Home Up Mapa stránok

2. ročník

školský vzdelávaci program                                           
1. ročník 2. ročník

 

ROZPIS  UČIVA PREDMETU:   matematika

11 hodín

Názov tematického celku

Témy

Hodiny

Medzipredmetové vzťahy

Očakávané

vzdelávacie výstupy

Kritériá hodnotenia vzdelávacích výstupov

Metódy hodnotenia

Prostriedky hodnotenia

Stereometria

2

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Objemy telies

Povrchy telies

Rovnobežné premietanie - kocka

Rovnobežné premietanie - valec

Rovnobežné premietanie – ihlan

Rovnobežné premietanie - kužel

 

 

*        definovať objem telies

*        definovať povrch telesa

*        definovať v karteziánskej sústave jednotlivé priemetne

*        definovať v karteziánskej sústave jednotlivé priemetne

*        definovať v karteziánskej sústave jednotlivé priemetne

*        definovať v karteziánskej sústave jednotlivé priemetne

*        vie definovať priestorové teleso a plošný útvar

*        vie určiť jednotlivé povrchy telies

*        vie určiť jednotlivé priemetne

*        vie určiť jednotlivé priemetne

*        vie určiť jednotlivé priemetne

*        vie určiť jednotlivé priemetne

frontálne skúšanie

ústne skúšanie

písomné skúšanie

 

ústna odpoveď

neštandardizovaný didaktický test

písomná práca

frontálne skúšanie

ústne skúšanie

písomné skúšanie

 

ústna odpoveď

neštandardizovaný didaktický test

písomná práca

Kombinatorika

2

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Faktoriál

Kombinačné číslo

Kombinatoristické pravidlo súčinu

Variácie, Permutácie, Kombinácie

 

 

*        vedieť riešiť jednoduché kombinatorické úlohy

*        vedieť zložitejšie kombinatoristické úlohy rozložením

*        riešiť úlohy využitím kombinatoristického pravidla súčtu a súčinu

*        vedieť pomocou základných vzorcov výpočet variácii, permutácií a kombinácii

*        vyriešil vypisovaním všetkých možností s využitím organizačného princípu faktoriálu

*        vyriešil zložitejšie kombinatoristické úlohy rozložením

*        vyriešil úlohy využitím kombinatoristického pravidla súčtu a súčinu

*        vedel pomocou základných vzorcov výpočet variácii, permutácií a kombinácii

frontálne skúšanie

ústne skúšanie

písomné skúšanie

 

ústna odpoveď

neštandardizovaný didaktický test

písomná práca

Pravdepodobnosť

1

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Jav, náhodný jav a istý jav

Nemožný jav a opačný jav

Definícia pravdepodobnosti

 

 

*        na príkladoch vedieť určiť náhodný jav, istý jav,

*        aplikovať základného vzorca na definovanie javu a opačného javu

*        vypočítať pravdepodobnosti pomocou vzorca

*        na príkladoch vedel určiť náhodný jav, istý jav,

*        aplikoval základného vzorca na definovanie javu a opačného javu

*        vypočítal pravdepodobnosti pomocou vzorca

frontálne skúšanie

ústne skúšanie

písomné skúšanie

 

ústna odpoveď

neštandardizovaný didaktický test

písomná práca

Štatistika

2

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Štatistický súbor a štatistická jednotka

Štatistický znak – kvalitatívny a kvantitatívny

Absolútna a relatívna početnosť

 

 

*        na konkrétnych príkladoch určiť štatistický súbor a štatistickú jednotku

*        zvládnuť triedenie štatistického súboru podľa kvalitatívneho a kvantitatívneho znaku

*        zvládnuť čítanie údajov z grafu

*        na konkrétnych príkladoch určil štatistický súbor a štatistickú jednotku

*        zvládol triedenie štatistického súboru podľa kvalitatívneho a kvantitatívneho znaku

*        zvládol čítanie údajov z grafu

frontálne skúšanie

ústne skúšanie

písomné skúšanie

 

ústna odpoveď

neštandardizovaný didaktický test

písomná práca

Rozširujúce učivo

3

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Zhodné a podobné zobrazenia

Zobrazenia v rovine

Postupnosti – aritmetická, geometrická,

diferencia, kvocient

Zrezaný ihlan, zrezaný kužeľ, guľa, guľový odsek, guľová vrstva

 

 

*        vedieť zobraziť útvary a definovať osovú, stredovú súmernosť, otáčanie, posunutie, identitu a rovnoľahlosť

*        má poznať vlastonosti aritmetickej, geometrickej postuponosti  a vypočítať n-tý člen a súčet prvých n členov

*        vedieť vypočítať objem a povrch

*        vedel zobraziť útvary a definoval osovú, stredovú súmernosť, otáčanie, posunutie, identitu a rovnoľahlosť

*        poznal  vlastnosti aritmetickej, geometrickej postupnosti  a vypočítať n-tý člen a súčet prvých n členov

*        vedel vypočítať objem a povrch

frontálne skúšanie

ústne skúšanie

písomné skúšanie

 

ústna odpoveď

neštandardizovaný didaktický test

písomná práca

Písomná práca a jej analýza

1

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

písomná práca

písomná práca – vyhodnotenie

 

 

*        aplikovať získané poznatky pri riešení  príkladov z praxe

*        bodové zhodnotenie správnosti

*        aplikoval získané správne riešenie úloh

*        oboznámený s výsledkom hodnotenia

frontálne skúšanie

ústne skúšanie

písomné skúšanie

frontálne skúšanie

ústne skúšanie

písomné skúšanie

 

ústna odpoveď

neštandardizovaný didaktický test

písomná práca

ústna odpoveď

neštandardizovaný didaktický test

písomná práca

 

 

Home ] Up ]

Send mail to soupar@souparmt.edu.sk  with questions or comments about this web site.
Last modified: augusta 30, 2010