ROZPIS
UČIVA PREDMETU: matematika
|
11
hodín
|
Názov
tematického celku
Témy
|
Hodiny
|
Medzipredmetové vzťahy
|
Očakávané
vzdelávacie výstupy
|
Kritériá hodnotenia vzdelávacích
výstupov
|
Metódy hodnotenia
|
Prostriedky hodnotenia
|
Stereometria
|
2
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
Objemy
telies
Povrchy
telies
Rovnobežné
premietanie - kocka
Rovnobežné
premietanie - valec
Rovnobežné
premietanie – ihlan
Rovnobežné
premietanie - kužel
|
|
|
definovať
objem telies
definovať
povrch telesa
definovať
v karteziánskej sústave jednotlivé priemetne
definovať
v karteziánskej sústave jednotlivé priemetne
definovať
v karteziánskej sústave jednotlivé priemetne
definovať
v karteziánskej sústave jednotlivé priemetne
|
vie
definovať priestorové teleso a plošný útvar
vie
určiť jednotlivé povrchy telies
vie
určiť jednotlivé priemetne
vie
určiť jednotlivé priemetne
vie
určiť jednotlivé priemetne
vie
určiť jednotlivé priemetne
|
frontálne
skúšanie
ústne
skúšanie
písomné
skúšanie
|
ústna
odpoveď
neštandardizovaný
didaktický test
písomná
práca
|
frontálne
skúšanie
ústne
skúšanie
písomné
skúšanie
|
ústna
odpoveď
neštandardizovaný
didaktický test
písomná
práca
|
Kombinatorika
|
2
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
Faktoriál
Kombinačné číslo
Kombinatoristické
pravidlo súčinu
Variácie, Permutácie,
Kombinácie
|
|
|
vedieť
riešiť jednoduché kombinatorické úlohy
vedieť
zložitejšie kombinatoristické úlohy rozložením
riešiť
úlohy využitím kombinatoristického pravidla súčtu a súčinu
vedieť
pomocou základných vzorcov výpočet variácii, permutácií a kombinácii
|
vyriešil
vypisovaním všetkých možností s využitím organizačného princípu
faktoriálu
vyriešil
zložitejšie kombinatoristické úlohy rozložením
vyriešil
úlohy využitím kombinatoristického pravidla súčtu a súčinu
vedel
pomocou základných vzorcov výpočet variácii, permutácií a kombinácii
|
frontálne
skúšanie
ústne
skúšanie
písomné
skúšanie
|
ústna
odpoveď
neštandardizovaný
didaktický test
písomná
práca
|
Pravdepodobnosť
|
1
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
Jav, náhodný jav a istý
jav
Nemožný jav a opačný
jav
Definícia
pravdepodobnosti
|
|
|
na
príkladoch vedieť určiť náhodný jav, istý jav,
aplikovať
základného vzorca na definovanie javu a opačného javu
vypočítať
pravdepodobnosti pomocou vzorca
|
na
príkladoch vedel určiť náhodný jav, istý jav,
aplikoval
základného vzorca na definovanie javu a opačného javu
vypočítal
pravdepodobnosti pomocou vzorca
|
frontálne
skúšanie
ústne
skúšanie
písomné
skúšanie
|
ústna
odpoveď
neštandardizovaný
didaktický test
písomná
práca
|
Štatistika
|
2
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
Štatistický súbor a štatistická
jednotka
Štatistický znak –
kvalitatívny a kvantitatívny
Absolútna a relatívna
početnosť
|
|
|
na
konkrétnych príkladoch určiť štatistický súbor a štatistickú
jednotku
zvládnuť
triedenie štatistického súboru podľa kvalitatívneho a kvantitatívneho
znaku
zvládnuť
čítanie údajov z grafu
|
na
konkrétnych príkladoch určil štatistický súbor a štatistickú
jednotku
zvládol
triedenie štatistického súboru podľa kvalitatívneho a kvantitatívneho
znaku
zvládol
čítanie údajov z grafu
|
frontálne
skúšanie
ústne
skúšanie
písomné
skúšanie
|
ústna
odpoveď
neštandardizovaný
didaktický test
písomná
práca
|
Rozširujúce
učivo
|
3
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
Zhodné a podobné
zobrazenia
Zobrazenia v rovine
Postupnosti –
aritmetická, geometrická,
diferencia, kvocient
Zrezaný ihlan, zrezaný
kužeľ, guľa, guľový odsek, guľová vrstva
|
|
|
vedieť
zobraziť útvary a definovať osovú, stredovú súmernosť, otáčanie,
posunutie, identitu a rovnoľahlosť
má
poznať vlastonosti aritmetickej, geometrickej postuponosti
a vypočítať n-tý člen a súčet prvých n členov
vedieť
vypočítať objem a povrch
|
vedel
zobraziť útvary a definoval osovú, stredovú súmernosť, otáčanie,
posunutie, identitu a rovnoľahlosť
poznal
vlastnosti aritmetickej, geometrickej postupnosti
a vypočítať n-tý člen a súčet prvých n členov
vedel
vypočítať objem a povrch
|
frontálne
skúšanie
ústne
skúšanie
písomné
skúšanie
|
ústna
odpoveď
neštandardizovaný
didaktický test
písomná
práca
|
Písomná
práca a jej analýza
|
1
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
písomná práca
písomná práca –
vyhodnotenie
|
|
|
aplikovať
získané poznatky pri riešení príkladov
z praxe
bodové
zhodnotenie správnosti
|
aplikoval
získané správne riešenie úloh
oboznámený
s výsledkom hodnotenia
|
frontálne
skúšanie
ústne
skúšanie
písomné
skúšanie
frontálne
skúšanie
ústne
skúšanie
písomné
skúšanie
|
ústna
odpoveď
neštandardizovaný
didaktický test
písomná
práca
ústna
odpoveď
neštandardizovaný
didaktický test
písomná
práca
|