pri šľachtení nových odrôd,

*        vediel postup šľachtenia, metódy.

*        vediel samostatne riešiť problémy pri  jednotlivých  technológiách  pestovania a úpravy plodín.

Ústne skúšanie

Písomné skúšanie

Ústna skúška

  Test

 

 

Home ] Up ]

Send mail to soupar@souparmt.edu.sk  with questions or comments about this web site.
Last modified: augusta 29, 2010