ROZPIS
UČIVA PREDMETU: pestovanie rastlín
|
spolu
15 vyučovacích hodín
|
Názov
tematického celku
Témy
|
Hodiny
|
Medzipredmetové vzťahy
|
Očakávané
vzdelávacie výstupy
|
Kritériá hodnotenia vzdelávacích
výstupov
|
Metódy hodnotenia
|
Prostriedky hodnotenia
|
Náuka
o výžive rastlín a hnojivá
|
2
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
Chemické zloženie
rastlinného tela
Význam živín
Makrobiogénne a mikrobiogénne
prvky
Príjem a výdaj
vody rastlinami
Prijímanie živín koreňmi
a listami rastliny
|
1
|
|
vedieť,
aké chemické látky sú súčasťou tela rastlín,
charakterizovať
jednotlivé zložky a ich význam v tele rastlín,
pochopiť
princípy prijmu živín rastlinami,
poznať
základné živiny a ich spôsoby aplikácie,
vedieť
posúdiť kladné a záporné stránky chemických látok a ich
vplyv na jednotlivé zložky životného prostredia,
ovládať
zásady ochrany životného prostredia, pred chemickými látkami.
|
vediel,
aké chemické látky sú súčasťou tela rastlín,
charakterizoval
jednotlivé zložky a ich význam v tele rastlín,
pochopil
princípy prijmu živín rastlinami,
poznal
základné živiny a ich spôsoby aplikácie,
vediel
posúdiť kladné a záporné stránky chemických látok a ich
vplyv na jednotlivé zložky životného prostredia,
ovládal
zásady ochrany životného prostredia, pred chemickými látkami.
|
Ústne skúšanie
Písomné skúšanie
projekt
|
Ústna skúška
Test
|
Hnojivá, význam,
rozdelenie
Hospodárske hnojivá,
charakteristika, spôsoby manipulácie
Technické prostriedky
na aplikáciu pevných hospodárskych hnojív a zásady ochrany životného
prostredia
Kvapalné hospodárske
hnojivá, charakteristika, spôsoby aplikácie a zásady ochrany životného
prostredia
Moderné spôsoby výživy-projekt
|
1
|
Priemyselné
hnojivá a riadenie výživy v sústave hnojenia
|
2
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
Prehľad hospodárskych
hnojív
|
1
|
|
poznať
základné živiny a ich spôsoby aplikácie,
vedieť
posúdiť kladné a záporné stránky chemických látok a ich
vplyv na jednotlivé zložky životného prostredia,
porozumieť
zostaveniu plánu hnojenia,
vedieť
použitie technických prostriedkov na aplikáciu hnojív a ich
nastavenie,
ovládať
zásady ochrany životného prostredia, pred chemickými látkami.
|
poznal
základné živiny a ich spôsoby aplikácie,
vediel
posúdiť kladné a záporné stránky chemických látok a ich
vplyv na jednotlivé zložky životného prostredia,
porozumiel
zostaveniu plánu hnojenia,
vediel
použitie technických prostriedkov na aplikáciu hnojív a ich
nastavenie,
ovládal
zásady ochrany životného prostredia, pred chemickými látkami.
|
Ústne skúšanie
Písomné skúšanie
projekt
|
Ústna skúška
Test
|
Plán
hnojenia, metódy riešenia riadenej výživy rastlín
Prehľad
mechanizačných prostriedkov na aplikáciu PH
a ich nastavenie
Starostlivosť
o životné prostredie vo vzťahu k hnojeniu - projekt
|
1
|
Meliorácie
a úpravy pozemkov
|
1
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
Meliorácie,
účel, druhy meliorácií
Spôsoby
odvodňovania pozemkov
Technické úpravy
pozemkov
|
1
|
|
poznať
základné melioračné zásahy do pôdy a ich vplyv na prostredie
rastlín
|
poznal
základné melioračné zásahy do pôdy a ich vplyv na prostredie
rastlín
|
Ústne skúšanie
Písomné skúšanie
|
Ústna skúška
Test
|
Pestovanie
a technológia výroby produktov
poľnohospodárskych plodín
|
5
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
Obilniny, význam a
rozdelenie
Biologická
charakteristika obilnín, rastové fázy
Technológia pestovania
pšenice, raže
Technológia pestovania
kukurice
Pozberová úprava obilnín,
uskladnenie
|
1
|
|
ovládať
základné technologické postupy pri pestovaní rastlín,
poznať
biologické charakteristiky základných predstaviteľov jednotlivých
druhov plodín,
poznať
základné požiadavky na prostredie pri pestovaní jednotlivých rastlín,
pochopiť
vzťahy jednotlivých činiteľov, ktoré ovplyvňujú úrodnosť- stanovište
rastliny, výživa, postup, výber vhodných MP, ochrana životného
prostredia, ekonomické dopady na hospodárnosť výroby,
vedieť
samostatne zostaviť komplexný technologický postup pri pestovaní konkrétnej
plodiny.
|
ovládal
základné technologické postupy pri pestovaní rastlín,
poznal
biologické charakteristiky základných predstaviteľov jednotlivých
druhov plodín,
poznal
základné požiadavky na prostredie pri pestovaní jednotlivých rastlín,
pochopil
vzťahy jednotlivých činiteľov, ktoré ovplyvňujú úrodnosť- stanovište
rastliny, výživa, postup, výber vhodných MP, ochrana životného
prostredia, ekonomické dopady na hospodárnosť výroby,
vediel
samostatne zostaviť komplexný technologický postup pri pestovaní konkrétnej
plodiny.
|
Ústne skúšanie
Písomné skúšanie
projekt
|
Ústna skúška
Test
|
Strukoviny, význam,
rozdelenie
Technológia pestovania
strukovín
|
1
|
Olejniny, význam,
rozdelenie, charakteristika
Technológia pestovania
olejnín
|
1
|
Okopaniny, význam,
rozdelenie, charakteristika
Technológia pestovania
zemiakov
Pozberová úprava a uskladnenie
zemiakov
Cukrová repa, význam,
charakteristika
Technológia pestovania
cukrovej repy
|
1
|
Krmoviny, význam,
rozdelenie
Trávy
Technológia pestovania
tráv
Datelinoviny, technológia
pestovania
Krmovinové miešanky
Výroba sena, senážovanie,
silážovanie, výroba úsuškov
Špeciálne plodiny, význam,
druhy, charakteristika
|
1
|
Ústrojenstvá
mechanizačných prostriedkov
|
4
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
Žacie ústrojenstvá a ich
nastavenie na požadovanú kvalitu práce
Obracacie a zhrňovacie
ústrojenstvá a ich nastavenie na požadovanú kvalitu práce
Rezacie ústrojenstvá -
rezačky
|
1
|
|
opísať
druhy žacích ústrojenstiev,
poznať
základné pracovné časti a ich ošetrovanie,
charakterizovať
zberové stoje na krmoviny,
charakterizovať
princípy práce strojov na zber obilia,
vysvetliť
ústrojenstvá na zber zemiakov,
charakterizovať
stroje na pozberové spracovanie plodín,
charakterizovať
stroje na zber špeciálnych plodín.
|
opísal
druhy žacích ústrojenstiev,
poznal
základné pracovné časti a ich ošetrovanie,
charakterizoval
zberové stoje na krmoviny,
charakterizoval
princípy práce strojov na zber obilia,
vysvetlil
ústrojenstvá na zber zemiakov,
charakterizoval
stroje na pozberové spracovanie plodín,
charakterizoval
stroje na zber špeciálnych plodín.
|
Ústne skúšanie
Písomné skúšanie
projekt
|
Ústna skúška
Test
|
Ústrojenstvá na zber
obilnín, ich nastavenie na požadovanú kvalitu práce a nízke
straty Lisovacie ústrojernstvá - lisy
|
1
|
Ústrojenstvá na čistenie
a triedenie semien
Technické prostriedky
na sušenie semien
|
1
|
Technické prostriedky
na zber zemiakov, odstraňovanie vňate
Ústrojenstvá na zber
zemiakov
Ústrojenstvá na
triedenie zemiakov
Ostatné ústrojenstvá
na zber špeciálnych plodín - prehľad
|
1
|
Základy
šľachtenia a semenárstva Záverečný prehľad učiva
|
1
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
Ciele a metódy šlachtenia
Uznávacie pokračovanie
Prehľad pestovania a zberu okopanín
Prehľad obrábania pôdy
Prehľad pestovania a zberu
obilnín
Prehľad pestovania a zberu
krmovín
|
1
|
|
pochopiť
základy šľachtiteľskej práce, pri šľachtení nových odrôd,
vedieť
postup šľachtenia, metódy.
vedieť
samostatne riešiť problémy pri jednotlivých
technológiách pestovania
a úpravy plodín.
|
pochopil
základy šľachtiteľskej práce, pri šľachtení nových odrôd,
vediel
postup šľachtenia, metódy.
vediel
samostatne riešiť problémy pri jednotlivých
technológiách pestovania
a úpravy plodín.
|
Ústne skúšanie
Písomné skúšanie
|
Ústna skúška
Test
|