Home Up Mapa stránok

1. ročník

školský vzdelávaci program                                           
1. ročník 2. ročník

 

ROZPIS  UČIVA PREDMETU:   matematika

 Spolu 13 hodín

Názov tematického celku

Témy

Hodiny

Medzipredmetové vzťahy

Očakávané

vzdelávacie výstupy

Kritériá hodnotenia vzdelávacích výstupov

Metódy hodnotenia

Prostriedky hodnotenia

Výrazy

3

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Definícia výrazu

Hodnota výrazu

Mnohočlen

Lomený výraz

Vynímanie pred zátvorku

 

 

*        ovládať základné poznatky o výrazoch a operáciách s nimi

*        ovládať stanovenie hodnoty výrazu

*        definovať mnohočlen

*        definovať lomený výraz

*        upravovať zložené výrazy

*        využil poznatky pri výpočte z praxe

*        vypočítal konkrétne výrazy

*        vypočítal hodnoty mnohočlena

*        vypočítal hodnotu lomeného výrazu

*        upravil zložené výrazy

frontálne skúšanie

ústne skúšanie

písomné skúšanie

 

ústna odpoveď

neštandardizovaný didaktický test

písomná práca

Funkcie rovnice a nerovnice

5

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Lineárne funkcie a jej vlastnosti - graf

Nerovnice – riešenia

Rovnice – riešenia, ekvivalentné a neekvivalentné úpravy

Kvadratická funkcia a jej riešenie

Graf kvadratické funkcie

Definičný obor kvadratickej funkcie

Exponenciálne a logaritmické funkcie , rovnice

Exponenciálne a logaritmické funkcie - definícia

Prirodzený logaritmus

Dekadický logaritmus

Funkcia sínus - graf

Funkcia kosínus - graf

Funkcia tangens – graf

Funkcia kontangens - graf

Jednoduché goniometrické rovnice

 

 

*        definovať lineárnu funkciu a popísať

*        definovať nerovnicu a popísať

*        popísať základné vlastnosti rovnice

*        efektívne riešiť kvadratickú funkciu pomocou rozkladu

*        zostrojiť graf kvadratickej funkcie

*        efektívne riešiť kvadratickú funkciu

*        poznať definičný obor, obor funkčných hodnôt a určiť jej základné vlastnosti

*        definovať exponenciálne a logaritmické funkcie

 

 

 

*        definovať prirodzeného logaritmu

*        riešiť dekadický logaritmus pomocou tabuliek

*        definovať funkciu sínus a stanoviť podmienky pre zostavenie grafu

*        definovať funkciu kosínusu a stanoviť podmienky pre zostavenie grafu

*        definovať funkciu tangensu a stanoviť podmienky pre zostavenie grafu

*        definovať funkciu  kotangensu a stanoviť podmienky pre zostavenie grafu

*        poznať a využívať jednotkovú kružnicu

*        definoval a popísal lineárnu funkciu

*        definoval  a popísal nerovnicu

*        popísal základné vlastnosti rovnice

*        riešil kvadratickú funkciu

*        zostrojil graf  kvadratickej funckie

*        riešil kvadratickú funkciu rozkladom na súčin a diskriminant

*        pomocou rozkladu vypočítal súradnice grafu

*        definoval exponenciálne a logaritmické funkcie

*        spracoval prirodzený logaritmus pomocou tabuliek

*        riešil dekadický logaritmus pomocou tabuliek

*        definoval funkciu sínus a stanovil podmienky pre zostavenie grafu

*        definoval funkciu kosínus ua stanovil podmienky pre zostavenie grafu

*        definoval funkciu tangensu a stanovil podmienky pre zostavenie grafu

*        definoval funkciu kotangensu  a stanovil podmienky pre zostavenie grafu

*        definoval goniometrické funkcie podľa jednotkovej kružnice

frontálne skúšanie

ústne skúšanie

písomné skúšanie

 

ústna odpoveď

neštandardizovaný didaktický test

písomná práca

 

Planimetria

2

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Riešenie pravouhlého trojuholníka

Pytagorova veta

Euklidova veta

Všeobecný trojuholník

 

 

*        poznať vzťahy medzi parametrami pravouhlého trojuholníka

*        poznať vzťahy medzi  stranami pravouhlého trojuholníka

*        poznať vzťahy medzi  stranami pravouhlého trojuholníka na základe euklidového princípu

*        riešiť parametrov všeobecného trojuhloníka

*         riešil parametre pravouhlého trojuholníka

*        riešil parametre pravouhlého trojuholníka

*        riešil parametre pravouhlého trojuholníka

*        riešil parametrov všeobecného trojuhloníka

frontálne skúšanie

ústne skúšanie

písomné skúšanie

 

ústna odpoveď

neštandardizovaný didaktický test

písomná práca

Analytická geometria

2

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Karteziánska sústava

Analytické vyjadrenie úsečky a priamky v rovine

Stred úsečky, vzdialenosť bodov

Vektory, umiestnenie vektora

 

 

*        definovať vzťahy v karteziánskej sústave

*        vedieť určiť orientáciu a smer priamky

*        určenie stredu a vzdialenosti jednotlivých bodov

*        definovať vektor a jeho umiestnenie

*        určoval bod súradnice vzdialenosti

*        vedel určiť orientáciu a smer priamky

*        určil stred a vzdialenosť jednotlivých bodov

*        definoval vektor a jeho uiestnenie

frontálne skúšanie

ústne skúšanie

písomné skúšanie

 

ústna odpoveď

neštandardizovaný didaktický test

písomná práca

Písomná práca a jej analýza

1

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

písomná práca

vyhodnotenie

 

 

*        aplikovať získané poznatky pri riešení úloh

*        bodové zhodnotenie správnosti

*        aplikoval získané správne riešenie úloh

*        oboznámený s výsledkom hodotenia

frontálne skúšanie

ústne skúšanie

písomné skúšanie

 

ústna odpoveď

neštandardizovaný didaktický test

písomná práca

 

 

Home ] Up ]

Send mail to soupar@souparmt.edu.sk  with questions or comments about this web site.
Last modified: augusta 30, 2010